eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
604 ویدیو
97 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... (بدون وابستگی) ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنگری
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پیش بینی رهبر انقلاب در سال ۸۹ : همانطور که تِز انقلاب از قم شروع شد ، آنتی تز انقلاب نیز از قم شروع خواهد شد!! ❌ پشت پرده سفرهای #باغی_انقلاب به قم و دیدار مراجع!! 🆘 @Roshangari_ir
🔥ربا و خلق پول بانکی را متوقف کنید⚠️ ✍فراخوان مقاله (تا 9 دی) همایش "ماهیت پول در تمدن اسلامی"🏅 (اصفهان - 4 بهمن 97) ارسال مقالات به @En_Gholami @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدهای مهم رهبر انقلاب در سال ۸۹ درباره فتنه‌هایی که از قم آغاز خواهند شد... آنتی‌تز‌هایی که توسط خودی‌ها از قم شروع می‌شود... #بصیرت @BisimchiMedia
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فوق العاده مهم و اساسی روایتی مستند و قابل ملاحظه از تدارک عظیم دشمن برای ساختن آنتی تز انقلاب از قم ... ✅ @feghheakbar
🍃 صلواتی هدیه به روح شهید دهقان و شهدای مدافع حرم ...
💎 تأکید حضرت بر بیان مسائل حکمت متعالیه و عرفان 🔹ماجرای به تعطیلی کشاندن جلسات رهبر انقلاب حضرت امام خمینی قدّس‌سرّه توسط مخالفان عرفان و حکمت به ویژه برخی مقدّسین مشهد مقدّس بسیار تلخ و غم‌انگیز است. 🔸آن بزرگوار در جلسه آخر تفسیر سوره حمد که از تلویزیون پخش شد؟ بیاناتی بسیار درس آموز بیان فرمودند. 🔹پیر جماران در حالی که ناراحتی در چهره مبارکشان کاملا هویداست در این جلسه تقریباً تفسیر سوره حمد را رها کرده و به موضوع مخالفتها با حکمت و عرفان و ریشه‌یابی این امر می‌پردازند. 🔸 ایشان ریشۀ تمام این مخالفت‌ها را در سه امر خلاصه می‌کنند: ۱. جهل نسبت به مراد حقیقی حکیم و عارف ۲.حبّ نفس ۳.عدم تهذیب. 🔹به فرازهایی از سخنان ایشان توجه کنید: 🔸عمده نظر من به اين بود كه اين سوء تفاهم برداشته بشود، و اين اختلافى كه در مدرسه هست و بين اهل علم است، برداشته بشود؛ و جلوى معارف گرفته نشود. 🔹اسلام، فقط عبارت از احكام فرعيه نيست؛ فرعند این ها اساس، چيز ديگر است، نبايد ما اصل را فداى فرع بكنيم؛ و بگوييم كه اصل، از اساس بيخود [است و] اگر هم اصلى بگوييم، يك اصلى كه خلافِ واقع است بگوييم. 📚 امام خمینی، تفسیر سوره حمد ✅ @feghheakbar
#رهبرمعظم : این، حقیقتا فاجعه است ... حوزه علمیه اسلام و اهل بیت در درجه اول حوزه کلام بود و بعد حوزه فقه ... ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
#رهبرمعظم : این، حقیقتا فاجعه است ... حوزه علمیه اسلام و اهل بیت در درجه اول حوزه کلام بود و بعد حوز
انقلاب: حوزه باید در زمینه‌هاى كلامى، فكرهاى نو تولید كند.  عزیزان من! امروز شبهه‌هاى نو و خطرناكى وجود دارد. آن شبهه‌هاى قدیمى تمام شد؛ امروز، شبهه‌ى «ابن كمونه» را كسى مطرح نمى‌كند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌هاى كلامى وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ى ولایت و مسائل گوناگونى كه در زمینه‌هاى دینى و اسلامى وجود دارد، برسید. همه‌ى اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ى اینها شبهه وجود دارد. چه كسى باید به این شبهات پاسخ دهد؟  مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهاى عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه كسى در مقابل ایتام آل محمّد صلوات‌اللَّه علیهم اجمعین كه بى‌دفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب خدا را خواهد داد؟  نتیجه این مى‌شود كه وقتى كسى بر جامعه‌ى ما گستاخى كرد و یك شبهه را به صداى بلند گفت، به جاى این‌كه ناگهان از ده نفر صدایى بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانى مى‌شویم و دعوا و جنجال مى‌كنیم؛ در حالى كه اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا كنیم؟  یك نفر مقاله‌اى مى‌نویسد و حرف بى‌منطق و بى‌استدلالى را بیان مى‌كند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو مى‌آید - مثل قضیهِ معروفِ كشیدن عكس مار به جاى نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزه‌ى علمیه قم بیرون مى‌آید و در هر روزنامه و مجلّه‌اى جوابش داده مى‌شود و تمام مى‌شود مى‌رود. براى كسى كه عصبانى شود، جایى باقى نمى‌ماند. چرا عصبانى شویم؟ حیف نیست كه حوزه‌ى اسلام و این دینِ منطقى و مستدل را متّهم كنند كه استدلالى نیست و شما اهل دعوا هستید!؟ یك دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تكفیرید! ما چه كسى را تكفیر كردیم؟ چقدر كافر هستند كه ما تكفیرشان هم نكردیم؟ امروز، حوزه كسى را تكفیر نمى‌كند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم كه به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگى است،مربوط به كلام است كه باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین كنید. 🍃 بیانات در دیدار جمعى از نخبگان حوزوی ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🔴 نامه تند #امام_خمینی به مرحوم آیت الله خوانساری و گلایه از کم کاری علمای تهران در مقابله با رژیم پهلوی ⭕️ قابل توجه کسانی که انتقاد و خیرخواهی علما از همدیگر را برنمی تابند. 🔸 شما که در مرکز هستید، خانه نشین شده اید. اصلاً نه حرفی، نه اعلامیه‌ای. هیچ کار نمی‌کنید. شما که در تهران هستید، مردم را دعوت به قرآن، یعنی وحدت و یگانگی نمی‌کنید. فایده‌اش چیست؟ شما باید مردم را دعوت به قیام کنید. 🔸 چرا علمای تهران در مقابل این گرگهای درنده سکوت اختیار کرده‌اند؟ چرا در مقابل این لامذهبها که می‌خواهند دینمان را از دستمان بگیرند، سکوت کرده اید؟ چرا در مقابل شاه مملکت که می‌خواهد روحانیت را از میان بردارد قیام نمی‌کنید؟ چرا در مقابل حکام سکوت می‌کنید؟ 🔸 از امروز به بعد، سکوت فایده ندارد. امروز دیگر روز سکوت نیست. امروز روزی است که باید در مقابل لامذهبها قیام کرد. اگر دلتان می‌خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
1_31486668.mp3
زمان: حجم: 1.05M
⭕️ کثرت عمل یا کیفیت عمل؟ 🍃 استاد مویدی (از شاگردان توثیق شده مرحوم پهلوانی تهرانی) 🆔 @Arefane
⚫️ مراسم تشییع و وداع شهید حجت‌الاسلام دهقانی از شهدای مدافع حرم _ امروز (سه‌شنبه) ۱۵ آبان، ساعت ۱۴/۳۰ _ قم، از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) ✅ @feghheakbar
💎 تأکید حضرت بر بیان مسائل حکمت متعالیه و عرفان 🔸يكى از آقايان مى‌گفت كه ظاهراً مرحوم آقا شيخ محمد بهارى اسم يك كسى آمد، گفت: عادل كافرى است. گفتيم: خوب، عادل است يعنى چه؟ كافر است يعنى چه؟ گفت: اما عادل است، براى اينكه روى موازين عمل مى‌كند؛ هيچ معصيت نمى‌كند؛ اما كافر است، براى اينكه آن خدايى كه او مى‌پسندد، خدا نيست، آنكه او مى‌پرستد اصلًا خدا نيست... 🔹عمده نظر من به اين است كه حيف است يك دسته‌اى از اهل علم كه مردم صالح و خوبى هستند، این ها محروم بمانند از يك مسائلى. 🔸ما كه آمديم قم، مرحوم آقا ميرزا على اكبر حكيم ـ خدا رحمتش كند ـ در قم بود؛ وقتى كه حوزه علميه قم تأسيس شد، يكى از مقدّسين ـ آن هم خدا رحمتش كند ـ گفته بود: ببين اسلام به كجا رسيده است كه درِ خانه آقا ميرزا على اكبر باز شد! 🔹علما مى‌رفتند آنجا درس مى‌خواندند. مرحوم آقاى [سید محمد تقی] خوانسارى، مرحوم آقاى اشراقى، اين آقاى [سید احمد] خوانسارى، اينها مى‌رفتند پيش آقا ميرزا على اكبر درس مى‌خواندند؛ آن آقا گفته بود كه ببين اسلام به كجا رسيده است كه درِ خانه ميرزا على اكبر باز شد! و حال آنكه خيلى مرد صالحى بود؛ و بعد از اينكه ايشان فوت شده بود، گوينده‌شان در منبر گفته بود كه من خودم ديدم قرآن مى‌خواند! مرحوم آقاى شاه‌آبادى ناراحت شده بود از اينكه اين آقا گفته است كه من‌ ديدم قرآن مى‌خواند آقا ميرزا على اكبر. 🔸 در هر صورت اين سوء ظن ها و اين جداكردنِ [يك عده‌] خودشان را از يك خيراتى، اين موجب تأثر است كه يك حوزه‌اى از يك خيراتى كه هست، محروم بماند؛ حتى از فلسفه كه يك امر عادى است، تا برسد به آن مسائل ديگر. 🔹و عمده اين است كه به مطلب يكديگر نرسيده‌اند؛ چون نرسيده‌اند، اين صحبتها پيش آمده؛ اگر برسند به مطلب يكديگر، نزاعى در كار نيست. ... اين نمى‌داند او چه مى‌گويد، انكار مى‌كند... 🔸 اين عرفا و شعراى عارف مسلك، و فلاسفه هم، همه يك مطلب مى‌گويند؛ مطالب مختلفه نيست. تعبيرات مختلفه است، زبانهاى مختلفه. زبان شعر، خودش يك زبانى است. حافظ، زبان خاصى دارد. همان مسائل را مى‌گويد كه آنها مى‌گويند؛ اما با يك زبان ديگرى. زبانهاى مختلف است و نبايد از اين بركات مردم را دور كرد، بايد مردم را به اين سفره پهن الهى كه قرآن و سنت و ادعيه باشد، دعوت كرد؛ تا هر كس به اندازه خودش استفاده بكند. 🔹اين مقدمه بود براى همه مسائلى كه بعدها هم اگر پيش بيايد و عمرى باشد كه اگر ما هم يک وقتى يك احتمال داديم، نگوييد كه اين تعبيرات را شما آورديد دوباره در ميدان، مثلًا دوباره عرفا. خير، بايد بيايد! 🔸مرحوم آقاى شاه‌آبادى رحمه‌الله براى عده‌اى از كاسب ها [كه‌] مى‌آمدند آنجا، مسائل را همان طورى كه براى همه مى‌گفت، براى آنها هم مى‌گفت. من به ايشان عرض كردم: آخر ين ها [كه سنخيتى ندارند!]» گفت: «بگذار اين كفريات به گوششان بخورد! 🔹خوب، ما يك چنين اشخاصى داشتيم؛ حالا به سليقه من درست در نمى‌آيد كه نمى‌شود گفت كه این ها اشتباهات است. 📚 امام خمینی، تفسیر سوره حمد @fvtt_ir ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar