eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
555 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ریشه سکولایسم در حوزه است 🔴 دشمن می خواهد مقصر فساد را متوجه اصل ولایت کند استاد حسن در تجمع اعتراضی طلاب در مدرسه فیضیه: 🔹انقلابی که در قم ایجاد شده است در قم هم پاسداری می شود، این نشست و تجمع به این معناست که حوزه و روحانیت در کنار مستضعفین بوده و حامی نظام است و انقلاب و نظام از هم جدا نیستند. حوزه با این تجمعات اعلام می دارد که در برابر تخلفات مسئولین می ایستد و وظیفه خود می داند که اگر تخلفی مشاهده می کند، مسئولین را در سه قوه امر به معروف و نهی از منکر نماید. 🔹دشمن، اسلام را هدف گرفته، هدف اصلی دشمن، زدن پایه های اصلی بنیاد اسلام است؛ چراکه می خواهند مردم و نسل جوان را نسبت به انقلاب بدبین کنند. دشمن می خواهد به کمک برخی از داخلی ها، بنیاد نظام را نابود کند و به لحاظ عملی ما و نظام را فاسد و بی عرضه نشان دهد، درست است که اقلیتی از مسئولین دچار فساد شده اند؛ اما دشمن اینگونه القاء می کند که همه مسئولین این نظام فاسدند؛ در حالی که اکثریت افرادی هستند که با ایمان، تقوا و همدرد مردم اند. 🔹دشمن می خواهد روحانیت شیعه، قوای سه گانه، نظام و حکومت را فاسد نشان دهد و مقصر آن را متوجه اصل ولایت و ریشه نظام کند، بنای بر تضعیف و بر اندازی دولت و مجلس نیست؛ بلکه باید این ها بمانند تا پاسخگو باشند و به وظایف و قول هایی که دادند عمل کنند؛ تضعیف سه قوه، دامن زدن به وضع موجود، ندیدن مشکلات، ترک امر به معروف نهی از منکر و دفاع نکرن از اقشار محروم است. 🔹دشمن القاء می کند که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است و تلاش می کند تا افکار عمومی به این نتیجه برسد که نظارت و بازرسی منصف و متخصص وجود ندارد و قصد تضعیف روحانیت را دارند چرا چند گانه با مردم سخن می گویند و این همه شبهاتی که در رسانه ها مطرح می شود، پاسخ داده نمی شود. رؤسای قوا اگر اتهاماتی به آن ها می شود چه درست چه غلط باید پاسخ داده و برای مردم توضیح دهند، زیرا این از مطالبات جدی مردم است. 🔹اگر انحرافی ایجاد می شود حوزه های علمیه نیز مقصرند؛ چراکه عطش معنویت وجود دارد و لذا باید حوزه ها پاسخگوی شبهات باشند و این عطش را رفع نمایند. دهه چهارم انقلاب، دهه خطر انحراف نظام است و اکنون در سر پیچ انحراف انقلاب قرار داریم، نسل جدید از بسیاری از مسائل اطلاع ندارد و امکانات بیشتر شده و عده ای وسوسه پول، شهوت و قدرت پیدا کرده اند. 🔹درس خارج هایی برگزار می شود که به جای این که تمدن دینی را تئوریزه کنند فقه سکولار می سازند و در مورد بانک ها و روابط اجتماعی این دست مسائل حرفی نمی زنند. ریشه سکولاریسم در حوزه است؛ سکولاریسم یعنی تفکیک دین از حکومت و دولت و تمدن؛ به جای این همه رساله، مسائلی که حل نشده است را پاسخ دهید. در فقه حکومتی نیز حوزه هنوز در مسائل اصلی جوابی ندارد؛ حوزه هنوز بعد از ۴۰ سال دارد بحث می کند بانک ها ربوی هستند یا خیر. ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
استاد #رحیم_پور_ازغدی ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💎 مزایای استفاده از جلسات صوتی (نرم افزار و سی دی) استاد عبدالرسول : امروز اشخاص می‌توانند با استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عصر حاضر، در هر مکان و زمانی از محضر هر استادی بهره گیرند. با وجود چنین امکاناتی، می‌توان از راه لوح‌های فشرده بهترین درس‌ها را از بهترین استادانی گرفت که چه بسا دیگر درس مورد نظر را تدریس نمی‌کنند. در این صورت اگر شیوه درس دادن استاد مورد پسند نبود، می‌توان بدون رودربایستی و تعهد اخلاقی، سراغ استاد دیگری رفت. حسن همراهی مجازی با استاد، استفاده از وقت هایی است که در حوزه از بین می‌رود. حدود دو سوم از سال -پنج شنبه‌ها، جمعه‌ها، وفیات، اعیاد، روزهای بین ایام تعطیل، ماه رمضان، پانزده روز از محرم، پانزده روز از صفر، عید نوروز، تابستان - تعطیل است و حدود ۱۲۵ روز درس خوانده می‌شود. اگر شخص، جمعه‌ها را به فعالیت غیر درسی اختصاص دهد که ضروری هم است و حدود ۲۰ روز از سال را برای مسافرت، خالی از درس بگذارد، ۲۹۰ روز باقیمانده را می‌تواند از طریق سی‌دی، بدون حضور استاد و هم مباحثه درس بخواند و اگر روزی یک درس بخواند، در یک سال، به اندازه حجم درسی بیشتر از دو سال و نیم تدریس رسمی حوزه را بدون احساس خستگی و فشار خواهد خواند. اگر وقت هایی که در ترافیک فعلی تلف می‌شود، دیر آمدن استاد، گپ زدن قبل و بعد از کلاس و گرفتاری‌های مالی طلبه که ممکن است هجرت از زادگاهش را با مشکل مواجه سازد نیز در نظرگرفته شود، بهتر بودن روش مجازی بر حضور فیزیکی نزد استاد روشن‌تر می‌شود. البته حضور نزد استاد صاحب نفس که اخلاقاً مهذب باشد، مانند مرحوم رحمةالله علیه ، علامه رحمةالله علیه، حضرت آیت الله رحمةالله علیه مؤثر و پربرکت است ولی الان چنین استادانی یا نیستند و یا کمتر در دسترس هستند. ☘ فرازی از استاد عبودیت ( عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره و از اساتید فلسفه دانشگاه تهران) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فراخوان ثبت‌نام #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی 🔴🔴 #ویژه_خواهران🔴🔴 #مدرسه_تخصصی_حکمت_و_عرفان_باقرین علیهما السلام برای اولین مقطع دوره جامع حکمت و عرفان اسلامی ( #مقطع_تمهیدی) تحت اشراف علمی و مدیریتی #استاد_یزدان_پناه از عموم #خواهران برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ثبت نام به عمل می آورد. 🌐سایت ثبت نام: fvtt.ir 📒دانلود دفترچه پذیرش: yon.ir/WflN3 🔷کانال: https://eitaa.com/bagherain ✅ @feghheakbar
هدایت شده از 🔖خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم🔖
☀️ امام صادق (علیه السلام): 💠 هر كس به شايستگى در حقّ خانواده اش نيكى كند عمرش طولانى مى شود. @rahkar94 💞 @hamsardarry
هدایت شده از 🔖خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم🔖
گل مورد علاقه همسرتان را بشناسید و چند شب در ماه هنگامی که به خانه می روید برای همسرتان گل بخرید . حس تازگی و طراوتی که گل به روحیه و خانه می بخشد ، نوعی حس تازگی و شادمانی است. @rahkar94 💞
✳️ 🌺 برگرفته از کتاب مبانی موفقیت اثر جک کنفیلد (انتشارات نسل نو اندیش) ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
⚫️ شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت صلوات شیخ اکبر محیی الدین بر حضرت امام باقر علیه الصلاة و السلام صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی باقرِ العلومِ ، شخصِ العِلمِ و المعلومِ ، ناطقةِ الوجودِ ، ضرغامِ آجامِ المعارِفِ ، المُنکشِفِ لِکُلِّ کاشفِ ، الحیاةِ السّاریَةِ فی المجارِی ، النُّورِ المُنبَسِطِ علی الدُّراری ، حافظِ معارجِ الیقینِ ، وارثِ علومِ المُرسَلینِ ، حقیقةِ الحقائقِ الظُّهوریَّةِ ، دَقیقةِ الدّقائق النُّوریَّةِ ، الفُلکِ الجاریَّة فی اللُّجَجِ الغامرَةِ ، المُحیطِ عِلمُهُ بِالزُّبُرِ الغابِرَةِ ، النَّباء العَظیمِ و الصِّراطِ المُستَقیمِ ، المُستَنَدِ لِکُلِّ وَلیٍّ ، مُحَمَّد بنِ عَلیٍّ علیه السلام. 📔 مناقب ابن عربی، بخش هفتم ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💎 نتیجه مخالفت با علامه #طباطبایی در بیان #رهبرمعظم انقلاب ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💎 نتیجه مخالفت با علامه #طباطبایی در بیان #رهبرمعظم انقلاب ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💎 نتیجه ی مخالفت با علامه از زبان انقلاب انقلاب: 🔶 در گذشته در حوزه‌ی قم با فلسفه و وجود مرحوم آقای «» مخالفت می شد. می دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ی اخیر، قم مرکز حوزه‌ی فلسفی ما بوده است؛ آقای طباطبایی هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهای آن‌طوری نبوده است - البته جلسات خصوصی را کاری نداریم - مراتب علمی و و اصولش هم طوری نبوده که کسی بتواند آنها را انکار کند؛ 🔶 درعین‌حال کسی مثل آقای طباطبایی که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت. 🔶 نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفی ما در جامعه و بین علمای دین محدود است. با بودنِ استادی مثل آقای طباطبایی، جا داشت امروز تعداد زیادی استاد درجه‌ی یک از تلامذه‌ی ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقای طباطبایی فرد فعّالی بود؛ بنابراین جریان فلسفی‌ای که به وسیله‌ی ایشان پایه‌گذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. 🔶 این نباید تکرار شود. 🍀 ديدار اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم- ۸۲/۱۰/۲۹ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔆علامه #مصباح یزدی: دشمن از «فقه نجاسات و مطهرات» هراس ندارد؛آنان از «ولایت،امر به معروف و نهی از منکر و استکبارستیزی» هراس دارند،آنان از برائت از شیطان بزرگ می ترسند 🌀 @mesbahbasir_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد : ⭕️ ریشه سکولاریسم در حوزه است ⭕️ حرفی برای گفتن ندارند ⭕️ کارخانه تولید انبوه مرجع‌سازی در قم ... ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
علامه #جوادی_آملی : کسی که جهان بینی الهی و فلسفه الهی ندارد، دستش خالی است. منبع و مبنا ندارد. - در دیدار رئیس موسسه حکمت و فلسفه / ۲۴ آبان ۹۰ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
💎 چقدر در ظلمت و جهالت غوطه ورند! علامه : 🔶 ... اين برهان که متخذ است از مجموع کتب صدرالمتالهين شيرازى؛ افتخار ما و افتخار اسلام و مسلمین و افتخار بشریت تا روز قيامت، ملاحظه مى کنید که چقدر انسان دارای ترقی و کمال بوده است! و کسانی که از فلسفه و حکمت وى دور هستند و در تکاپوى فهم ان عمر عزیزشان را سپرى نمی کنند چقدر در ظلمت و جهالت غوطه ورند! 📚 الله شناسی، ج۳، ص۱۶۹ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
💎 ما چند نفر داریم که ... ؟ آیت الله سید رضی شیرازی (مدرس سطح عالی فلسفه): حدود سي سال پيش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادي شيرازي، به عتبات مشرف شدم. خدمت آيت‌الله خويي رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلي كردم. از جمله: از ايشان سوال كردم: فايده حوزه چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سوالي است.» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت دهها نفر مانند ايشان و نوشتن كتابها وتقريرها و ...» گفتم: پاسخ سوال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقي و درست تبليغ كند؟ فرمود: «زياد هستند.» گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا سيد محمدباقر ، شيخ محمدرضا .» ايشان، ديگر اسم كسي را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامة‌ حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ فرمود: «خودشان برنامه داشته‌اند.» گفتم: كار خوبي كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمي‌كنيد؟ فرمود: «نمي‌شود» گفتم: شما آقاي را مي‌شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» گفتم: ايشان در قم همين روش را دارند. ايشان افرادي را كه پاسخگوي نياز زمان باشند، تربيت مي‌كند، به جاي متخصص شدن در فقه و اصول گفت: « ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» گفتم: پس ما از نجف مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولي، مانعي وجود دارد و آن، متقدسين هستند. يك وقتي ما خواستيم يكي از همين افرادي را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله دربارة مسائل روز بود، [منظور ايشان آقاي محمدتقي بود] كمك كنيم و مورد توشيق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخي از اين متقدّسين واقع شديم، به طوري كه گفتند: سهم امام را در ترويج غيرفقه و اصول به كار مي‌برد!» 🍀 http://www.sayyedrazishirazi.ir/tosiyebehozehvatollab.aspx ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
#امام_خمینی : ملاصدرا وماادريک ماملاصدرا؟! او مشکلاتى را که بوعلی به حل آن در بحث معاد موفق نشده بود حل کرده است. 📙 ترجمه ى شرح دعاى سحر، ص۲۲، به نقل از مترجم ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 استاد : 🔴حوزه های قم و ... ، مسئول شیوع مکاتب و نحله های باطل و عرفان های انحرافی و شبهات علوم انسانی است! 🔴جای طلبکار و بدهکار عوض نشود! 🔴 آیا هزار طلبه فاضل که قدرت استخراج علوم انسانی اسلامی و عرفان‌های صحیح بر اساس مبانی تشیع (که دین عقلانیت و معنویت است) تربیت کرده‌اید؟ 🍃 فیضیه، ۲۵ مرداد ۹۷ ✅ @feghheakbar
آیت الله #ممدوحی: 🔴 سکولاریسم عجیب فضای حوزه را فرا گرفته ... 👇👇👇 https://fa.shafaqna.com/news/185624/ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🔴 ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی : یکی دیگر از ویژگی های حضرت امام این بود که اگر تشخیص می دادند که با اجرای کاری و برنامه ای به مقصد و قرب الهی می رسند، ملاحظه خشنودی مردم و یا ناخشنودی آنان را نمی کردند و ملامت ملامتگران تردیدی در اراده الهی ایشان ایجاد نمی کرد. در اوایل مبارزات که اعلامیه های متعدد، متعاقبا از ایشان صادر می شد، یکی از علمای تهران توسط بنده پیامی برای حضرت امام به قم فرستاد، به این مضمون: چون حضرت عالی در عداد مراجع و صاحبان رساله هستید، زیبنده شما نیست این اندازه اعلامیه بدهید، قدری آنها را کم کنید. بنده پیام را به امام تقدیم کردم. ایشان فرمودند: «سلام مرا به ایشان برسانید، بگویید من نمی خواهم مرجع شوم، می خواهم به وظیفه عمل کنم». ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
استاد #خسروپناه: آیات قرآن مملو از حکمت است ولی چون نقل قرآنی هست، می گوییم خب ربطی به حکمت فلسفی ندارد که این غلط است و همین باعث شده که ما در #تمدن_سازی محروم بشویم ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar