eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻سروش توطئه‌اندیش بود 🎤بهروز افخمی 🔸از دکتر سروش بعید بود که فکر کند هیچ‌کس در سوره فکر نمی‌کند و در مورد مسائل مختلف، تحلیل و تعمق و تفکر نمی‌کنند. من آنجا متوجه شدم که ایشان شاید مطالب را نمی‌خواند یا دنبال نمی‌کند و خیلی به‌روز مطالعه نمی‌کند. 🔸 سروش فکر نمی‌کند که شاید ما هم حرف‌های جالب توجهی داشته باشیم و همین‌که فکر می‌کرد ما نسبت به او موضع انتقادی داریم یا سرمقاله‌های سوره موضع انتقادی نسبت به تفکرات پوپری دارد، پس ما یک باند هستیم، درحالی‌که اصلاً این‌طور نبود. 🔸بعد من متوجه شدم که کمی عصبانی‌مزاج و انتقادناپذیر هم هست، چون من فکر می‌کردم وقتی که می‌گویم نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت خوب صورت‌بندی نشده است، به این معنی است که هنوز مشخص نیست که چه می‌خواهد بگوید و باید بیشتر بر روی آن کار بشود و شکل تئوریک سرراستی پیدا کند. 🔸این اصطلاح خوب صورت‌بندی نشده متعلق به اینشتین است، متعلق به کسانی است که نظریات ریاضی علمی را عرضه می‌کنند و وقتی می‌گویند که هنوز نظریه من خوب صورت‌بندی نشده است، به این معنی است که از نظر ریاضی هنوز باید بر روی آن کار کنم، برای اینکه حشو و زوایدش را بگیرم و این نظریه را به جایی برسانم که ریاضیات ناب بشود و ریاضیات غیرقابل انکار بشود، یعنی تبدیل به یک نظریه صاف و ساده‌ای بشود. 🔸من فکر می‌کردم که دارم تعریف می‌کنم که موضوعی است که در اصل معنادار است ولی هنوز خوب صورت‌بندی نشده است، یعنی معنا هست ولی صورت هنوز بی‌نقص نشده است؛ ولی متوجه شدم که دکتر سروش عصبانی شد و انگار انتظار چنین چیزی را از من نداشت. 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🌐 ادامه مطلب در 👈اینجا 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔔سی و دومین نشست از سلسله نشست های علمی هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی برگزار می گردد: ✅ موضوع چالش هویت زنانه در جهان امروز و زن طراز انقلاب اسلامی 🎤با ارائه استاد: دکتر ریحانه رئیس السادات استاد دانشگاه و مدیر موسسه فرهنگی امام رضا (ع) تهران ✴️برگزار کننده: هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش زمان: دوشنبه ۱ دی ماه و به صورت مجازی، ⏰از ساعت 15 تا16:30 🔗لینک شرکت در نشست آنلاین 👇 http://family.lms2.hozehkh.com/ws/dsadati 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
1399.09.27 گفتگوی فلسفه اسلامی و فیزیک.mp3
23.07M
▫️فایل صوتی نشست علمی « گفتگوی فلسفه اسلامی و فیزیک ؛ ظرفیت ها و چالش ها » با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر ابراهیم اصولی 🔹 این نشست علمی صبح پنجشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۹ در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش و در راستای نکوداشت مقام علمی دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده برگزار شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران (بخش اول) ✍️علی اصغر سیاحت هویدا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3256 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران (بخش اول) 🔹بسیاری از کارگردانان جریانات فمینستی تلاش می‌کنند تا زن را فعال به نمایش بگذارند و تعیین کننده مناسبات مختلف نشان دهند، تصویر القا می‌کند یا برانگیخته می‌سازد، چون نمی‌تواند به طور دقیق چیزی را بیان کند که در مقایسه با زبان، به معنای دقیق کلمه، این امر نشان از ماهیت دو پهلو و مرتبه نازل آن دارد. 🔹این تصویرسازی به دنبال تقابل جنسیتی است و نگاهش از این خاستگاه می‌باشد. 🔹سریال سوءتفاهم، سال دوم دانشکده من، مطرب، ما همه با هم هستیم و … تلاش‌های یک زن را برای تغییر به تصویر می‌کشند. در سریال «ما همه با هم هستیم»، لیلا حاتمی برای اینکه از بیمه شرکت هواپیمایی‌اش استفاده کند، به دنبال افراد افسرده می‌گردد تا هم یک خودکشی دسته‌جمعی برای کسانی که به دنبال این شرایط هستند، ایجاد کند و هم بستر را برای دریافت مالی خود مهیا کند و کارگردان تلاش می‌کند تا با این تصمیم همذات پنداری نماید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3256 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مدرنیته در ذات خود توتالیتر است (بخش دوم) 🎤بیژن عبدالکریمی و علیرضا شجاعی زند 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3259 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مدرنیته در ذات خود توتالیتر است (بخش دوم) 🎤بیژن عبدالکریمی و علیرضا شجاعی زند 🔸دکتر عبدالکریمی تصریحات خوبی درباره عقلانیت غرب داشتند و فرمودند با اینکه یک عقلانیت و متافیزیک خاص است، اما تلاش دارد آن را به‌عنوان عقلانیت عام معرفی کند و به‌عنوان یک الگوی جهانی جا بیندازد. 🔸برملاسازی این حقیقت البته کار مهمی است؛ اما مهم‌تر از آن به نظر بنده، افشاکردن کسانی ‌است که این سکه قلب را به هموطنان و هم‌کیشان خود می‌فروشند و در این کار بعضا کاتولیک‌تر از پاپ هم هستند، یعنی مجدانه تلاش دارند عیوب و نقصان‌هایی را که خود غربی‌ها به آن معترفند، بپوشانند یا نادیده بگیرند. 🔸اگر در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بودیم و شاهد این قبیل دفاعیات جانانه و مخلصانه از غرب و مدرنیته، شاید چندان تعجب نمی‌کردیم؛ اما امروز را که غرب دچار افول معرفتی و مشکلات عدیده و‌ دور از انتظار شده است، نمی‌توان به‌راحتی قابل‌قبول کرد. 🔸من کمابیش با نقدهای آقای عبدالکریمی به روشنفکری ایران آشنا هستم؛ در عین‌حال نمی‌دانم که تا چه حد وارد این سطح از محاجه با ایشان شده‌اند و به عیان‌سازی این فریبکاری‌های نظری پرداخته‌اند. 🔸نمی‌شود تا صحبت از مشکلات نظری و عملی غرب می‌شود، بلافاصله با نسبت دادن درست یا غلط آن به دیگری، صورت مساله را عوض کرد یا با همگانی معرفی کردن آن، مشکل را طبیعی نشان داد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3259 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻جنگ‌های نوین اقتصادی و موانع تولید 💠 دکتر سید محمد کاظم رجایی 🔘دانشیار و عضو هيئت علمي گروه اقتصاد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰 سلسله نشست‌های «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی » نشست دوم: ماموریت طلبه عصر انقلاب در مواجهه تمدنی با غرب در گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات آن در سبک و شیوه طلبگی سخنران: آیت‌الله یزدان‌پناه حفظه‌الله ⏱ زمان: پنجشنبه ۴ دی‌ماه ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ از طریق سامانه وبينار مدرسه علميه معصوميه می‌توانید در این وبینار شرکت نمایید؛ http://vc.masoumieh.ir/tahzib 🏷 ترافیک (ارسال و دریافت داده) در این همایش برای کلیه کاربران رایگان می‌باشد. @masoumieh_ir 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
Sajedi.mp3
16.84M
🔰 سخنرانی دبیر علمی همایش ملی فلسفه دین اسلامی 🎙 حجت الاسلام دکتر ✅ گزارشي از همايش ✅ بررسي روند تغييرات ديدگاه در موضوع (از ترديد تا انكار) 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
دفتر مطالعات جهان اسلام و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می کند: 🔶فقه مقاومت و بررسی ابعاد واکنش به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 🔶سخنرانان: ▫️آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری ▫️حجت الاسلام دکتر مسعود راعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف آباد 📅 شنبه ششم دی ۱۳۹۹ 🕙 ساعت ۱۹ ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق بشر اسلامی از امکان تا اثباث •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3275 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق بشر اسلامی از امکان تا اثباث 🔹احکام و آموزه‌های فراوان فقهی و اخلاقی وجود دارد که به بهترین و دقیق‌ترین صورت، حقوق متقابل انسانی را تبیین کرده است و ضمانت اجراهای لازم را نیز تأمین نموده است و باید از این ظرفیت‌های موجود استفاده نمود. 🔹نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد و ضرورت اهتمام به حقوق بشر از منظر اندیشه اسلامی را مورد تأکید قرار می‌دهد، نارسایی‌ها و کاستی‌هایی می‌باشد که در اندیشه حقوق بشر غربی وجود دارد. 🔹 جامعه شناسان و فلاسفه‌ی غرب، هرچند در تلاش بوده‌اند که نظامی جامع و کامل برای ارتقای حقوق بشر ارائه نمایند که اصلی‌ترین سند در این عرصه را می‌توان اعلامیه جهانی حقوق بشر دانست که از جانب کشورها، دولت‌ها و نهادهای متعددی مورد تائید قرار گفته است. 🔹بااین‌وجود، بسیار مشاهده می‌شود که در سطوح خرد و کلان، حقوق انسان‌های زیادی به اَشکال مختلف نقض می‌شود و حتی از جانب کشورها و ملت‌هایی که داعیه‌ی حقوق بشر دارند، هیچ واکنشی وجود ندارد و این نشان‌دهنده ضعف و ناکارآمدی حقوق بشر غربی می‌باشد که به همین دلیل نیز، تلاش برای توسعه حقوق بشر با تکیه‌بر اندیشه اسلامی ضرورت دیگری می‌باشد که تحقق آن در عرصه‌ی بین‌المللی نیاز به اهتمام ویژه دارد . 🔹 بنابراین با توجه به نکات مذکور، تاسیس نظام حقوق بشر اسلامی به‌عنوان یکی از امکان های منطقی به‌صورت خاصی ضرورت پیدا می‌کند[۱] و باید برای تحقق آن بیش‌ازپیش تلاش نمود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3275 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران (بخش دوم) ✍️علی اصغر سیاحت هویدا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3272 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بازنمایی تصویر زن در سینمای ایران (بخش دوم) ✍️علی اصغر سیاحت هویدا 🔸وقتی به ده زن یادماندنی تاریخ سینمای ایران می‌رسیم، اسامی مانند مهناز افشار و سیمین معتمدآریا به چشم می‌خورند و بقیه افراد نیز همفکر و همسو با اینها هستند مانند ترانه علیدوستی، لیلا حاتمی، میترا حجار و … . 🔸حال درباره وضعیت پوشش اینها در بازنمایی از زندگی فردی‌شان در اینستاگرام، به شدت دارای بدحجابی زننده‌ای هستند. 🔸ریحانه پارسا نماد دختر چادری می‌شود و در تلویزیون جمهوری اسلامی این برندینگ رخ می‌دهد اما در نتیجه وارد تیم سایت‌های شرط‌بندی می‌شود، به ترکیه می‌رود و در ویدئو کلیپ‌های شادمهر عقیلی حامی همین جریان بازی می‌کند. 🔸این بی‌دقتی در صداوسیما ناشی از کدام اشتباه بزرگ برای بهرنگ توفیقی است که حالا دختری آرایش کرده را در فیلم آقازده تبدیل به اسطوره حجاب در فیلم‌سازی امروز می‌کند. 🔸چادر مظلوم‌ترین نماد در سینمای ایران است که شبکه‌ نمایش خانگی نیز هم‌زبان با این ساختار سخن می‌گویند. 🔸تصویرسازی نادرست و غلط انگارانه حتی در تلویزیون از چادر باعث می‌شود تا در کنار مفهوم‌سازی شبکه‌های اجتماعی تصویر چادررا در ضمیرناخودآگاه و اذهان مردم به حاشیه برانند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3272 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net http://fekrat.net/3272
🔶 چهارمین پیش‌نشست علمی همایش 🔺 به همت اسلامی و جمعی از مؤسسات علمی برگزار می‌شود: ✅ نشست علمی با موضوع «امکان » 🎙با حضور آقایان: 📅 چهارشنبه 26 آذرماه ماه ۹۹ / ساعت ۱۸ تا ۲۰ 📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق : 👇👇👇👇👇👇 🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📲📱 🔻 با موضوع: آشنایی با موج کره ای؛ درس ها وپیامد ها 💠حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری خواه 👈رئیس مدرسه زبان وفرهنگ کره ⏱چهار‌شنبه 3 دی ماه ساعت 18 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 🔹اگر بخواهیم در مقایسه با فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای آن فلسفه دین اسلامی را به عنوان یک گرایش مطرح کنیم چگونه ممکن است؟ 🔹 به نظر بنده طبق پنج محور می‌توانیم فلسفه دین اسلامی داشته باشیم یا به تعبیر دیگر فلسفه دین به سبک اسلامی داشته باشیم. اول بر اساس کتابشناسی است. یعنی بر اساس گرایشی که نویسنده در کتاب دارد. 🔹اما محور دوم که بیشتر رایج است موضوع است. یعنی بر اساس مباحثی که بیشتر در اسلام یا سنت‌های فکری اسلام مطرح می‌شود فلسفه دین داشته باشیم. مثلاً تحلیل فلسفی درست برای موضوع توحید چیست؟ یا معرفت شناسی ضمنی در قرآن چیست؟ تحلیل فلسفی نبوت یا عدل الهی چیست؟ 🔹حتی می‌شود خاص تر نگاه کرد و به مسائل خاص مثلاً شیعه پرداخت. تحلیل فلسفی درست از ولایت، عصمت، انتظار و مانند این موضوعات می‌تواند فلسفه دین اسلامی باشد. 🔹سومین محور که می‌توانیم بر اساس آن درباره فلسفه دین اسلامی بحث کنیم، روش شناسی است. وقتی فلسفه دین ما از علوم اسلامی برای خود استفاده می‌کند ما فلسفه دین اسلامی داریم. که می‌تواند متنوع باشد. یعنی می‌توان از فلسفه مشاء استفاده کرد یا از فلسفه حکمت متعالیه استفاده کرد. حتی می‌توان از تفسیر استفاده کرد. 🔹یعنی به عنوان روش از روش تفسیری استفاده کنیم و مسائل فلسفه دینی را بررسی کنیم. چهارمین محور، محور تاریخ است که کمتر مورد توجه است. این محور در فلسفه قاره‌ای بیشتر مورد توجه است. 🔹اینکه موضوعات فلسفه دینی به چه نحو میان مکاتب فلسفی اسلامی یا میان اندیشمندان بزرگ اسلامی مورد بحث بوده است؟ این می‌تواند محوری برای فلسفه دین اسلامی باشد. اما آنچه بیش از همه رایج است و محور پنجم را تشکیل می‌دهد، نگاه ایدئولوژیک است. 🔹یعنی آنچه محور بحث در موضوعات فلسفه دینی است ایدئولوژیک شود. یعنی فلسفه دینی مطرح می‌شود با این پیش فرض که حقیقت در اسلام پیدا می‌شود و یا اینکه حقیقت به نوع برتر آن در اسلام یافت می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 🔸فقه سیاسی بخشی از فقه است و موضوعش مطالعه موضوعات سیاسی است که به‌لحاظ روش با دیگر بخش‌های فقه تفاوتی ندارد، اما موضوعاتی که دارد در فضای سیاسی است. 🔸وقتی می‌گوییم فقه سیاسی چه سهمی می‌تواند در نظریه عدالت داشته باشد، اینجا فورا آنچه که به ذهن می‌آید این است که فقه سیاسی می‌تواند به‌شکل مباشری و مستقیم درمورد عدالت سیاسی ایفای نقش کند. عدالت اجتماعی عبارت است از عادلانه ساختن عرصه‌های مختلف حیات جمعی که یک عرصه‌اش اقتصاد است که می‌شود عدالت اقتصادی، یک عرصه‌اش فرهنگ است که می‌شود عدالت فرهنگی. 🔸یک عرصه‌اش توزیع برابر امنیت است یعنی عدالت امنیتی خود بخشی از عدالت توزیعی است. واقع این است که در هر عرصه‌ای که خیراتی مطرح شد، توزیع عادلانه آن خیرات می‌شود مصداق عدالت توزیعی. 🔸 عدالت سیاسی با فقه سیاسی قرابت دارد و فقه سیاسی می‌تواند به‌طور مباشرتی اینجا اعمال نقش کند. 🔸 درست است که عرصه سیاست یکی از کلان‌ساختارهای حیات جمعی -در عرض بقیه یعنی اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بهداشت و…- است اما این یک، یکی است که با بقیه، با همه کار دارد و بر همه پژواک دارد. 🔸عنصر سیاست و امر سیاسی، عرصه نظام و مناسبات سیاسی، با اینکه یکی از ساحت‌های حیات جمعی است، اما یکی از ساحت‌هایی است که بافت و چگونگی و نوع مناسبات و نوع ساختار و فرآیند و شکل حکومت و مناسبات و عملکرد آن می‌تواند تمام حوزه‌های دیگر حیات جمعی را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 🔹در اینجا با دو معنا از متافیزیک روبه‌روییم. آن متافیزیکی که کانت‌شناسان مدعی براندازی آن از تاج و تخت عالم توسط کانت هستند، به معنای مسائلی از قبیل خداشناسی سنتی، جوهر و عرض، جبر و اختیار و غیره بوده است. 🔹تفسیر معرفت‌شناسانه غالب از کانت مدعی است که کانت با اثبات دسترس‌ناپذیربودن خود چیزها، این قبیل سوال‌ها را منحل کرده است. اما متافیزیک از منظر هایدگر، دایره‌ای همه‌شمول‌تر از این مباحث دارد. 🔹«متا تا فوزیکا»، آن دسته از رساله‌های ارسطو بود که بعد از رساله‌های مربوط به فیزیک طبقه‌بندی شده بودند بنابراین فقط جنبه کتابخانه‌ای داشته و اساسا اینکه متافیزیک به‌هم‌پیوسته منقحی در اندیشه ارسطو وجود داشته باشد را باید به دیده تردید نگریست. 🔹متافیزیک، تفسیری تغییر ‌جهت‌ داده از «پروته‌فیلوسوفیای» یا «فلسفه نخستین» ارسطوست و هایدگر از دل آن، پرسش هستی را بیرون می‌کشد. 🔹 متافیزیک غربی به این خاطر توسعه پیدا می‌کند که وضعیت آشفته بنیادین در فلسفه نخستین ارسطو را نمی‌فهمد و بعدها به دو حوزه متافیزیک عام و متافیزیک خاص تقسیم‌بندی می‌شود که پیوندی نزدیک با تقسیم‌بندی قرون وسطایی از جهان و طرح‌افکنی ریاضیاتی از هستی دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 🔸نشنال آکادمیز گزارش می‌دهد که امواج مایکروویو پرقدرت از طریق پدیده‌ای موسوم به «اثر فری» بر انسان اثر می‌گذارد. 🔸به این ترتیب که سر انسان به عنوان یک آنتن گیرنده برای امواج مایکروویو در طیف فرکانس پایین گیگاهرتز عمل می‌کند. 🔸پالس‌های مایکروویو در این فرکانس‌ها می‌تواند باعث شنیدن اصواتی در انسان شود که یکی از علائم گزارش شده از سوی پرسنل آمریکایی است که در معرض این امواج قرار گرفته‌اند. 🔸 سایر علائم گزارش شده سندروم‌ هاوانا در میان کسانی است که از آن رنج می‌برند؛ شامل سردرد، تهوع، از دست رفتن شنوایی، احساس سبکی و مسائل شناختی. 🔸این گزارش اشاره می‌کند که وسایل الکترونیکی در طول این حملات مختل نمی‌شوند که نشان می‌دهد سطوح توان مورد نیاز برای ایجاد اثر فری، پایین‌تر از حدی است که برای حمله به وسایل الکترونیکی نیاز است. 🔸این می‌تواند به این دلیل باشد که سلاح مایکروویو پرقدرت در فاصله بیشتری از اهداف قرار دارد. 🔸بر اساس قانون مربع معکوس، با زیاد شدن فاصله، توان به شدت کاهش پیدا می‌کند که یعنی یکی از این وسایل می‌تواند سطح نیرویی را در هدف تولید کند که برای اثرگذاری بر وسایل الکترونیکی خیلی پایین خواهد بود، اما می‌تواند باعث به وجود آمدن اثر فری شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net