eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
555 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه علمیه تمدن ساز
🔴 #اخباری_گری_در_حد_فاجعه ♦️کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 به راستی چرا حوزه ها در مباحث غیر از فقه این قدر غیر محققانه کار می کنند و صرفا با یک حدیث می آیند در زمینه (هستی شناسی و اصول دین و عقاید) نظر می دهند در حالی که در حتی در مورد احکامی مثل مسح پا شاید حدود یک ماه درس خارج تمام استدلالی برقرار کنند ؟؟!! ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
⭕️ دوستان در مورد کلیپ فوق و مباحث مربوط به آن می توانند نظرات خود را به صورت پرمغز و استدلالی به شخصی بنده ارسال کنند ... مستدل ترین و با کیفیت ترین دیدگاه ها در کانال قرار خواهند گرفت.
🌴 کانال سبک زندگی اسلامی همسران: 👌 👇👇👇 🌺 @hamsardarry 💕💕💕
علامه سید کمال : نگویید حوزه علمیه بگویید حوزه فقهیه؛ چون در حوزه های ما محوریت با فقه و اصول است. ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
علامه #جوادی_آملی : حوزه از نظر عقلانیت و علم دستش خالی است. فقه دارد اما فلسفه و کلام و تفسیر ... ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
علامه #جوادی_آملی : حوزه از نظر عقلانیت و علم دستش خالی است. فقه دارد اما فلسفه و کلام و تفسیر ...
💎 دست اکثریت حوزویان در علوم عقلی خالی است. آیت الله : اين نكته را عزيزان حوزوی و دانشگاهی بايد بيشتر توجه كنند. حوزه از نظر عقلانيّت و علم الآن دستش خالی است. دارد كه فقه احكام فرعی را دارد، در آن نيست، در آن نيست، در آن نيست، نيست، صحيفه سجاديه نيست. ما بخواهيم به مردم بگوييم شما انقلابی باشيد، آقايان! انقلابی بودن با سفارش و موعظه حلّ نمی شود. انقلابی بودن مثل درس‌ های مجلس ترحيم و مجلس فاتحه نيست كه انسان با سفارش حلّ كند. انقلاب، حداقل يك علم قوی غنی می خواهد؛ مثل نهج ‌البلاغه. اين نهج ‌البلاغه هم بايد در دو سطح: يك عده كسانی كه رسائل و مكاسب می ‌خوانند، بخشی از نهج‌ البلاغه را بخوانند، يك عده كسانی كه كفايه و قسمت دوم نهج‌ البلاغه، اين گروه دوم يقيناً نهج‌ البلاغه بفهم نمی شوند. نهج ‌البلاغه يك علم جان ‌گيری دارد؛ ولی آن مقداری كه برای اداره كشور كافي باشد، اين مقدار را می توانند بفهمند، وگرنه نهج‌البلاغه بدون علوم عقلی، بدون كلام غنی و قوی قابل حلّ نيست. وقتي در نهج ‌البلاغه شما می ‌خوانيد «وَ كُلُّ قَائِمٍ فِي سِوَاهُ مَعْلُول» طرفِ شما يكی است يكی است، اين دارد عليّت را ثابت مي‌كند. حضرت امير در اين خطبه می فرمايد چيزی كه هستیِ او عين ذات او نيست، الاّ ولابد علّت می ‌خواهد، شانس و بخت و اتفاق و طبيعت و اينها همه باطل است. اگر كسی بخواهد اين بخش از نهج‌البلاغه را بفهمد اين با كفايه و مكاسب و اينها حلّ نمی ‌شود. اين طرف مقابلش مستقيم با دكارت درگير است و كانْت است و مانند آن. در بخش‌ های اصولی انسان شبهه كعبی را نقل می ‌كند، گذشت آن زمانی كه شبهه رسمی حوزه، شبهه عبائيه بود، الآن شبهه كانْت و دكارت است. اين را مطئمن باشيد كه نهج‌البلاغه در حدّ كفايه و مكاسب قابل فهم نيست، حواسّ شما جمع باشد؛ اما براي ضرورت اين است كه نهج‌ البلاغه را دو قسمت بكنند: يك قسمتش خطبه و نامه و كلماتي تا حدودی نرم‌ تر اين برای رسائل ‌خوان، آن بخش دومش يك مقدار دشوارتر هست برای كفايه و كسی كه بخش دوم مكاسب و اينهاست، همراه با بدايه و نهايه و منظومه و و اين ها. 