eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶مدرسه پاییزه نوافلاطونی‌ها و فلسفه اسلامی 👤با حضور بهترین اساتید حوزه و دانشگاه 📅 مهلت ثبت‌نام: ۲۲ آبان ماه ⏰ شروع دوره: از ۲۳ آبان ماه 🖥 برگزاری به صورت کاملا مجازی 🌐 لینک ثبت‌نام @Mahjuoor 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔶گذشته یا آینده؟ مساله این است..! ✍🏻 محمدرضا جوان آراسته 🔹شما کتابی که کسی خاطرات شهدا را روایت کرده باشد خوانده‌اید؟ از آن کتاب‌ها که رفته‌اند با دوست و آشنا و هم‌رزم شهیدی مصاحبه کرده‌اند و بعد همه را در قالب روایت‌هایی کنار هم گذاشته‌اند. شما کتاب زندگی نامه شهید خوانده‌اید؟ از آن کتاب‌ها که اولش روزهای کودکی شهید را روایت کرده، بعدش نوجوانی و سر به هواییش را و بعد جنگ شده و شهید جبهه رفته و آدم دیگری شده و بعد یک روز خبرش برای خانواده برگشته. 🔸من معتقدم ما در تولید ادبیات جنگ یا مقاومت دچار یک خطای راهبردی شده‌ایم. خطایی که تا امروز از چشم همه ما پنهان بوده: خطای «ساختن یک رویا و قهرمان و سبک زندگی جهادی رو به گذشته». شرح این خطا این است که ما در یک دوره‌ای کتاب‌های درخشانی داشتیم که کارشان ثبت شخصیت‌های قهرمان جنگ تحمیلی بود. روایت فتح ساختاری طراحی کرد تا ‌فرماندهان و شخصیت‌های اثرگذار جنگ با ادبیاتی قابل فهم و اثرگذار در ذهن عموم آدم‌های جامعه ثبت بشوند. 🔹الگوی روایت فتح جواب داد. بعدش وقت آن بود که هزار نفر بیایند و از تجربه روایت فتح خط تولیدی برای خودشان راه بیاندازند و زندگی‌نامه و خاطرات هزار شهید را بنویسند. روزهای اوج روایت‌گری زندگی شهدا خیلی زود به روزهای افولش رسید و حالا من و شما برای این‌که کتاب خوش فرم و محتوایی درباره شهیدی پیدا کنیم، باید ساعت‌ها قفسه‌های پر تعداد ادبیات دفاع مقدس را زیر و رو کنیم. 🔸این کتاب‌ها غالبا تلاش‌شان روایت چیزهایی است که در گذشته رخ داده، آدم‌هایی که در گذشته بوده‌اند، اتفاق‌هایی که در گذشته پیش‌آمده، شخصیت‌هایی که جنس‌شان از جنس نسل گذشته است، ما با خواندن این کتاب‌ها دوست داریم کسی بشویم در گذشته، قهرمانی بشویم پشت خاکریزهای جنوب، فرماندهی بشویم که شب‌ها برای اطلاعت عملیات لباس مبدل می‌پوشیده و به دل لشکر دشمن می‌رفته، مادری بشویم که پسرش را از زیر قرآن رد می‌کرده و پای سکوی قطار برای فرزندش اشک می‌ریخته است. 🔹ما داریم توی ذهن‌مان خودمان را برای جنگ‌های گذشته آماده می‌کنیم. این کتاب‌ها گذشته را برای ما باز تولید می‌کنند و ما آدم‌هایی می‌شویم آماده برای روزهایی که پشت سر ما هستند. ما به واسطه غالب این کتاب‌ها در مرحله «یاد امام و شهدا» باقی مانده‌ایم و تصوری از آینده، از جنگ‌های پیش‌رو و الگوی متفاوتی که در این سال‌ها ساختارهای رزم را عوض کرده نداریم. . 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
19.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 با انسانی فعال مواجهیم..!! 👤علی‌اصغر اسلامی‌تنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم 📍نگاه انسان ایرانی جهانی‌اندیشی است که در عین حال همه جا با هویت ملی ظاهر می‌شود؛ از سوی دیگر این انسان هیچگاه کاملا منفعل نیست که بتوان به صورت ساده و سطحی، حکم به مسدودنمودن مسیرهای ارتباطی‌اش داد. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
| 🔰 تنفس در اتمسفر مقاومت 🎙امین بابازاده؛ 🔸چند نگاه در باب مقاومت مطرح می‌گردد: نگاه دینی، اندیشه‌ای و وطنی. مقاومت اندیشه‌ای در ساحت اندیشگانی است که ادبیات هم ذیل آن قرار می‌گیرد. در تمام دنیا همچون روسیه و فرانسه، نویسندگان با علم به تاثیرگذاری ادبیات، از آن در مسیر نشر افکار مربوط به مقاومت و جنگ بهره می‌جستند. به عنوان مثال رومن رولان، چهار جلد «ژان کروستوف» نوشته یا «شولوخوف» رمان «دون آرام» را نوشته است. مهم‌ترین رمان‌هایی که می‌شود به عنوان رمان مقاومت از آنها یاد کرد، مربوط به کشور فلسطین پس از اشغال ظالمانه اسرائیلی‌ها است. 🔹متاسفانه این نگاه جامع به رمان در کشور ما وجود ندارد. این نگاه در نویسنده‌های ما وجود ندارد. امروز در باب شهید رمان نگاشته می‌شود اما رمان‌نویس ما دغدغه‌ای از مقاومت ندارد. او به این دلیل که در معرکه زندگی نمی‌کند، فهم درستی از مقاومت ندارد؛ آن اتمسفر معرکه جنگ را تنفس نکرده و بخاطر همین هم نمی‌تواند تاثیرگذاری داشته باشد. ➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
رسانه فکرت با همکاری انجمن علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌کند؛ 🔶نصر مقاومت؛ 🖇جامعه‌شناسی مقاومت از نگاه اصحاب علوم اجتماعی 👤با حضور اساتیدی همچون حمید پارسانیا، علیرضا شجاعی‌زند، سیدجواد میری، یحیی بوذری‌نژاد و ... ⏰دوشنبه ۲۱ آبان؛ ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ 🏛دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تالار گفتگو 🌐حضور مجازی: http://tv.ut.ac.ir/live 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 مردم، خوب می‌فهمند..! 👤محسن نصیری؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم‌افزار 📍یکی از مشکلات تصمیم‌گیران حاکمیتی ما این است که فکر می‌کنند مردم فهمی از مسائلی همچون فیلترینگ ندارند لذا تلاشی هم برای شفاف‌سازی و ارائه توضیح در باب چیستی و چرایی آن به مردم نمی‌کنند. بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
| 🔰 آموزش روایت‌گری جنگ 🎙حبیب رحیم‌پور ازغدی؛ 🔸ما امروز درگیر جنگیم و ابتلاء به جنگ را هم به زبان می‌آوریم، ولی گویا باورش نداریم؛ کسی که درگیر جنگ است، این مقدار بی‌انضباط در صحنه حاضر نمی‌شود چرا که مسئله مرگ و زندگی است. به تعبیر مناسب‌تری شاید بتوان اشاره کرد که ما هنوز مسئولیت جنگ را بر عهده نگرفتیم. وجه اصلی قید ترکیبی‌ جنگ‌های امروز این است که ترکیب ابعاد سخت و نرم در آنها رخ می‌دهد. بعد نرم جنگ، صرفاً روایت بعد سخت نیست، بعد نرم جزئی از جنگ است. 🔹مهمترین ابزارهای نرم جمهوری اسلامی برای تولید نظام اندیشه‌ای خود، صدا و سیما و آموزش و پرورش هستند. حداقل کارهایی که می‌توان در حوزه تربیت رسمی کرد، بازنویسی کتاب مثلا جغرافیا و تاریخ با این منطق است. یکی از چرخش‌های راهبردی که باید بر سر مسئله آموزش امروز در زمان آموزش و پرورش ایران پیگیری کرد، چرخش از آموزش جغرافیای طبیعی به آموزش جغرافیایی سیاسی است، که حداقل طرح سیاسی شما را معنادار کند و این معنا را بتواند انتقال دهد. ➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
سلسله جلسات «» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌موضوع این هفته: سری جیمزباند یک تیر و چند نشان 📌با حضور استاد: دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: ۲۲ آبان ماه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش ✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
| 🔸نقد فیلم «تاریک‌ترین ساعت» Darkest Hour با حضور: 👤 محمدرضا نصیری ⏰۱۶ آبان 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.08.16 آیینه جادو.نصیری.mp3
31.32M
🔸نقد فیلم «تاریک‌ترین ساعت» 👤 محمدرضا نصیری سینمای راهبردی و راهبرد سینمایی 02:20 نقد فرمیک سکانس ابتدایی 06:00 ترفند فیلم برای معرفی چرچیل 08:55 نور و روشنایی در آثار سینمایی 11:00 نظریه مقاومت انگلستان در جنگ جهانی 14:42 دوربین در مواجهه با مردم 20:15 اسلوموشن در آثار سینمایی جهان 23:20 تقابل مذاکره و مقاومت در فیلم 27:50 جنایات اروپائیان در جهان 30:25 حمایت و عدم حمایت از چرچیل 32:39 سکانس مترو فیلم 39:20 🖇پرسش و پاسخ کمدی‌سازی‌های اخیر 45:00 دلیل ساخت چنین فیلم‌هایی 52:28 مذاکره و استیفای حقوق جوامع 58:53 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تو زودتر بُکُش....!! بررسی کتابی از رونین برگمن 📕 برنامه قسمت پنجم 📩 نظرات و پیشنهادات خودتون رو برای ما بفرستین! شما چه امتیازی به این کتاب می‌دهید؟! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
فکرت
#بازتاب|#فرهنگ_عمومی 🔰فرهنگ عمومی ما 🖇بررسی کارنامه فرهنگی جمهوری اسلامی در چهاردهه 📌 کارشناسان فر
3️⃣ متولیان فرهنگ عمومی ♦️سینا کلهر 🔸اگر بخواهیم یک ارزیابی طولی از فرهنگ عمومی داشته باشیم، ما در یک حوزه‌هایی نظیر مدنیت، شهرنشینی و حوزه های مرتبط با زندگی جمعی، پیشرفت‌های روشن و آشکاری می‌بینیم و در بعضی قلمروها هم احساس می‌کنیم توفیق چندانی به دست نیامده و حتی با یک عقبگرد و یک عقب‌ماندگی مواجه هستیم. 🔹قلمروهایی از فرهنگ عمومی که متاسفانه دچار چالش و بحران است، مربوط به حوزه هایی است که به نحوی منافع شخصی و فردی ما نیز در آن ها دخیل است. متاسفانه این فرهنگ اولویت داشتن روابط بر ضوابط و فرهنگ اولویت منفعت شخصی بر منفعت عمومی، از مصادیقی است که خیلی عمومیت پیدا کرده و نظام روابط اجتماعی ما را دچار یک خدشه بسیار بزرگی کرده است. 🔸ما نمی‌توانیم مساله فرهنگ عمومی را به دستگاه های فرهنگی تقلیل دهیم و دنبال مقصر در این دستگاه ها بگردیم. برای اینکه در همان مناسبت‌های اقتصادی، نقش دستگاه‌های اقتصادی، سیاسی و همین طور دولت به معنای عام آن خیلی بیشتر از نقش دستگاهی فرهنگی مثل صدا و سیماست. 🔹شما اگر حتی قدرت مطلق به این دستگاه ها بدهید ولی نظام اقتصادی و سیاسی شما دچار بحران و مساله باشد، مثلا از نظر اقتصادی شما کالاهای معیوب و نامرغوب تولید کنید، خروجی این دستگاه های فرهنگی ناکارآمد خواهد بود. یا در حوزه سیاست، شما با رفتارهای مذورانه و فریبکارانه مواجه شوید، حالا هر چه قدر صداو سیما از اعتماد صحبت کند، بی نتیجه خواهد شد. 🔸باید بستر و زمینه مساعدی در کل جامعه باشد و بعد ما درباره نقش تک تک این دستگاه‌ها صحبت کنیم. از نظر من متولی اصلی و تنها نهادی که می تواند به معنای واقعی کلمه در حوزه فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد، دولت و شخص رئیس جمهور است. گفتار، رفتار، پوشش و همه کنش ها و فعالیت هایی که شخص رئیس جمهور انجام می دهد، مستقیما روی فرهنگ عمومی اثرگذار است. 🔹ما اگر به دنبال تحول در فرهنگ عمومی هستیم اول باید این تحول در دولت به عنوان یک ابزار بسیار مهم صورت پذیرد. اما من قائل به این نیستم که دولت به تنهایی می‌تواند این تحول را در فرهنگ عمومی انجام دهد. بلکه خود مردم هم باید این خواست و اراده در آن‌ها وجود داشته باشد و این خواستن باید در درون مردم ایجاد شود. ➕ متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر