eitaa logo
فقه سیاسی
118 دنبال‌کننده
326 عکس
214 ویدیو
131 فایل
فقه سیاسی : تدبیر زندگی مردم بر اساس گذاره های شرعی ادمین @Aminm01
مشاهده در ایتا
دانلود
✝️ خطر پاپیزاسیون ولایت فقیه و تضعیف اسلام ناب 1️⃣ درآمدی بر اصول تحلیل و تطبیق تحلیل نباید مبتنی بر ساختار پیشینی باشد؛ زیرا همه پیشداوری می‌شود و هم ریزش‌ها و رویش‌ها و تغییرات جریان را نشان نمی‌دهد و هم در تحلیل، نقطه‌ای، خطی، سطی، حجمی یا جرمی رویداد، ناتوان می‌شود. ۱. اصول تحلیل آ. نقطه‌یابی کلان: نقطه حق یا باطل؛ ب. خط‌یابی کلان: خط حق یا باطل؛ ج. سطح‌یابی کلان: سطح حق یا باطل؛ د. حجم‌یابی کلان: حجم حق یا باطل؛ ه. جرم‌یابی کلان: جرم حق یا باطل. ۲. تطبیق «اصول تحلیل» بر سفر پاپ نقطه حق، ایران است و نقطه باطل، آمریکا، خط و سطح حجم و جرم نیز امتدادهای گوناگون ایران در جهان و کلاً جریان مقاومت در برابر جریان گلوبالی غرب، تحت سلطه آمریکا است. پس هر مساله مهم و اثرگذار جهانی، طبعاً در گرانش این دو جریان عمل می‌کنند؛ حتی روسیه که بیشتر به ایران و گاهی به آمریکا نزدیک می‌شود و نیز چین، جریانی اصیل و تعیین‌گر نیستند. 2️⃣ درآمدی بر تحلیل سفر پاپ با بررسی پیشفتنه ۸۸ 👈 آ. در هشته نخست انقلاب، جنگ مسلحانه شد؛ ب. در هشته دوم، جنگ و ترور رسانه‌ای انقلاب؛ و در رأس آن، زدنِ شهید آوینی؛ ج. در هشته سوم، شبیخون فرهنگی بود؛ در هشته چهارم، شبیخون شبهات فکری انجام شد؛ در هشته پنجم «ولیّ‌تراشی بهاری مشائیستی» برای زدن رهبری انجام شد. گلوبال‌ها (پیروان آمریکایی سازی جهان) و بازیخوردگان داخلی، کودتای زوردرس ۸۸ را پی‌گرفتند؛ که به نتیجه نرسید؛ اما به این یقین رسیدند که کانون قدرت، «ولیّ امر ِ نشسته در جان مردم ایران و منطقه» است. 3️⃣ فتنه پیشرفته آمریکا برای کودتا نهایی، با پادویی آلودگان امنیتی خود در ایران، دو رکن نظام؛ یعنی «امام و امت» را هدف قرار داند؛ تا اینها را از هم بگسلند: 👈 ۱. زدن مردم گلوبال‌ها ۸ سال بر سر مردم جیغ بنفش کشیدند و آنان را تحقیر کردند و نقشه «ضدّ انقلاب ساختن مردم» را پی‌گرفتند. 👈 ۲. زدن رهبری در این ۸ سال، جریان گلوبالی جهانی، با عناصر آلوده نام آشنا در ایران و پادویی برخی، به سراغ «قم» یعنی کانون انقلاب رفتند: 4️⃣ راهکارهای تهاجم مثلث غیرانقلابی به قم ۱. تقویت ضلع «تحجر» و مقدس مآبی پس از کودتای ۸۸، برخی روحانیون محترم و مقدس، تحجر را با ادبیات«احتیاط» در ورود به مسائل سیاسی و سیاست هراسی ناپیدا، دامن زدند؛ البته اینها قصد بدی نداشتند، اما دچار نقشه گلوبالی بودند و مکرر گفتند که محبوبیت روحانیت شیعه دارد کاسته می‌شود و رهبری و مردم با تشییع باشکوه روحانی همدانی، پاسخ این ساده اندیشی‌ها را دادند. ۲. تقویت ضلع تهتک و تهور (پرده‌دری) گلوبالها به سرعت تشیع انگلیسی را به تقویت کردند تا با تخریب نقش هیأت در انقلاب و هماهنگ کردن آن با جریان ضد انقلاب، برای «فتنه بزرگتر» پول‌پاشی سنگینی انجام دهند؛ یعنی نافرمانی مدنی را به نافرمانی مذهبی تسرّی دادند تا عزاداری امام حسین ع را بر ضد راه امام حسین به کار بگیرند. تخریب‌های تشیع انگلیسی با ده‌ها شبکه ماهواره‌ای، بستری بود که شعارهای سیاست‌گریزانه جریان تحجر معقول جلوه کند و یک دور تشدیدکننده باطل شکل بگیرد. ۳. تقویت ضلع گلوبالی غربزدگان سکولار با هیمنه رسانه‌ای غرب و دنبالگان داخلی، متأسفانه افراد سستی مثل یوسف صانعی نخستین طعمه این افعی بودند؛ امثال فیرحی نیز قربانیان بعدی بودند تا جاده صاف کن غربزدگان در حوزه قم شوند. این سه ضلع به صورت تصاعدی همدیگر را تشدید و تقویت می‌کردند. 5️⃣ ذوزنقه تهاجم گلوبالی در عراق آمریکایی‌ها برای ضربه نهایی به ایران، ۴ راهکار را در عراق، پی‌گرفتند: ۱. تقویت ضلع متحجر که زمینه زیادی در عراق داشت و از زخم دخالت‌های نادرست برخی بزرگان در مشروطه، هنوز چرک و خون تازه را مشاهده می‌کنند؛ لذا برخی مقدسین عراق را از ریسمان سیاه و سفید می‌ترساند. ۲. تقویت ضلع متهتک و متهور تشیع انگلیسی؛ که عراق را پایگاه خویش جلوه می‌دهند؛ ۳. تقویت جریان آخوندهای سکولار یا آخوندهای قدرت‌طلب عراق، که با سکولارها و حتی با بعثی‌ها نیز، هم‌پیمان شدند تا به قدرت برسند. خوب است که آقای صدر و حکیم حواسشان را بیشتر جمع کنند. ۴. زدن مستقیم موانع حضور آمریکا؛ یعنی سردار سلیمانی و سردار ابومهدی و افزون بر آن، انقلاب رنگیِ مشابه فتنه ۸۸ بر ضد دولت قانونی عادل عبدالمهدی و اسقاط آن و بدتر از آن، بر سرکار آوردن یک جریان آلوده امنیتی و مورد قبول آمریکا در عراق. دنباله نوشته در👇
☝️ادامه نوشته 👇 6️⃣ راهکارهای جنگ احزاب گلوبالیست‌های جهان و فریب خوردگان داخلی ۱. زدن حوزه علمیه قم؛ از درون و با رقیب تراشی در عراق ۲. زدن عراق انقلابی با ترور شخصیت‌هایی مثل ابومهدی مهندس و شهید سلیمانی و زدن دولت همسو با انقلابیون یعنی عادل عبدالمهدی روش تروریستی گلوبالیستها در ایران و عراق ۱. انقلاب هراسی و بسیج هراسی با تقابل میان حقوقدان و نظامی و تصویر سایه جنگ در صورت میانداری انقلابیون. با این کار شخصیت انقلابیون عراق را ترور کردند و بعد از این کار، شخص آنان هم ترور شدند؛ درست مثل ترور شخصیت شیخ فضل الله از سوی برخی مداخله گران حوزه نجف در مشروطه که پشتوانه قتل ایشان در تهران شد. ۲. همین جریان سپس با فتنه ای مشابه کودتای ۸۸ در ایران، دولت قانونی عادل عبدالمهدی که با مردم عراق همسو بود، را ساقط کردند. در همه این صحنه‌ها برخی روحانیون شیعه و برخی آقایان در حوزه نجف موضع بازدارنده ای نداشتند؛ لذا گلوبالها پس از اقدامات سخت و استعمار کهن، به استعمار نو و دست نشانده سازی رو آورده اند تا همکاری‌های استتار شده ای از حوزه نجف به دست آورند و در برابر گفتمان امام خمینی، گفتمان تحجر و تهتک و سکولار را تقویت کنند و در نهایت رهبر و مردم ایران را از هم بگسلند تا شیرازه تشیع بر باد رود. ۳. سفر پاپ شاید نخستین طمع رسمی و نهفته و مدیریت شده به قلب مرجعیت تشیع پس از ۱۴۰۰ سال باشد؛ این مساله حقیقتا یک نقطه عطف در تاریخ است؛ که یک فردی که بنابر بیان برخی صاحبنظران، تحت تأثیر گلوبالیست‌های آمریکا است، با کسی بنشیند که ظاهرا امثال آیت الله رئیسی دیدار رسانه ای شده ای با وی نداشت؛ آیا رئیسی در پی انتقال پیام خاصی بوده است؟ آیا در امتداد تلاش‌های سردار سلیمانی برای نشان دادن تنهایی رهبری بوده است؟ 7️⃣ دخیل آمریکا بر دامن پاپ برای رهایی از اخراج و ضربه به امام خامنه ای پاپ به عراق می‌رود، در شرایطی که عراقی‌ها در حال فشار به گلوبالها هستند تا با اخراج آمریکا، انتقام خون میلیونها انسان این منطقه و به ویژه سردار سلیمانی و مهندس را بگیرند. 8️⃣ پاپ شناسی و بهره برداری‌های گلوبالی از این سفر کارشناس واتیکانی تلویزیون رسمی ایتالیا (رای‌نیوز) هم تحلیل می‌کند که این سفر برای نشان دادن میانه رو بودن آیةالله‌های عراق و تندرو بودن آیت الله‌های ایران است! بی تردید این سفر با آمریکا هماهنگ بوده است و بی تردید با منافع آمریکا همسو بوده است و برجسته سازی گفتمان غیر اصیل شیعی و ضربه به گفتمان ناب امام خمینی و ایرانی را، یکی از اهداف آشکار یا نهفته این سفر تحلیل می‌کنند. این روش گلوبالها است که پیش از ضربه سخت، بسترسازی نرم می‌کنند. این پاپ در نظر برخی مسیحیان، پاپی است که به ناحق و در راستای منافع گلوبالی، به جای بندیکت نشسته است. 9️⃣ گسیخت تور واتیکانی آمریکا برای قم پس از برجام هسته‌ای، گلوبال‌ها کوشیدند که برجام «قم-رم» را با فریب آیةالله اعرافی و در پوشش گفتگوی واتیکانی به سرانجام برسانند؛ اما این برجام، نافرجام ماند؛ «که عنقا را بلند است آشیانه». لذا آمریکایی‌ها از ضربه اساسی به قم مأیوس شدند و به آروغ‌های چند شیخ ورشکسته در قم دلخوش کردند؛ ولی در عوض، سرسخت و ریاکارانه به نجف دخیل بستند! 🔟 خطر پایمال کردن خون قاسم آخرین پرده بازی آمریکائیست‌های جهان (گلوبال‌ها) کودتای ترکیبی بسیار بزرگتری است که در سایه رقیب تراشی برای عمود خمیه تشیع در جهان، انجام خواهد شد. ✅👈 البته ان شاءالله حضرت آیةالله سیستانی، مرجع بزرگ شیعیان عراق، به رغم نفوذ جریان امنیتی نام آشنا و پادوهای آنان در برخی اطرافیان بزرگان عراق و ایران، بنا بر سنت کج‌دارمریزِ برآمده از اختلاط طینت، تمام نقشه‌های دشمن را در وقت بایسته، بر باد می‌دهد؛ آمریکا به تقاص خون سلیمانی، از عراق اخراج خواهد شد و ظهور هم ان شاءالله به زودی می‌رسد. ❌ و کسانی که روی خون شهید سلیمانی قمار کند، هم ظهور را به تأخیر انداخته‌اند و هم سپر بلای شیطان بزرگ شده‌اند؛ «وَ بئس المصیر»
38.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتماً حتماًً حتماًًً 👆🏻 ✅ درصد همراهی مخاطبان با کارشناس این برنامه به قدری بالا بود (۹۳ درصد) که مسئولین آن از خوف اتهام دروغ، آمار را کمتر نشان دادند. ⬅️ ۱۱ دی ۹۷، روح‌الله در برنامه‌ی زنده‌ی شبکه سه سیما، پاسخ فریبکاری‌های امروز آذری‌جهرمی را داد ❌ دو سال از آن روز گذشته و دیدن این برنامه👆🏻، امروز برای مسئولین و خانواده‌ها لطف ویژه‌ای دارد... 🔔 حتماً ببینید و تا می‌توانید پخش کنید جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
📚واکاوی لایه های گلوبالیزم در بررسی وضعیت مسلمانان چین 1️⃣ مسلمانان قاتل اسلام امام حسین را مسلمانان کشتند (گویا به مدیریت صهیون ها)؛ نه چینی ها و روس ها؛ پس هر مسلمانی، مسلمان نیست؛ بلکه بسا که قاتلان اسلام ناب باشند. 2️⃣ جنگجویان اجاره ای آمریکا جنگجویانی می خواهد که باورمندانه و سرسختانه برای اهداف آمریکا بجنگد؛ و همزمان جنگیدن شان هم بر ضد اسلام و آبروی دین باشد؛ مثل فرقه ضالّه وهابیت. 3️⃣ گلوبالیزم و جهانی سازی داعش ما دو تا گلوبالیزم داریم؛ یکی گلوبالیزم مسلمان نمایان انگلیسی و وهابیت؛ که خود را نماینده حکومت جهانی اسلام می دانند و در واقع تخریب کننده اسلام هستند و زمینه ساز میاندار شدن گلوبالیزم آمریکایی. این دو، دست ساز انگلیس و آمریکا؛ و یک دشمن فرضی برای گلوبالیزم غرب هستند؛ در عراق بمب می شوند تا بهانه آمریکا برای حضور بشوند؛ در سوریه سر می برند تا بهانه آمریکا برای ماندن باشند و ... . پس گلوبالیزم دو لایه دارد؛ آ. گلوبالیزم آمریکایی؛ ب. گلوبالیزم اسلام آمریکایی و انگلیسی (وهابیت و تشیع انگلیسی) که دست ساخت خود آمریکا هستند؛ و دو تیغه قیچی کردن «جهان مهدوی» هستند. 4️⃣ داعش سازی در منطقه رقبای آمریکا آمریکا و عربستان و اسرائیل و انگلیس در پی داعش سازی و پیاده نظامهای گلوبالیزم در منطقه تحت نفوذ ایران، در منطقه تحت نفوذ روسیه و در منطقه تحت نفوذ چین هستند و البته جاهای دیگر نیز! 5️⃣ روش ایجاد بحران غرب با داعش سازی (ترویج وهابیت) در چین می کوشد که از استضعاف و نادانی برخی سوء استفاده کند و سپس آنها را بر ضد منافع دولت چین و روسیه و ایران و ... تحریک کند؛ تا بتواند از حربه «مظلومیت» استفاده کند و: آ. جبهه وهابیت را مظلوم نشان دهد (به جای اسلام ناب و ایران و یمن و بحرین و عراق و فلسطین)؛ ب. رقبای خود را ظالم نشان دهد؛ ج. خودش را که شیطان اکبر است را «منجی» جا بزند. 6️⃣ راستی آزمایی خوب ایران اصل اسلام است و اسرائیل و عربستان، اصل ستم به مسلمانان و اشغال کامل یک کشور و بلکه چند کشور هستند؛ گر دل غرب و غربگدایان برای اسلام می سوزد، چرا به چند وهابی چین دل بستند و نگران اصل اسلام و قبله اول مسلمانان و قبله دوم مسلمانان و شیعیان مظلوم عربستان و یمن و بحرین و سوریه و عراق نیستند که خودشان دارند داعش سازی می کنند و خودشان دارند می کشند و از قاتلان حمایت می کنند. نیستید؟ مگر می شود اصل را ول کرد و فرع را (هر چند که وهابیت ربطی به اسلام ندارد) گرفت؟ چرا هشت سال صدام را به جان ایران انداختند و به وی اسلحه دادند؟ حالا برای چچنی ها و چینی های تحت تأثیر وهابیت نگرانید؟ زهی ریا و سالوس! 7️⃣ اللهم اشغل الظالمین بالظالمین اگر دیروز روسیه جلوی وهابیت در چچن نمی گرفت؛ و اگر امروز چین جلوی ترویج وهابیت در چین را نگیرد، فردا سردار قاآنی باید همانند مختار، برای مقابله با امتداد قاتلان امام حسین (ع)، به چین برود. 8️⃣ حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم باید از مظلوم حمایت کرد، باید برای مستضعف دل سوزاند، اما نباید در دام آمریکا و گلوبالیزم داعشی و ترویج وهابیت در جهان افتاد؛ که بستری بشود برای گلوبالیزم شیطانی غرب. باید هوشیار بود و کمک کرد که مستضعفان چینی، دچار فتنه وهابیت نشوند، بیدار شوند و پیاده نظام آمریکا و عربستان نباشند. ✅ مؤمن زیرک است؛ @fegh_siasi
ابرفقه نسبت عدالت با اهداف انقلاب 🌻مبنای تحلیل استراتژیک اسلامی، فرمایش امیرالمؤمنین (ع) است که: «عقلها امامان فکرها، فکرها امامان قلبها، قلبها امامان حس ها و حس ها امامان عضوها هستند». 🌹 عقل «گوهر» وجود انسان و «امام» درون است و همان نقشی دارد که «امام برین» در جامعه دارد. تأکید شدید، که «عقل» غیر از فکر و اعتقادات و غیر از «قوه مدرک کلی» است؛ این تفاوت در حد «فرق امام با مأموم» است. 💠 همانگونه که «حیات» جامعه به «امام» است و بی امامی یعنی «حیات و مرگ جاهلی»، بی عقلی هم برای انسان، مرگ حقیقی (نه مرگ بدن) را در پی دارد: «فَقدُ العقل، فقد الحیات». لذا امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند: «الانسان بعقله». یعنی ارزش انسان به عقل وی است و «همانا ثواب [و عِقاب در قیامت] به اندازه عقلها است»؛ همان گونه که در قیامت، هر انسانی را با امامش (عقل جامعه) فرا می خوانند: «یَوم نَدعوا کلّ اُناسٍ بإمامهم». ✅ بنابراین هدف اصلی ارسال رسل و کتب و میزان نیز، اِثاره «عقل» و استکمال عقل است و هدف های دیگر، هدف میانی است: «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناسُ بالقسط … و لیعلم الله من ینصره و رسله » حدید، ۲۵. 💠در این آیه، دو نکته مهم است: آ. هدف اصلی یاری خداوند و پیامبرانش در «غیب» است نه در جلوی همگان؛ ب. بر پایی عدالت در طرح تراز الهی، رسالت «الناس: مردم» است نه حکومت. اگر چنین شد ما از «حکومت اسلامی» فراتر رفته ایم و به «جمهوری اسلامی» رسیده ایم. وظیفه نظام اسلامی، فراهم کردن بستر عدالت جویی مردم است تا مردم به عدالت رای بدهند یا به حسن روحانی. ✅رسالت «جوهری و اصلی» نظام اسلامی، فراهم کردن «بستری» برای رشد «عقلی» مردم است تا مردم، سنخیت بیشینه با امام (عقل) جامعه بیابند و «اشارت» امام برای آنان «کفایت» و برای «تحقق جمهوری اسلامی» به عدالت رأی بدهند و در سایه «عدالت بیشینه و فراگیر، شکوفایی بیشینه عقلی» برای «بیشترین گسرتره ممکن از مردم عالم و دیگر آفریدگان» نیز فراهم شود. ✅خداوند لعنت کند خواص بی شرفی که مردم را به اشتباه انداختند و مردم اینک به سبب افت و خیز انتخاب خودشان، در حوزه های سطحی (فکر، قلب، حس و عضو) دچار بی عدالتی هایی هستند. 💠انقلاب اسلامی در بسترسازی برای هدف تراز الهی (رشد عقل و سعادت) کاملاً موفق بوده است. اما موانع در حکومت امیرالمؤمنین (ع) هم بوده است و ایشان به سبب بی لیاقتی برخی خواص و مردم، حتی در تحقق اهداف «عقل»ی و سعادت مردم جامعه اش نیز به مطلوب نرسیدند؛ چه رسد به عدالت سیاسی و اجتماعی و مالی و حتی امنیتی؛ آری مسلمانان بسیاری، از بی عدالتی ها و ظلم «ناکثین، قاسطین و مارقین» و خواص دنیازده «لابی جانی»، حتی ابدیت خود را نیز از دست دادند، چه رسد به جان و مال شان. 🌹تأکید می شود که عدالت (فکری و اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، قلبی و معنوی، ارتباطاتی، اقتصادی و بهداشتی)، هدف بسیار مهم و قطعی (اما غیر جوهری و غیر حیاتی) نظام اسلامی است؛ اما عدم تحقق عدالت در سطح مطلوب، به معنای از دست رفتن مشروعیت نظام یا ناکارامدی نظام نیست. اما اگر «عدالت هویت انقلاب» باشد، وجود موانعی برای تحقق آن، یعنی بی هویت شدن انقلاب. @fegh_siasi
عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! این روزها به تشخیص عدالتخواهِ حقیقی از لقلقه زبانی(۱) محتاج تر شده ایم. 🔅عدالت حقیقی: آیت الله خامنه ای سال۵۳ در درس گفتارهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: "جامعه توحیدی، یک جامعه بی طبقه است، یک جامعه ای است که گروه های انسانها در آن جامعه از یکدیگر برحَسَب حقوق و مزایا جدا نشدند. همه انسانها زندگی می کنند. همه در یک مسیر و با یک نوع امکانات و با یک نوع حقوق زندگی می کنند و حرکت می کنند"(ص۲۷۰ چاپ ششم مرداد۹۴) ❗️زود قضاوت نکنید: انتظار حقوق و مزایای برابر و مساوی برای همه نیست؛ انتظار یک نظم قانونی واحد و یک چتر قانونی(ولو با تفاضل های متعارف) بر سر همه حقوق بگیران از بیت المال است. 🔅یک مثال از چند سقف قانونی! در اقتصاد کشور دو بخش داریم: خصوصی و عمومی. برای هریک از اینها هم منطقا دو نظام پرداخت حقوق و مزایا تعریف شده است: ۱. قانون کار: حاکم در بخش خصوصی. ۲.قانون مدیریت خدمات: حاکم در بخش عمومی و دولتی(پرداختهای از بیت المال). محل مثال ما در دومی است. توسط همین قانون(مدیریت خدمات) یا قانونهای دیگر دستگاه های حاکمیتی و دولتی متعددی از زیر چتر آن خارج شده اند و نظام پرداخت دیگری برای خود پذیرفته اند! طوری که عملا دانه درشت باقیمانده، جمعیت معلم ها و چند دستگاه دیگر است! ⭕️چند نمونه از این مستثنیات: ۱.با ماده۱۱۷ خود قانون خدمات: نهادهای زیر نظر رهبری(۲)، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، مجمع تشخیص، نهادهای عمومی غیر دولتی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، اعضاء هیات علمی و قضات، کادر سیاسی وزارت خارجه!(۳) ۲.با آیین نامه داخلی مجلس: مجلس شورای اسلامی!(۴) ۳.باماده ۱۰قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب۹۱: وزارت نفت، شرکت ها و سازمان ها و موسسات تابعه!(۵) ۴.بقیه در عکسهای پیوست... ❗️برخی از این استثناء شدگان از قانون جامع، با قوانین عادی، برخی با آیین نامه های داخلی و برخی با مصوبات یک شورای عالی استثناء شده اند. مثلا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب می کند که دبیرخانه خود را از قانون خدمات استثناء کند!(۶) یا با اصلاح ماده۱۴ اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، آنها را از زیر این سقف حقوقی بیرون می کند!(۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه هم برخی دیگر را مستثنی می کند!(۸) ❓پس از این، استثناء شدگان بر اساس چه نظم قانونی و کدام سقف متمایز، حقوق و مزایا می گیرند؟! باز متفاوت است. برخی ذیل قانون سابق نظام هماهنگ پرداخت رفته اند(مثل قضات با افزایش امتیازات آن قانون) و برخی بشکل هیات امنائی، خود نحوه پرداخت را معین می کنند(مثل کارکنان ستادی وزارت بهداشت و علوم و...)، و... ⚠️ادعا این نیست که تک تک استثناء شدگان با سقف حقوقی جدید، حقوق و مزایای بیشتری دریافت می کنند اما علی الاغلب چنین اند و انگیزه خروج نیز عمدتا دریافت بیشتر است! ❗️جالب اینجاست که قانون مادر(قانون مدیریت و خدمات) هرگز حقوق برابر را پایه گذاری نکرده بلکه امتیازی است و تفاضل تا ۷برابری را هم پذیرفته است! استثناء شدگی از این قانون، زمینه های تفاضل های بیشتر را فراهم می کند! 🔅پ.ن: ۱. مساله اصلی و اولی برای عادلانه کردن حقوق و مزایا، اول بردن همه زیر یک سقف حقوقی و جلوگیری از این طبقه سازی های قانونی است. این مساله از مضمون آن قانون واحد برای جبران خدمات مهم تر است. حتی پذیرش درجاتی از تفاضل درون یک سقف حقوقی، عادلانه تر است تا اجازه دادن به سقف های حقوقی متعدد و پیدایش طبقات قانونی جبران خدمات!(دقت کنید) علی التشبیه نظام قضایی اسلام برای حد دزد شرایط و تبصره های متعدد معلوم کرده است و هرگونه دزدی، حکمش قطع انگشتان دست نیست. اما آن حد با تبصره ها و شرایط را بر همه طبقات اجتماعی لازم الاجرا قرار داده است. نه اینکه مثلا دزدی طبقه اشراف و راه اثبات و میزان حد را متفاوت کرده باشد!(کاری که ما در نظام جبران خدمات کرده ایم!) ۲. این روزها که عدالت و عدالت خواهی شعار همه کاندیدهاست، جا دارد بردن همه زیر یک سقف حقوقی از سوی مردم مطالبه باشد. رئیس جمهور، رئیس بسیاری از آن شوراهای عالی است. قانونهای برنامه توسعه از دولت صورت بندی میشود. دولت با لایحه می تواند بسیاری از استثناء شدگان را زیر همان چتر قانونی واحد بیاورد. همه اما اگر عدالتخواه حقیقی و غیر لقلقه زبانی پیدا شود! ۱۴۰۰ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۲۸ @fegh_siasi
مساوات، تنبیه الامه.pdf
313.2K
پیوست یادداشت: ⚜عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی است! حجت الاسلام قنبریان۱۴۰۰/۲/۲۸ 🔅صفحات ۱۰۰تا۱۰۶ کتاب تنبیه الامة و تنزیه الملة/ محقق نائینی/ در بحث مساوات قانونی و رفع مغالطات در آن @fegh_siasi
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️با آمدن یک میتی کومان در ایران عدالت محقق نمی شود! 🔹حاج آقا قنبریان: این تلقی که با آمدن یک میتی کومان عدالت محقق میشود ناشی از این است که مردم در فضای حکمرانی زیاد دخیل نیستند 🔸نباید اینطور باشد فقط مردم هر چهارسال یک بار بیایند انتخابات شرکت کنند و تمام ❗️تاریخ این گفتگو روزهای آخر اسفند همزمان با حکم خلع ید معدن سریش آباد است برای تفصیل ماجرای این معدن اینجا را ببینید https://snn.ir/fa/news/920285 yun.ir/v6ks53 @fegh_siasi
هدایت شده از آیینه رفتار
الفقه الفهرستی.pdf
3.98M
‌‌‌┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🖋 این اثر از جناب استاد خدامیان آرانی از شاگردان جناب استاد آیة الله سید احمد مددی، نگاهی خاص به مباحث فهرستی است که قابل استفاده بزرگورانی است که تمایل دارند با نگاهی خاص از مباحث فهرستی و تأثیر آن در فقه آشنا شوند. اثر اجازه نشر از خود مؤلف دارد و هر کس خواست، منتشر کند مانعی ندارد. 🔰 شما می‌توانید با انتشار این مطلب یا معرفی کانال به دیگران، در ثواب انتشار معارف اهل بیت(ع)، سهیم باشید.
▫️فایل های صوتی جلسات مربوط به دوره کوتاه مدت آموزشی با عنوان «سیاست و تمدن» با ارائه اساتید حوزه و دانشگاه 🔹این دوره در روزهای سوم و چهارم اسفندماه سال گذشته سال ۱۳۹۹ توسط گروه فرهنگ و تمدن دانشگاه باقرالعلوم (ع) به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. 💫 موضوعات مطرح شده و اساتید آن : ۱. « ماهیت "تمدن" و "رویکرد تمدنی" » با ارائه دکتر حبیب اله بابائی ۲. « از گقتگوی تمدنها تا منازعه ایده ها در افق بیداری اسلامی ایران » با ارائه دکتر موسی نجفی ۳. « افراطی گری و تکفیر و چالش های تمدنی آن برای مسلمانان » با ارائه دکتر مختار شیخ حسینی ۴. « تحول مفهومی و روشی تمدن در تجربه جمهوری اسلامی » با ارائه دکتر محمدهادی همایون ۵. « نگاه تاریخی به رابطه حکومت و تمدن » با ارائه دکتر محسن الویری ۶. « امنیت و تمدن » با ارائه دکتر نجف لک زایی ۷. « حرکت تمدنی در تجربه جمهوری اسلامی » با ارائه دکتر محمدرضا بهمنی ۸. «ظرفیتهای سیاسی جهان اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی » با ارائه دکتر احمد رهدار ۹. « رویکرد تمدنی در تحلیل سیاست خارجی » با ارائه دکتر رسول نوروزی ۱۰. « توسعه و تمدن در ایران بعد از انقلاب » با ارائه دکتر سعید هاشمی نسب ♦️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس♦️