eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
604 ویدیو
97 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... (بدون وابستگی) ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 تاثیر بنیادین "تعریف انسان" در فلسفه، بر تمام علوم انسانی و فلسفه های مضاف. 💢 کج اندیشی مخالفان اس
استاد : در علوم انسانی ما با سوژه انسان مواجه هستیم، اگر شما انسان را موجودی صرفا مادی بدانید و حیات او را محدود به این جهان؛ تعریف شما از اقتصاد، روانشناسی، حقوق و … بر این نگاه شکل می‌گیرد، اما اگر انسان را طبق انسان شناسی مکتب اسلام و اهل بیت«ع» موجودی ابدی بدانید، تعاریف ۱۸۰ درجه تفاوت خواهد کرد. @parsania_net
🔸 پيامبر صلى الله عليه و آله: بِئسَ العَبدُ عَبدٌ لَهُ طَمَعٌ يَقُودُهُ إلى طَبَعٍ. چه بد بنده اى است آن بنده اى كه طمعش او را به ننگ و پستى كشانَد. إيّاكَ و الطَّمَعَ؛ فإنّهُ فَقرٌ حاضِرٌ. از طمع بپرهيز كه اين خود فقرى نقد است. 🔸 امام على عليه السلام: أعظَمُ الناسِ ذُلاًّ الطامِعُ الحَريصُ المُريبُ. زبونترين مردم، انسان طمعكارِ آزمندِ شكّاك است. لا أذَلَّ مِن طامِعٍ. ذليل تر از طمعكار، وجود ندارد. لا شِيمَةَ أذَلُّ مِن الطَّمَعِ. هيچ خصلتى، خوار كننده تر از طمع نيست. ثَمَرةُ الطَّمعِ ذُلُّ الدنيا و الآخِرَةِ. ميوه طمع، زبونى در دنيا و آخرت است. الطامِعُ في وَثاقِ الذُّلِّ. طمعكار، در بندِ خوارى است. قُرِنَ الطَّمَعُ بِالذُّلِّ. طمع با خوارى قرين شده است. أزرى بِنَفسِهِ مَنِ استَشعَرَ الطَّمعَ. هركه جامه طمع به تن كند، خود را خوار گرداند. 🔸 امام عسكرى عليه السلام: ما أقبَحَ بالمُؤمِنِ أن تكونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ. چه زشت است در مؤمن خواسته اى باشد كه او را به خوارى كشاند.
💢 ▫️ استاد علی اکبر ▫️ بیشتر بخوانید: rashad.ir/mozafff 🔸 لازم به ذکر است کتاب فلسفه مضاف همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روانه بازار نشر خواهد شد. همچنین آیین رونمایی از این اثر نیز در خلال نمایشگاه کتاب و با حضور صاحبنظران و علاقمندان به مباحث فلسفه های مضاف در نمایشگاه برگزار می شود. ✅ @Rashad_ir
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امروز اگر نظام و جامعه ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفه‌هاى وارداتى مختلف، لخت و بى‌دفاع خواهد ماند. آن چیزى که می تواند جواب شماها را بدهد، غالباً فقه نیست؛ علوم عقلى است؛ فلسفه و کلام. این ها لازم است. در حوزه، این ها رشته‌هاى مهمی است. 🍃 رهبر انقلاب | قم- ۲۹ مهر ۸۹ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
آن روز يك طلبه اى مى آمد نجف درس می خواند، فقه و اصول مى خواند، رجال مى خواند و بعضى چيزهاى ديگر مى خواند، ملا مى شد، فاضل مى شد؛ اگر در نجف مى ماند، مى شد بحرالعلوم و كاشف الغطاء؛ اگر از نجف خارج مى شد، مى شد ميرزاى قمى آن وقت عوامل گمراه كننده و لغزاننده ى مردم زياد نبود؛ ... آن روز ديگر تلويزيون نبود، اينترنت نبود، اين همه كتاب و مجله و افکار جدید نبود، شبكه ى فيلم هاى خانگى نبود، ماهواره نبود. آن روز وقتى عالم وارد يك شهرى مى شد از همه ى مردم آن شهر فاضل تر بود. در مقام برخورد و زورآزمائى علمى، كسى از عهده ى آنها برنمى آمد؛ اما امروز اين جورى نيست. امروز ما فقه و اصول كه مى خوانيم، اگر توى يك شهرى برويم، اينجور نيست كه از همه زورمان بيشتر باشد؛ در رشته هاى مختلف، در افكار مختلف كسانى هستند كه مسلطند، فنّانند، متبحرند! امروز فقه و اصول كافى نيست براى اينكه انسان بتواند تبليغ دين را بكند! 🍃 رهبر انقلاب، ۲ آبان ۸۹ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
💢 اینجا دانشگاه تهران است ........................... یکی از مهمترین ریشه‌های مشکلات فوق عدم ورود روشمند حوزه در اسلامی کردن علوم انسانی و عدم تسخیر کرسی های علوم انسانی دانشگاه‌هاست. کلیپ زیر از استاد را مشاهده فرمایید: 👇👇👇
3.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی تو ورود نکنی، دیگری (غرب) جا را پُر می‌کند.
🌿 منطق انبیا
دکتر رضا اردکانی: عالمانه‌ترین نقد به فلسفه در کتاب «نقد فلسفه داروین» آیت‌الله محمدرضا نجفی‌اصفهانی‌ (مسجدشاهی) موجود است. @Islamicphilosophy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا