هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این، به ابتذال کشیدن مفهوم عدالت است که اجازه دهیم عدهای از رانت ناشی از سیطره بر انفال و گرانسازی ارز، کاخنشین شوند و بعد، مدعی شویم که میخواهیم گاز و بنزین را گران کنیم تا کاخنشینان از گاز ارزان برای گرمایش استخرشان و بنزین ارزان برای خودروهای متعددشان بهرهمند نشوند...
@syjebraily
1.25M
💢 حکمت علمی؛ تولید علوم انسانی اسلامی
💢 توضیحات استاد امینی نژاد پیرامون درس مبانی و اصول حکمت عملی
▫️حکمت عملی عرصه نمود نتایج همه مباحث حکمت نظری و علم النفس
▫️تعبیر دقیق فارابی از حکمت عملی به علم انسانی.
▫️اهمیت و جایگاه حکمت عملی در مباحث امتدادهای فلسفه و پیدایش دانشهای دینی
▫️ضرورت ترویج علم النفس و حکمت عملی در برهه کنونی انقلاب اسلامی
▫️دو شخصیت محوری در حکمت عملی: فارابی و ابن مسکویه
▫️حکمت عملی، فلسفه انسان یا زندگی است. راجع به زندگی حکیمانه است.
_ استاد #امینی_نژاد
_ مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات:
@nafahat_eri
#علوم_انسانی
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 حکمت علمی؛ تولید علوم انسانی اسلامی 💢 توضیحات استاد امینی نژاد پیرامون درس مبانی و اصول حکمت عملی
✍ حوزه علمیه تمدن ساز:
از مهمترین دغدغههای طلاب در حیطههای علمی، باید گام برداشتن برای اسلامی کردن علوم انسانی باشد.
هدایت شده از کانال رسمی دکتر صمصامی
محمدرضا یزدیزاده؛ اقتصاددان:
صندوق بین المللی پول (IMF) روسیه را بر اساس برابری قدرت خرید به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان ارتقا داد.
اینها هم شدید ترین تحریم ها را دارند و در عین حال در حال جنگ با کل غرب هستند، تفاوتشان این است که مافیای فساد و نیز امثال اقتصاد دانان ما را ندارند.
https://eitaa.com/joinchat/1802830600C66b40c86de
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 روسیه چگونه به تحریم غرب فن بدل زد؟
عطا بهرامی (کارشناس مسائل اقتصادی):
🔹 اقتصاد روسیه تا سال ۲۰۱۲ مشابه ایران بود، تا اینکه اصلاحات را آغاز کرد: ۶۰۰ بانک مخرب را تعطیل کرده و بودجه دولت را متوازن کرد. فساد را جمع کرد. دلار را حذف کرد.
🔹 اکنون روسیه سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار خرج جنگ با ناتو میکند ولی تورم ۶ درصد دارد و رشد اقتصادی این کشور هم همینقدر است و تازه جای انگلیس را هم گرفتند و پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا شدند.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
به نام خدا
در این کانال، دو دوره در حیطه "هوش مصنوعی و پژوهش" برگزار شده، که فیلمهای آن به صورت رایگان در کانال گذاشته شده است. دوره سوم هم بناست به زودی برگزار گردد:
@Dr_hemmatt
#هوش_مصنوعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قالیباف: بعد از ۴۵ سال نتوانستیم مسئلۀ مسکن را در کشور حل کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قالیباف: امروز کسانی که در دهکهای پایین هستند از دنیا میروند ولی صاحبخانه نمیشوند!
🔹امروز ۵۰ درصد درآمد مردم مستقیماً برای اجاره مسکن هزینه می شود و در کلان شهرها ۷۰ درصد است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسمجلس: در برنامۀ هفتم که ابلاغ شده کجا گفته دولت خانه بسازد؟
🔹دولت مکلف است تسهیلات ساخت مسکن را پرداخت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قالیباف: اگر ۳۰۰ هزار هکتار از ۱۵ میلیون هکتار زمین خالی را به مردم واگذار کنیم مشکل مسکن حل میشود
🔹زمینهای خالی در اختیار سازمان زمین و مسکن ۲ برابر بیشتر از زمینهایی هست که در آن مسکن ساختیم!
#آزادسازی_زمین
💢 نقد استاد محمدرضایی بر مجتهد شبستری
۱. استاد #محمدرضایی (استادتمام #فلسفه_دین) (بعد از بیان دیدگاه شلایر ماخر و تلخیص آن در ۶ بند و سپس بیان دیدگاه شبستری و تلخیص آن در ۶ بند):
همانطور که مشاهده میکنید، وی [مجتهد شبستری] این نظریات را #دقیقا از شلایر ماخر گرفته است؛ البته شلایر ماخر نظریه تجربه دینی را با توجه به معضلات و مشکلات عصر و فرهنگ خود مطرح کرده؛ ولی جناب آقای #شبستری، نظریه تجربه دینی را بدون توجه به انگیزههای روییده در بستر و فضای فرهنگ مسیحیت، آن را از بستر خود جدا کرد و در فضا و فرهنگ اسلامی که فاقد آن انگیزههاست، مطرح ساخته که وصلهای ناهماهنگ شده است ...
📔 رجوع کنید: کلام جدید با رویکرد تطبیقی، محمدرضایی، (فصل چهارم، تجربه دینی، صفحات ۱۱۳تا۱۱۶)
۲. #معرفی_کتاب: کتاب نواندیشی و احیاگری دینی، تألیف محمد محمدرضایی که به نقد دیدگاههای عبدالکریم #سروش و محمد مجتهد شبستری، پرداخته است.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
يكی از اثرات ماندگار علامه #طباطبایی، مباحثات وی با پروفسور #كربن استاد دانشگاه و اسلامشناس غربی بود. مباحثه بين پروفسور كربن و علامه طباطبایی از سال ۱۳۳۶ هجری شمسی شروع شد و بيش از ۲۰ سال ادامه پيدا كرد كه نتايج اين مباحثات به چهار زبان فارسی، عربی، فرانسه و انگليسی منتشر شده است.
روزی علامه در بين صحبتهايش به پروفسور گفت: «در اسلام هر وقت انسان حالی پيدا كند، ميتواند خدا را بخواند. چون همه مكانها بدون استثناء محل عبادت است. اما در دين مسيح اين طور نيست. عبادت حتما بايد در وقت معيني (روز يكشنبه) و در مكان معيني (كليسا) انجام شود؛ در غير اين صورت باطل است. او بايد تا روز يكشنبه كه كليسا باز ميشود صبر كند.» پروفسور كربن جواب داد: «بلی، اين اشكال در دين مسيح وجود دارد.» علامه طباطبائی ادامه داد: «همچنين در دين مسيح خدا اسماء حسنا ندارد و جز الفاظ خدا، اله و اب نام ديگری ندارد.»
#معرفی_کتاب
✅ @Islamicphilosophy_ir