📝 #مصاحبه
♦️انسان #پسا_کرونا از دیدگاه وجودی
🔹برای هر انسانی بهطور معمول اندیشه زوال و مرگ در ناخودآگاه او قرار دارد و معمولا این اندیشه با مرگ یکی از عزیزان از لایههای زیرین ناخودآگاه به سطح خودآگاه منتقل میشود.
🔹با گذشت زمان مجددا انسان به زندگی روزمره برمیگردد و اندیشه زوال نیز در مسکن پیشین خود سکنی میگزیند.
🔹اما هنگامی که انسان هر روز و هر ساعت و هر دقیقه اخبار تعداد مبتلایان و میزان مرگومیر #ویروس پاندمی #کرونا در جهان را دنبال میکند، آگاهی از مرگ و زوال از بخش ناخودآگاه به بخش خودآگاه انتقال مییابد و این اندیشه برای مدت زمانی طولانی در این بخش از روان او بهصورت آشکار پدیدار میشود.
🔹انسان پساکرونا در موقعیتی از وجود خود قرار میگیرد که مرگ را در دوقدمی خود میبیند. از یکسو نمیخواهد بمیرد و جاودانگی سودای اوست و از سوی دیگر متوجه این امر شده است که مرگ و زوال دیر یا زود به سراغ او خواهد آمد و انسان را گریزی از آن نیست.
✍️نویسنده:دکتر محمدرضا واعظشهرستانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1370
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️عقلانیت اسلامی، قطبنمای تحولخواهی
🔹 #امام_خمینی هم تحولخواه بود و هم تحولساز؛ آن هم تحولی مبتنی بر عقلانیت اسلامی.
🔹ممکن است خیلیها اهل حرف زدن از تحول باشند اما اهل هزینه دادن برای تحقق آن نیستند.
🔹چرتکه هر اندیشه و مکتبی اگر عنصر تحول را در نظر نگیرد، دچار رکود و سکون میشود.
🔹تحولخواهی لازمه مکتبی است که میخواهد زنده و پویا باشد.
✍️نویسنده: دکتر عبدالحسین خسروپناه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️عقلانیت اسلامی، قطبنمای تحولخواهی
🔹تحولخواهی اگر بخواهد ماندگار باشد، باید پشتوانه معرفتی داشته باشد، اگر نه تحولخواهی مبتنی بر هیجانات شاید به گرفتن رأی بینجامد اما پایدار نیست و به تغییر ماندگاری نمیانجامد.
🔹تحولخواهیهایی که در طول تاریخ جریانساز و اثرگذار بودند، هر کدام دارای یک نظام فکری و نوع خاصی از عقلانیت بودهاند.
🔹شما ببینید مثلا #هیتلر یک فردی بود که تحولی در بخشی از تاریخ آلمان ایجاد کرد، تحولاتی هم که به دست او رقم خورد، مبتنی بر یک عقلانیت بود اما عقلانیت #نازیستی و #فاشیستی.
🔹خود او میگوید رفتارش ریشه در تفکرات #نیچه و انتخاب اجتماعی داروینیستی داشته است.
🔹برای نمونه دیگر آتاتورک را میتوان مثال زد.
🔹قبل از آتاتورک در دوران امپراتوری عثمانی، مردم عقیده داشتند احکام و قوانین اسلام باید در جامعه حکمفرما باشد اما بعد از روی کار آمدن آتاتورک چنان وضع اجتماعی ترکیه تغییر کرد که هماکنون بیش از ۵۰ درصد مردم ترکیه معتقدند احکام و قوانین اسلامی نباید در جامعه اجرا شود.
🔹این یعنی رویکرد آتاتورک در جامعه هم سرازیر شد.
✍️نویسنده: دکتر عبدالحسین خسروپناه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️از آزادی زنان و دختران در #اسلام و #غرب، تا مقابله با تهاجم فرهنگی
🔹در اسلام آزادی موهبتی الهی به شمار میآید که خداوند متعال در وجود انسان قرار داده تا به کمک آن خود را از قید و بندهای درونی و بیرونی برهاند و از بردگی نفس به بندگی حق نائل شود.
🔹این وظیفه زمانی محقق میشود که انسان از دستورهای حق پیروی کند و آزادی را برای پیروی از قوانین شریعت به کار برد.
✍️نویسنده: مجید رحیمی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1414
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️از آزادی زنان و دختران در #اسلام و #غرب، تا مقابله با تهاجم فرهنگی
🔹معنای آزادی در نگرشهای مختلف به هستی اعم از #اومانیستی و دینمدارانه تفاوت دارد.
🔹در #پارادایم اسلام، «آزادی ریشه الهی دارد و حرکت علیه آزادی، حرکت علیه یک پدیده الهی است».
🔹در تفکر اسلامی همچنین «مبارزه برای آزادی، یک تکلیف است؛ چون مبارزه برای یک امر الهی است».
🔹در اسلام آزادی موهبتی الهی به شمار میآید که خداوند متعال در وجود انسان قرار داده تا به کمک آن خود را از قید و بندهای درونی و بیرونی برهاند و از بردگی نفس به بندگی حق نائل شود.
🔹این وظیفه زمانی محقق میشود که انسان از دستورهای حق پیروی کند و آزادی را برای پیروی از قوانین شریعت به کار برد.
🔹به عبارت دقیقتر آزادی در اسلام به معنای رهاشدن از هر قید و بندی نیست، بلکه به معنای رهاشدن از نفس برای رسیدن به سعادت است.
🔹بنابراین در اسلام تلاش برای از میان بردن موانع و دستیافتن به آزادی فراتر از یک حق، بلکه تکلیف شرعی است که خداوند بر عهده انسان قرار داده است.
✍️نویسنده: مجید رحیمی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1414
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #مصاحبه
♦️تبدیل جذابیتهای جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است.
🔹نه مرد و نه زن در #اسلام حق ندارند با جذابیت جسمی وارد روابط اجتماعی شوند.
🔹از نظر اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی یا موارد اینچنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد.
🔹به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی او بستگی دارد.
🔹ما این را توهینِ به زن تلقی میکنیم که برای فروش تلفنهمراه و کالاها به نمایش اندام زنان روی بیاورند.
✍️نویسنده:محمدحسن قدیریابیانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1410
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #مصاحبه
♦️تبدیل جذابیتهای جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است.
🔹ما تفاوت بین زن و مرد را در خلقت بشر میدانیم.
🔹نمیتوان تفاوت بین این رو را نفی کرد.
🔹زن است که میتواند مادر باشد، لذا نیازهای خود را دارد، متفاوت از مردان.
🔹البته در خیلی چیزها هم شبیه به هم هستند و در برخی چیزها هم متفاوت هستند؛ اما نکته مهم این است که زن و مرد مکمل یک دیگرند.
🔹لذا زنان در ایران اگر بخواهند، میتوانند نیمهوقت کار کنند، اما مردان این حق را ندارند.
🔹برای اینکه زن، فرزند و نیازهای دیگری دارد.
🔹او میتواند خودش تصمیم بگیرد که نیمهوقت کار کند.
🔹به همین دلیل ما از حقوق برابر صحبت نمیکنیم، بلکه از عدالت در حقوق صحبت میکنیم و این تفاوتها را لحاظ میکنیم.
🔹لحاظ نکردن و نادیدهگرفتن این تفاوتها و مطلقاً از برابری صحبتکردن، یعنی مرد نباید مسئولیت هزینههای خانواده را بر عهده داشته باشد، چراکه با برابری مغایرت دارد.
✍️نویسنده:محمدحسن قدیریابیانه
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1410
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #مصاحبه
♦️ #لیبرالیسم ذاتا تبعیضآمیز است.
🔸وقتی که اروپاییها برای اولینبار به #آمریکا رفتند، تخمین زده میشود که در آمریکایشمالی و جنوبی و جزایر بین این دو، بین 50 تا 100 میلیون نفر بومی ساکن بودهاند.
🔸کریستوفر کلمبوس و افرادی که همراه او بودند در آمریکا قتلعامهای خیلی بدی انجام دادند، دست به بردهداری و شکنجه آنها زدند و یکسری برده را به اروپا بردند.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #مصاحبه
♦️ #لیبرالیسم ذاتا تبعیضآمیز است.
🔸در یکی دو قرن مجموعا تخمین زده میشود که بالای ۹۰درصد بومیان توسط اروپاییها کشته شدهاند.
🔸اگر قرنهای بعدی را هم به حساب بیاوریم و پیشرفت سفیدپوستان از غرب قاره بهسمت شرق قاره آمریکایشمالی را طی قرنهای بعدی در نظر بگیریم، تخمین زده میشود که ۲۰۰ میلیون بومی در طول این فرآیند کشته شدهاند.
🔸فقط یکجا هست که در طول تاریخ تعداد کشتهها از اینجا بیشتر است و آن آفریقاست.
🔸یعنی استعمار اروپایی در آفریقا منجر به نابودی این قاره شد.
🔸به هر ترتیب بعضی از محاسبات نشان میدهد که نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر طی فرآیندی در قارههای آمریکا از شمال تا جنوب کشته شدهاند.
🔸برخی مستقیما به قتل رسیدهاند، برخی بهواسطه بیماریهایی که اروپاییها به آنجا بردند، کشته شدند؛ اروپاییها عمدا این بیماریها را پخش میکردند مثل smallpox که بهعنوان یک سلاح میکروبی عمل کرد.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️ #هالیوود و #نژاد_پرستی
🔹سینما به عنوان یکی از دستاوردهای مدرنیته موضع و واکنش منفی نسبت به نژاد پرستی داشته و فیلمسازان تلاش کردند در مزمت و نکوهش این پدیده شوم آثار ماندگاری بسازند که از مهمترین این آثار میتوان به :
1️⃣ کشتن مرغ مقلد
2️⃣حدس بزن چه کسی برای شام میاید
3️⃣مالکوم ایکس
4️⃣ ساندر
5️⃣در گرمای شب و میسیسیپی آتش میگیرد اشاره کرد.
✍️نویسنده: یاسین سرمیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️ #هالیوود و #نژاد_پرستی
🔹طی دو قرن اخیر اتفاقات تلخی در مورد این گرایش ضد بشری و ضد انسانی رخ داده که نتایج تلخ تری به همراه داشته، اما باید توجه داشت که تجربه دو جنگ جهانی بزرگ و هزاران درگیری خونین، مرگ دها و صدها هزار انسان، هنوز هم عدهای ترجیح میدهند با رفتارهای غیر انسانی، روح نژادپرستی را زنده نگه دارند.
🔹با این وجود از ابتدا سینما به عنوان یکی از دستاوردهای مدرنیته موضع و واکنش منفی نسبت به نژادپرستی داشته و فیلمسازان تلاش کردند در مزمت و نکوهش این پدیده شوم آثار ماندگاری بسازند که از مهمترین این آثار میتوان به :
1️⃣ کشتن مرغ مقلد
2️⃣حدس بزن چه کسی برای شام میاید
3️⃣مالکوم ایکس
4️⃣ ساندر
5️⃣در گرمای شب و میسیسیپی آتش میگیرد اشاره کرد.
🔹البته این آثار تنها بخش کوچکی از فیلمهای مطرح #سینما در تقبیح نژاد پرستی است که ساخته شدهاند.
🔹اتفاقات اخیر #آمریکا و مرگ جرج فلوید بهانهای شد تا نگاهی کوتاه و گذرا به چند اثر تولید شده در این موضوع داشته باشیم.
✍️نویسنده: یاسین سرمیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️اقتصاد برجامی
✅ (بخش ششم)
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش ششم.mp3
2.19M
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه دکتر حسن حسن خانی
🔻(بخش ششم)
♦️اقتصاد برجامی
🔹ما از قبل از #برجام تحریم بودیم.
🔹در شرایط تحریم هم رویههای دور زدن تحریم و مشکلاتی وجود داشت.
🔹بانک مرکزیمان هم در دولت قبل تحریم بوده و هرکسی با هر روشی و هر سیاستی میتوانسته این را رفع کند، دستاورد محسوب میشده است.
🔹اما اتفاقی که در برجام افتاد این بود که یک شوک به اقتصادمان وارد شد.
🔹در سال 96 برای کنترل بازار نقد، بیش از 18 میلیارد دلار ارز به بازار نقد تزریق شد.
🔹لذا شرایط اقتصاد ایران قبل و بعد از خروج #آمریکا از برجام، به یک باره دگرگون شد.
🔹بدترین چیز برای یک #اقتصاد شوک است.
🔹شوک باعث میشود کسب و کارها هیچ تصویری از آینده نداشته باشند.
🔹وقتی هم تصوری نداشته باشند، سرمایهگذاریها کاهش پیدا میکند، مصرف ضربه میخورد و تولید آسیب میبیند.
🔻قسمت قبلی:
🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1391
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تاثیر #تکنولوژی امروز بر فرهنگ و نوع ارتباطات
🔹فینبرگ در کتاب «نظریه انتقادی تکنولوژی» نظریههای موجود درمورد تکنولوژی را به دو نوع نظریه تقسیم میکند.
🔹نظریه اول، نظریه ابزارانگارانه [در باب] تکنولوژی است که تکنولوژی را عاری از محتوای ارزشی و امری خنثی میداند؛ یعنی تکنولوژی نسبت به اهدافی که میتواند تحقق بخشد، خنثی است.
🔹نظریه دوم، نظریه ذاتانگارانه است که تکنولوژی خنثی نیست.
✍️نویسنده: دکتر محمدرضا واعظ شهرستانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1370
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تاثیر #تکنولوژی امروز بر فرهنگ و نوع ارتباطات
🔹در عصر مدرن آنچه تکنولوژی نامیده میشود، در مقایسه با سدههای میانه میلادی که بیماری همهگیر طاعون شیوع پیدا کرده بود، خنثی نیست و هدفساز است؛ تکنولوژی خود ذاتی است که به تغییر اهداف، فرهنگ و نظام ارزشی انسانها میپردازد.
🔹بنابراین در عصر جدید هنگامی که انسان واجد وسایل تازهای همچون شبکههای اجتماعی شد، لزوما واجد اهداف تازه هم میشود.
🔹برای نمونه، شبکههای اجتماعی همچون #فیس_بوک، #تلگرام و #اینستاگرام ابتدا برای تامین این هدف بهوجود آمدند که ارتباطات مجازی را امکانپذیر سازند.
🔹اما به مرور زمان خود بهعنوان یک وسیله به تولید فرهنگ جدید و ارزشگذاری پرداختند.
🔹برای نمونه، تعداد لایک یک پست یا استوری در چنین شبکههایی واجد ارزش مثبت یا منفی شد یا به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی افراد با جزئیات به فرهنگی جدید تبدیل شده است.
✍️نویسنده: دکتر محمدرضا واعظ شهرستانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1370
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️معنویت عدالتگستر، پشتوانه جریان تحولخواهی
🔸 #انقلاب_اسلامی ما نیز به عنوان یک خیزش بزرگ اجتماعی که آرمانهای بزرگ الهی و انسانی را دنبال میکرد برای بقا نیازمند پویایی و تحول است.
🔸پویایی و تحول ضرورتاً به معنای دست کشیدن از آرمانهای اولیه نیست، بلکه توجه به واقعیتهای جاری است؛ نیازهایی که گذر زمان بر جوامع تحمیل میکند و اقتضائات جدیدی را رقم میزند.
✍️نویسنده:دکتر محمدرسول ایمانیخوشخو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️معنویت عدالتگستر، پشتوانه جریان تحولخواهی
🔸به نظر میرسد آرمان معنویتخواهی در سالهای پس از #انقلاب به سمتی پیش رفته که کمکم بیش از حقیقت معنویت، بر قالبها و آیینهای معنوی تأکید شد.
🔸معنویت نیز دارای گوهر و صدفی است، گوهر معنویت همان احساس قرب و درک ناب از حضور خداوند است و زمینهساز این احساس و درک متعالی، تهذیب نفس و رشد فضایل اخلاقی در نهاد انسان است.
🔸امروز انقلاب اسلامی برای زنده نگه داشتن آرمان معنویتخواهی نیازمند ترویج اخلاق و بویژه اخلاق اجتماعی است.
🔸اگرچه در جامعه اسلامی دغدغهمندی به شریعت امری لازم است اما گاه توجه به این مسأله ما را از برخی مظاهر بیاخلاقی که در بخشهایی از اجتماع ریشه دوانده غافل کرده است.
🔸معنویتخواهی اگر کماکان میخواهد در صدر شعارهای انقلاب جایگاه خود را حفظ کند باید نشان دهد که در مقابل هیچ فسادی و در هیچ سازمان و نهادی بیتفاوت نیست.
🔸معنویتخواهی انقلابی باید اقدام جدی خود را در عدالتگستری و مبارزه با تبعیض در تمام اشکال آن به #جامعه نشان دهد.
✍️نویسنده:دکتر محمدرسول ایمانیخوشخو
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1385
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تبعیض سیستماتیک
🔹حقوق رنگینپوستان عموما در #آمریکا رعایت نمیشود، کسانی که از همه بیشتر مورد آزار و اذیت قرار میگیرند، سیاهپوستان هستند.
🔹اینطور نیست که فقط در خیابان با سیاهان بدرفتاری شود، بلکه بهعنوان مثال مدارس مناطق سیاهان جزء بدترین مدارس آمریکایی است، زیرساختها و امکانات در مناطقی که سیاهان حضور دارند بسیار ضعیف است.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه
♦️تبعیض سیستماتیک
🔹در مناطق سیاهان بزهکاری بسیار بالاست و مورد توجه دولت قرار نمیگیرد.
🔹تلویزیون و سریالها هم سیاهان را خشن و بزهکار معرفی میکند، بنابراین اکثر آنها از کودکی امید چندانی برای موفقیت در زندگی ندارند.
🔹قوانین حقوقی #آمریکا و بهطور مشخص قانون جرم، به شکل وحشتناکی تعداد سیاهان زندانی را افزایش داده است.
🔹[افراد] پلیس نسبت به سیاهان به مراتب حساسترند و چیزی که یک سفیدپوست بابت آن بازداشت نمیشود یا مورد بازرسی قرار نمیگیرد، سیاهان برای آن بازداشت میشوند و مورد بازرسی قرار میگیرند بنابراین تعداد سیاهان در زندانها زیاد است.
🔹باید گفت سیاهان به شکلی در رسانهها بازنمایی میشوند که فرد سیاهپوست تصویری از خود یافته که تنها مسیری که پیشرو دارد، بزهکاری است.
🔹البته داریم سیاهانی که در قشر متوسط هستند، به دانشگاه میروند و ثروتمند میشوند ولی غالبا این اتفاق برای سیاهان نمیافتد.
✍️نویسنده: محمد مرندی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1419
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جانگوی از بند رها شده
🔹شاید در نظر اول فیلم «جانگوی از بند رها شده» ادای احترام #کوئنتین_تارانتینو باشد به ژانر وسترن ولی در دل ماجرا اصلا از این خبرها نیست.
🔹تارانتینو همیشه اعتقاد دارد در دل بسیاری از مردم دنیا نژادپرستی یک امر نهادینه شده است.
🔹او در لایههای اغلب فیلم هایش کمابیش طعنههایی به این موضوع زده است.
🔹این لایهها در فیلم «جانگوی…» خیلی سطحیتر میشوند.
🔹فیلم داستان بردهای به نام جانگو (جیمی فاکس) است که یک شب در حال انتقال با بردههای دیگر توسط دندان پزشکی سفید پوست به نام دکتر شولتز آزاد میشود.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393/
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️جانگوی از بند رها شده
🔹شاید در نظر اول فیلم «جانگوی از بند رها شده» ادای احترام #کوئنتین_تارانتینو باشد به ژانر وسترن ولی در دل ماجرا اصلا از این خبرها نیست.
🔹تارانتینو همیشه اعتقاد دارد در دل بسیاری از مردم دنیا نژادپرستی یک امر نهادینه شده است.
🔹او در لایههای اغلب فیلم هایش کمابیش طعنههایی به این موضوع زده است.
🔹این لایهها در فیلم «جانگوی…» خیلی سطحیتر میشوند.
🔹فیلم داستان بردهای به نام جانگو (جیمی فاکس) است که یک شب در حال انتقال با بردههای دیگر توسط دندان پزشکی سفید پوست به نام دکتر شولتز آزاد میشود.
🔹جانگو بلافاصله میفهمد شولتز جایزه بگیر است و شولتز هم که شستش خبردار میشود جانگو آدم باهوش و با انگیزهای است از او میخواهد در به دام انداختن چند نفر او را کمک کند و در عوض قول میدهد برای آزاد کردن زن جانگو که در اسارت اربابی بیرحم به نام کالوین کندی ( لئوناردو دی کاپریو) است به او کمک کند.
🔹این آغاز سفر پرماجرای مردی سفید پوست با برده آزاد شده سیاه پوست آن هم در جامعه مملو از نژادپرستیهای رفتاری و ذهنی است.
🔹انتقام جانگو از کسانی است که او و هم نوعانش را به خاطر رنگ پوست شان تحقیر کردهاند و به اسارت بردهاند.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1393/
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️اعتراض به #نژاد_پرستی در کنار اعتراض به ظلم #آمریکا به مردم جهان
🔹برنامه تلویزیونی «عصر»، (در سوم تیر ماه)، با اجرای نادر طالبزاده، با موضوع «ناآرامیهای آمریکا» از شبکه افق سیما پخش گردید.
🔹در این برنامه، مصاحبههای ضبط شده با دکتر «آژامو باراکا» فعال سیاسی و کاندیدای #ریاست_جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶م از حزب سبز، «آنتونی کارتر» آهنگساز و خواننده سیاهپوست، و دکتر «تیم اندرسون»، نویسنده و استاد دانشگاه سیدنی پخش گردید.
✍️نویسنده: عرفان خلیلی فر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1456
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️اعتراض به #نژاد_پرستی در کنار اعتراض به ظلم #آمریکا به مردم جهان
🔹دکتر آژامو باراکا فعال سیاسی به انگیزه سیاهپوستان از اعتراض و حضور در خیابانهای آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: «نباید تصور کنید سیاهپوستان به دنبال پیداکردن کرسی در ساختار قدرت یا به رسمیت شناختن حقوق اساسیشان به عنوان شهروند هستند، هدف همیشه ردِ چارچوبی بوده که جامعه آمریکا بر اساس آن ساخته شده است.
🔹چارچوبی که بر اساس ظلم استوار شده و نماینده منافع حاکمانی است که از سرکوب کامل جمعیت سیاهپوستان نفع میبرند.
🔹به همین خاطر این ساختار دارای تناقضهایی است که حلنشدنی هستند.
🔹راه حل یک تحول رادیکال است تا سیاهپوستان به عنوان یک قشر بتوانند حقوق خودشان را احقاق و حق تعیین سرنوشت برای خودشان را تجربه کنند».
✍️نویسنده: عرفان خلیلی فر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1456
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️بررسی رویکرد #فمینیسم رادیکال و #امام_خمینی، نسبت به مسئله زن
🔹مسئله زن و حقوق زنان یکی از مباحث مهمی است که اندیشمندان، متفکران و جریانهای سیاسی و اجتماعی شرقی، غربی و اسلامی نگاههای متفاوتی به آن دارند.
🔹در جبهه اسلام، #امام_خمینی (قدس سره شریف) به عنوان یک متفکر اسلامی از منظر دین و نیز با نگاهی بیطرفانه، مطالبی را در خصوص زنان بیان کردهاند که نشان میدهد ایشان قائل به یکسانبودن ارزش انسانی زن و مرد بودند.
✍️نویسنده: عرفان خلیلیفر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1464
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
📝 #یاداشت
♦️بررسی رویکرد #فمینیسم رادیکال و #امام_خمینی، نسبت به مسئله زن
🔹امام خمینی به عنوان یک اسلامشناس و رهبر سیاسی-اجتماعی مطالب و مباحث گوناگونی را درباره زنان مطرح کرده است.
🔹این دیدگاهها در قالب فتاوای فقهی، سخنرانیها، پیامها و احکامی که در عرصههای عمومی اعلام کردند، آمده است.
🔹نگرش و موضعگیری حضرت امام به یکسری مبانی وابسته است که عبارتند از:
🔹تاکید بر نقش خداوند به عنوان خالق و مالک انسان: بر این اساس، نگرش حضرت امام به زن برگرفته از جهانبینی دینی است.
🔹توجه به عدم خودبسندگی انسان: به این معنا که انسان در دایره ممکنات و محسوسات زندگی میکند که با محدودیت همراه است، و لذا آدمی از گستره آگاهیِ محدودی برخوردار است و خود به تنهایی نمیتواند در همه موارد مصلحت خویش را تشخیص دهد و نیازمند دستورات شرع است.
🔹توان آدمی در تدبیر برخی امور: از دیدگاه امام بین عقل و شرع منافات وجود ندارد و هر یک از این دو میتوانند یکدیگر را در امور مختلف، خاصه در مباحث مربوط به زنان، یاری نمایند.
✍️نویسنده: عرفان خلیلیفر
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1464
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net