قطعنامه ۵۹۸ شوراي امنيت در ۲۹ تير ۱۳۶۶ به تصويب شوراي امنيت سازمان ملل رسيد،
جمهوري اسلامي ايران آن را در ۲۶ تير ۱۳۶۷ پذيرفت؛ در حدفاصل مرزهاي دو كشور، ـ ۱۷ مرداد ۱۳۶۷ ـ نيروي حافظ صلح ـ «يونيماك» ـ مستقر گرديد؛ سپس در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ ميان دو كشور آتشبس برقرار شد و دبيركل سازمان ملل در ۱۸ آذر ۱۳۷۰، پس از تكميل تحقيقات خود، عراق را آغازگر جنگ عليه ايران معرفي كرد.
۱۱ سال پس از شروع جنگ و سه سال و نيم پس از پذيرش قطعنامه ۵۹۸ شوراي امنيت توسط جمهوري اسلامي ايران منتشر شد و دبيركل فرصت فراواني براي تحقيق راجع به شناسايي متجاوز در جنگ داشت. اما صرفنظر از عامل اشغال كويت كه افكار عمومي جهان را به متجاوز بودن رژيم صدام متقاعد ساخته بود، انتشار گزارش خاوير پرز دكوئهيار خود يك پيروزي سياسي براي جمهوري اسلامي ايران به شمار ميرود.
اقتدار و عظمت اسلام و ایران اسلامی، صلوات💐
هدیه به روح پرفتوح امام و شهدا صلوات💐
@fatholfotooh
#وصیتنامه
شهید سید حسین روح الامین🌷
ای عزیزان از مال دنیا دست بردارید و به خدا فکر کنید، ما از خاک آمده ایم و به خاک بازمی گردیم، هرچه هست، دست خداست و هرچه صلاح او است همان است.
خداوند در این دنیا بسیار آزمایش خواهد کرد. این نعمتها را برای آزمایش ما قرار داده است مواظب باشیم که از این آزمایشات سربلند بیرون بیائیم.
ای دوستان به دنبال شناخت اسلام بروید اگر اسلام را شناختید، اگر امام (ره) را شناختید، به آنچه که می خواهید می رسید، به خدا فکر کنید و به فردای قیامت، به آن آتش جهنم و نعمتهای خدا در بهشت، دست از مال دنیا و هواهای نفسانی بردارید...
ای مردمی که در صحنه هستید به گلزار شهدا بروید و از این عزیزان درس بیاموزید. و فرزندان خود را چون اینان بزرگ کنید، در نمازجمعه ها مرتب شرکت کنید، نه فقط به عنوان یک نفر حاضر در نماز به خطبه ها گوش کنید راه و روش اسلام را یاد بگیرید و سعی کنید در سیاست دخالت کنید و ببینید در مملکتتان چه می گذرد.
من نمی دانم چه بگویم چون می دانم دنیا هیج ارزشی ندارد و تنها سفارشم این است که دست از یاری امام (ره) برندارید و در جنگ شرکت کنید به مستضعفین کمک کنید و دست نوازش بر سر آنان بکشید...
@fatholfotooh
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#یکشنبه ها #چهل_حدیث #جهادبانفس #حدیث_نهم #نفاق و دورویی #فصل_دوم #علاج_نفاق 🍃🍃🍃🍃🍃 علاج نفاق دو
#یکشنبه ها
#چهل_حدیث
#جهادبانفس
#حدیث_نهم
#نفاق و دورویی
#فصل_دوم
#اقسام_نفاق
🍃🍃🍃🍃🍃
بدان ای عزیز، که یکی از مراتب نفاق و دورویی و دو زبانی، نفاق با خداوند متعال
من و تو در تمام مدت عمر اظهار کلمه توحید و دعوی اسلام و ایمان، بلکه محبت و محبوبیت، می کنیم.
ای عزیز مدعی اسلام، در حدیث شریف کافی از حضرت رسول، صلّی الله علیه و آله، منقول است: «مسلمان کسی است که مسلمانان سالم باشند از دست و زبان او.» چه شده است که من و تو به هر اندازه که قدرت داشته باشیم و دستمان برسد آزار زیر دستان را روا می داریم و از ایذا و ظلم به آنها مضایقه نداریم، و اگر با دست نتوانستیم آزارشان کنیم، با تیغ زبان در حضور آنها، و گر نه در غیاب اشتغال به کشف اسرار و هتک استار آنها پیدا می کنیم و به تهمت و غیبتشان می پردازیم.
چه شده است که برای اهل دنیا این قدر قلبت خاضع است؟ چرا پرستش آنها را می کنی؟ جز این است که آنها را مؤثر در این عالم می دانی و اراده آنها را نافذ وزر و زور را مؤثر می دانی؟ چیزی را که کار کن در این عالم نمی دانی اراده حق تعالی است. پیش تمام اسباب ظاهری خاضعی، و از مؤثر حقیقی و مسبب جمیع اسباب غافل.
چه شده است که از مدح و ثنای مردم، که فلان اهل صلاح است، این قدر خوشحال می شوی و در دل غنج می کنی، و برای همنشینی با اهل دنیا و زخارف آن جان می دهی، و از فقرا و مساکین فرار می کنی؟
اگر راستی عالِم به صور برزخیه و احوال بهشت و دوزخی، باید آرام نداشته باشی و تمام اوقات خود را صرف تعمیر عالم باقی نمایی.
وای به حال کسی که صرف عمر و همت نگذاشت لا اقل یکی از حقایق در قلب او وارد شود.
... خداوندا، ما را از این خواب طولانی بیدار کن، و از مستی و بیخودی هشیار فرما، و دل ما را به نور ایمان صفا بده
تو خود ما را دستگیری نما و از چنگال شیطان و هوای نفس نجات بده. بحقّ أولیائک محمّد و آله الطّاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین.
شادی روح امام خمینی رحمة الله علیه صلوات 💐
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال متن روضه
YEKNET.IR - roze - fatemie 2 - 1401 - banifatemeh.mp3
2.85M
|⇦•ناگفته ها دارد...
#روضه وتوسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده ۱۴۰۱ به نفس سید مجید بنی فاطمه ✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
یا فاطمه! داغ تو شرح کامل نهج البلاغه است.
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
4_5816839599573436328.mp3
11.66M
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_صدوبیست_و_پنجم
#قسمت_صدوبیست_و_پنجم
#استاد_طائب
عنوان: حوادث دوران غیبت صغری و اوائل غیبت کبری
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_صدوبیست_و_پنجم
#قسمت_صدوبیست_و_پنجم
#استاد_طائب
همانطور که عرض کردیم دو مساله باید بررسی شود : مساله اول 👈
اون سازمان حق و اسلام ناب که به عنوان سازمان شیعه شناخته میشود. که اینها در آن دوران چه میکردن🤔 ؟؟؟
مساله دوم 👈
حکومت مرکزی که در آن روز بود و در حقیقت پاسدار همون اسلام التقاطی و به تعبیر ما اسلام ناب
طبیعتا اگر اسلام ناب حاکم بشود
اون جاه طلبی و ثروت اندوزی و شهوت رانی
در چنین حاکمیتی معنا نداره . حاکم اسلامی دو وظیفه عمده برعهده دارد:
۱.امر به معروف ۲.نهی از منکر
بالاترین کار پیامبر در حکومت چی بود
اون اقامه معروف و اِماته منکر
بنابراین نمیشه که یک رئیس حکومتی در اسلام باشه که دنبالهروی اسلام ناب باشه و طالب قدرت و شوکت و امثال اینها باشه.
اقتضای اسلام ناب چیه🤔؟؟؟اینه که قله حاکمیت باید کسی باشه که عالم و عامل به اسلام ناب
امروز رهبر حاکمیت ما هم عالم به اسلام ناب و هم عامل به اسلام ناب
در دوره صفویه مثلا...
حُکام صفوی اگه شعار اسلام ناب میدادن اما اینها به شعار اسلام ناب همه شون پایبند نبودن
شاه اسماعیل صفوی از اسلام ناب چه علمی داشت نهایتش چند تا شعر میگفتن و از اهل بیت مدحی میکردن .....فقیه که نبودن
پس بنابراین عقیده و احکام الهی گاهی موارد ابزاری در دست حاکم رانان و گاهی حکم رانان ابزاری از برای اسلام ...
در زمان پیامبر اکرم، پیامبر اکرم ابزار دین هست .در زمان حضرت علی علیه السلام امیر المومنین ابزاری هست برای دین نه اینکه دین ابزاری هست برای آقا که حضرت بخوان توسط دین به قدرت برسه اصلاقدرت برای دین میخواد
درحالی که حکام عباسی دین را برای حکومت خودشون میخواستن که عیاشی کنن.
مقتدر عباسی ۱۳ سالشه و میاد به حکومت میرسه ....این آقای ۱۳ ساله چقدر عالم ؟
اصلادر بلوغ این تردیده
ولی میتونه رئیس بشه و رئیس میشه و قبولم میکنه.🙄
کدوم اسلامی این رو بهش اجازه میده ؟
به تعبیر امام صادق علیه السلام و سایر ائمه ،مودب پیامبر خدا بود مودب ائمه هم خدای متعال هست و اینها ادب شون از خدا گرفتن و بنابراین امام جواد علیه السلام در ۹سالگی هیچ فرقی از لحاظ علم و معرفت و قدرت اجرا با امام جوادی که فرض بفرمایید که ۴۰ساله باشن ندارن و ۶۰ ساله باشن و ۱۰۰ ساله باشن. امام زمان که الان هزار چند سالشون با اون موقع ای که امامت بردوش شون بوده و ۵سالش هست هیچ فرقی نداره از نظر دانش و معرفت و امکان اجرا...
بحث امامت و نبوت عقلی که تعبدی نیست
عقل میگه که خدا باید پیامبر بفرسته
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
آقا امام جواد و بقیه الله یهدونه به امر الله هستن ولی اونجا اصلا سن و سال مطرح نیست مثل حضرت عیسی مثل حضرت یحیی...
ماحکمت را به او در حالی که بچه بود دادیم
آقای مقتدای عباسی که ۱۳سالش بود یهدون به امر الله نیست و خودشون قبول دارن که امام نیست.
پس بنابراین در درون این جریان فساد وشهوت رانی حکمفرماست که اینها باید تلاش کنن که این مکتب رو حفظ کنن و در نتیجه هرکی خلاف این مکتب باشه نیاز نیست اسلحه دست بگیره و نیاز نیست با ما بجنگه .اصلا هرکس این مکتب رو قبول نداشت باید سرکوب بشه.
بنابراین این جریان سرکوب گر برای خودش که در مرکزیت وجود داره در دوران غیبت هست و حالا یه فراز و نشیبی داره.
که معتمد عباسی باکمال شدت با این قضیه برخورد میکنه.
پس در اون جریان اصلی ابزار تهدید سرکوب گر مداوم داریم که اونم مرکزیت حکومت .
اون جبهه اسلام ناب که داره کار میکنه و توضیح دادیم که داره نیرو تربیت میکنه که وقتی میرسه به عهد صدوق پدر که میشه دوران حسین بن روح نوفی و دوران علی بن محمد سیوانی یه رشد فزاینده ای در رباط حدیث وجود داره و یه رشد فزاینده ای که در ری و قم مسقر هستن و آرام آرام دارن خودشون رو میکشن سمت بغداد یعنی مرحوم شیخ کلینی بیهوده سفر نمیکنه به بغداد و در بغداد از دنیا میره یعنی میاد به دیدار علی بن محمد سیوانی چون در اونجا رباط حدیث اومدن بالا....
به دلیل ضعف مرکزی که در حکومت مرکزی این اختلافات درونی رشد کرده
مقتدر وقتی که میاد رئیس میشه ۹سال مونده که جناب عثمان بن سعیدعمری از دنیا بره...اگر مدت نیابت ایشون ۴۰سال بگیریم یعنی سال۳۱ نیابت ایشون میشه که یه ۱۳ساله میاد رئیس میشه و اون وقت در حقیقت در کشمکش جريان وزرایی داخل حکومت هم رخ میده یه زمینه ای ایجاد میشه برای نفس کشیدن این و مقتدر هم در درگیری ها دچار ضعف میشه و در پایان با مخالفت هاو کشتن مقتدر و امثال این ها روبه رو میشه یه نفس کشی حاصل شد.
علوی ها در طبرستان به عنوان داعیان میان و به اصطلاح حسن بن زید علوی میاد در اونجا یه حاکمیتی ایجاد میکنه و گسترش هم میده میادسمت ری در همین بازه صفاری ها در منطقه سیستان میان اطراف کرمان و بعدسمت شیراز اول یعقوب لیس صفاری وبعد امر لیس صفاری...
خوب ویژگی امر لیس ؟؟؟؟
ویژگی برادر چیه ؟؟پدر چیه ؟؟؟خوب اینها اول ایرانی گرا هستن میان فارسی رو در بین خودشون رشد میدن و اما یه ضدیت با اینها با حاکمیت مرکزی هست🤔
یعنی یعقوب لیس تلاش میکنه که حاکمیت بینابین رو قبول بکنه ولی وقتی امر لیس میاد اون تصمیم میگیره که حاکمیت مرکزی رو متزلزل کنه چرا ؟؟؟؟
خوب معتمد عباسی الان رئیس و در اینجا می بینی که یه جریانی رشد میکنه به نام سامانی ها که اینها میان مثل صفاری ها رو فارسی خیلی تاکید میکنن اما ویژگی این سامانی ها تعصب شون رو اون مکتبی هست که در بغداد حاکم هست و متعصبانه یعنی تیغ اصلی رو میزارن در دو جهت
یه جهت صفاری ها رو بزنن و یه جهت علوی ها رو بزنن
یعنی این نصر سامانی از معتمد عباسی تقاضا میکنه که منطقه خراسان را به من واگذار کن اونم میگه تو اگر تونستی قاعده امر بن لیس رو حل بکنی من اون منطقه رو به تو واگذار میکنم
اونم میاد و مبارزه میکنه و بلاخره امربن لیس رو شکست میده ....
منطقه رو به دست میگیره و شمشیرش رو میذاره به سمت منطقه طبرستان و میاد و تا منطقه ری ...بلاخره منطقه ری رو مرکز قدرت خودشون قرار میدن.
صدوق و پدرش اینجا مستقر هستن و ری رباط بزرگی داره