eitaa logo
فقه نظام ساز
609 دنبال‌کننده
758 عکس
28 ویدیو
83 فایل
ارتباط با ادمین @fnhuman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه نظام ساز
🔴 دکتر همتی تبیین کرد: نقش شهید سلیمانی در فرایند تحقق گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی 🔹مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم خود نیازمند خونی بود که جنس آن جنس تمدنی است یعنی فراملی و وحدت‌آفرین و زمینه‌سازی برای ایجاد جبهه جهانی است و خون حاج قاسم سلیمانی پیشران حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی است. ◀️ متن کامل خبر:👇 🌐 لینک خبر https://www.hawzahnews.com/news/936349 💢 کانال فقه نظام ساز https://eitaa.com/feghheumanism
باز نشر به مناسبت سالگرد شهید قاسم سلیمانی 👈👈
باز نشر به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
هدایت شده از فقه نظام ساز
🌀 حجت الاسلام والمسلمین دکتر همتی تبیین کرد: 🔰 «مولفه های تمدن ساز در خطبه فدکیه» 🔹 مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(علیه السلام) با اشاره به فهم تاریخی از سیره اهل بیت(ع)، گفت: امروزه تاریخ شناسی ما از سیره و گذشته تاریخی اهل بیت(ع) بر اساس دو مقوله علم و معنویت صورت گرفته است. از این رو یکی از علت هایی که ما دچار فهم سکولار از سیره اهل بیت(ع) شده ایم بخاطر همین قضیه است. ◀️ متن کامل خبر👇 🌐 لینک خبر https://www.hawzahnews.com/news/935452 💢 کانال فقه نظام ساز https://eitaa.com/feghheumanism
🔴زخم کهنه در حوزه های علمیه⚠️ ✍اعتراف تلخی است ولی به هر حال نمی‌توان مدعی شد که تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه‌های علمیه به طور کامل از بین رفته و رگه هایی از آن همچنان در متن یا حاشیه حوزه های علمیه جاری است؛ زخم کهنه ای که هر از چندگاهی سر باز کرده و بهانه ای برای مطرح شدن برخی مباحث فراهم می آورد؛ آن چه اغلب در این مباحث مورد غفلت قرار می‌گیرد راهکارهای ریشه کن شدن این تفکر است؛ صرفا پاسخ به برخی اظهارات -که البته آن هم در جای خود ضروری است- نمی‌تواند منجر به توقف نظریه پردازی این گروه درباره رسالت های حوزه علمیه شود و شایسته و بایسته است که با بررسی عالمانه به منشا و سرچشمه این تفکر پرداخته شود؛ 🔷شاخصه های متعددی برای این جریان می‌توان فهرست کرد که به شرط حیات در یادداشت های بعدی به آن ها پرداخته می‌شود؛ در این یادداشت تنها به یکی از این خصوصیات، اشاره کوتاهی میشود. این جریان در عین عالِم نِمایی و علم گرایی، از بی سوادی مفرط رنج می‌برد؛ بزرگان این جریان را در بهترین حالت می‌توان نامید؛ این افراد در ابوابی از فقه -همچون حیض و نفاس- که سال ها بلکه صدها سال بر روی آن کار شده است تبحر ویژه ای دارند لکن در مسائل روز که مسبوق به سابقه نیست و نیازمند اجتهاد و نوآوری میباشد درمانده اند. آزار دهنده تر آن که این درماندگی را نه به حساب خود که به حساب دین مبین اسلام فاکتور می‌کنند. ✅بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی - آن اسلام شناس حقیقی- در شرح احوالات این گروه‌ها میفرمایند: «اسلام را همچو بد معرفى كرده ‏اند به ما كه ما هم باورمان آمده است كه اسلام [را] به سياست چه! سياست مال قيصر و محراب مال آخوند!- محراب هم نمى‏ گذارند براى ما باشد- اسلام دين سياست است؛ حكومت دارد. شما بخشنامه حضرت امير و كتاب حضرت امير به مالك اشتر را بخوانيد ببينيد چيست. دستورهاى پيغمبر و دستورهاى امام- عليه السلام- در جنگها و در سياسات ببينيد چه دارد. اين ذخاير را ما داريم، عُرضه استفاده‏ اش را نداريم. ذخيره موجود است، همه چيز داريم، نداريم.» صحیفه امام، ج6، ص43 🆔@eghaal https://eitaa.com/feghheumanism
💢 برگزاری سلسله مدارس فصلی «فقه نظام» 📝 دوره اول با موضوع «آشنایی با فقه نظام» 📆 تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۲۹ دی لغایت جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ 🔹 دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاه و طلاب محترم سطوح عالی امکان حضور در این دوره را برخوردارند. 💻 جهت ثبتنام ،نام و نام خانوادگی خود را به شناسه کاربری @alibaharii در پیامرسان ایتا ارسال نموده و یا از طریق ارسال پیامک به شماره 0993711614 اقدام فرمایید. 🔅هزینه ثبت‌نام: شرکت کنندگان حضوری ۱۰۰ هزار تومان شرکت کنندگان مجازی ۵۰ هزار تومان ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
نقد حجت الاسلام والمسلمین استاد حسن قاسمی بر مبانی وادله آیت الله فاضل در موضوع وجوب واکسن /جناب مستطاب آیت الله اقاجواد فاضل درمجلسی ضمن اقامه ادله ای قائل به وجوب زدن واکسن ضد کروناشدند بنده در ادله ای که آوردند فارغ از نتیجه آن اشکالات و ملاحظاتی دارم:اولادرابتدابحث فرمودند؛علاج (یعنی معالجه) نیاز بشر هست وخداوند دراین امور دخالتی نمیکنند بایدگفت این حرف درست هست لکن حکم شما صحیح نیست چون خداوند در کیفیت برطرف کردن نیاز دخالت میکندواین رادرنیاز به غذاوآب هم که ابتدایی ترین نیاز بشرهست میبینیم که چقدر احکام داریم درمعالجه نیز اینگونه هست خداوند در اصل اقدام آن حرفی نداد لکن درکیفیت آن نظر داردبخصوص اگرتبعات منفی مالی یاجانی وو داشته باشداماثانیابر روایت اولی که مطرح نمودیدبرای حکم به وجوب زدن واکسن از حیث دلالت اشکال وارد است اینکه (لاباس)دلالت برجواز داردنه وجوب وایضا فقره (وان مات)دلالت بجوازمعالجه درصورت احتمال خطر میکند نه بیشترامااشکال اساسی اینست که ربطی به موضوع بحث ندارد از این جهت که بحث در خصوص واکسن زدن افرادی هست که سالم هستند تا مبتلی نشوند ویادیگران رامبتلی نسازندامامورد روایت معالجه شخص مریض هست که احتمال خطر برایش داده میشود بدیهی است که استدلال شما یک نوع قیاس باطل میباشد* در ادامه فرمودیدکه لازم نیست معالجه صد درصد باشد بعد فرمودید روایات صحیح داریم تا آنجا که میشود دنبال درمان نباشید اما نسبت به امراض واگیردار باید نگاه اجتماعی داشته باشیم خوب سوال این است آیا واکسن زدن تنهاراه منحصره میباشد آیا همه راه های دیگر رابررسی کرده اند/اماروایت دوم که بحث فصد ورگ زدن بود همان اشکال رادار که درخصوص خود مریض میباشد/اما تمسک به ایه شریفه ( ولاتلقوا.....)سلمنا که این آیه شامل ترک فعل هم بشوداشکال اساسی انستکه مراداز هلاکت چیست آیا عقاب اخروی هست یاضرردنیوی یا اعم وایاهلاکت قطعی هست یا ظنی وحتی احتمالی وایااحتمال تاچه حد هست ایاعقلائی هست یا ضعیف ودر نهایت اکرمکلف بین دوراهی گیر کند وهردو احتمال خطر داشته باشد کدام راه انتخابش واجب است وبه چه ملاکی واگربین احتمال ضرر به خود وضرربه دیگری متردد شود ایاحکم چیست میشود گفت لازم هست تحمل ضرر کند تا از دیگری دفع شود ولا یقل به احد/به نظر اینگونه استدلال های فقهی اقناعی و در حد عرفی هست ونه اجتهادی بطوری که مستند فتوی شود با تشکر (اقل الطلاب قاسمی حوزه تهران) @feghheumanism
من به نادرستی رشتۀ حقوق را برگزیده بودم؛ خطائی که البته تا پایان آن را پی‌گرفتم! ✍️ هر کتابی خود، داستانی دارد و تاریخی! سال‌ها پیش هنگامی که دست در کار نگارش پایان‌نامۀ دورۀ کارشناسی ارشد بودم، «گرفتار» شدم؛ دریافته بودم که نظام‌ها و ساختارهای حقوقی سخت مثأثر از بنیادها هستند، بنیادهائی که در طول تاریخ، اندک اندک خود را برکشیده‌اند و روبنا را ساخته‌اند. 👤 یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین این بنیادها، فهم و روی‌کرد انسان به خودش، به این هستی شگفت‌انگیز، به است. آیا «انسان» وجود دارد؟ (نوع مشترکی به نام «انسان» هست؟) ما کیستیم؟ سرشت ما چیست؟ نیک یا بد؟ در آغاز چه بوده‌ایم؟ در پایان چه خواهیم بود؟ مجبوریم که چنان باشیم یا مختاریم؟ نیک‌بختی و سعادت ما در چیست؟ 💫 ما دل در گرو امامانی داریم که آنان را معصوم و هادی می‌دانیم؛ سخنانشان برای ما حجت است، تکیه‌گاه است. پس شایسته بود و هست که برای یافتن پاسخِ پرسش‌هائی به این سترگی، سَری به دریای دانش‌شان بزنیم. 📜 بازگشت و سرزدن به و جستجو در سخنان آنان، روش و شیوه‌ای می‌جست، این شد که نوشته‌ای سامان یافت تا امکان و روش رجوع به آن سخنان نورانی از سوی نویسنده روشن شود (کتابی است در دست نشر). [👈 کتاب «امکان و روش اعتماد به روایات»] 📖 از سوئی، ما در دانشگاه آموزش دیده بودیم و با آثار بزرگانی چون استاد شهید مطهری (ره) آشنا بودیم، از سَر علاقه کتب اندیشمدان حوزۀ را نیز می‌خوانیدم، تقریباً تمامی این آثار از مفهومی بنیادین در اندیشة دینی سخن می‌گفتند که «امّ المسائل» شناخت دین و انسان بود: «فطرت»، فطرت به مثابۀ هستۀ اصلی انسان، چنان توانی داشت تا روی‌کرد را سر و سامان دهد و در برابر تئوری‌های غربی و شرقی انسان‌شناختی سکولار بایستد. 👀 اما مدعیات روی‌کرد فطرت مدعیاتی بود که با روزمرۀ ما، با داده‌های ، و حتی با که بر کل تاریخ از منظر دینی حاکم بود، سازگار نمی‌نمود؛ 😕 🌪 نبود سازگاری، پژوهشگر را به این سوی می‌کشاند تا با خوانش دوباره منابع اصیل و دستِ اول، میزان قوت نظریه را بسنجد. این انگیزه‌ای بود برای آغاز تحقیقی در منابع روائی شیعه در موضوع «انسان». 🌤 اما به آرامی برای نویسنده روشن شد که پایه‌ای‌ترین معنائی که در روایات برای توضیح بنیاد هستی و سرشت انسان و به تبع، توانائی عقل و نیروهای هستی‌اش در رسیدن به سعادت و نیک‌بختی به کار برده می‌شود، واژۀ «طینت» است و دیگر واژگان و معانی به پیروی از این پایه و ای بسا برای توضیح و روشن ساختنش به کار برده می‌شود. ☀️ در ادبیات روائی شیعی، «طینت‌ها» هستند که عهده‌دار بیان چگونگی خلق انسان، کیستی و سرشت انسان هستند و «فطرت» جنبۀ کاملاً فرعی دارد؛ 💡روی‌کرد ، علی‌رغم اشکالات ابتدائی که در ذهن ایجاد می‌کند (که مشهورترین‌شان بحث جبر است) مضامین کم و بیش روشن و قابل دفاعی دارد و برخلاف روی‌کرد فطرت، می‌تواند بسیاری از پدیده‌های انسانی در تاریخ و تجربۀ زیستۀ بشری را تبیین نماید و با خوانش کلی روایات از تاریخ انبیاء، آغاز جهان و پایان آن، هم‌ساز است. 🔮 شاید به دلایل تاریخی و اجتماعی، معتقدان به «روی‌کرد فطرت»، فهمی نادرست از روایات فطرت داشته‌اند و مفاهیمی را از روایات برداشت نموده‌اند که منظور و مقصود روایات نبوده است و نه تنها با احادیث طینت، ارواح و قلوب مخالف است بلکه با مضامین روایات فطرت نیز سازگار نیست. 🙄 🚶🏻‍♂️یکی از توضیح روی‌کرد ، مشکل بودن ساخت انگاره‌ها و استعارات متناسب با مفاهیمش است... نظریۀ فطرت غالباً از انسان به مثابۀ «دانه» استفاده کرده است؛ انسان چون دانۀ یک گیاه، در خود «استعداد» رسیدن به یک وجود کامل را دارا است و تنها کافی است تا از این دانه مراقبت شود تا به کمال خود برسد، و الا انحرافات، عارضی هستند ... اما استعاره ساختن برای طینت‌ها مشکل است؛ شاید یکی از انگاره‌های ممکن، انگارۀ انسان به مثابۀ «مسافر» باشد. 📚 بخش‌هایی منتخب از کتاب «انسان‌شناسی روائی: طینت یا فطرت» (در دست انتشار) ✍️ به قلم دکتر عطاءالله بیگدلی @Elm_Tamadon
هدایت شده از بسلام آمنين
۶۰ ۶ بهمن ۱۴۰۰ لطفا این یادداشت را دقیق تر بخوانید! آیا در فضای مجازی همه چیز وابسته به انسانی است که از آن استفاده میکند؟ چند پرسش برای روشن شدن موضوع: ۱.از ارزش‌های انسان ساز اسلام، کم گویی و درست گویی است. ف مجازی به عنوان یک گفت و گو ساز برای همه، این خصیصه را تقویت می‌کند یا تضعیف؟ ۲. چشم نداشتن به داشته های دیگران، سکه ای که روی دیگرش پرهیز از خودنمایی است. ف مجازی بویژه نرم افزار هایی مانند اینستاگرام، خودنمایی است یا کتمان؟ ۳. مورد دیگر رعایت ظرفیت مخاطب است که لازمه اش طبقه بندی اطلاعات است. با توجه به دسترسی همه نوع افراد به همه نوع اطلاعات در شبکه های اجتماعی، اساسا رعایت مسئله ی محوری ظرفیت چگونه ممکن است؟ ۴.قلب مهم ترین عضو انسان است و حیات و سلامت قلب هم وابسته به تفکر است. باتوجه به اینکه تمرکز از ضروریات تفکر است، آیا بارش اطلاعات در شبکه های اجتماعی، تعمیق تفکر است یا تضعیف آن؟ ۵. موضوع دیگر رعایت محرم و نامحرم به عنوان یکی از آموزه های طلایی اسلام. آیا وجود دسترسی های بی حد و حصر در ف مجازی، رعایت حریمها است یا تضعیف آن؟ ۶. از ابتدائیات حفظ امنیت کشور و نفی سبیل، عدم دسترسی دشمن به اطلاعات درونی مملکت است. از طرفی ف مجازی ظهور و بروز تقریبا تمامی چیزهایی است که در کشور در جریان است. با این وصف آیا شبکه های اجتماعی تقویت تسلط دشمن است یا تضعیف آن؟ اینها و ده‌ها پرسش دیگر: آیا حقيقتا فضای مجازی و در یک نگاه کلان تر تکنولوژی، اموری خنثی و بی جهت هستند؟ @besalamen_amenin
فقه الأهمّیّات به مثابه‌ی رخنه‌ای در فقه حکمرانی امامیه.docx
53.7K
➖پیش نویس جلسه سوم ایده گفتارهای فقه حکومتی و علوم انسانی اسلامی ➖عنوان: فقه الأهمّیّات به مثابه‌ی رخنه‌ای در فقه حکمرانی امامیه (مطالعه موردی ربا و حیل ربا در جمهوری اسلامی ایران) ➖ارائه دهنده: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عشائری ➖تاریخ جلسه: دوشنبه 11 بهمن ماه 1400 ➖ساعت: 13تا 15 ➖ مکان: مؤسسه معنا @feghheumanism
«تبار تمدن» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/116421 @feghheumanism
بررسی حقوق مخاطب از منظر اسلام سعید مظاهری تبار.pdf
412.6K
بررسی حقوق مخاطب از منظر اسلام سعید مظاهری تبار.pdf @feghheumanism
▫️نقطه تلاقی سکولاریسم مدرن و متحجر 🔰 نوشتاری از دکتر عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه ◾️مهم‌ترین پیامد منفى تحجرگرایى مقدس‌مآب، فراهم آمدن بستر مناسب براى رشد جریان نفاق و فتنه‌انگیزى است. معمولاً متحجران فراهم‌کننده بستر براى استعمارگران و فرصت طلبان مى باشند. روشنفکران سکولار متحجر و منحرف در عین داشتن ظاهر و رنگ و لعاب روشنفکرانه، فریب استعمار غرب را خوردند. @feghheumanism
⚡️آیا روحانیان حق معلمی ندارند؟ ✔️مجید مرادی🔻 🔹در نظام آموزش و پرورش دوره پهلوی ورود روحانیان به پیشه معلمی نه تنها ممنوع نبود که حتی مورد توجه و تشویق هم بود و به رغم منع برخی مراجع، بسیاری از علمای حوزه مانند دکتر بهشتی و دکتر باهنر و دکتر گلزاده غفوری در تهران و قم هم معلمی کرده‌اند و هم مدیریت مدرسه و کسی نگران نشد و سروصدا ایجاد نکرد. زیرا اینها نه به خاطر لباسشان بلکه به خاطر دانش و مهارت معلمی‌شان وارد آموزش و پرورش شدند و درس‌هایی مانند زبان عربی و زبان انگلیسی و دینی و ادبیات و مانند آن را که در آنها تخصص داشتند تدریس می کردند. در شهر ما لنگرود روحانیانی فاضل و خوشرو و خوش سخن که در نجف و قم درس خوانده بود معلم عربی و فلسفه و دینی بودند و دانش‌آموزان با شوق پای درسشان می‌نشستند و خارج از وقت تحصیل هم به آنها مراجعه می کردند. امروزه اما طلاب فراوانی داریم که در مواد فیزیک و شیمی و جبر و ریاضیات شایستگی معلمی را در بالاترین سطح دارند. 🔹بنابراین نمی‌توان یک روحانی را به دلیل روحانی بودنش از معلمی محروم کرد چنان که روحانیان مسیحی هم معلمی می‌کنند اما اگر بنا باشد که طلابی که توانایی لازم را ندارند تنها به دلیل ملبس بودن به لباس روحانیت و برای اهداف سیاسی یا عقیدتی وارد آموزش و پرورش شوند بی‌تردید نه تنها نتیجه مثبتی را نخواهند گرفت که مایه تمسخر روحانیت و دین گریزی بیشتر می‌شوند. 🔹اگر روحانی فیزیکدانی درس فیزیک بگوید و در کارش موفق باشد کسی احساس نگرانی نخواهد کرد اما اگر برای اهداف ایدئولوژیک ده‌ها هزار روحانی را وارد مدارس کنیم قطعا نتیجه معکوس خواهیم گرفت چنان که در چهل سال اخیر نتیجه این همه آموزش‌های پرحجم دینی و عقیدتی کاملا منفی بوده است. مشکل ملت با دین نیست زیرا همین آموزش دینی را در عهد پهلوی کسانی مانند دکتر بهشتی و دکتر باهنر و دکتر گلزاده غفوری و سیدرضا برقعی تالیف می‌کردند و به قاعده و درست و متناسب حال و سطح دانش آموزان می نوشتند و نفرت ایجاد نمی‌کرد. اما تالیف کنندگان کتاب‌های درسی بعد از انقلاب انتظار دارند در هر کتاب دینی هر پایه تحصیلی تمام مطالبی که برای مسلمان و شیعه کردن یک کافر حربی لازم است به او گفته شود باید در مغز دانش‌آموز مته شود و همین است که دانش آموز احساس می کند این برهان علیت و نظم و فطرت و ... هر سال روی مخش راه می‌رود. نگذارید احساس کند غیر از آن متون، روحانی‌ای در مدرسه هست که هر ساعت روی مخش راه می‌رود و دائما برای او نصیحت دارد. از این واضح‌تر؟!@feghheumanism
⚡️تبیین اجمالی استراتژی فقهی تولید و صنعت/دوگانه بخش خصوصی یا بخش دولتی؟! معیوب است! 👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم: 👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار) 👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید) 👌سوم اینکه: پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار و راه اندازی بازارهای موقت می دانیم. از نظر ما حکومت ها باید هزینه های تجارت، را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. (رجوع شود به الگوی فقهی تجارت و بازار) 👌چهارم آنکه: به بخش های اقتصادی صدا و سیما توصیه می کنم؛ که بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار از مدیران دولتی و صاحبان بخش خصوصی پرسشگری و مطالبه گری نمایند. طراحی سوال بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار، یکی از زیرساخت های ایجاد زیست بوم خانگی و محله ای و غیر متمرکز است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/16 @olgou4
🏴 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست ■ مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پس از حدود یک قرن عمر با برکت دار فانی را وداع گفتند. ■ به گزارش خبرگزاری حوزه، روح بلند مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ساعاتی قبل به ملکوت اعلی پیوست. ■معظم له چند روز قبل جهت معاینات پزشکی به بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم مراجعه کرده بودند. ‌ ■ این مرجع عالیقدر سال ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشتند و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از برکات ایشان است. ■ عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی، از جمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. @feghheumanism
هدایت شده از سیدنقی موسوی
📌 سخنرانی حجت الاسلام دکتر سیدنقی موسوی، مدیر کارگروه تعلیم و تربیت در پیش نشست همایش انقلاب اسلامی در افق آینده 🖌با موضوع : دلالتهای تربیتی گفتمان انقلاب اسلامی 🖌اهم موضوعات مطرح شده در سخنرانی: 💎الف) نسبت انقلاب و تربیت - نسبت سیاست/قدرت و تربیت - نسبت فلسفه سیاسی و فلسفه تربیتی و ... 💎💎ب) دلالتهای تربیتی گفتمان انقلاب اسلامی - انقلاب اسلامی به مثابه یک گفتمان نه یک رویداد و یا فروکاستِ به جمهوری اسلامی - دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی - دلالتهای تربیتی .. 💎💎💎ج) برخی از ابرچالشهای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در تناظر با گفتمان تربیت انقلابی - خلاءها و نیازهای تئوریک نظام تربیت رسمی، تحولات سریع جهانی در عرصه اندیشه و سبک زندگی، افول جایگاه و مرجعیت معلم و مدرسه، اشکالات ساختاری و فرایندی در حکمرانی تربیتی، تعارض منافع در پهنه ستادی و صفی آموزش و پرورش، کثرت نهادهای تصمیم‌گیرو تعارض و تزاحم تصمیمات، تمرکزگرایی و استنانداردگرایی در مدیریت کلان آموزش و پرورش، ضعف نظام بازخورد و اصلاح در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، ضعف در آینده پژوهی، آینده نگری و آینده نگاری تربیتی، - حاکمیت شاخص‌های ارزیابی جهانی،و نفوذ اسناد بین المللی تربیتی و ضعف در دیپلماسی تربیتی، نگاه مسموم درجه دو و مصرفی به آموزش و پرورش توسعه نامتوازن و ضد عدالت مدارس غیردولتی، رسوخ نگاه کالایی به دانش و تربیت، ⏱ زمان: دوشنبه، 11 بهمن ماه، ساعت 14:30 تا 17:30. مکان: قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
📖 بخشی ازکتاب "سرزمین موعود" نوشته باراک اوباما: *۱۷ سالم بود که تصویر مردی با چشمانی نافذ به مانند پیامبر در تلویزیون های دنیا منتشر شد.نام او خمینی بود،* *من سی سال پس از او رئیس جمهور شدم اما فهمیدم مهم ترین چالش های دوره ریاستم بر قدرتمندترین کشور دنیا ریشه در انقلاب او دارد...*