▫️ برای شفای کامل و عاجل حجتالاسلام والمسلمین استاد #مویدی (از مربیان سلوکی و از شاگردان توثیق شده پهلوانی تهرانی) و خانواده محترمشان و همه شیعیان از بیماریها (از جمله کرونا)، صلواتی ختم کنیم.
@ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 #معرفی_کتاب
🍃 #تازه_های_نشر
💢 فاعلیت خداوند، اثر محمدحسن قدردان #قراملکی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ فاعلیت خداوند در ابتدا چگونه آغاز شد؟و حقیقت آن چیست؟ و چه عوامل و صفات الهی از قبیل علم، قدرت و عشق در آن نقش دارند؟
◽️ خداوند یگانه موجود واجب الوجود بالذات است که مبدا و منشا خلقت تمام معالیل و کائنات است که سایر وجودات به علت امکان ذاتی و نفس معلولیتشان در مقام حدوث و بقا بدان متقوم است که به تعبیر #حکمت_متعالیه سایر وجودات نه وجود وابسته، بل عین الربط به واجب الوجودند.
◽️ چنین ویژگی مقتضی استناد حقیقی آنها به یک علت و منشا به نام واجب الوجود است؛ مانند خورشید که علت و منشا تمام نورهاست، اعم از نوری که مستقیما از ذات خورشید ساطع میشود یا آخرین مرتبه نوری که به زمین و جسم میرسد.
🌐 Poiict.ir/17601
💢 معرفی بیش از ۲۰ اثر استاد #فنایی_اشکوری (متخصص فلسفه، عرفان و معرفت شناسی) در صفحه رسمی ایشان: 👇
www.fanaei.ir/amp/category/books/
کما کان منتظر اجرای قاطع عدالت، بر خیانتها و جنایتهای اشخاصی چون حسن روحانی، جهانگیری، عباس آخوندی و ... هستیم.
#آسیب_شناسی_تبلیغ
#عدالت_اسلامی
💢 میخواهید اسلام را تبلیغ کنید؟ از حقوق محرومان و مردم (در مقابل رانتبازان و مافیا) دفاع کنید
#امام_خمینی:
مسلّم هر قدر کشور ما به طرف فقرزدایی و دفاع از محرومان حرکت کند، امید جهانخواران از ما منقطع و گرایش ملتهای جهان به اسلام زیادتر میشود
و روحانیت عزیز باید به این اصل توجه عمیق داشته باشند و افتخار تاریخی و بیش از هزار ساله پناهگاهیِ محرومان را برای خود حفظ کنند و به سایر مسئولین و مردم توصیه نمایند که ما نباید گرایش و توجه بیشائبه محرومین را به انقلاب و حمایت بیدریغ آنان را از اسلام فراموش کنیم و بدون جواب بگذاریم.
🗓 ۶مرداد۶۶
♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
▪️ صلوات #ابن_عربی بر امام حسین علیه السلام 👇
https://eitaa.com/feghheakbar/4541
💫 برای تهیه ۶ جلد کتاب فوق العاده ارزشمند طرح ولایت با ۳۰درصد تخفیف و به قیمت فقط ۱۷۸ هزار تومان، از دبیرخانه طرح ملی آموزش مبانی اندیشه اسلامی، عضو کانال زیر شوید و به این آیدی اطلاع دهید: 👈 @Islamlmsbook
▫️ با اعطای گواهی معتبر
💢 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2588147734C0eb30b0317
از #شیخ_انصاری (ره) هر وقت مساله عقلی مشکلی سؤال میکردند،
جواب میفرمودند:
من وزیر داخله اسلامم و #حاجی_سبزواری وزیر خارجه است. به ایشان مراجعه نمائید.
ادامه مطلب: 👇
https://eitaa.com/feghheakbar/3762
📚 تفسیر روان جاوید، ج۱، ص۱۱۱
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💢 نظرسنجی از طلاب راجع به نمرهدهی #امتحانات_شفاهی دروس سطح و خارج
لطفا در نظرسنجی شرکت فرمایید و آن را برای دوستانتان نیز ارسال نمایید: 👇
https://EitaaBot.ir/poll/pys0h
✅ @feghheakbar
💢 کوچکها، معجزه میکنن
▫️ استماع روزی ۱ جلسه صوتی فلسفه، در سال میشه ۳۶۵ جلسه (در حدّ بدائه و نهایه)
▫️ مطالعه روزی ۵ صفحه (حدود ۲۰ دقیقه) تفسیر موضوعی آیت الله جوادی آملی یا آیت الله مصباح یزدی، در سه سال میشه ۱۲ جلد
▫️ مطالعه روزی ۵ صفحه اصول فلسفه و روش رئالیسم، ۷ماهه تموم میشه
▫️ مطالعه روزی ۱۰ صفحه کتب طرح ولایت، ۶ ماهه هر ۶ جلدش تموم میشه
▫️ استماع روزی یک درس خارج، میشه ۳۶۵ جلسه در سال و این یعنی افزایش ۳ برابری و پیشرفت ۲۰۰درصدی نسبت به سایرینی که فقط روزهای تحصیل (۱۲۰ روز) مطالعه دارند.
▫️ هفتهای یک جلسه شرکت در جلسات اخلاق اساتید توثیق شده سلوکی، بعد از چند سال میشه شاکله و جوهره معنوی قوی. / و همینطور روزی چند صفحه کتب تهذیبی و اخلاقی و یا فعل سلوکی
▫️ با حفظ روزانه ۳ لغت و جمله انگلیسی به وسیله لایتنر، در سال بیش از ۱۰۰۰ لغت حفظ خواهید کرد.
▫️ و همین طور آثار ارزشمند دیگری مانند ۳جلد مقالات آیت الله شجاعی، چهل حدیث و دیگر آثار امام خمینی، آثار علامه حسینی طهرانی، علامه شهید مطهری، علامه مصباح، آیت الله جوادی آملی، علامه حسن زاده آملی، استاد اصغر طاهرزاده و ... و یا هر اثر یا فعل دیگری در راستای اهدافتان.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💢 #سوالات_اعضا
سوال:
سلام علیکم
خیلی علاقه دارم درباره تحول در حوزه تحقیق و مطالعه کنم لطفا منابع معرفی کنید.
پاسخ:
سلام و رحمت
۱. کتابهای تحول در حوزه از بیانات #رهبری (چندین کتاب در این زمینه و با این نامها چاپ شده)
۲. کتاب مباحثی درباره حوزه ( آیت الله #مصباح_یزدی چاپ موسسه امام خمینی)
۳. کتاب حوزه و روحانیت ( آیت الله #جوادی_آملی چاپ اسراء)
البته بیانات بسیار ارزشمندی در این زمینه از #امام_خمینی، علامه #طباطبایی، شهید #مطهری، شهید #بهشتی، علامه #طهرانی، آیت الله #بهجت، استاد #ازغدی و ... نیز وجود داره. که برخی از حرفهاشون رو میشه با سرچ در اینترنت و تتبع در آثار هم به دست آورد.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💎 #معرفی_کتاب
نقد #پلورالیزم و #کثرت_گرایی
💢 کتاب مباحثه با #جان_هیک به قلم استاد علی اکبر #رشاد از سه بخش صورت گرفته که: ...
برای معرفی اجمالی و تهیه این اثر اینجا را کلیک کنید.
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مطالبهگری، راه اصلاح مسئولان و جامعه
محاکمه و مجازات حسن روحانی شامل چه مواردی میشود؟
مطالبهگری مردم ایران برای محاکمه حسن روحانی / نامههای اصلنود و امضای شکایت: 👇
https://asle90.24on.ir/
تاکنون نزدیک به نیم ملیون امضا
▫️ اخلاقی كه به عرفان نرسد، ابتر است؛ منقطعالآخر است. / آیت الله #جوادی_آملی
👈 ادامه
✅ @feghheakbar
💢 ملاکهای انتخاب يا تغيير رشته تحصيلی در حوزه يا دانشگاه
✍ استاد ابوالفضل #ساجدی
پرسشهاي متعددي از سوي برخي از كاربران محترم در اين موضوع مطرح شده است كه به اختصار پاسخ مي دهم:
🔸 ملاك انتخاب صحيح رشته چند نكته است:
1️⃣ علاقه: علاقه مهم است اما تعدد علائق، بويژه ناهمگون، مانع موفقيت است.
علاقه قابل افزایش است: هر قدر در يك رشته غور و تحقيق بيشتري داشته باشيد، خلاهاي آن را بيشتر دريابيد و ثمراتي از كار خود در آن رشته ببينيد علاقه فزونتري به آن پيدا مي كنيد.
شايد در آغاز راه، علاقه شما متزلزل شود اما با مقاومت و بكارگيري روش صحيح آموزش و پژوهش، علاقه تقويت مي شود.
2️⃣ توانايي و استعداد
3️⃣ امكانات موجود
4️⃣ نياز زمان: همه رشته هاي علوم انساني با گرايش اسلامي نيازمند پژوهش هستند و در هيچيك نيروي كافي وجود ندارد و پژوهشهاي مورد نياز جامعه فراهم نشده است.
🔸 تا آنجا كه امكان دارد از تغيير رشته بپرهيزيد زيرا ظرفيت و سرمايه وجودي كه در رشته قبلي بكار گرفته ايد بي ثمر مي ماند.
🔸 اگر در رشته هاي علوم انساني دغدغه ي گرايش اسلامي (مانند روانشناسي اسلامي يا اقتصاد اسلامي)، داريد تحصيل در مراكز علمي حوزوي-دانشگاهي ترجيح دارد.
🔸 علاقه مندان به رشته فلسفه اسلامي، كلام و فلسفه دين نيز در اين مراكز بيشتر مي توانند با ابعاد و مباني اسلامي آشنا شوند.
🔸 در دانشگاههاي كشور نيز ظرفيتهاي خوبي براي رشته هاي مذكور فراهم شده است اما بُعد اسلامي در مراكز حوزوي-دانشگاهي قويتر است.
🔸 اگر هم در دانشگاه مشغوليد مي توانيد، همزمان، با ارتباط با مراكز حوزوي-دانشگاهي كه رشته ي مربوطه را دارد، سرفصلها و منابع درسي سطحي كه مشغوليد (كارشناسي، ارشد يا دكترا) را تهيه كنيد و با مطالعه و مباحثه، كاستي بخش اسلامي را جبران نماييد.
▫️ معرفی استاد ابوالفضل #ساجدی👇
https://eitaa.com/sajedi_ir/193
♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💢 راهکار تبدیل پایان نامه کارشناسی ارشد به کتاب: 👇
https://eitaa.com/isi_article/881
حجةالاسلام دکتر محمدجواد اصغری
💢 راهکارهای شهید علامه #مطهری برای تحول در حوزه
شهید مطهری درمقاله «وظایف حوزه های علمیه» طرح وایده اصلاحی خود را درباره حوزه علمیه در دو بخش وظایف اصلی و وظایف فعلی تدوین کرده است.
ایشان درمقاله دیگری، با نگاهی ساختاری ، تحول ساختاری حوزه ها را مورد توجه قرارداده است.
احیای علوم ،احیای روابط علمی- فرهنگی ،روزآمد شدن شیوه های یادگیری، تغییرات آموزشی در راستای پاسخگویی به نیازهای جدید، آشنایی با علوم انسانی، تخصصی شدن رشتههای حوزوی وتوجه به کارکرد و وظایف فرهنگی-تمدنی حوزه های علمیه ازجمله سرفصل های طرح اصلاحی شهید مطهری برای تحول درحوزه هاست.
⭕️ اصلاحات شانزده گانه:
بخش هایی ازطرح اصلاحی شهید مطهری درباره حوزه به این شرح است:
۱. احیای همه علومی که هم اکنون جزو علوم اسلامی محسوب می شود از تفسیر، حدیث، درایه، رجال، فقه، اصول، ادبیات، تاریخ اسلام، تاریخ ملت های مسلمان، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، اخلاق اسلامی و منطق اسلامی، با توجه به سیر تحولی و تاریخی آن ها و مشخص کردن نقش شخصیت هایی که در پیشبرد این علوم موثر بوده اند.
۲. حفظ و نگهداری و نگهبانی از مواریث فرهنگی اسلامی، از طریق فهرست کردن و گردآوردن در حد امکان.
۳. برقراری رابطه علمی با همه مراکز علمی اسلامی .
۴. تقویت و ترویج زبان عربی در حد مکالمه کامل.
۵. آشنایی هر فرد لااقل با یک زبان خارجی در حد استفاده از کتاب ها و سخنرانی ها. #زبان_آموزی
۶. تسلط بر ادبیات فارسی در جنبه های ارتباط با فرهنگ اسلامی و شناختن زبان فارسی به عنوان زبان دوم اسلامی.
۷. آشنایی با علوم انسانی جدید .
۸. اطلاع بر فلسفه اخلاق، تعلیم و تعلّم مکاتب اخلاقی گوناگون قدیم و جدیدو مقایسه با اخلاق اسلامی، در حد اجتهاد و تخصص.
۹. اطلاع بر فلسفه تاریخ و تعلیم مکاتب مختلف این فلسفه و روشن کردن فلسفه تاریخ از نظر قرآن، در حد اجتهاد و تخصص.
۱۰. اطلاع بر مکاتب و سیستم های اقتصادی جهان و تعلیم و تعلّم آن مکاتب و روشن کردن اصول اقتصاد اسلامی، در حد تخصص و اجتهاد.
۱۱. شناخت ماهیت تمدن و فرهنگ اسلامی توأم با مقایسه با همه تمدن ها و فرهنگ های دیگر و روشن کردن اصالت آن و ممیّزات آن و معرفی روح این فرهنگ.
۱۲. تاریخ ادیان در حد آشنایی و بیگانه نبودن و احیانا در حد تخصص و اجتهاد.
۱۳. تعلیم مکتب های رایج الحادی معاصر به صورت بسیار دقیق از قبیل مارکسیسم، اگزیستانسیالیسم، نیهیلیسم و غیره و نقد آن ها با موازین اسلامی.
۱۴. تعلیم مکاتب حقوقی قدیم و معاصر و مقایسه با حقوق اسلامی به عنوان حقوق تطبیقی.
۱۵. فلسفه تطبیقی بر اساس تعلیم زنده ترین مکاتب فلسفی معاصر و مقایسه با فلسفه اسلامی.
۱۶. رشته ای و تخصصی شدن علوم اسلامی .
با وجود گذشت بیش از ۴ دهه از تاسیس نظام، دیدگاه های اصلاحی اسلام شناس جامعالاطراف جناب شهید مطهری همچنان از اهمیت راهبردی برخوردار است ... و نادیده گرفتن آنها موجب رکود و رکون و تکبعدی بودن و کمبهرهگی از ابعاد وسیع و عمیق اسلام شده است.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
🍃 #تازه_های_نشر
💎 #معرفی_کتاب
🔸 امامت و ولایت در #عرفان_نظری
🔸 اصطلاحنامه #منطق رواقی
🔸 نمایه موضوعی منابع #فلسفه_اخلاق
🔸 کتابشناسی تفصیلی #عرفان_اسلامی
⭕️ هر چهار اثر به همت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
✅ @feghheakbar