22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ سریال بازی مرکب؛ داستان نابرابری در کره جنوبی
🔹داستان سریال «بازی ماهی مرکب» شامل بازیهای کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است. یک بازی سنتی که افراد به دو دسته مدافعان و مهاجمان تقسیم میشوند.
🔹داستان بازی مرکب روایتی است از انسانهایی که به دلایل مختلف در زندگی به مشکلات برخورده اند و نیاز به پول دارند. آنها بصورت ناگهانی دعوت به بازی عجیب و ناشناختهای میشوند که در آخر جایزه فرد برنده ۳۸ میلیون دلار است.
🔹این بازی در مکان نامشخصی برگزار میشود و شرکت کنندگان تا انتهای بازی باید در آنجا محبوس بمانند.
🆔 @fekrat_net
1_521220817.mp3
40.96M
🎙 #بشنوید| نقد سکولاريسم اسلامي و تبيين جامعيت اسلام
◾️استاد شريفي در اين سخنراني ضمن اشارهاي اجمالي به جريان سکولاريسم در جهان عرب و در ايران و حوزههاي علميه، و طرح مدعيات سکولارهايي همچون علي عبدالرزاق مهندس مهدي بازرگان و به تبيين ناسازگاري سکولاريسم با قرآن و سنت و سيرة معصومان پرداخته است.
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید| نقد انیمیشن آمفیبیا
✍میلاد پورعسگری
🖇داستانهاي مجموعه آمفيبيا حول محور مفاهيم مثبت اخلاق اجتماعي و فردي ميگردد؛ اگرچه طرز بيان و نحوه پردازش به آن متناسب با فرهنگ اسلامي و ايراني ما نميباشد. در قسمت دهم از فصل اول اين انيميشن به موضوع شهرت و تاثير آن بر روابط اجتماعي و فردی میپردازد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| نقد انیمیشن آمفیبیا ✍میلاد پورعسگری 🖇داستانهاي مجموعه آمفيبيا حول محور مفاهيم مثبت ا
◽️سلبریتیها یا افراد مشهور، خدواندگار ساخته تمدن مدرن دنیای امروز هستند. خدایانی که با گسترش شبکههای اجتماعی و فضای مجازی، گستره حاکمیتشان گستردهتر میشود.
◽️در این بین مردم همچون بردگانی که با اختیار، حلقه غلامی را به گوش خود آویختهاند، روز به روز بیهویتتر و بیشتر مورد سوء استفاده قرار میگیرند.
◽️بروز این پدیده نامطلوب دنیای مدرن دلایل زیادی دارد. یکی از دلایل این امر، زندگی مادی و دنیای مصرفزده امروز است.
◽️زمانی که تمام همّت آدمی تمنا و تمایلات مادی و دنیوی باشد، ناخود آگاه سقف آرزو، خواسته و اهدافش بیشتر از آنچه که چشمانش میبیند جلو نمیرود.
◽️نکته بعدی گسترش رسانههای اجتماعی و گردانندگان اصلی این ابزارآلات میباشد. رادیو، تلویزیون، سینما، شبکههای اجتماعی ، ماهواره، اینترنت و… پیامبران دنیای جدید و ابزاری که تمام زندگی شخصی و اجتماعی ما را پر کردهاند. به شکلی که وقت خالی برای فکر درباره خود و جهان اطرافمان نداریم.
◽️ما مدام در حال دریافت انبوهی از اطلاعات درست و غلط هستیم که حتی فرصت تشخیص درست آن به ما داده نمیشود.
👤میلاد پورعسگری
🆔 @fekrat_net
فکرت
◽️سلبریتیها یا افراد مشهور، خدواندگار ساخته تمدن مدرن دنیای امروز هستند. خدایانی که با گسترش شبکهه
◽️جنبه دیگر فضای مجازی و فضای سایبر، جذابیت آن است که منجر به وابستگی و تعلق بیش از حد ما به آن شده، به گونهای که زندگی بدون آن قابل تصور نیست.
◽️بنابراین کسانی که این فضا و دنیا مجازی را اداره میکنند بیتاثیر در گرایشات و تعلقات مردم نیستند. آنها به ما میگویند چه چیزی بخوریم یا بپوشیم، چه چیزی را دوست داشته باشیم و حتی به چه چیزی فکر کنیم. در نتیجه اگر آنان بخواهند میتوانند شخصی را در چشم مردم مشهور یا منفور نمایند.
◽️مصداق عینی این امر را میتوان در مدلینگها، جشنوارههای زیباترین زن یا مرد جهان، بهترین فوتبالیست، بهترین بازیگر، قویترین مرد جهان و … مشاهده نمود. جشنوارههایی را برگزار میگردد و افرادی خاص با اِلمانهایی بهخصوص، برنده و بعد بهوسیله رسانههای اجتماعی بهعنوان الگو به مخاطب عرضه میشوند.
◽️در حالی که ممکن است واقعیت غیر از این باشد و ملاکهای درستی برای انتخاب این افراد در نظر گرفته نشده باشد. اما متأسفانه حواس مردم به جلوی چشمانشان است و به اهداف پشت پرده آن دقت نمیکنند.
👤میلاد پورعسگری
🆔 @fekrat_net
فکرت
◽️جنبه دیگر فضای مجازی و فضای سایبر، جذابیت آن است که منجر به وابستگی و تعلق بیش از حد ما به آن شده،
◽️میزان توانایی رسانه و فضای مجازی در تغییر ذائقه و سلایق مردم است. رسانههای اجتماعی این توانایی را دارند که یک فرد یا کالا را به قدری خوب نشان دهند که همه عاشق او شوند و یا به قدری بد جلوه دهند که مردم از آن متنفر باشند. بستگی دارد رسانه چگونه و از کجا به سوژه مورد نظر توجه کند و از چه زاویهای به آن بپردازد.
◽️بنابراین دلیل شهرت خیلی از سلبریتیها در دنیای ما همین است که مردم درفضای مجازی تنها جلوههای زیبا و دل فریب زندگی و یا کار فرد مورد نظر را میبییند و از مشکلات و یا نقطه ضعفهای آن خبر ندارند. یا حتی ممکن است فرد مورد نظر یا حرفهای که او به آن تعلق دارد اصلاً خاص و ویژه نباشد ولی با استفاده از آهنگ، جذابیتهای جنسی، آرایش، جلوههای ویژه و… سوژه مورد نظر را در چشم مخاطب خاص و ویژه نشان دهند.
👤میلاد پورعسگری
🆔 @fekrat_net
🎙 #مصاحبه| بررسی سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی (بخش اول)
📻آیت الله احمد عابدی
🖇علامه حسن زاده آملی به عنوان الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی باقی خواهد ماند.
🖇آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار ایشان که در زمینههای مختلف به رشته تحریر درآمده حاصل سالها تلاش و مجاهدت علمی مداوم و کسب فیض از محضر عالمان بزرگی چون علامه شعرانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) بوده و چراغ راهی فراروی پویندگان راه دانش خواهد بود.
🖇از این رو سایت فکرت نت به منظور گرامی داشت و تبیین سیره علمی و عملی علامه حسنزاده آملی (ره) نشستی را در فضای مجازی اینستاگرام با «آیتالله احمد عابدی» ترتیب دادند که متن آن در ادامه تقدیم شما میگردد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
🆔 @fekrat_net
فکرت
📙مبانى و اصول تعلیم و تربیت 🔸بخش 2 ⚡️2. موقعیّت انسان در جهان. در میان موجودات این جهان، انسان از م
📙مبانى و اصول تعلیم و تربیت
🔸بخش 3
⚡️6ـ وسیلهى كلّى حركت. سیر و حركت انسان بسوى كمال و سعادت، یا فرو غلطیدن او در درهى سقوط و هلاكت، بوسیلهى اعمال و رفتارهاى درونى (مانند یاد خدا) و بیرونی، حاصل میشود و هر قدر این اعمال، آزادانهتر و آگاهانهتر انجام گیرد تأثیر بیشترى خواهد داشت و بر شتاب حركت خواهد افزود.
⚡️و صرف نظر از انجام چنین رفتارهایى هیچ خیر و شرّ اخلاقی، تحقّق نمییابد و هیچگونه استحقاقى براى پاداش یا كیفر، پدید نخواهد آمد.
⚡️7ـ شرایط حركت اختیاری. رفتارهاى اختیارى انسان كه تبلور حركت تكاملى یا تنزّلى وى میباشد از میلها و گرایشهاى غریزى و فطری، نشأت میگیرد و جهت دادن به آنها در گرو دانشها و بینشها و پذیرفتن ارزشهاى خاصّى است.؛ افزون بر این، فعالیتهاى بیرونى انسان، نیازمند به امكانات طبیعى و اجتماعى و فراهم شدن اسباب و شرایط خارجى نیز هست.
⚡️8 ـ حدّ نصاب در انتخاب مؤثّر. رفتارهاى ابتدائى انسان (مانند دوران شیرخوارگی) از میلهاى غریزى و شناختهاى حاصل از تجربههاى ساده و با استفاده از شرایط مادّى، كه بدون اختیار وى فراهم شده، انجام میگیرد و اینگونه رفتارها هرچند خالى از نوعى گزینش و انتخاب نباشد، تأثیر تعیینكنندهاى در سعادت و شقاوت ابدى ندارد زیرا از آزادى و آگاهى كافی، برخوردار نیست.
⚡️اندك اندك، رفتارها پیچیدهتر و انگیزش میلها و فراهم شدن دانشها و بینشها و همچنین تحقّق اسباب و شرایط خارجی، كمابیش در قلمرو اختیار و انتخاب شخص قرار میگیرد و زمینه را براى برداشتن قدمهاى بلند و سرنوشتساز، مهیا میسازد، و آن هنگامى است كه به رشد عقلانى لازم برسد (دوران بلوغ و تكلیف) و در اینجاست كه حدّ نصاب گزینش آگاهانه و مؤثر در سعادت و شقاوت ابدی، حاصل میشود و شخص، مورد مسئولیّت جدّی، قرار میگیرد.
⚡️9ـ رابطهى تفاوتها با مسئولیّتها: افراد بشر از نظر سرمایههاى خدادادى (اعمّ از نیروهاى بدنى و توانشهاى روانی) یكسان نیستند همچنانكه برخوردارى ایشان از نعمتهاى طبیعى و اجتماعى و اسباب و ابزار فعالیتهاى بیرونی، متفاوت است. و این تفاوتها ناشى از نظام علّى و معلولى حاكم بر جهان و تحت تدبیر حكیمانهى الهى پدید میآید؛
⚡️و بر اساس این تفاوتها كمیّت و كیفیّت مسئولیتها و وسعت و ضیق میدان تكامل یا تنزّل، متفاوت میشود. و قاعدهى كلّى اینست كه هر كس در حدّ استعداد و توان؛ و در محدودهى میدان گزینش و انتخاب، در برابر خدایى كه این نعمتها را به او عطا فرموده، مسئول است؛ و بُرد ترقى و تكاملش با بُرد سقوط و تنزّل وی، متعادل و متوازن خواهد بود.
⚡️10ـ تأثیر تعلیم و تربیت (نقش معلم و مربّی). انسان میتواند براى كسب دانشها و بینشها و شناخت ارزشها، و بطور كلى براى بفعلیت رساندن استعدادهاى خودش از دیگران كمك بگیرد و اشتباهات و كجرویهاى خودش را تصحیح و جبران كند. و از اینجا اهمیّت نقش معلّم و مربّی، روشن میشود زیرا اوست كه میتواند با آموزش معلومات مفید و معارف ارزشمند، بُرد شناخت و تعقّل فراگیر را وسعت بخشد؛
⚡️و با ارائه ارزشهاى والا و اثبات برترى آنها بر میلها و هوسهاى پست، و نشان دادن راه كنترل و تعدیل غرائز، او را در گزینش صحیح و تسلّط بر هواهاى نفسانى و كسب ملكات فاضله مانند ایثار و فداكارى و در یك كلمه، در راه خداپرستی، یارى دهد.
⚡️و بدین ترتیب، بصورت وسیلهاى ارزنده براى تحقّق هدف الهى از آفرینش انسانها درآید در ضمن اینكه قدم بلندى در راه تكامل خودش برمیدارد.
⚡️11ـ ضرورت زندگى اجتماعى و لوازم آن. انسان براى ادامهى حیات و تأمین نیازمندیهاى زندگى و مبارزه با خطرهاى گوناگون باید با همنوعان خود همكارى و همزیستى داشته باشد و برقرارى زندگى اجتماعی، متوقف بر تقسیم كار، و توزیع عادلانهى منافع و دستاوردها، و وجود مقررات و قوانین، و دستگاهى براى اجراء آنها میباشد.
⚡️و بدون آنها زندگى اجتماعى دچار هرج و مرج شده افراد جامعه از امكانات لازم براى حركت تكاملى خود محروم میگردند. چنانكه انفراد و انزواء افراد، علاوه بر اینكه ادامة؛ زندگى را بر خود ایشان سخت و احیاناً ناممكن میسازد جامعه را نیز از همكارى آنان، محروم میكند و این هر دو بر خلاف مصلحت و حكمت آفرینش انسان است.
⚡️و اساساً در زندگى اجتماعى است كه فعالیتها و برخوردهاى گوناگون، میسّر شده زمینه براى آزمایشها و گزینشها در ابعاد مختلف، فراهم میآید.
✍علامه مصباح یزدی
#تعلیم_و_تربیت
#علامه_مصباح_یزدی
🆔 @fekrat_net
فکرت
🎙 #مصاحبه| بررسی سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی (بخش اول) 📻آیت الله احمد عابدی 🖇علامه حسن زا
📘مردمی بودن علامه حسن زاده از زبان آیت الله عابدی
🔹آیت الله حسن زاده همیشه در میان مردم بود، به فقرا و مشکلات مردم رسیدگی میکرد. بخش عمدهای از کارهای مردمی ایشان به کسانی که به مریضیهای روانی و جسمی مبتلا بودند، مربوط میشد.
🔹من خودم کسانی را خدمت حضرت آیت الله حسن زاده بردم، آنقدر با این مریض صحبت کردند و بهقدری این مریض را خنداندند که آن مریض بعد از بازگشت از منزل آیت الله حسن زاده به من گفت: «اگر آیت الله حسن زاده یک جلسه دیگر با من صحبت کنند، من خوب میشوم.» ایشان به این شکل با مردم ارتباط داشت. مشکلات مردم را میدانست و با آنها صمیمیت داشت.
🔹آقای حسن زاده آن بحثهای عرفانی، چله نشینیها را داشت؛ اما در میان مردم بود. خیلی از علما هستند که کمتر در میان مردم هستند؛ برای مثال در یک تاکسی بنشیند و از او درباره زندگیاش بپرسد. آیت الله حسن زاده این گونه زندگی میکرد.
🔹راننده و محافظی نداشت و با همین ماشینهای عبوری میرفت و با مردم ارتباط داشت. نکته بعدی این است که ایشان روزی چند درس داشت و درس آیت الله حسن زاده از شلوغترین درسهای قم، بود. ایشان پیاده به درس میآمد و باز میگشت و با طلاب و مردم در ارتباط داشت.
🔹آیت الله حسن زاده شخصاً به مغازه میرفت و احتیاجات منزل را تهیه میکرد. من میدانستم که ایشان ساعت ۴ بعدازظهر در کوچه ممتاز یک لبنیاتی وجود دارد و خرید را انجام میدهد. معنای این حضور در میان مردم این است که میبیند مردم چه مشکلاتی دارند.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
#علامه_حسن_زاده
#آیت_الله_عابدی
🆔 @fekrat_net
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گفتاری از ارسطو
🔸دوستان به چه کار میآیند؟
▪️کتاب متفکران بزرگ- فلسفه
▪️نویسنده: آلن دوباتن
▪️گوینده: فریبا فصیحی
#ارسطو
#فلسفه
🆔 @fekrat_net
📝#بخوانید| زیست اجتماعی غربی و اسلامی
✍️علیرضا فرهادی
📙وقتي جامعهشناسان از فرهنگ سخن ميگويند، مقصودشان آن دسته از جنبههاي جوامع بشري است که آموخته ميشوند، نه آنهايي که به صورت ژنتيکي به ارث ميرسند. اعضاي جامعه همه در اين عناصر فرهنگ سهيم هستند و به همين دليل امکان همکاري و ارتباط متقابل به وجود ميآيد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه
#سبک_زندگی
#فرهنگ
🆔 @fekrat_net