eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
562 ویدیو
93 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 برخی به درد دعای کمیل می‌خورند نه ظلم‌ستیزی و مدیریت آیت الله : حضرت علی (ع) کمیل را مسئول هیت (شهری در عراق) کردند، زمانی که غارتگری‌های معاویه شروع شد و شهر را غارت کرد، کمیل، آگاهی،‌ صلاحیت و قدرت نظامی نداشت که جلوی غارتگری‌ها را بگیرد، لذا حضرت نامه ای گلایه آمیز به ایشان نوشتند و فرمودند: تو به درد دعای کمیل می خوری تو نمی توانی جایی را اداره کنی. این عبارت توی نهج البلاغه نیست، ولی معنایش هست. بعضی‌ها به درد دعای کمیل می خورند، واقعا صلاحیت برای مملکت داری ندارند.
هدایت شده از عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات تکان دهنده وندی شرمن در کتابش، درباره روابط غیر دیپلماتیکش با اعضای تیم برجام @Arefane
🍃 💢 جستارهایی در فیزیک معاصر دکتر اخیرا کتاب بسیار مهمی را منتشر نموده‌اند که نکات اساسی را در مورد بررسی قرار داده است. 📃 فصل‌های کتاب از قرار زیر است: 🔸 فصل اول: چالش‌های فلسفی نظریه استاندارد 🔸 فصل دوم: آیا معضل موج ذره حل شده است؟ 🔸 فصل سوم: توفیقات و چالش‌های بنیادی در فیزیک معاصر 🔸 فصل چهارم: احیاء توجه فیزیکدانان به از اواخر قرن بیستم 🔸 فصل پنجم: از ابزارانگاری تا فیزیک بنیادی:ضرورت فیزیک بنیادی برای پیشرفت فیزیک 🔸 فصل ششم: تفحصی چند در چند مفهوم بنیادی فیزیک 🔸 فصل هفتم: ضرورت انقلاب در حوزه های کوانتوم و 🔸 فصل هشتم: نقدی بر جریان فعلی فیزیک در ایران ⚪️ انتشارات: نشر علم 🔲 سایت نشر علم با قابلیت خرید کتاب: elmpub.com/product/detail/2836/جستارهايي-در-فيزيك-معاصر@Islamicphilosophy_ir
نعم ما قیل: به جای اعتقاد، فکر بنشانید و دیگر نگویید «من معتقدم» بلکه بگویید «من چنین فکر می کنم» اگر بگویید «من چنین فکر می‌کنم» با دیگری هم گفت و گو می‌کنید اما اگر بگویید «من معتقدم» دیگر با کسی گفت و گو نمی کنید و کسی هم با شما گفت و گو نمی‌کند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🌸 تاثیر استغراق در توحید، فنای در مجردات نوری و طهارت مدارج باطنی، بر مخاطب پ‌ن: کتاب شرح مراتب طهارت استاد آملی را نه فقط مطالعه، بلکه ببلعید. فاغتنم.
💢 منبرِ مُضر! این‌طور نباشد که وقتی بالای منبر می‌رویم، یک مقداری لفّاظی کنیم و حرف بزنیم و اگر احیاناً مطلبی هم ذکر می‌کنیم، مطلب سستی باشد که نه فقط ایمان‌ها را زیاد نمی‌کند، بلکه به تضعیف ایمان مستمعین می‌پردازد. 🗓 انقلاب_ ۷۳/۰۲/۰۸ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 پذیرش سراسری حوزه های علمیه 🗓 سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ 📝ثبت نام‌: از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مرکز مدیریت استان یا مدارس علمیه شهرستان خود مراجعه نمایید ویا از طریق راه ارتباطی زیر اقدام نمایید:🔰 🌐www.paziresh.ismc.ir ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 بحران معرفت: نقد عقلانیت و معنویت تجددگرا / اثر دکتر "بحران معرفت" کتابی است در نقد دیدگاه‌های آقای مصطفی . ایشان طی گفتارها و مقالاتی که در کتاب راهی به رهایی گردآوری شده است، دیدگاهایشان را در بسیاری از مباحث جاری در فضای فکری ایران مطرح کرده‌اند. آقای ملکیان از موضع تجددگرایی و سکولاریسم، تفکر سنتی اسلامی را نقد مي‌کنند. کتاب بحران معرفت پاسخی است به برخی از نظرهایی که ایشان در کتابشان مطرح کرده‌اند. ناشر: انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
‍ ‍💢 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود معرفی کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری) _ اثر کم‌نظیر استاد اصغر
حوزه علمیه تمدن ساز
‍ ‍💢 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود معرفی کتاب آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار
‍ 💢 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود (گذار از ساحت علم حصولی به حیات علم حضوری) _ اثر کم‌نظیر استاد اصغر آنچه در پیش رو دارید سلسله بحث هایی است که استاد طاهرزاده تحت عنوان «آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود» مطرح کرده اند. ایشان به عنوان معلمی که در سطوح مختلف آموزشی سال های متمادی تدریس کرده و در چندین مسئولیت فرهنگی، در رابطه با چگونگی فعالیت‌های فرهنگی سال‌های سال اندیشیده و قبل از انقلاب اسلامی تاکنون همواره دغدغه رشد سطح فرهنگ دینی جامعه را داشته‌اند، در یک جمع بندی نهایی حرف‌های خود را در این نوشتار خدمت عزیزان ارائه داده تا عزیزانی که در امور فرهنگی و دینی برنامه ریزی می کنند و فعالیت می‌نمایند، قبل از آن که با بی ثمری نتایجِ کار خود روبه رو شوند، به موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است بیندیشند. مباحث این کتاب، همان طور که از عنوان آن پیداست بیشتر به آسیب شناسی فعالیت‌های فرهنگی می پردازد و لذا هوشیاری عزیزانی را که دست اندرکار فعالیت‌های فرهنگی هستند برمی انگیزاند. از این رو ممکن است سبک و سیاق مطالب عده‌ای را به این سوءتفاهم بکشاند که نباید هیچ فعالیتی انجام داد. در حالی که این نوع مباحث نه برای تعطیل کردن جریان فعالیت‌های فرهنگی و نه محکوم کردن فعالان فرهنگی است، بلکه به بازنگری و بررسی عوامل آسیب‌زای فعالیتهای فرهنگی می پردازد تا مسیر رشد حقیقی گم نشود. بدیهی است که در جای جای کتاب به آسیب های فعالیتهای فرهنگی آن گاه که از مسیر صحیح منحرف می شود اشاره شده است. باید پذیرفت شرایط فکری دنیای جدید، راه فعالیت های فرهنگی را سخت تیره و دشوار کرده است و هرگز با سهل انگاشتن آنچه دشوار است به جایی نخواهیم رسید و مسلّم حاصل بی فکری، ظلماتی است اضافه شده بر ظلمات و پنهان داشتن آن چیزی است که به جای پنهان داشتن، باید آن را از میان برداشت. ⭕️ معرفی بیشتر (فهرست و مقدمه کتاب): 👇 http://lobolmizan.ir/book/1194 ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🔲 لینک مطالب مهم 💢 سیرهای مطالعاتی فلسفه و علوم عقلی: https://eitaa.com/feghheakbar/4784 https://eitaa.com/feghheakbar/5051 https://eitaa.com/feghheakbar/4436 https://eitaa.com/feghheakbar/3238 https://eitaa.com/feghheakbar/2993 https://eitaa.com/feghheakbar/3586 💢 نکاتی برای موفقیت: https://eitaa.com/feghheakbar/4765 https://eitaa.com/feghheakbar/4011 https://eitaa.com/feghheakbar/4954 💢 طهارت و سلوک: https://eitaa.com/feghheakbar/4723 https://eitaa.com/feghheakbar/3772 https://eitaa.com/feghheakbar/5087 💢 فلسفه غرب (کی و چگونه؟!) https://eitaa.com/feghheakbar/4739 https://eitaa.com/feghheakbar/4692 https://eitaa.com/feghheakbar/4977 https://eitaa.com/feghheakbar/3984 https://eitaa.com/feghheakbar/976 💢 نقد التقاط؛ نقدهایی بر سروش، شبستری، ملکیان و ...: https://eitaa.com/feghheakbar/4728 https://eitaa.com/feghheakbar/4109 https://eitaa.com/feghheakbar/3407 https://eitaa.com/feghheakbar/5045 https://eitaa.com/feghheakbar/4830 https://eitaa.com/feghheakbar/5100 💢 ضرورت درس رسمی شدن و گسترش فلسفه در حوزه‌ها: https://eitaa.com/feghheakbar/4985 https://eitaa.com/feghheakbar/4952 https://eitaa.com/feghheakbar/4263 https://eitaa.com/feghheakbar/4857 https://eitaa.com/feghheakbar/4862 https://eitaa.com/feghheakbar/4922 ⭕️ در صورت امکان، این پست را برای دوستان حوزوی خود ارسال فرمایید. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
امام خمینی، بود و در عین حال ، و . _ انقلاب، ۶خرداد۱۴۰۰
💢 موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء تحت اشراف مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله العظمی ، در رشته تفسیر (با گرایش تفسیر اعتقادی) در سطح۴ و تفسیر و علوم قرآن و فلسفه اسلامی در مقطع سطح ۳ (کارشناسی ارشد) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از بین طلاب مستعد می پذیرد. ▫️ علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت حوزه های علمیه به آدرس http://paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💢 سرّ موفقیت و تفاوت جوهری او و انبیاء با دیگر علما علامه : ما دو دعوت داریم؛ ۱. یک دعوت این است که کسی یک جا می‌نشیند و به مردم می‌گوید بروید. این صدا با فطرت مردم سازگار نیست به همین خاطر مردم آن را قبول نمی‌کنند. ۲. یک دعوت این است که به مردم گفته شود «مردم من رفتم شما هم بیایید». این صداست که با فطرت مردم آشنا و مردم به دنبالش راه می‌افتند. فرق امام خمینی(ره) و دیگران نیز همین بود. امام قائد بود دیگران سائق بودند. دیگران می‌گفتند بروید امام می‌گفت بیایید. سر موفقیت امام این بود که قائد و پیشرو بود نه سائق. انبیاء نیز اینطورند. ☘ در تفسیر آیات ۲۰ تا ۲۷ سوره مبارکه یاسین ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تئوریزه فقهی جاسوسی توسط سید صادق شیرازی! موضوع "مماشات و مدارا با جاسوسان" چند سالیست که تبدیل به یک مطالبه‌ی عجیب از سوی شده است. در حالیکه در طول تاریخ، کشورهای اسلامی و خصوصاً شیعیان، از جانب جاسوسان و مزدوران گماشته‌ی دشمن خسارات و هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند، تکرار و تأکید چند باره‌ی صادق شیرازی بر روی این موضوع، شک‌برانگیز و قابل تأمل است؛ تا جایی که می‌توان گفت وی عملاً در قامت یک تئوریسین فقهی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی در حال ایفای نقش است! 🎥 در این کلیپ، میزان اصرار و تأکید وی بر موضوع (!) به خوبی نمایان است ... ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 سخنی با دغدغه‌مندِ کم‌مایه اگر شما یک دور نهج البلاغه رو بخونی و بفهمی (البته نه اونطور که فلسفه رو خوندی و کتاب "فلسفه از منظر قرآن و عترت" رو نوشتی و نه اونطور که تجدد مطالعه کردی و کتاب "اسلام و تجدد" رو نوشتی)، خواهی فهمید که تایید صلاحیت جهانگیری‌ها و عباس‌آخوندی‌ها، به عموم مردم و انقلاب و فقراء و شهداست. ✍ امین دهقانی ✅ @feghheakbar
💢 هیچ تأسفی نمی‌خوریم که لیبرال‌ها در کنار ما نیستند، چرا که از اول هم نبودند. 💢 تشکر از شورای نگهبان : من امروز بعد از ده‌سال از پیروزى انقلاب اسلامى همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهى که عقیده خالص و واقعى به اسلام ناب محمدى نداشته‌اند، اشتباهى[تحمیل اطرافیان] بوده است که تلخى آثار آن به راحتى از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصا مایل به روى کار آمدن آنان نبودم ولى با صلاحدید و تأیید قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزى کمتر از از تمامى اصولش و هر حرکت به سوى قناعت نمی‌کنند، در حالى که در کارهاى دیگر نیز جز و هنرى ندارند. امروز هیچ تأسفى نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان خود را به گروه‌ها و می‌خوریم. 📚 صحیفه نور، ج۲۱، ص۲۸۵ ✅ @Islamicphilosophy_ir
استاد : متن اوّل را سخت نگيريد؛ مثلاً اگر بدايه مي‌خوانيد، فقط يك دور نگاه كنيد تا مطالبي را به دست آوريد و اگر سؤالي هم برايتان پيش ‌آمد بنويسد. ممكن است در بدايه مثلاً‌ دويست سؤال و در نهايه صد سوال و در کتاب بعدی ده سوال و بعد هم وقتي به آخرين كتاب مي‌رسيد، ديگر هيچ سؤالي برايتان باقي نمانده‌باشد. هر چه جلو مي‌رويد، سؤالات خود را بنويسيد؛ اما سعي كنيد وقتي به نهايه ‌رسيديد، فقط به دنبال دانستن گزاره‌ها نباشيد. در نهايه، چنين كاري نكنيد. اگر استاد قََدَري در بدايه داشته‌باشيد، همان‌جا فلسفه را در كامتان شيرين مي‌كند. اگر در بدايه نشد، در نهايه ديگر نبايد كم لطفي كند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفاوت فلسفه‌ورزهای حوزوی و دانشگاهی در بیان رهبری / در جمع اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی ✅ @Islamicphilosophy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من حوزوی‌ام. حرف‌های من حوزوی است. من از دانشگاه هیچی یاد نگرفتم. رفتم دانشگاه، یاد دادم. _ استاد / برنامه فکرت ✅ @Islamicphilosophy_ir
▫️ پذیرش مرکز تخصصی دین پژوهی علوی (در رشته کلام جدید) ▫️ زمان ثبت نام تا ۲۱ خرداد با مراجعه به سایت نجاح 💢 علاقمندان به رشته‌های تخصصی حوزه (، ، ، مطالعات اسلامی به انگلیسی و ...) می توانند جهت ثبت نام و کسب به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس http://paziresh.ismc.ir مراجعه نمایند. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
چرا باید امام راحل فریاد بزند و در نامه‌ای به گورباچوف تأکید کند که متفکران شما باید در حوزه‌های علمیه ما زانو بزنند و اگر خدا توفیق داد بفهمند عرفان الهی چه می‌شود. امام(ره) با این نامه حوزه را خطاب قرار می‌دهد که شما باید مرکز باشید و آن‌ها اینجا رفت و آمد کنند. امام خمینی(ره) کانون عرفان، فلسفه، فقه و علوم قرآن بودند ولی چرا با ایشان فاصله داریم و تربیتمان نسبت به ایشان اسوه نباشد؟ ایشان مگر اسوه نیستند؟! امام راحل عارف، فقیه و حکیم بودند ولی چرا تنها در فقه‌اش مانده‌اند؟ چرا ایشان در کشف اسرار اصرار می‌کند که ما سه فقه اصغر، اوسط و اکبر داریم که فقه اصغر فقه معمولی، فقه اوسط حکمت و فقه اکبر عرفان است؟! _ استاد یحیی / عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهرلن ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar