eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام و المسلمین رهدار.mp3
9.64M
🔊 ۲ ♦️سخنرانی حجت ‌الاسلام دکتر 🔸موضوع: هویت مقاومتی 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان.mp3
11.51M
🔊 ۲ ♦️سخنرانی حجت ‌الاسلام دکتر 🔸موضوع: عاملیت افق‌گشا در مقابل بن‌بست‌های ساختاری 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
حجت الاسلام دکتر اسلامی.mp3
11.16M
🔊 ۲ ♦️سخنرانی حجت ‌الاسلام دکتر 🔸موضوع: از منظر ارتباطات متعالیه 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
حجت الاسلام دکتر سلطانی.mp3
9.95M
🔊 ۲ ♦️سخنرانی حجت ‌الاسلام دکتر 🔸موضوع: حاج و تکوین مرزهای نوین انسانی 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
خانم دکتر زارعی.mp3
7.78M
🔊 #فایل_صوتی #قهرمان_بدون_مرز ۲ ♦️سخنرانی خانم دکتر #راضیه_زارعی 🔸موضوع: #سردار_سلیمانی و افزایش سرمایه اجتماعی برون گروهی در #جهان_اسلام 📌#کانال_فکرت : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷خیز‌های ناتمام 🔸نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «» در چندین موضع از متن کتاب، می‌توان به مواقفی اشاره کرد که سروش مخاطب را درباره تفسیرش از و نسبت به اصلاح این باور امیدوار می‌کند اما هربار در کمال ناباوری ملاحظه می‌شود گام اصلی و نهایی را برنمی‌دارد. 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «» ✅بخش چهارم 🔷خیز‌های ناتمام سروش 🔸در چندین موضع از متن کتاب، می‌توان به مواقفی اشاره کرد که مخاطب را درباره تفسیرش از و نسبت به اصلاح این باور امیدوار می‌کند اما هربار در کمال ناباوری ملاحظه می‌شود گام اصلی و نهایی را برنمی‌دارد. 🔸در اینجا به چند مرحله از خیزهای ناتمامی که او برمی‌دارد اشاره می‌شود: در جایی (صص 37 تا 40) به بحث اصالت و اتصالی وجود، مساوقت شیئیت و تشخص با وجود و اینکه «قبول نظریه حرکت جوهریه مسبوق به قبول نظریه اصالت وجود است» اشاره می‌کند، و در موضعی دیگر (ص 74) باز خیز دیگری درخصوص جایگاه حرکت جوهری و برداشتن مرزهای طبیعت و ماوراءطبیعت توسط ملاصدرا برمی‌دارد اما باز در همان‌جا متوقف می‌شود. 🔸سروش در بخش دیگری از کتاب (ص 60) استشهاد صدرا به آیه کلَّ یَومٍ هو فی شأنٍ (29 الرحمن) را که اتفاقا تاییدی بر وجود حرکت در تمام مراتب هستی است و نه صرفا عالم طبیعت، به‌طور عجیبی به «دخالت خدا در امور و همه‌کاره بودن او» و نیز «مشتی بر دهان آنان که خدا را پس از شش روز خلقت به خواب استراحت بردند» فرو می‌کاهد. و نهایتا در موقفی دیگر (صص 77 و 78) هم قول در اسفار درباره حرکت اشتدادی جوهر نفس در مراتب مختلفش را نقل و ترجمه می‌کند: «چقدر سخیف و سبک‌مایه است که کسانی تصور کرده‌اند که نفس، جوهرا و ذاتا از ابتدای تعلق به بدن تا انتهای عمر چیز یکسان و ثابتی است. در حالی که دانستی که نفس در ابتدا هیچ نیست و در اوج خود به مرحله عقل فعال می‌رسد... .» 🖋 نویسنده: امیر فرشباف،کارشناس‌ارشد فلسفه 🔹منبع: فرهیختگان 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
👥 #گفتگو ♦️ویژه برنامه مداد قرمز گفتگو با #مهدی_نصیری 🔶موضوع :«دوگانه #آرمان و واقعیت» 🔹با #پیروزی_انقلاب آزمونِ سختِ تحقق #آرمان‌ها آغاز شد. ما بر فراز #چهل سالی ایستاده‌ایم که از آن روزهای آرمان‌خواهی گذشته است. بعضی معتقدند امروز ما، شبیهِ وضعیتِ آدم میان‌سالی است که در سال‌های پرشور نوجوانی، مطمئن بوده که قرار است «دکتر» و «خلبان» بشود، اما حالا کارمند سادۀ یک اداره است و تنها دغدغه‌اش اینکه تا آخر ماه چند روز دیگر مانده است. 🔹پس دیگر آرمانی نمانده و هر چه هست، واقعیت‌های تلخ است. و بعضی دیگر به یادمان می‌آورند که نه‌تنها #جامعۀ ما، که هیچ جامعه‌ای بدون #آرمان زنده نخواهد ماند. 🔹به‌هرحال سؤال‌ها باقی است: آرمان‌ها چه نقشی در #انقلاب ما و در شیوۀ خاص سیاست‌ورزی در دوران #جمهوری_اسلامی ایفا کرده‌اند؟ 🔹آیا امروز باید دست از آرمان‌ها کشید و به واقعیت چسبید، یا باید واقعیت را در بوتۀ سنجش و نقد آرمان‌ها گذاشت؟ 📌 #کانال_فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
ویژه‌برنامه «مداد قرمز» با حضور مهدی نصیری با موضوع «دوگانه آرمان و واقعیت».mp3
19.87M
👥 #گفتگو ♦️ #ویژه برنامه مداد قرمز گفتگو با #مهدی_نصیری 🔹موضوع :«دوگانه آرمان و واقعیت» 📌 #کانال_فکرت: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
👥 ♦️ویژه برنامه مداد قرمز گفتگو با 🔶موضوع :«دوگانه و واقعیت» ✅نکته‌های گزیده: 🔹تغییر در خودم را حتماً می‌پذیرم و کسی از نفس تغییر نباید نگران باشد بلکه از ثبات بی‌دلیل باید نگران بود. توجه من به واقعیت‌ها خیلی بیشتر از گذشته شده است. یک دلیل تغییر، اقتضای سن آدمی است. دلایل دیگر تجربیات، مطالعات، باز شدن افق‌های نوین در ذهن، تغییرات و ... است. برخی از تغییرات هم منفی است. مثلاً اینکه مسلمات عقلی یا دینی را انکار کنیم. 🔹برخی آرمان‌ها قابل عدول نیست و اگر از آن‌ها عدول کنیم از انسانیت خودمان عدول کرده‌ایم. آرمان‌گرایی در انسان امری فطری است. شاید اگر به انسان به‌جای حیوان ناطق بگوییم جاندار بهتر باشد. 🔹انبیا مسیر درست آرمان‌خواهی و تعالی‌خواهی انسان را مشخص کرده‌اند تا انسان مسیر را اشتباه نگیرد. در 2 آرمان خلاصه می‌شود: 1️⃣ و تقرب به خداوند در حوزه فردی و اجتماعی 2️⃣ 🔹هیچ موظف به اجرای همه احکام دینی ولو بلغ ما بلغ نیست. در بحث امربه ‌معروف و نهی‌ازمنکر همه فقها گفته‌اند که منوط به تأثیر است. قبلاً هم در برنامه «زاویه» مطرح کردم که چرا نگفته‌اند امر به "واجب" و نهی از "حرام" و گفته‌اند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر؟ این یعنی به واجبی باید امر شود که به‌عنوان یک معروف، شناخته شده باشد. 🔹ما در عرصه‌هایی دچار ناکارآمدی در مدیریت هستیم و مردم از این ناکارآمدی آسیب می‌بینند و اذیت می‌شوند. ملاک این‌که با هستند یا نیستند فرم عقلایی جهانی دارد که هم پذیرفته است که اکثریت به معنی 50 به‌علاوه 1 درصد است. زمانی که نشریه «» را منتشر می‌کردم تقریباً «صبح» و یکی دو نشریه دیگر بودند که در مسیر ایستادگی در برابر مفاسد با ما همراهی می‌کردند و شاید نشریات دیگر تفکرشان این بود که اینجا واقع‌بینی اولویت دارد. 🔹در سیره انبیا و اهل‌بیت این مسئله بسیار کلیدی است که آرمان هیچ‌وقت یک ایده‌آل ذهنی محض نبوده است. آرمان با متن واقعیت ارتباط دارد. ما در مبانی دینی‌مان چیزی به نام قعود نداریم که بگوییم دیگر حرکت ما تمام شده است. بلکه می‌گوید نجات یک انسان می‌تواند مانند نجات همه انسان‌ها باشد. در تاریخ اهل‌بیت می‌بینیم که از یک طرف با چه واقعیات تلخ و سختی مواجه می‌شوند و آن‌قدر فشار بنی‌عباس و بنی‌امیه زیاد می‌شود که نمی‌توانند تشکیل حکومت دهند. اما درعین‌حال هیچ‌کدام از اهل‌بیت جریان آرمان‌خواهی را متوقف نکردند. ما باید به‌اندازه وسعمان آن آرمان‌ها را محقق کنیم. 📌: 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️هدف از ،فتح معادلات ذهنی و فکری 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🎙 با حسین‌علی رمضانی ✅ بخش اول 🔹انسان دارای سه بعد کالبدی، فکری و قلبی است. ابعاد سخت‌افزاری بر کالبد و جسم انسان نظر دارد و ابعاد نرم‌افزاری بر فکر و قلب انسان. 🔹خب؛ وقتی صحبت از می‌شود، هدف فتح جسم و فیزیک بوده و وقتی صحبت می‌شود، هدف فتح معادلات ذهنی و فکری می‌باشد و در نهایت وقتی صحبت می‌شود، هدف تخریب باورها و آرزوهای قلبی و سست کردن بعد روانی مخاطب است. 🔹عملیات روانی به عنوان یک جنگ شناختی فرض می‌شود که فکر و قلب را هدف قرار می‌دهد. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️هدف از،فتح معادلات ذهنی و فکری 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🎙 با ✅ بخش اول 🔹امروز در محضر حسین‌علی رمضانی مدرس و در عرصه هستیم. وی فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته مطالعات فرهنگی و نیز دانشجوی دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی(دکترای دوم) است. 🔹مقالات و تقریرات متعددی در سطوح و لایه‌های مختلف در سایت‌های علمی – تحلیلی به رشته تحریر در آورده و کتبی چند نیز تألیف و به علمی کشور تقدیم نموده است. رمضانی ضمن فعالیت در فضای رسانه‌ای؛ در اداره و نشریات یکی از نهادهای فرهنگی کشور در حال خدمت است.محور بحث و گفتگوی ما با این پژوهشگر در مورد "الگوی عملیات روانی امام خمینی(ره) در تحقق به این معنا که برای حضور و ایجاد بصیرت در بین توده و آگاه‌سازی از چه روش‌هایی بهره می‌گرفتند" است. 📍نظر شما راجع به عملیات روانی چیست و چه تعریفی از آن دارید؟ 🔹سوال از چیستی و یا تحلیل زوایای مفهومی یک پدیده امری مرسوم در ابتدای یک بحث علمی است. عملیات روانی به عنوان یک مفهوم ترکیبی بین عملیات و روان بوده که در آن یک منبع سعی می‌کند با ایجاد ارتباط و تولید محتوی و پیام در دستگاه محاسبات فکری جامعه هدف تغییری معنادار ایجاد کرده و در سیر تغییر تفکر جامعه هدف، جهت رفتار آنها را به سوی منافع خود هدایت نماید. عملیات روانی به معنای خسته و ناامید شدن از داشته‌های خود و امید داشتن به داشته‌های منبع پیام است. تعریف به مثال نیز در منطق مرسوم بوده و در این میان نظر شما را به این مثال برای درک بهتر عملیات روانی جلب می‌کنم. 🔹انسان دارای سه بعد کالبدی، فکری و قلبی است. ابعاد سخت‌افزاری بر کالبد و جسم انسان نظر دارد و ابعاد نرم‌افزاری بر فکر و قلب انسان. خُب؛ وقتی صحبت از می‌شود، هدف فتح جسم و فیزیک بوده و وقتی صحبت می‌شود، هدف فتح معادلات ذهنی و فکری می‌باشد و در نهایت وقتی صحبت عملیات روانی می‌شود، هدف تخریب باورها و آرزوهای قلبی و سست کردن بعد روانی مخاطب است. عملیات روانی به عنوان یک جنگ شناختی فرض می‌شود که فکر و قلب جامعه را هدف قرار می‌دهد. 📍آیا از دید شما عملیات روانی بار منفی و سلبی داشته و نظر راجع به آن چیست؟ 🔹 در تحلیل مفهومی با تفاوت دارد. بدین معنا که در عملیات روانی بار مثبت و منفی با هم در نسبت به جامعه هدف و در نحوه بکارگیری روش‌ها و ترفندها هویت خاصی به خود می‌گیرد؛ این در حالیست که در جنگ روانی عموماً جامعه هدف شما دشمن بوده و روش‌ها و ترفندهای شما اصولاً منفی فرض می‌شود. در عملیات روانی شما سه جامعه هدف دارید؛ که عبارتند از خودی، و بی‌طرف که در حوزه عملیات روانی به سه گروه سفید، سیاه و خاکستری مرسوم می‌باشند. 🔹روشها و ترفندها در عملیات روانی برای جامعه خودی عموماً بر روش‌های مثبت و ترغیب و تشجیع استوار بوده و در رابطه با دشمن با روش‌های منفی ناامیدی و یأس، تهدید، تخریب و ... و در رابطه با گروه‌های در دو هویت مثبت و منفی هویت می‌یابد؛ چراکه گروه خاکستری یا جامعه هدف بی‌طرف یا باید یکجا بایستد و وارد معادلات جنگ و اختلافات دو طرف نشود؛ یا به نفع خودی یا دشمن وارد عمل شود. با توجه به هویت جامعه هدف و با در نظر گرفتن قاعده هزینه – سود می‌توان عرصه خاکستری یا بی‌طرف را مدیریت روانی کرد. 🔹بنابراین در جمع‌بندی پاسخ به این سؤال باید اذعان کنم که عملیات روانی الزاماً امری مضموم نبوده و نیز آن را تایید می‌کند. این موضوع را در رابطه با آیات و روایات و سیره نبوی در جنگ‌هایی مثل فتح و برپا کردن آتش در اطراف و ایجاد رعب در دل دشمنان صدق می‌کند. در سیره معصومین (ع) نیز حضرت (ع) را می‌توان به عنوان الگوی تبلیغ و عملیات روانی (که هر دو مفهوم تبلیغ و عملیات روانی هویت‌های متفاوتی دارند) ذکر کرد. حضرت (ع) برای تشجیع نیروهای قلیل خود، پرده از چشم‌های سر آنها برداشته و بر داشته‌های گذرای عالم دانی مهر پایان زده و با نشان دادن جایگاه آنها در بهشت برین انگیزه جهاد آنها را صد چندان کرد. طیف دشمن و بی‌طرف نیز در واقعه از خطاب و عتاب حضرت (ع) دور نماندند. 👤 مصاحبه گیرنده : سید حسین امامی 📌 : https://eitaa.com/fekrat_net
های زیر مربوط به تخصصی بالاست: استفاده برای عموم آزاد است. 📌 : https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷خیز‌های ناتمام 🔸نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «» به‌نظر می‌رسد یکی از سرچشمه‌های اشتباهات سروش در فهم و تقریر نظریه ، نگاه گزینشی و تقلیلی به‌جای نگاه تالیفی، تاریخی و تحلیلی به مسائل است که البته خود این مساله، خطای کوچکی نیست و دامنه آن را تقریبا در همه آثار و اقوال سروش می‌توان دنبال کرد. 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷خیز‌های ناتمام ♦️نگاهی تحلیلی-‌انتقادی به آثار : کتاب «» بخش پایانی 🔹چند ملاحظه به‌نظر می‌رسد یکی از سرچشمه‌های اشتباهات سروش در فهم و تقریر نظریه ، نگاه گزینشی و تقلیلی به‌جای نگاه تالیفی، تاریخی و تحلیلی به مسائل است که البته خود این مساله، خطای کوچکی نیست و دامنه آن را تقریبا در همه آثار و اقوال سروش می‌توان دنبال کرد. 🔸نکته دیگر به بی‌دقتی‌های مفهومی و زبانی بازمی‌گردد که منشأ سوءفهم شده است، او حرکت را اولا به‌عنوان «وصفی در مقولات» آن‌هم فقط ذیل مرحله «قوه‌ و فعل» اسفار ملاحظه می‌کند؛ انگار فقط یک کتاب دارد و در آن کتاب هم فقط یک فصل را به مبحث حرکت اختصاص داده است! و ثانیا «ثبات» و «تجرد» را ملازم می‌داند و حرکت را ملازم و مقارن مادیت! در حالی که آنچه ملازم حرکت و شرط ماتقدم آن است، «امکان» است، نه مادیت و جسمانیت. 🔸در بخش «خلاصه و ختام» می‌نویسد: «حرکت جوهری، موجود مادی را یاری می‌کند تا به آستانه جهان مفارقات برسد و هویتی روحانی بیابد و حامل و همنشین موجودی مجرد گردد. و چنین است که با نردبان حرکت جوهری ماده می‌تواند به عالم معنا صعود کند، از شهود پا به جهان غیب بگذارد و از طبیعت تنگ، سر به فراخنای وراء طبیعت بکشد. موجودات غیرمادی، از آنجاکه قوه ندارند، حرکت ندارند، و چون حرکت ندارند بالطبع زمان‌زده نیز نیستند و به این سبب است که مفارقات از زمان و تغیر یکجا بری و برکنارند.» (ص82) 🔸تقلیل و فروکاست سروش صرفا یک تفسیر به‌رأی و مصادره به‌مطلوب قابل اغماض نیست؛ بلکه تحریفی عمیق است که از سوی‌دیگر، لوازم و نتایج سوء به‌مراتب بزرگ‌تر و عمیق‌تری نیز بر آن مترتب می‌شود. لوازم پذیرش نگاه سروش، نادیده انگاشتن یا تحریف این مسائل است: اصالت وجود، وحدت وجود، اشتداد و انبساط وجود، تحلیل معنای وجود، اعتباریت ماهیت، قیام صدوری نفس، معاد جسمانی، اتحاد عاقل و معقول، تجدد امثال، حضور قیومی عقل در عالم، فناء تعینی و سیر تکاملی موجودات و... که هرکدام می‌توانند موضوع یک یا چندین فصل از مباحث فلسفی باشند. 🔸سروش همچنین در این کتاب همان‌طور‌ که اشاره شد، درستی مسائل برهانی را با افتخار، پس از عرضه بر مباحث علمی قرن هفدهمی اعلام می‌کند و این نیز از رویکردهای قابل نقد و خدشه او است که مقدمات و توالی فاسدی دارد. مثلا او تحول در علوم از عصر و تا نوزایی و تجدد فرهنگی را نه‌تنها گزارش نمی‌کند؛ بلکه بنا بر شواهد موجود، انگار اساسا نمی‌بیند و این طرز تلقی، مخاطب را نسبت به تاریخ و سنت فلسفی خویش و نسبت به وضع موجود و اینکه «چه باید کرد؟» گمراه می‌کند . 👤 نویسنده: امیر فرشباف،کارشناس‌ارشد فلسفه 📍منبع : فرهیختگان 📌 : https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️ مبنایی کاملا منطقی دارد. 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🎙 با ✅ بخش دوم 🔹مبنای عملیات روانی بر پایه منطق شکل می‌گیرد. اگر هدف فکر و دستگاه محاسباتی مخاطب باشد، دستکاری کردن فرآیند استدلالی او و در سیر اهداف عملیات روانی برای و حریف؛ بهره‌گیری از باب مغالطات در منطق بهترین روش‌ها در این حوزه فرض می‌شود. 📌 : 💠https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️ مبنایی کاملا منطقی دارد. 📍موضوع : الگوی عملیات روانی (ره) در تحقق 🎙 با ✅ بخش دوم 📍در عملیات روانی منبع به دنبال چه چیزی است؟ 🔹ببینید؛ رفتار انسان‌ها برآیندی از باورهای اوست که جهت به آن می‌دهد و ذهنیت و تفکری است که موجب شکل گرفتن یک نحوه قیاس و یا منطق اگر – آنگاه بوده که در سیر آن رفتار علاوه بر جهت، شکل موافق، مخالف یا خنثی در نسبت با یک عمل یا کنش به خود گرفته و عکس‌العمل یا واکنش نشان می‌دهد. 🔹 منبع تولید پیام در عملیات روانی به دنبال همراه‌سازی جامعه هدف است و در این راستا ابتدا باید مخاطب را خوب بشناسد و برای هر کدام یک هدفی که الان ذکر می‌کنم در نظر گیرد. برای نیروهای خودی: نسبت به داشته‌های خود امیدواری ایجاد کند و تقویت روحیه خودی شود. 🔹برای نیروهای و حریف: نسبت به داشته‌های خود ناامیدی و سستی و یاس آورده و هزینه آن را برای هر نوع فعلی علیه منبع عملیات روانی بالا ببرد و نسبت به سودی که در همراهی با اهداف منبع پیام است گوشزد کند. برای نیروهای بی طرف یا خاکستری نیز بر اساس هویت این طیف اهداف خاصی را ترسیم کرده و سعی در همراه‌سازی آنها دارد. 📍آقای دکتر رمضانی آیا می‌توان بین منطق و علمیات روانی رابطه ایجاد کرد؟ 🔹بله دقیقاً؛ چراکه مبنای عملیات روانی بر پایه منطق شکل می‌گیرد. اگر هدف فکر و دستگاه محاسباتی مخاطب باشد، دستکاری کردن فرآیند استدلالی او و در سیر اهداف عملیات روانی برای دشمن و حریف؛ بهره‌گیری از باب مغالطات در منطق بهترین روش‌ها در این حوزه فرض می‌شود. 🔹شما اگر یک نگاه ساده‌ای به داشته باشید؛ جهل در با و ترفند قرآن بر سر نیزه کردن که "اصل کلمه الحق یراد بها الباطل" را در ذهن متبادر می‌کند، از آن جمله است. هر چه (ع) تلاش کردند که با برهان قاطع مخاطب را از مغالطه حریف جلوگیری کند، به دلیل جهالت جامعه هدف پیروز نشد. 🔹از این مثال‌ها در سیر تاریخ الی ماشاء‌الله وجود دارد و به نظر می‌توان با رجوع به منطق که ابزاری است برای مصون ماندن ذهن و فکر از خطا، روش‌ها و ترفندهای خوبی به دست آورد. 📍آیا در سیر انقلاب اسلامی نیز ما شاهد عملیات روانی بودیم یا خیر؟ 🔹چرا که نه! در جریان انقلاب اسلامی چه و چه نیروهای هر کدام به شیوه‌های مختلف از عملیات روانی بهره می‌گرفتند. طیف حاکم با ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بی‌اعتمادی و ترس در بین اجزا و ارکان و خود نوعی جو امنیتی مخوف ایجاد کرده که فرد نسبت به نزدیکترین اعضای خانواده خود نیز هراس داشت. 🔹بهره‌گیری از روش شایعه و نیز بالا بردن هزینه مردم در به خیابان‌ها ریختن و اینکه سودشان این است که در خانه‌هایشان بنشینند و تکان نخورند از ترفندهایی بود که در سیر ارسال پیام چه به صورت رادیویی و تصویری و یا در میدان با بهره‌گیری از ابزار بلندگو و سلاح و ماشین‌آلات ضد اغتشاش و ... در دل مردم تظاهرات کننده ایجاد می‌کردند، در این سو نیز مردم انقلابی با تولید و تکثیر اعلامیه‌ها، نوار کاست سخنرانی (ره)، دیوارنوشته و شعارهای خاص و نیز حضور فیزیکی در میدان موجب وحشت می‌شدند. 🔹عملیات روانی نیروهای عمل‌کننده در زمان در بین در سیر جوش و خروش موجب انسجام درونی آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک که همان سرنگونی و روی کار آوردن یک عدل بوده شکل می‌گرفت و این در حالی بود که کمیته‌ای ویژه در ذیل و با عنوان کمیته عملیات روانی داشته و تمام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده صورت می‌گذیرفت. 👤 مصاحبه گیرنده : سید حسین امامی 📌 : https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷افشاگران در اینجا امانی ندارند! 🔸طبق گزارش شبکه (Tax Justice Network) با نمره پنهان کاری 76 از نظر مالی فاسدترین است و ، و در پله‌های بعدی مالی قرار دارند. در گزارش «تکس جاستین نتورک» در سال 2018م با «شاخص پنهان کاری مالی» درباره سوئیس آمده است: «سوئیس بزرگ‌ترین مرکز پناهگاه مالیاتی در جهان و یکی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری اموال خارجی و بزرگترین منطقه مالی از نظر پنهان کاری مالیاتی است». نکته جالب اینجاست که این کشور بر عکس همه جای ، افشاگران مالی را مورد تعقیب قرار می‌دهد. 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷افشاگران در اینجا امانی ندارند! 🔸بر اساس گزارش «شاخص و _اقتصادی» از سوی «سازمان شفافیت » یا همان آی ـ تی در 2018م، نمره 28 از 100 را کسب نموده و در ردیف کشورهایی مثل ، ، و قرار گرفت. این گزارش وضعیت 180 از جهت شاخصه‌های فساد بررسی نموده و به آنان نمره‌ای بین صفر(حد بالای فساد) تا صد(عدم وجود فساد) را می‌دهد. در این بین کشورهایی مثل با نمره 71 و با نمره 85 از جایگاه خوبی برخوردارند. 🔸بر اساس آمارهای این برخی در داخل و خارج کشور مدعی وجود سیستماتیک در هستند. یعنی به صورت حساب شده زمینه بروز فساد را فراهم می‌نماید. به طور مثال سیسیتم شرایطی را فراهم می‌کند تا تحقق یابد. شاخص مربوط به سنجش فساد سیستماتیک یا (FSI) مواردی نظیر «ثبت مالکیت، شفافیت حقوقی، یکپارچگی مالیاتی، استانداردهای بین المللی و مالی» را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.با این حال اگر فساد در ایران به شکل سیستماتیک درآمده پس چرا برخی آمارها چیزی خلاف سازمان شفافیت بین الملل می‌گویند. 🔸به طور مثال طبق گزارش (Tax Justice Network) با نمره پنهان کاری 76 از نظر مالی فاسدترین کشورجهان است و ، و در پله‌های بعدی فساد مالی قرار دارند. در گزارش «تکس جاستین نتورک» در سال 2018م با «شاخص پنهان کاری مالی» درباره سوئیس آمده است: «سوئیس بزرگ‌ترین مرکز پناهگاه مالیاتی در و یکی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری اموال خارجی و بزرگترین منطقه مالی از نظر پنهان کاری مالیاتی است». نکته جالب اینجاست که این کشور بر عکس همه جای ، افشاگران مالی را مورد تعقیب قرار می‌دهد.جالب‌تر این که در لیست این نهاد اسامی 112 کشور آورده شده که نام ایران در میان آن‌ها نیست. 🔸در پاسخ به این تناقض آماری باید گفت که برای تشخیص و در یک شاخصه‌های مختلفی مثل: میزان پنهان کاری مالی (FSI)، شاخصه درک و یا تصور از فساد (CPI)، شاخصه رشوه دهندگان (BPI)، شاخصه نسبت رشوه (Bribe Ratio)، شاخصه گزارش رقابت (GCR) و ....وجود دارد. 🔸سازمان شفافیت به طور سالانه کشورها را بر اساس شاخص (CPI) مورد ارزیابی قرار می‌دهد که یقیناً استفاده از یک معیار خاص نمی‌تواند نتیجه درستی در پی داشته باشد. چرا که فساد مالی و اقتصادی شکل‌های مختلفی دارد و شاخص‌های تعیین فساد در کشورهای مختلف ممکن است دارای اختلاف فاحشی با هم باشند. مثل نمونه گزارشی که در این جا آوردیم. 🔸اشکالات وارده به آمار سازمان شفافیت بین الملل به طور اجمالی از این قرار است؛ شاخصه‌های فساد با توجه به تغییر و اختلاف قوانین کشورها باید تغییر کند؛ چرا که ممکن است برخی از فعالیت‌های اقتصادی در کشوری محسوب شود و در برخی دیگر کاملاً قانونی باشد. دوم این که بالا و پایین رفتن امتیاز و رتبه کشورها از لحاظ آماری، معنادار و دارای ارزش تحلیلی نبوده و نمی‌تواند ملاک و یا نقد قرار بگیرد. جدای از همه این‌ها پرسش‌های شاخص فساد، متکی به ادراک فردی و شخصی است که تحت تأثیر و شایعات به راحتی تغییر می‌یابد. اما درباره فساد سیستماتیک در به گفته «در کشور فسادهایی وجود دارد که اگر چه فسادهای بدی نیز هستند ولی فساد به صورت موردی است نه سیستمی، که البته باید با این موارد برخورد شود».«محمد جواد ایروانی» دهه 60 و عضو مجمع نیز در این باره می‌گوید کسانی که مدعی فساد سیستماتیک هستند، درک درستی از این مفهوم ندارند، چرا که این مفهوم به معنی یک رفتار نظامند است. اما ما وقتی به ساختار نگاه می‌کنیم در سطح و عموم ، و مقام معظم رهبری همگی همواره بر مبارزه با فساد تاکید دارند. نمونه بارز آن هم برخورد قاطع و اخیر با است. 🔸اما اینکه چرا این مفهوم به ایران نسبت داده شده حاصل آمارهای نهادهایی چون سازمان شفافیت بین الملل و به وجود آمده در سال‌های اخیر است. البته فسادهای سال‌های اخیر در اکثر موارد به و تفکر اقتصادی حاکم بر آن باز می‌گردد که باعث شد پرونده‌های خصوصی سازی، و ، آزادسازی ، و....صورت بگیرد. 🔸نتیجه آنکه ما در مشکلات و داریم ولی شرایط کشور آنگونه که و فریاد می‌زنند نیست. 🖋 نویسنده: 📌 : https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷پاسداری از 🔸ما آنچه مهم است و را مجاب می‌کند به میدان علمی پای نهد و به آن اهتمام ورزد، صرفا از باب یک مسئله علمیِ نیست بلکه از جهت حفظ و از کیان اسلام و از حقیقت انسانی است و مقابله با ترویج و دعوت به اباحی‌گری است که دینی محدثی، سالیانی در پی نهادینه کردن آن در ـ شیعی است و گاه بی‌گاه در پاره‌ای از سخنان‌اش نمود پیدا کرده و خود را داعیه‌دار این نوع تفکر می‌داند. 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net
📝 🔷پاسداری از 🔸در لابه‌لای تدارک جشن و سرور به مناسبت سالگرد ، نامه‌ای از سوی فقیه و متکلم مشهور ، خطاب به مدیر مسئول ، سرخط خبری مجامع علمی و دانشگاهی قرار گرفت؛ تذکر به گزارش منتشر شده از یک سخنرانی در نشست «مسئله فرهنگ» در تاریخ 16 بهمن 98 به شماره‌ی مسلسل ۲۷۴۹۳، صفحه ۳. 🔸واقع چیست؟ و متکلم چه دیده‌اند که به میدان علمی گام می‌نهند و در صدد پاسخگویی به گزارش مرقوم از پاره‌ای از ، برمی‌آیند؟ 🔸قبل از پاسخ به این پرسش خوب است بار دیگر نامه آیت‌الله سبحانی را بررسی کنیم؛ حضرت آیت‌الله بعد از بیان همان پاره سخنان جامعه‌شناس که «ریشه اساسی شکاف بین فرهنگ واقعی و ما در این است که الگوهای فرهنگی و رفتاری حاکم بر ما، اساساً در تضاد با عناصر فرهنگی ذاتی هستند و آنها را عموماً سرکوب یا نادیده می‌گیرند... حال فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، و عرف سرکوبگر، این موجود را منقاد می خواهد...» می‌داند و عقیده دارد که «متأسفانه انسان ایرانی تحت سلطه اخلاقی است که فقط انسان‌های فرزانه و اسطوره‌ای را برای او الگو می‌کند و به همین دلیل مجبور است خواسته‌ها و نیازهای طبیعی‌اش را سرکوب کند... باید انسان، تعیین‌گر زاده شود، انسانی که عشق، امر و...برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته‌ها و نیازهای خود تصمیم بگیرد.» به نقد همین سخنان می‌پردازد و با کمال انصاف ابراز می‌دارد که فراز نخست از کلام حاکی از آن است که رفتارهای حاکم بر ما که همان است با عناصر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی در تضاد است یعنی در سرشت انسان ایرانی این نهفته است که رفتارهای اسلامی با فطرت او سازگار نیست و باید آنها را سرکوب کند. 🔸آیت‌الله سبحانی با مطالبه به خویش، به ماده 6 قانون مطبوعات استناد می‌کند و در مورد نشر این دست از مطالب دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات را خطاب قرار داده می‌گوید: «آیا قوانین حاکم بر کشور ما که نشریات باید بر آن اساس حرکت کنند، اجازه نشر این افکار را می‌دهد؟ و رسماً بگوید رفتارهای حاکم بر جامعه با فرهنگ انسانی در تضاد است؟» 🔸اما آنچه مهم است و آیت‌الله سبحانی را مجاب می‌کند به میدان علمی پای نهد و به آن اهتمام ورزد، صرفا از باب یک مسئله علمیِ نیست بلکه از جهت حفظ و پاسداری از کیان و دفاع از حقیقت انسانی است و مقابله با ترویج و دعوت به اباحی‌گری است که محدثی، سالیانی در پی نهادینه کردن آن در است و گاه بی‌گاه در پاره‌ای از سخنان‌اش نمود پیدا کرده و خود را داعیه‌دار این نوع تفکر می‌داند. 🖋 نویسنده: صدرا بصیرت 📌: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net