🍃 درس اخلاق- ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 کانال فلسفه اسلامی در تلگرام (در این کانال مطالب متفاوتی با کانال های فلسفه اسلامی در ایتا و سروش ارایه می شود) 👇👇👇 t.me/feghheakbar
⭕️ کانال رسانه حکمت اسلامی در ایتا: 👇 ✅ @mediahekmat
💎 علمای مسلط به حکمت متعالیه هنگام حمله ی به دین فقط غصه نمی خورند بلکه می زنند و می بُرند... اما بقیه حتی اگر مرجع هم باشند، می مانند تویش! هیچی!! ... علامه : 🔸 حكمت يعنى درس كلام؛ اسلامى يعنى پشتيبان مسائل اعتقاد ى، پشتيبان امامت، پشتيبان معاد، پشتيبان توحيد، ردّ نصارى، ردّ كمونيست ها، و ردّ ماديين همه با حكمت است ديگر! 🔸 والّا اين آقايانى كه حكمت نخواندند اگر مرجع هم بشوند ازشان بپرسيد: فلان مسأله؟ می مانند تويش! هيچى!! و [اگر] يك قضیه هایى پيش بيايد، يك سر و صدايى يكجا بشود بر عليه دين، يك اقداماتى بشود، فقط همين [است که] آن ها غصّه می خورند؛ 🔸 و امّا نه، آنهايى كه درس ( حکمت) خوانده هستند غصّه نمی خورند آنها می زنند و می بُرند، يا در سخنرانیشان يا در نوشته جاتشان يا بواسطه همان شاگردانشان قلبشان مطمئن است و انتشار می يابد. 📜 لوح فشرده: متن سخنراني هاى علامه طهرانى، ص: ۹۴۳ تا ۹۴۷ تحت عنوان«تغيير و تحول روش حوزه علمیه توسط استعمار » ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
علامه #جوادی_آملی : اين تفکرات انحرافی و التقاطی و خون ریزی های بین مسلمین و جولان تفکر وهابی و داعشی، به خاطر کم توجهی به عرصه های کلامى و فلسفی در حوزه است. ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💎 حوزه ی منفعل استاد : حوزه علمیه قم، یک حوزه منفعل است و قدرت و ظرفیت نظام سازی را ندارد. مشهد و اصفهان نیز چنین است و نجف که به طریق اولی ندارد. این یعنی نظام ولایت فقیه تنها و رابطه آن با عقبه تئوریک حوزه قطع است. امروز پنج کرسی خارج قضا که بتوانند مسائل واقعی که دادگاه ها دچار آن هستند بررسی کنند، وجود ندارد و جدا جدا از آقایان، و مورد مورد فتوا می گیرند. مثل اینکه دوران قبل از انقلاب است. حوزه ای که تا فشار بیاید پیر شدیم شروع کند به اینکه آیات و روایات مربوط به ازدیاد جمعیت را بخواند، نظام ساز نیست. حوزه ای که مسائل را پراکنده و فرعی می داند و آن را مسائل نمی بیند، حل المسائل ندارد. 🍃 آبان ۹۲- در همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 تصویر پشت جلد کتاب کم نظیر "اثر مرکب" نوشته ی دارن هاردی (ناشر مجله موفقیت آمریکا) ✅ @feghheakbar
از اساتید موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی: ما حوزویون اسم خودمون رو گذاشتیم خواص و اسم مردم رو گذاشتیم عوام. در حالی که خودمون از هر عوامی عوام تریم ... ✅ @feghheakbar
🔴 از تهیه و مطالعه ی آثار #برایان_تریسی کوتاهی نکنید ... البته به نظرم بین همه ی آثارش کتاب "قورباغه را قورت بده" در اولویت باشه ... کتاب هایی بسیار کم نظیر ... تاخیر در مطالعه ی اون ها رو خسارت بدونید... راهکارهایی بی بدیل ... در زمینه های هدف و موفقیت و برنامه ریزی و پیشرفت و... از همتون التماس دعای جدی دارم 🌺 ✅ @feghheakbar
♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
🔴 برخی از اعضای محترم پیام هایی انتقادی به بنده ارسال کردند و راجع به معرفی کتب برایان تریسی و دارن هاردی و ... در کانال معترض بودند؛ ⭕️ چند نکته در این زمینه: ۱. کتب موفقیت نوشته شده توسط غربی ها در سه حیطه و محور است؛ الف: نظم و برنامه ریزی و هدف گذاری ب: تجسم خلاق و قانون جذب ج: تلقین ۲. هدف بنده از معرفی کتب امثال تریسی و هاردی، همان محور الف (مباحث مربوط به شیوه برنامه ریزی و نظم و ...) بوده و کتب معرفی شده ( قورباغه را قورت بده و اثرمرکب و هدف) هم در همین راستا هستند و چندان به دو محور دیگر(ب و ج) نپرداخته اند. ۳. خلاصه: کتب معرفی شده وسیله و راه رسیدن رو یاد میده و به تعبیری طریقیت دارن برای رسیدن به خواسته ها و اهداف ... ولی خود هدف گذاری دست خود انسانه ۴. حتی در مورد "قانون جذب و تجسم خلاق" هم میشه تحقیقات ژرفی انجام داد و دیدگاه اسلام رو در این زمینه استخراج کرد و صحت و سقمش رو از نگاه قرآن و روایت بدست آورد . مثلا روایت "تفالوا بالخیر تجدوه" و همچنین حدیث قدسی " «اَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِي الْمُوْمِنِ. من نزد گمان بنده مومن خود هستم.» " می توانند مویدات قدرتمندی باشند... بنابراین گرچه این مساله اگر با رویکرد اومانیستی پرورانده بشه، انحراف و خطا است اما براساس روایات و همین طور با رویکرد توحیدی هم میشه به بحث درباره اون پرداخت و نقاط ضعف و قوتش رو یافت و به نتایج خیلی خوبی رسید به دوستان توصیه می کنم عبارت و روایت "تفالوا بالخیر تجدوه" رو سرچ کنند و دیدگاه علامه رو درباره ی اون در المیزان مطالعه کنند ۵. همچنین درمورد محور سوم (یعنی تلقین) هم میتونیم در منابع خودمون چیزهای فوق العاده ارزشمندی به دست بیاریم؛ مثلا امام علی علیه السلام می فرماید: اگر صبور نيستي،خويشتن را صبور جلوه ده، زيرا كمتر كسي است كه خود را شبيه گروهي كند و سرانجام يكي از آنان نشود. (بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۴۲) همچنین امام خمینی در چهل حدیث به این مضمون می فرماید که توحید افعالی رو با تلقین در خودت تقویت کن. پل ژاگو کتابی به اسم قدرت خودتلقینی نوشته (انتشارات ققنوس) ولی حوزه های ما تا کنون ... !!! ۶. علوم انسانی غرب گرچه ابطل اباطیل است اما اولا: کتب معرفی شده ربطی به اونها نداره و حتی کتاب روانشناسی هم به حساب نمی آیند و ثانیا: بحث مستقلات عقلی جداست ۷. دوستانِ معترض، اقلا فهرست کتاب ها رو نگاه بفرمایند، بعد نظریه ی اعتراض آمیز خودشون رو ارائه بدهند 🌺 التماس دعا ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
🔴 کسانی که قصد عملیاتی کردن #سیرمطالعاتی فلسفه و یا هر علمی و یا هر پیشرفتی را دارند، می توانند با استفاده از امثال این کتب، موفقیت خود را قطعی کنند و به سر منزل مقصود برسند. ✅ @feghheakbar
🔴 چکیده کتاب "قورباغه ات را قورت بده" ۱ . سفره را بچینید دقیقاً تصمیم بگیرید که چه میخواهید. روشن بودن در این مورد یک شرط اساسی است. پیش از شروع کار، هدف‌ها و تصمیم‌هایتان را بنویسید. ۲ . برای هر روز از قبل برنامه‌ریزی کنید برنامه‌هایتان را روی کاغذ بیاورید. به ازای هر دقیقه‌ای که صرف برنامه‌ریزی می‌کنید، به هنگام اجرای آن پنج یا شش دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد. ۳ . قانون ۲۰/۸۰ را در همه امور به‌کار بگیرید ۸۰ درصد از دستاوردهایتان نتیجه ۲۰ درصد از فعالیت شماست. همواره تلاش خود را روی این ۲۰ درصد متمرکز کنید. ۴ . پیامد کارها را در نظر داشته باشید مهمترین و ضروریترین کارهای شما آنهایی هستند که میتوانند بیشترین تأثیر را چه مثبت و چه منفی روی کار و زندگی شما بگذارند. به جای تمرکز روی سایر کارها، تمام توجهتان را معطوف به این نوع کارها کنید. ۵ . روش الف ب پ ت ث را مدام به کار بگیرید قبل از شروع لیستی از کارهایتان تهیه کنید و سپس آنها را از نظر ارزش و ضرورت اولویت‌بندی کنید تا مطمئن شوید که همیشه در حال انجام مهم‌ترین کارهایتان هستید. ۶ . روی اهداف اصلی تمرکز کنید نتایجی را که باید قطعاً از کارتان به‌دست آورید تا بتوانید بگویید که به خوبی از عهده کار بر آمده‌اید مشخص کنید و در تمام مدت قاطعانه به دنبال به دست آوردن آنها باشید. ۷ . به قانون تخشیص ضرورت عمل کنید هیچ‌وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد اما همشیه برای انجام مهم‌ترین کارها وقت کافی هست. ۸ . پیش از شروع، مقدمات کار را کاملاً فراهم کنید آمادگی تمام و کمال قبل از شروع کار مانع عملکرد ضعیف میشود. ۹ . همیشه یک شاگرد باقی بمانید هر چه در ارتباط با کارهای ضروری و مهم‌تان دانش بیشتری به‌دست آورید، می‌توانید سریع‌تر شروع کنید و زودتر به اتمام برسانید. ۱۰ . استعدادهای منحصر به فرد خود را تقویت کنید دقیقاً مشخص کنید چه کاری است که در حال حاضر خیلی خوب انجام می‌دهید یا در آینده می‌توانید خیلی خوب انجام دهید. سپس تمام توان خود را در انجام آن به‌کار گیرید. ۱۱ . محدودیت‌های اصلی خود را مشخص کنید محدودیت‌ها و یا عوامل بازدارنده درونی و بیرونی خود را مشخص کنید، عواملی که سرعت شما را در دست‌یابی به مهم‌ترین هدف‌هایتان تعیین می‌کنند. سپس تمرکزتان را به از بین بردن این محدودیت‌ها معطوف کنید. ۱۲ . هر بار یک مرحله جلو بروید اگر کارها را مرحله به مرحله انجام دهید، می‌توانید بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کارها را به انجام برسانید. ۱۳ . خودتان را تحت فشار بگذارید تصور کنید که یک ماه دیگر باید شهر را ترک کنید. طوری کار کنید که گویا مجبور هستید قبل از ترک شهر تمام کارهای اصلی‌تان را به اتمام برسانید. ۱۴ . قدرت‌های فردی خود را به حداکثر برسانید اوقاتی از روز را که از نظر ذهنی و جسمی کارایی بیشتری دارید مشخص کنید و مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارهایتان را در این اوقات انجام دهید. به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. ۱۵ . خودتان را به فعالیت ترغیب کنید خودتان مشوق خودتان باشید. در هر شرایط یا موقعیتی به دنبال کسب نتایج خوب باشید. به جای تمرکز بر مشکلات به دنبال راه‌حل بگردید. همواره فردی خوش‌بین و سازنده باشید. ۱۶ . روش تنبلی سازنده را تمرین کنید هیچکس نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد. بنابراین باید یاد بگیرید که از روی عمد در انجام برخی از کارهایی که از ارزش و اهمیت کمتری برخوردار هستند تنبلی کنید. با این کار خواهید توانست وقت کافی برای معدود کارهایی که واقعاً مهم هستند ایجاد کنید. ۱۷ . اول سخت‌ترین کار را انجام دهید روزتان را با سخت‌ترین کار آغاز کنید، کاری که می‌تواند بزرگ‌ترین تأثیر را بر خودتان و حرفه‌تان بگذارد، و تا وقتی که آن را تمام نکرده‌اید دست از کار نکشید. ۱۸ . کار را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید کارهای بزرگ و پیچیده را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و سپس هر بار یک قسمت از کار را شروع کنید و به اتمام برسانید. ۱۹ . وقت بیشتری ایجاد کنید برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که به صورت طولانی‌مدت هر روز وقت کافی برای تمرکز کامل روی کارهای مهم و اصلی داشته باشید. ۲۰ . سرعت انجام کار را افزایش دهید عادت کنید که کارهای اصلی خود را سریع‌تر انجام دهید. به عنوان فردی که کارها را سریع و دقیق انجام می‌دهد مشهور شوید. ۲۱ . هر بار یک کار مهم انجام دهید کارهای ضروریتان را دقیقاً مشخص کنید. سریعاً کار را شروع کنید و بدون توقف تا اتمام ۱۰۰ درصد کار پیش بروید. این رمز واقعی افزایش کارایی و بهره‌وری فردی است. ⭕️ اراده کنید که هر روز این اصول را تمرین کنید تا جزئی از عادت‌های شما شوند. با ایجاد این عادت‌های مدیریت فردی و تبدیل آنها به بخشی از ویژگی‌های شخصیت خود آینده‌تان را تضمین کنید. @feghheakbar
رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
آیت الله : ⭕️ اون دینی که به ما گفته طلب العلم فریضه ... اون دینی که به ما گفته اطلب العلم ولو بالصین گفته چی بخون یا نگفته؟ گفتن چی بخون انما یعنی انما برا حصره دیگه ... انّما العلم ثلاثه آیه محکمه فریضه عادله سنّته قائمه ما متاسفانه تو حوزه گفتیم: آیه محکمه؛ فقه و اصول فریضه عادله؛ فقه و اصول سنه قائمه؛ فقه و اصول اما علامه ( ) فرمود: آیه محکمه؛ تفسیر و فلسفه فریضه عادله؛ فقه و اصول سنه قائمه؛ اخلاق و حقوق ⭕️ تا فلسفه در حوزه زندانی است، بسیاری از سوالات بی جواب می ماند. ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 علامه : ورود بنده به مسایل سیاسی به امر آقای بهجت بود. ♦️ کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه : 🔸 در حوزه علمیه، قرآن که هیچ... روایات حداکثر ۱۰% آن ها بررسی می شوند ... 🔸 روایات عقلی (فلسفه و کلام و عرفان)، دارند خاک می خورند 🔴 کانال فلسفه اسلامی: ✅ @feghheakbar