eitaa logo
اندیشه تمدنی
404 دنبال‌کننده
927 عکس
658 ویدیو
16 فایل
«کانال رسمی حجت الاسلام داود فاضل فلاورجانی» 📌استاد حوزه و دانشگاه 📌عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) 📌فعال درحوزۀ آمریکای لاتین 📌نویسنده در عرصۀ مدرنیته و تمدن دینی ارتباط با مدیر @safirdin
مشاهده در ایتا
دانلود
.. با روضه های حسین نفس تازه میکنیم ... 🔴 روضه هفتگی هیئت الاطائب ۳۱۳ 🎤 سخنران : حجت الاسلام و المسلمین فاضل ...با نوای مادحین اهل بیت (ع)... زمان :پنجشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۹ 🔴مکان:بلوار آزادگان کوچه ۱۸ شهید رزازیان پلاک ۲۷ طبقه(زنگ) اول مجلس زنانه نیز منعقد میباشد 👇👇👇هیئت الاطائب۳۱۳👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3620012179C81215219b2
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| خاطرات آمریکای لاتین «۲» 🖌 «خُوآن کَمیلو تورِّس» دانشجوی رشتۀ بیولوژی دانشگاه ناسیونال (ملّی) بود. با اسلام در نوجوانی در شهر خودشان آشنا شده بود. 📌مدتها به مرکز رفت و آمد می‌کرد و در نمازهای جماعت شرکت می‌کرد. حتی ماه رمضان هم روزه می‌گرفت. اصلا خانه دانشجویی را نزدیک مرکز اجاره کرده بود تا رفت و آمدش راحت باشد. چند بار برای شهادتین آمده بود. 🔰 یعنی ابراز تمایل کرده بود اما با پاسخ منفی من روبرو شده بود. معتقد بودم تا کسی به یقین قلبی و اعقاد قطعی نرسیده، ضرورتی ندارد شهادتین بگوید چون ممکن است دوباره متزلزل شود و برگردد. 🏴ماه محرم بود و حضور در مجلس عزای کوچک ما کار خودش را کرده بود. مظلومیت امام حسین تأثیر عجیبی دارد که چندین جا با تمام وجود احساس کردم. خوان کمیلو هم تحت تأثیر همین عقلانیت مظلومانه قرار گرفته بود. یکی از همین روزها با اصرار از من خواست که با شهادتین به اسلامش رسمیت بدهد و بالاخره این اتفاق افتاد. 📍از آن به بعد بارها با دعوت او به گردش رفتیم؛ از دانشگاه ناسیونال گرفته تا پارک گونه‌های گیاهی و کلیسای رهبانی در بالای کوه گوادالوپه! دربارۀ این گردشها بیشتر خواهم نوشت. این کلیپ روزیست که شهادتین گفت @davudfazel1400
| جلسه سوم کانون کلامی «معاونت پژوهش مدرسه علمیه صالحیه» 📌موضوع بحث وگفتگو: فلسفه و هدف از خلقت 🎙️استاد جلسه: حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی 📆زمان: یکشنبه ۱۴ آذر،ساعت۱۸:۳۰ 📍مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه صالحیه 🔰 شرکت در جلسه برای تمامی پایه ها مخصوصاً از سوم به بالا پیشنهاد میشود @davudfazel1400
3.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| غرب را بهتر بشناسیم 📹غرب از دریچه دوربین رسانه‌های غربی به بهشت آرزوهای برخی از ما تبدیل شده است اما واقعیت چیز دیگری است! ⚠️واقعیت این است که آنها چیزی را به ما نشان داده‌اند که خودشان میخواهند نه آنچه هست! 📌پس اجازه دهید حقیقت را از زبان کسانی بشنویم که با غرب زندگی کرده‌اند. 👓ببینید این مهندس ایرانی چگونه تصریح میکند با اینکه وضعش از اغلب ایرانیها در سوئد بهتر است اما نمی‌تواند حتی دو هفته یکبار بیرون منزل با خانواده غذا بخورد. @davudfazel1400
3.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ سیاهچاله طمع 🔍 گاهی اوقات با هنر میتوان مفاهیم اخلاقی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشید. فیلم The block hole یا چاله ی سیاه اثر سینمای انگلستان از جمله همین آثار است که ارزش بارها دیدن را دارد. ⏱ وقت ان است که جامعه هنری ما نیز دست بکار شوند و مفاهیم اخلاقی ما را در جامعه نهادینه کنند چنانکه گذشتگان ما در قالب هنر شعر و مانند آن میکردند. 🖌 چه زیبا سروده است سعدی در گلستان: آن شنیدستی که در اقصای غور بارسالاری بیفتاد از ستور گفت چشم تنگ دنیادوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور @davudfazel1400
| جلسه سوم کانون کلامی «معاونت پژوهش مدرسه علمیه صالحیه» 📌موضوع بحث وگفتگو: فلسفه و هدف از خلقت 🎙️استاد جلسه: حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی 📆زمان: یکشنبه ۱۴ آذر @davudfazel1400
فلسفه خلقت.docx
حجم: 16.7K
| جلسه سوم کانون کلامی «معاونت پژوهش مدرسه علمیه صالحیه» 📌موضوع بحث وگفتگو: فلسفه و هدف از خلقت 🎙️استاد جلسه: حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی 📆زمان: یکشنبه ۱۴ آذر @davudfazel1400
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شوخی طبعی در اسلام ☺️ شاد کردن دل مومنین از ویژگیهای مومن است و روایاتی از شوخی طبعی پیامبر و حضرت علی علیهما السلام نقل شده است. 🌺 به فرموده حضرت علی هرگاه رسول خدا یكی از اصحابش را غمگین می یافت، او را با شوخی، خرسند میکرد و می فرمود خداوند دشمن دارد، كسی را كه به روی برادرش چهره در هم كشد. 📌 این فرهنگ زیبا البته با رعایت شؤون و احترام افراد در ایام جبهه و جنگ هم میان رزمندگان رواج داشت که ویدیوی بالا از همین فضای شاد و فرح بخش حکایت میکند. @davudfazel1400
غریب‌نوازی و خودتحقیری خودمان! 🔺گزارشی که دیروز رادیو ۴ بی‌بی‌سی از جامعه، فرهنگ و زندگی در کره جنوبی پخش کرد نکات شگفتی داشت؛ اوضاع و احوال «بهشت موعود»ی که نئولیبرال‌ها سال‌ها به عنوان الگو برای ایران ترسیم می‌کردند واقعا تکان دهنده بود. 🔹 جامعه‌شناسان محترمی که همه‌ی معضلات و آسیب‌های اجتماعی ما را به محدودیت و ممنوعیت و حکومت دینی تقلیل می‌دهند، چگونه این اوضاع کره جنوبی را تحلیل می‌کنند؟ این کشور «پیشرفته» یکی از بالاترین آمارهای خودکشی، مصرف الکل، مصرف قرص خواب و مصرف قرص آرام‌بخش در جهان را دارد. 🔹 ‏زنان تحت فشار شدید اجتماعی برای «اثبات خودشان» مجبور به ۱۴ ساعت یا بیشتر کار در شبانه‌روز می‌شوند، از طرفی در محیط جامعه و کار از آنها انتظار می‌رود بسیار به «ظاهر» خود برسند! 🔹آمار جراحی زیبایی بسیار بالا رفته اما جمعیت بزرگی از زنان جوان تصمیم به تجرد قطعی گرفته‌اند! 🔹 ‏یادم افتاد به زمانی که تازه جراحی زیبایی «بینی» در ایران مد شده بود. چه تحلیل‌های «جامعه‌شناختی» که ارائه و چه مستندهای «اجتماعی» که ساخته نشد! می‌گفتند علت افزایش آمار جراحی بینی قانون حجاب است!! چون زنان فقط می‌توانند چهره خود را نمایش دهند! چاره‌ای جز عمل دماغ ندارند! 🔹 ‏چشم‌چرانی و تصویربرداری مخفیانه مردان از زنان با وضعیت نامناسب پوشش در مجتمع‌های مسکونی کره جنوبی و فروش آن تصاویر در سایت‌های غیراخلاقی آنقدر شایع شده که برای این «کار» در زبان کره‌ای اسم گذاشته‌اند. کدام «منع» این مردان را این‌چنین بیمارگونه «حریص» کرده است؟ 🔹 ‏رقابت دیوانه‌‌وار برای کار آنقدر زیاد است که برخی شرکت‌ها تحت فشار دولت، نرم‌افزاری بر رایانه‌های کارکنان نصب کردند که در ساعت خاصی خود به خود خاموش شود تا کارکنان مجبور شوند به خانه بروند. اما همان شرکت‌ها نرم‌افزار دیگری هم برای هک کردن نرم افزار اول ساخته‌ و پخش کرده‌اند! 🔹 ‏در واقع انگار نه شرکت‌ها نه کارکنان نمی‌توانند خود را از این مسابقه‌ی جنون‌آمیز خارج کنند. 🔹 دولت قبلی کره که شعارهای پیشرو داشته، ساعات کار در هفته را به ۵۲ ساعت کاهش داده در حالی که میانگین ساعت کار در هفته در بسیاری کشورها حدود ۴۰ ساعت است. 🔹 ‏البته صرفِ «کار» و حتی حجم زیاد کار هم لزوما به چنین وضع پریشانی منتهی نمی‌شود. به نظر می‌رسد مسئله اصلی فقدان عدالت و بازتوزیع سود و در واقع «استثمار» انسان‌ها از یک سو، و زوال «معنای کار» و در واقع زوال «معنای زندگی» از سوی دیگر در این وضعیت دخیل است. 🔹 ‏اما بسیاری از حضرات اقتصاددان و بعضا حتی «جامعه‌شناسان» ما اساسا سخن از «عدالت» و «فرهنگ» در مقوله‌ی توسعه را بر‌نمی‌تابند. 🔹 این مباحث از نظر آنها شعاری و بی‌حاصل است. مهم «رشد اقتصادی» است. مابقی مسائل از نظر آنها خود به خود و یا به «دست جادویی بازار» حل می‌شود. 🔻‏پ.ن: 🔸حالا این‌ها را گفتی که یعنی ما خیلی وضع‌مان خوب است و مشکلی نداریم؟ 🔸 نه عزیز! این‌ها را گفتم که یادآور شوم گاه چه حجمی از سیاست و ایدئولوژی در پس رهنمودهای «اقتصادی» و تحلیل‌های «جامعه‌شناختی» نهفته است و این‌که راه‌حل مشکلات خودمان را هم باید خودمان پیدا کنیم. https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 باز نشر از:👆 @davudfazel1400
🔴همرنگی با جماعت؟ 🖊احمدحسین شریفی 🔷همرنگی با جماعت را نه می‌توان به طور مطلق بد دانست و نه به طور مطلق خوب. بستگی به متعلق و هدف همرنگی دارد. همرنگی با دیگران در ناهنجاری‌ها و رذیلت‌ها نادرست است" اما همرنگی در کارهای خوب و خیر و هنجارها خوب است. 🔷در عین حال، درست نیست که انسان در کارهایش، همواره خود را یکی همچون دیگران قلمداد کند و به دنبال پیشگامی و خط‌شکنی در انجام کارهای خیر نباشد. در حدیثی می‌خوانیم که ائمه اطهار(ع) به شاگردان خود توصیه کرده‌اند که «اِمَّعَه» نباشید. یعنی چنین نباشید که دائماً بگویید «انا معه» یعنی خود را مقلد و همراه و پیرو دیگران ندانید. چنین نباشد که بگویید من با مردم هستم و من هم مثل یکی از آنان هستم. 🔶امام صادق علیه السلام به یکی از یاران خود فرمود: لَا تَكُونَنَّ إِمَّعَةً؛ تَقُولُ أَنَا مَعَ النَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ النَّاسِ؛ هرگز همرنگ جماعت نباش و نگو من تابع مردم هستم و من هم مثل بقیه مردم هستم. @Ahmadhoseinsharifi @davudfazel1400