eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
23.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻آیت الله مصباح مدافع دین 💠دکتر روانبخش •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بررسی اندیشه‌ای جایگاه زن در عرصه اجتماع 🎤دکتر زاهره‌ سادات میرجعفری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3511 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بررسی اندیشه‌ای جایگاه زن در عرصه اجتماع 🎤دکتر زاهره‌ سادات میرجعفری 🔹اگر از زنی توقع داشته باشیم که تحصیلات عالیه داشته باشد، اما این تحصیلات را در راستای کمک به نیازهای هم قشر خود بکار نگیرد، ظلم بزرگی است. همچنین باید الزامات و اقتضائات ورود زن به جامعه را هم فراهم کرد. 🔹اگر حضور زن در جامعه را می‌پذیریم، باید فضای مناسب برای زنان تعبیه کنیم تا راحت‌تر بتوانند نیازهای هم قشر خود را برطرف کنند. برخی به الزامات فردی، حفظ حریم، حیا و عفت از طرف زن و مرد و برخی دیگر به الزامات و ساختارهای اجتماعی که دولت می‌تواند تعبیه کند، برمی‌گردد تا راندمان (بهره) کاری به حداکثر خود در این فضا برسد. 🔹 بخشی هم به الزامات جامعه‌ی جهانی بازمی‌گردد که برخی از این نظم نوین جهانی، زن را بیشتر به سمت دیده شدن، مطرح شدن و جامعه‌ی سرمایه‌داری می‌برد. البته، باید دقّت کنیم که این الزامات، منجر به نادیده گرفتن نظام خانواده نشود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3511 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نقدی بر فیلم «شب اول هیجده سالگی» ✍️علی‌اصغر سیاحت هویدا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3487 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نقدی بر فیلم «شب اول هیجده سالگی» ✍️علی‌اصغر سیاحت هویدا 🔸در میان تمام مطالبی که می‌توان در نقد آثاری در حوزه دختران بیان کرد، فیلم شب اول هجده سالگی یک درام سیاه است و از قضا مخاطب را از دل امید و شادی که ترسیم کرده بود، به زمین می‌کشد. 🔸تکیه فیلم بر دو مسئله است. موضوع تربیت درست پسران جامعه و استقلال دختران که به صورت تقابلی در کنار همدیگر قرار گرفتند. بدون شک سامان در این فیلم نماینده پسران جامعه ایرانی به حساب می‌آید که زور می‌گوید و با اینکه خود به تفریح رفته است، اما بابت تفریح خواهرش ارغوان او را مورد بازخواست قرار می‌دهد که منجر به قتل یک انسان می‌شود. 🔸هدی هم نماینده دختران سرزمین ماست که شاد و بدون هیچ مشکلی پیش می‌رود اما زمانه و مشکلاتی که پیش می‌آید، سبب می‌شود تا مورد خشونت یک مرد قرار بگیرد و با تمام آرزوها و امیدهایی که کارگردان برایش به تصویر کشیده بود و در ابتدای فیلم شاهد هستیم، پرپر می‌شود و به تباهی می‌رود. 🔸چرا کارگردان برای اینکه دنیای داستان را به شیوه واقعی‌تری روایت کند، در جامعه هدفش یک فرد همچون سامان نیست که ویژگی منفی او را نداشته باشد و بدمن قصه را به یک الگوی متداوم تبدیل نکند. 🔸چیزی که در سینمای ایران جای خالی‌اش احساس می‌شود، موضوع امید و سینمای قهرمان‌پرور و الگو است، از نبود آثار پروتاگونیستی در سینمای ایران به شدت رنج می‌بریم و نقطه خلاء واقعیت را در میانه همین سیاه‌نمایی‌هایی که به نام آثار رئالیستی به خورد جامعه می‌دهند، جستجو می‌کنیم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3487 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم) 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فرج نژاد2.mp3
15.92M
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی (قسمت دوم) 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فیلسوف انقلاب اسلامی و خدمات متقابل انقلاب و تفکر ✍️داود مهدوی‌زادگان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3522 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فیلسوف انقلاب اسلامی و خدمات متقابل انقلاب و تفکر ✍️داود مهدوی‌زادگان 🔹علاوه‌بر جنبه وفاداری ایشان به مشرب عقلی در مباحث علمی، به ویژگی دیگری در دانش و تخصص ایشان می‌توان اشاره کرد و آن وسعت آگاهی ایشان از مکتب‌ها و موضوعات و مباحث فلسفی است. 🔹براساس دریافتی که من از درس‌های ایشان دارم عرض می‌کنم که علامه مصباح‌یزدی(ره) در شرح کتب فلسفی، چه شرح شفاء بوعلی یا شرح مرحوم خواجه نصیرطوسی بر کتاب الاشارات و التنبیهات بوعلی و یا درس‌های اسفار اربعه ملاصدرا و یا درس‌های نهایه الحکمه، می‌توان کاملا مشاهده کرد که در هر جایی که نویسندگان این آثار بزرگ اشاراتی اجمالی به مکتب‌ها و دیدگاه‌های فلسفی و آثار فلسفی داشتند، جناب استاد علامه مصباح‌یزدی به‌عنوان یک معلم و شارح کتاب فلسفه برخود لازم می‌دانست که دیدگاهی را که به اجمال اشاره شده، باز کند. 🔹وقتی این بحث‌ها را می‌بینیم که علامه مصباح در شرح خود بی هیچ ترس و واهمه‌ای دیدگاه‌ها را باز می‌کند و به‌طور مبسوط و به قدر نیاز، آن دیدگاه‌ها را مطرح می‌کند و از ابعاد و جنبه‌های مختلف به آن می‌پردازد، حس می‌کنیم که چقدر ایشان به آرا و اندیشه‌های فلسفی فیلسوفان مسلمان مسلط هستند، چقدر با مباحث عمیق فلسفی آشنایی دارند و بر آنها اشراف دارند. مهم‌تر از همه اینکه ایشان این مباحث را در کمال تواضع و فروتنی مطرح می‌کردند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3522 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻وداع «روشنفکری دینی» با دین ✍️عظیم محمودآبادی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3519 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻وداع «روشنفکری دینی» با دین ✍️عظیم محمودآبادی 🔸 ایشان در بیان پاره‌ای روایات که اصرار خاصی بر خشونت‌آمیز بودن رفتار پیامبر داشتند چند بار تاکید می‌کردند که این روایات «مظنون و مجهول و مطعون و…» نیست. راست می‌گویند اما پاره‌ای روایات دیگر هم هست که آنها هم مطعون و مجهول و مظنون و… نیستند. 🔸از جمله روایت غدیر که آن را نیز در مشهورترین و مقبول‌ترین کتب روایی شیعه و سنی نقل کرده‌اند. اما دکتر سروش معمولا به سیاق اهل سنت، آن را به محبت به امام علی تفسیر می‌کنند. 🔸حال آنکه باید از ایشان پرسید با این تفسیر اقتدارگرایانه از رفتار و گفتار پیامبر، آیات قرآن و مجموعه آموزه‌های اسلام، چرا باید از آن حدیث مشهوری که نه مطعون است و نه مجهول و نه مظنون، برداشتِ غیراقتدارگرایانه داشت؟ 🔸 چرا پیامبری که همواره رجل سیاسی‌ای بوده که اراده معطوف به قدرت داشته است نسبت به مسائل سیاسی تمدنی که خواسته بود برپا کند، بی‌اعتنا بوده است؟ 🔸 چرا پیامبری که به تعبیر ایشان نه کتابش و نه سیره‌اش چندان بر سبیل عشق، محبت و رحمت نبوده است، یک‌باره در غدیر خطبه‌ای می‌خواند که صرفا دغدغه‌اش این بوده که به فردی از افراد خانواده‌اش محبتی ورزیده و نه لزوما ولایتش پذیرفته شود؟ 🔸 سخن بر سر حقانیت شیعه یا سنی نیست بلکه صرفا بحث بر سر این است که چطور می‌توان در تحلیل‌های جامعه‌شناختی- تاریخی شخصیتی چون دکتر سروش، این میزان آشفتگی را در معیار و سنجش مشاهده کرد؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3519 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻رابطه دین و قدرت 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3532/ 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net