حوزه علمیه تمدن ساز
ما متأسفانه هنوز در شناسایی نیازهای جهانی و رصد، دچار ضعف هستیم. در طول سه دهه گذشته بیش از ۵۰ هزار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کره هیچ اطلاعاتی در مورد اسلام وجود ندارد.
_ جوان کرهای مسلمان شده
.......................................
✍ پن:
همینطور ببینید:
👈 تبعات ضعف ترجمه آثار شیعی در ژاپن
👈 تبعات ضعف ترجمه آثار شیعی در روسیه
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 توضیح المسائل غربی 💢 علوم انسانی، رسالهی عملیه است آیت الله #حایری_شیرازی: علوم انسانی، درواقع
آنچه از غرب به عنوان علوم انسانی آمده کم نيست.
زلزله ای که آمده کوچک نيست.
ديواری که بر سر ما فرو ريخته بسیار سنگین است.
ما جامعه زلزله زده ای هستيم از نظر #فرهنگی مخصوصاً از نظر #جامعه_شناسی و #شناخت.
ما بايد از زير اين سنگ ها بيرون بيائيم تا بتوانيم قرآن را بفهميم و قرآن را بپذيريم.
ما بايد به خيلی از طاغوتها کفر بورزيم تا زمينه ايمان به الله در ما تقويت شود: «...فَمَنْ يَکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ».
ما بايد به #طاغوت_فرهنگی، کفر پيدا کنيم
فرهنگی که می خواهد به ما
#شک در فطرت،
#شک در ذاتيات انسان،
#شک در آگاهی انسان،
#شک در عقل،
#شک در جهت يابي را تزریق کند، کفر بورزيم.
کفر به اين طاغوت مقدمه ايمان به خداست است.
_ آیت الله #حایری_شیرازی
📔 برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
◽️ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار خانۀ خالی در کشور هست که بیشتر آنها برای بانکها و دستگاههای دولتی است. (خب
7.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 احتکار املاک توسط بانکها باعث گرانی مسکن شده
_ بیضایی، کارشناس حوزهٔ مسکن
#حکمرانی
_____________________
امام باقر عليه السلام:
ما أوسَعَ العَدلَ! إنَّ النّاسَ يَستَغنُونَ إذا عُدِلَ عَلَيهِم؛ چه گسترده است دامنه عدالت! اگر عدالت در جامعه اجرا شود، مردم بى نياز مى شوند.
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 امکان سنجی خانه وسیع تنها با صرف ۲ درصد از مساحت کشور ۲۶ ملیون خانوار صاحب خانه های وسیع میشوند
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️ آنقدر زمین داریم که اگر به هر ایرانی ۴۰۰ مترمربع زمین میدادیم مسکن یک میلیارد نفر تامین می شد.
◽️ بنابراین چهارچوب فکری دولت در زمینه مسکن سازی نیاز به بازنگری دارد.
#خانه_وسیع
#آزادسازی_زمین
#احتکار_زمین
https://eitaa.com/setad_memari/383
فاجعه :
در سه ماه ابتدای امسال، بانکها ۲۱۵ هزار میلیارد تومان به خودشان وام دادند.
عمق فاجعه :
با یک محاسبه ی ساده، یعنی به طور متوسط در سه ماه از هر ایرانی ۲.۵ میلیون تومان دزدیده شد و به جیب بانکداران رفت.
پی نوشت :
این آمار ۲۲ بانک از ۳۰ بانک است و ۸ بانک حتی گزارش هم نداده اند.
▪️کانال موسسه متا
براى «سازندگى» و «تربيت» بايد از اعماق شروع كرد. هنگامى كه مىخواهيم «رفتار» و «گفتار» كسى را عوض كنيم، هنگامى كه مىخواهيم «لباس» كسى را دگرگون كنيم، بايد پيش از اين مرحله، «عشقها» و «علاقههايش» را عوض كنيم و ناچار «شناختهايش» را و ناچار «فكرهايش» را، كه ادامهٔ تفكّر، شناخت است و ادامهٔ شناخت، عشق و ادامهٔ عشق، عمل.
📗 استاد علی صفایی، مسئولیت و سازندگی، ص۴۳
💢 علوم انسانی؛ تنگۀ احد جمهوری اسلامی
آیت الله #حایری_شیرازی:
◽️ پاسداری در حقیقت پاسداری از علوم انسانی است و جنگ بر سر علوم انسانی است. این بحث امروز هم نیست. در سال ۱۳۵۹ سمیناری تحت عنوان انتقال به تعلیم و تربیت اسلامی برگزار شد و ما در آن سمینار این مسأله را مطرح کردیم که علوم انسانی در دانشگاههای ما به منزله تنگه احد است.
◽️ در جنگ احد حضرت به نگهبانان تنگه فرموده بود که اگر ما مشرکین را شکست دادیم و آنها را تا مکه تعقیب کردیم، شما از جای خودتان نباید تکان بخورید و اگر آنها ما را تا مدینه تعقیب کردند، باز شما در جای خودتان استوار باشید.
◽️ در باب علوم انسانی هم ماجرا از این قرار است. اگر ما همه پیروزیها را از دست بدهیم اما کرسی علوم انسانی دانشگاهها به دست اسلام بیافتد، ما همۀ عقب ماندگیها و ناکامیهای خودمان را جبران میکنیم. اما اگر پیروزیهایی در سطوح مختلف بدست بیاوریم، درحالیکه اسلام نتواند کرسی علوم انسانی را در دانشگاهها تسخیر کند، تمام پیروزیها موقتی است و ما همۀ آنها را در فاصله زمانی کمی از دست خواهیم داد.
◽️ ملاحظه میکنید خطر همان خطر تنگۀ احد است. مسأله تهاجم فرهنگی ریشه در مسایل علوم انسانی دارد.
♦️ حوزه علمیه تمدن ساز:
✅ @feghheakbar
195.pdf
208.2K
⚡️بیانیه آیتالله ابوالقاسم علیدوست
دفاعی عقیم و پرهزینه
♨️ حکومت علوی:بعثت عدالت
🔸مشاهده در سایت استاد :
http://a-alidoost.ir/persian/news/27844/
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 توضیح المسائل غربی 💢 علوم انسانی، رسالهی عملیه است آیت الله #حایری_شیرازی: علوم انسانی، درواقع
.
💢 «آموزش و پرورش» و «علوم انسانی»؛ دو هدف استعمار نو
آیت الله #حایری_شیرازی:
استعمار به دو روش و صورت است:
🔸 یک. استعمار کهنه و قدیمی؛ در این نوع از استعمار، کشوری که استعمارگر است، کشوری دیگر را فقیر، عقبمانده، ضعیف و ناتوان نگه میدارد تا فقر و جهل و بیماری بر آن مسلط باشد. این استعمار آشکار و کهنه است.
🔸 دوم. استعمار نو؛ یعنی اینکه استعمارگر، کشوری را آباد کند، وضعیت بهداشت آن را بهبود بخشد، و فقر و بیسوادی را از چهرۀ آن برچیند؛ اما این کشور سالم، قوی و ثروتمند در جهت منافع استعمارگر مصرف شود؛ یعنی بهداشت، ثروت، سواد و معلوماتش در خدمت استعمارگر قرار گیرد.
این دو شیوۀ استعمار با هم متفاوتاند. شیوۀ اول، استعماری اجباری و تحمیلی است. در این شیوه، کشوری را فقیر، بیسواد، ناتوان و دور از بهداشت نگه میدارند تا بتوانند بر آن تسلط پیدا کنند. شیوۀ دوم، استعماری بهظاهر غیراجباری و غیرتحمیلی است. در این شیوه، کشوری را درعین باسوادی، استعمار میکنند، و درعین خوب بودنِ وضع بهداشت، در چنگ میگیرند، و درعین قدرت نظامی و ثروت، آلت دست نگه میدارند. نوع دوم، استعمار پیچیدهتری است.
در این شیوه، برنامۀ استعمارگر کار کردن روی #کتابها، روی #درسها و روی #آموزشوپرورش است؛ چشم او به #علوم_انسانی دانشگاههاست.
اگر استعمارگر بتواند در کشوری علوم انسانی دانشگاهها را در چنگ داشته باشد، آن کشور بیزحمت در چنگ اوست؛ یعنی چنین کشوری خرج استعمار خودش را هم خودش میپردازد، و هزینۀ استعمار را خودش به عهده میگیرد! حتی وسیلهای میشود برای اینکه استعمارگران بتوانند کشورهای دیگر را نیز استعمار کنند.
1_6019768729.mp3
2.85M
🎙خطرِ علوم انسانی مسموم
🔸 ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی
#رهبرمعظم انقلاب
#مدیریت
#جامعه_شناسی
#اقتصاد
#روانشناسی
#حقوق
#سیاست
#علوم_تربیتی