تدریس آموزش فلسفه علامه #مصباح_یزدی، دوره جدید (۱۴۰۰) توسط استاد سربخشی، آغاز شده است: 👇
@sarbakhshi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تو این زمونه تا موفق نشی، کسی به هدف و مسیرت اهمیت نمیده
....................................................
بر اساس برهان فطرت عرفانی، که #امام_خمینی هم در نامه به گورباچف اون رو تقریر می کنه، کلیه انسان ها، بینهایت و کمالمطلق طلبند.
بله، بسیار ممکنه اتفاق بیفته که در مصداق کمال، به خطا برن و امور کاذب رو کمال بپندارند.
اما مساله مفروغعنه اینه که شخص تهی (تهی در باطن و ظاهر)، هرگز مُطاع و الگو قرار نمیگیره.
💢 تلبس در هندسه فکری استاد رحیم پور ازغدی
در ۴ پست فوق، دیدگاه استاد رحیم پور راجع به تلبس آمده است.
۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
✍ پن کانال:
میتوان مدعا و دیدگاه استاد رحیم پور را اینگونه تقریر کرد:
اولا) به تشریع قطعی این لباس (به این کیفیت فعلی و آنهم به صورت تلبس دائم)، انقلت وارد است.
ثانیا) مدعای این لباس بسیار بسیار بالا و سنگین است؛ توضیح اینکه:
۱. مدعای تلبس و انتظار مردم از آن، نه فقط عدالت، بلکه تقریبا در حدّ عصمت، رسولالله بودن، قدسیبودن، امامبودن و الگوی همهجانبه بودن به نحو اکمل است.
۲. انبیاء دارای مقامات بالای عرفانی، فناء و عصمت در شهود بوده اند. حتی انبیایی که برای مردمان چند هزار سال پیش (که از مردمان فعلی بسیار بسیطتر بودهاند) مبعوث شده اند دارای درجه بالایی از طهارت، عرفان، اتصال به لوح محفوظ و عرش الهی و بعضا برتر از جبرئیل بودهاند. مویَّد به ملائکه در قبل از خلقت و طهارت حین خلقت و سیر تکاملی اشتدادی فوقالعاده تا ۴۰ سالگی بودهاند. حتی قبل از ۴۰ سالگی هم به عنوان نماینده رسمی دین اعلان نمیشده اند؛ چراکه باید حجتی بالغه و قاطعه باشند وگرنه حجت بر مردم تمام نمیشود.
۳. حال سوالی که به وجود میآید این است که: آیا الزام تلبس و شرایطی که برای آن قرار داده شده، در تراز این مدعا و انتظار است؟
۴. آیا فاصلهی مدعی با مدعا، ذائقهی مخاطب را دگرگون نمیکند؟
♦️ کانال حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
💢 نظرسنجی از طلاب راجع به تلبس
آیا با دیدگاه و ادلهی استاد رحیم پور ازغدی راجع به تلبس(که در پست فوق آمده)، موافقید یا مخالف؟
▫️ لینک شرکت در نظرسنجی: 👇
https://EitaaBot.ir/poll/rwjyvg?eitaafly
آیت الله #سبحانی:
▫️ اگر میخواهیم به مقام علامهها برسیم باید شبانهروز تلاش کنیم.
▫️ اینکه حداقل در روز هشت ساعت کار علمی داشته باشیم.
▫️ در کتابهای قدیمی نوشتهاند «مرد است و یک کار» یعنی کسی که میخواهد سرباز امام زمان (عج) باشد باید هدف را مشخص کرده و شبانهروز تلاش کند ...
✅ @feghheakbar
💢 درسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی / سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱
⭕️ جلسات صوتی غالب این دروس و دروس سال های قبل توسط مجمع عالی حکمت اسلامی تولید می گردد. جهت اطلاع، به سایت مجمع رجوع شود.
🍃 تهیه محصولات (مکتوب و صوتی) مجمع: 02537842658
http://hekmateislami.com/?p=12229
✅ @mediahekmat
#معرفی_کتاب
💢 برهان نظم و چالشهای الحاد جدید، اثر حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین
شهید #صدر بر آن است که اگر به آموزههای فیزیک جدید با نگاه فلسفی توجه کنیم، به طور قاطع نتیجه میدهد که ماده نمیتواند علت فاعلی جهان و نظم و امور آن باشد.
قوانین علمی همه بر این اصل استوارند که پدیدههای خاص و مشابه دارای آثار و نتایج ویژه و مشابه هستند؛ بنابراین ماده نخستین که وجه مشترک همه پدیدهها و مظاهر هستی است، نمیتواند علت فاعلی جهان و نظم آن باشد.
👈 برای تهیه این کتاب کلیک کنید.
✅ @iictchannel
💢 حوزه علمیه باید #علوم_انسانی_اسلامی تولید کند
💢 صرف خواندن دروس رسمی حوزه، کافی نیست.
استاد علی اکبر #رشاد:
عالم دینی باید جامع همه این موارد باشد. صرف خواندن دروس رسمی حوزه کافی نیست ما به علم دینی احتیاج داریم چراکه نمیشود با علم #سکولار یا #الحادی زیست مومنانه داشت. مسلمان نمیتواند زندگی و تدبیر حیات خود را به علم ضددینی بسپارد.
ما باید علم دینی و علوم انسانی اسلامی تولید کنیم. امروزه ۲۰۰ سال است که #علوم_انسانی_غربی حیات بشر را اداره میکند و به مرور به جهان اسلام آمده تا جایی که کشور ما را هم اداره میکند.
علوم انسانی سکولار رقیب شریعت است. در نظام جمهوری اسلامی تعارض علم و دین بین شریعت و علوم انسانی اما در غرب تعارض علم و دین تعارض بین فیزیک شیمی با الهیات است؛ علم سکولار یا الحادبنیان غرب با الهیات مشکل دارد و نمیتواند خدا را با علم ببینند.
_ تهران، ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰
👈 بیشتر بخوانید: rashad.ir/imamrezaa
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar