eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از میلاد پورعسگری
این کارگاه آموزشی که دومین کارگاه مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی است، با هدف ایده‌های پیشنهادی برای نگارش مقالات علمی- پژوهشی و پایان‌نامه در حوزۀ معنویت بوده، به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از لینک http://dte.bz/ethicsconf از مباحث آن بهره‌مند شوند. ترتیب برگزاری این کارگاه‌های آموزشی عبارت است از: دوشنبه 24 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت‌پژوهی در ساحت کاربرد»، با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مسلم گریوانی، ساعت 10:30؛ سه‌شنبه 25 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در عرصۀ مطالعات تطبیقی»، دکتر بهزاد حمیدیه، ساعت 10:30؛ چهارشنبه 26 خرداد: - «مسئله‌شناسی معنویت در حوزۀ سبک زندگی و اخلاق»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی علیزاده، ساعت 10:30؛ علاقه مندان به شرکت در این کارگاه‌ها، تا ساعت 14 روز یک‌شنبه (23 خرداد) فرصت دارند از طریق ارسال پیام به ایتا یا واتساپ به شماره 09900989031 برای حضور در این کارگاه ثبت نام نمایند و اعطاي گواهي‌نامه، منوط به حضور در هر سه جلسه است. هم‌چنین حضور در کارگاه پس از ثبت‌نام و دريافت تاييديه آن امکان پذير است. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
🔺به همت گروه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه سلامی: 🔷 فراخوان مقاله همایش بین‌المللی منتشر شد 📌 محورهای همایش: ✅ هوش مصنوعی و قرآن ✅ فلسفه ذهن و قرآن ✅ انسان‌شناسی شناختی و قرآن ✅ روان‌شناسی شناختی و قرآن ✅ عصب‌شناسی شناختی و قرآن ✅ زبان‌شناسی شناختی و قرآن ✅ علوم رایانه‌ای و قرآن ✅ زبان‌شناسی رایانشی و قرآن 📅 مهلت ارسال مقالات به این همایش تا تاریخ 30 شهریورماه 1400؛ 📱کسب اطلاعات بیشتر : ۰9127370759 (آقای چقماقی) 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
37.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 پارت دوم 🔹حکمرانی دینی 🔻استاد خسروپناه برای تهیه‌ی فایل کامل اینجا را کلیک کنید 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از مجله خردورزی
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙امام خمینی(ره) 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
30.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پارت اول 🔹الگوی اسلامی_ ایرانی پیشرفت 🔻استاد مسعود درخشان 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 ◾️رویکرد فمینیسم در آثار ادبی زنان (بخش دوم) ✍️ پروانه بیاتی؛ دکترای جامعه‌­شناسی، نویسنده و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده 🔻از دهه نود، حضور زنان در ادبیات به نحو چشمگیری افزایش کمی و کیفی داشته است. این حضور تا حد زیادی توانسته انگاره­‌های جنسیتی و مردسالارانه غلط رایج در ادبیات گذشته ایران را تغییر دهد. 🔻اگرچه پس از مشروطه و در دوران معاصر بانوان همواره نقشی پر رنگ و اثرگذار در ادبیات ایران داشته‌­اند، اما این حضور طی چند دهه اخیر به حدی استوار و باورپذیر بوده که به تثبیت جایگاه زنان در ادبیات، همگام با مردان منجر شده است. حضور فعال زنان در عرصه ادبیات و خلق آثاری که از اندیشه و وجود آنان بر می‌­خیزد، به باور بسیاری مهم­ترین تاثیر را بر رویکرد مردانه در تاریخ ادبیات ایران گذاشته است و توانسته خط بطلان بر انگاره‌­های غلط موجود در ادبیات مردانه بکشد که سال­‌ها زن را موجودی ضعیف، ستم­‌پذیر، تحت سلطه، نیازمند، خطاکار و اغواکننده به تصویر کشیده است. 🔻نویسندگان زن معاصر با آگاهی کامل نسبت به حقوق و چالش‌­های زنان، ادبیات معاصر را در مسیری قرار داده‌­اند که دیگر القاء­کننده سلطه ­پذیری زنان نیست بلکه زن را منشاء اثر، عشق و قدرت می­‌داند. ادبیات امروز زنان بازتابی از چالش‌­های جهانی و دغدغه­‌های زنانه است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4300 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📋 ◾️گذار ناگزیر از صلح سرد به صلح گرم ✍️ علی‌اکبر علیخانی، دانشیار دانشگاه تهران 🔻در صلح سرد، کشور و حکومت، چه در بُعد داخلی و چه در بُعد بین‌المللی، دشمنان بسیاری دارد که از سه حالت خارج نیست: 🔻 نخست اینکه آنها به هر دلیلی از قبل وجود داشته‌اند یا ایجاد شده‌اند ولی حکومت نتوانسته یا نخواسته با تلاش از هر راهی این دشمنی را از بین ببرد یا کاهش دهد. 🔻دوم اینکه حکومت با رفتارها و مواضع و سیاست‌هایی که آنها را درست یا موجه یا ضروری می‌دانسته، باعث به وجود آمدن آن دشمنان و مخالفان شده است، 🔻سوم اینکه دشمنان بالقوه و رقبایی از قبل وجود داشته‌اند که رفتارها، مواضع و سیاست‌های حکومت آنها را بالفعل کرده و طرفدار را به بی‌تفاوت، رقیب را به مخالف، و مخالف را به دشمن تبدیل کرده است. 🔻صلح سرد برای جوامعی که دولت‌سازی در آنها صورت نگرفته یا دهه‌های متمادی با جنگ داخلی و آشوب روبه‌رو بوده‌اند به‌عنوان دوره‌ گذار به صلح گرم مطلوب است، اما برای جوامعی که قبلا در آنها دولت‌سازی صورت‌گرفته و جامعه تا حدی به مدنیت گذر کرده و نهادها و رویه‌های مستقر و شرایط نسبتا خوب برای پیشرفت داشته، بسیار خطرناک و نگران‌کننده است و نوعی پسرفت محسوب می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=3462 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
📚 فلسفه‌ی_فلسفه‌ی_اسلامی ✍️ استاد_یزدانپناه 💢بخش 1️⃣ ❇️ معرفی فلسفۀ فلسفه ▪️ فلسفه به معنای مابعدالطبیعه، علمی است که به موجود ازآن جهت که موجود است، می‌پردازد و خواهان دستیابی به حقایق موجودات است. طبیعی است برای کشف حقایق مرتبط با علم، باید از روش مناسب، که به اکتشاف بینجامد، بهره برد. روش علم فلسفه برای اکتشاف حقایق فلسفی، که حقایقی از منظر موجودیت بدون تقید به هر امر دیگرند، روش عقلی برهانی است. ▪️ دانش فلسفه یا مابعدالطبیعه و همچنین دانش های دیگر، با دسته ای از پرسش ها در باب حقیقت خود روبه رویند، که امروزه از آن با عنوان«فلسفۀ فلسفه» یا فلسفۀ هر علمی یاد می کنند. فلسفۀ هر علمی به مسائل درونی آن علم و بررسی صدق و کذب گزاره های درون آن نمی پردازد، بلکه به خود علم به سان امری عینی توجه می کند و در باب اینکه چنین علمی به مثابه دانشی نظام مند چگونه استوار می شود، به جست و جو و کاوش می پردازد. 🔳 پرسش های فلسفۀ هر علم 🔻پرسش هایی از این دست در فلسفه هر علمی مطرح اند: 1️⃣موضوع و محور بررسی و کاوش در آن علم چیست و آن علم دربارۀ چه چیزی سخن می گوید؟ 2️⃣غایت آن علم چیست؟ 3️⃣روش ویژۀ کاوش در آن علم کدام است؟ 4️⃣روش های عام علم چیست؟ 5️⃣آن علم از چه مبانی معرفت شناختی اساسی مرتبط با فلسفۀ علم برخوردار است؟ 6️⃣گسترۀ مسائل آن علم تا کجاست؟ 7️⃣نسبت آن علم با علوم دیگر چگونه است؟ 8️⃣ابزارهای مفهومی آن علم کدام اند؟ 9️⃣مبادی آغازین علم کدام است و چگونه تثبیت می شود؟ 🔟آن علم چه کارکردهایی دارد؟ ▫️ این پرسش ها، پرسش های کلان در باب هر علم اند که پاسخ بدانها موجب درک بهتر علم و پیشرفت در آن به لحاظ دستیابی به منطق و فضای کلان و نیز اجرای آن خواهد شد.
▫️بنابراین علم فلسفه به عنوان علمی نظام مند، با پرسش هایی این چنین روبه روست، که از مجموعۀ آن ها با عنوان «فلسفۀ فلسفه» یاد می شود.

📚 منبع: کتاب تأملاتی در فلسفه‌ی فلسفه‌ی اسلامی ص 15_16 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net