eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گفتاری از ارسطو 🔸هنر به‌ چه کار می‌آید؟ ▪️کتاب متفکران بزرگ - فلسفه ▪️نویسنده: آلن دوباتن ▪️گوینده: فریبا فصیحی 🆔 @fekrat_net
✨ما با‌ «گذشته» و «آینده»، «حال» می‌سازیم. 🔻ما کیستیم؟ و حال چیست؟ آیا ما انسان نیستیم همان «سین» که بین دو «ان» است؟(ان-س-ان)، سین سیر است و حرکت، و ما سائریم و در حرکت مدام از «الف تا نون» و از «نون تا الف» در دو قوس عالم، بین دو «آن» زمان. آیا «حال» همان زمانی نیست که اکنون گذشت و همان آینده نیست که اکنون آمد. آیا حال همان برزخ میان پایان گذشته و آغاز آینده نیست؟ در تبیین هستی و چیستی «حال» نه فقط ادیبان بلکه فیلسوفان نیز تشویش دارند. سیبویه حال را «ما هو کائن لم ینقطع» می داند یعنی زمانی که قطع نشده و هنوز ادامه دارد. تفتازانی نیز می گوید «المراد بالحال اجزاء من طرفی الماضی و المستقبل، یعقب بعضها بعضا من غیر فرط مهلة و تراخ»یعنی مقصود از حال اجزایی از زمان گذشته و آینده است به گونه ای که به هم متصل باشند و بین آنها فاصله نیافتد. یعنی حال چیزی جز گذشته و آینده نیست؟ 🔻نمی دانم اما آنچه مسلم است این است که انسان و جامعه ای که گذشته و آینده ای ندارد یا گذشته گریز و آینده ستیز است و یا گذشته فراموش است و آینده‌ای را منتظر نیست؛ حال ندارد بلکه او گرفتار و «گیر حال» است یا بیکار و «حال گیر» و به ویژه «حال گیر سیاسی» . 🔻برای «گیرحال سیاسی» «بدحالی» مردم ، بهانه ای بی پایان است برای «حالگیری سیاسی». او با آدم‌های "گذشته گرای آینده گشای باحال" نمی کند. اگر معرکه گیران سیاسی توده را بر ضد خردمندان می‌شورانند حال گیران سیاسی خردمندان را در معرکه سیاست، عامه پسند و توده مند می خواهند. خود پاسخگو نیستند اما پاسخ طلب چرا. رفتارشان ناشفاف است اما شفافیت دیگران را فریاد می کنند. یکی از ترفندهای کنونی شان این است که با نقدهای روزمره، مردم را گرفتار مسائل زمانه و زمینه کنونی خودشان کنند. ذهن و روان مردم را یا در چاله و چوله های حال می‌اندازند یا به اکنونی ‌آشنایی زادیی شده می برند هرچه نزدیکتر، بهتر! با فن آشنازدایی «اکنون» را زشت تصویر می‌کنند و «حال» را زشت تر. مدام از «حال» مردم می‌پرسند بی آنکه از گذشته مسبب آن بپرسند یا برای آینده بهگشت آن فکری کنند! 🔻می گویند جامعه‌ای که «حال»اش خوب و قابل دفاع باشد، نیازی نیست از تاریخش دفاع کند و به گذشته‌هایش دلخوش باشد. بله ملتی که مشاهیر گذشته اش را فراموش می کند و به فکر آیندگانش نیست، باید با «معاصران» و «معاشران» شهره اش، «حال» کند! ناچار است در میدان زندگی روزمره با کلاهش بچرخد؛ شهرگان و مسئله‌های روزمره را بهتر از اسطوره‌ها، ریشه ها و اصول اش بلد باشد و حواسش «همینجا» باشد نه «دیروز» و نه «فردا». 🔻این حال گیران سیاسی برای مردم اخبار حوادث و روایات روزمره را آن‌چنان برجسته می‌کنند و افکار عمومی را آن‌قدر به چاله های پیش پاهایشان مشغول می‌کنند تا‌ مردم نتوانند «از گذشته عبرت گیرند و افق را بنگرند و مسیر حرکت را اصلاح». طُرفه آن‌که این گذشته گریزان و آینده ستیزان، خود نیز با «امروز» حال نمی‌کنند. آنها نه با ریزه‌کاری‌های آغاز و پایان‌جهان کاری دارند نه با سرزمین‌های دور. نه با تاریخ‌، و نه با جغرافیا! بلکه تنها، نقد مدنی زیستگاه را می‌شناسند و همیشه در لحظه فکر‌ می‌کنند! 🔻امروز در سرزمین ما، آنان با دو گفتمان مواجه اند. در یک سو گفتمان گام دوم مدرنیته است که به چنین کسانی توصیه می کند کتابهای روان درمانگران اگزیستانس چون اکهارت تول یا هستی شناسان اجتماعی لحظه حال چون میشل فوکو را بخوانند تا « نیروی حال» را کشف کرده و با «تمرین نیروی حال»، «شکوه زندگی در لحظه حال» را تجربه کنند شاید «طلوع زمینی نو» پاداش آن باشد. و در سوی دیگر، گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی که به آنان توصیه می کند اخبار زندگی و سوانح حیات را از «یوم الشهاده» تا «یوم الدین»، از «یوم البعثة» تا «یوم الظهور» با فصل های درخشان «غدیر و عاشورا» و روز های شکوهمند «۲۲بهمن» و «۳خرداد» و خاطرات روزمره روایت فتح را در شاهنامه و امام نامه بخوانند تا «نیروی گذشته» تجربه شده را دوباره حس کنند و با «تذکر نیروی گذشته»، «شکوه زندگی در لحظه دوم انقلاب» را روایت کنند شاید «ظهور زمانه ای نو» پاداش آن باشد. 🔻اگر علامه آملی ما را به عصر ملکوت، «یوم الامانه» و «یوم اللقا» می برد اگر حکیم خامنه ای ما را به عصر رسالت، یوم الظهور و ایام الله اسلام و انقلاب ارجاع می دهند نه برای گم شدن در تاریخ و پیشاتاریخ بلکه برای راهیابی در تاریخ و فراتاریخ است با تذکر به نشانه ها و آیات. اینان اهل تفکیک و تجرد نیستند بلکه اهل و تاهل اند. مبشران و منذران آیات قرآنی اند تا مردم «درون را بنگرند و حال را» و راه آمده را گم نکنند و «حال» را با اعتبار «گذشته» و افق «آینده» بسازنند که «جامعه قرآنی» و «جمهوری تقوا» ساخته شدنی است ما ملت امام حسینیم وامت امام خمینی. ما میتوانیم به حوله و قوته.۱۴۰۰٫۷٫۱۶ ✍️علی اصغر اسلامی تنها 🆔 @fekrat_net
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸دهمین شماره مجله خردورزی ⭕️ درآمدی بر ، نقد ناقدان 🔰در این شماره از مجله خواهید خواند: 📌 در حوزه و در دانشگاه، جریان‌شناسی مواجهه مکاتب نظری علوم انسانی با اقتصاد اسلامی. 📌جنگ‌های نوین اقتصادی و انگاره‌های ذهنی مانع تولید، بررسی دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی. 📌، اصلی‌ترین مانع پیشرفت اقتصاد؛راهکارها و راهبردهای اقتصادی برون‌رفت ازمعضالت اقتصادی. 📌، بیماری هلندی مانع تولید؛ بررسی انگاره‌های ذهنی مانع تولید. 📌افسانه علم اقتصاد؛ نقد تحصیالت و دانش اقتصاد. و.... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره دهم خردورزی: 💢fekrat.net/?p=5449 لینک شماره نهم خردورزی: 💢fekrat.net/4882/ 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
خردورزی - شماره 10 - اقتصاد - کم حجم.pdf
30.44M
📍 📰 ✅پیشنهاد دانلود 💠 موسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت تقدیم کرد: 🔸دهمین شماره مجله خردورزی ⭕️ درآمدی بر ، نقد ناقدان 🔰در این شماره از مجله خواهید خواند: 📌 در حوزه و در دانشگاه، جریان‌شناسی مواجهه مکاتب نظری علوم انسانی با اقتصاد اسلامی. 📌جنگ‌های نوین اقتصادی و انگاره‌های ذهنی مانع تولید، بررسی دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی. 📌، اصلی‌ترین مانع پیشرفت اقتصاد؛راهکارها و راهبردهای اقتصادی برون‌رفت ازمعضالت اقتصادی. 📌، بیماری هلندی مانع تولید؛ بررسی انگاره‌های ذهنی مانع تولید. 📌افسانه علم اقتصاد؛ نقد تحصیالت و دانش اقتصاد. و.... •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• لینک شماره دهم خردورزی: 💢fekrat.net/?p=5449 لینک شماره نهم خردورزی: 💢fekrat.net/4882/ 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📣 فراخوان مقاله همایش ملی 💠 محورهای همایش: 🔸مبانی فکری و فلسفه تمدن 🔹وضعیت تمدنی غرب و انقلاب اسلامی ایران 🔸نظام سازی و دولت سازی تمدنی 🔹تربیت زمامدار و حکمرانی تمدنی 🔸فرهنگ و رسانه در افق تمدنی انقلاب اسلامی 🔹معماری و شهرسازی اسلامی _ ایرانی 🔸جامعه سازی مسجد محور توسط شبکه بسیج 🔹آموزش و پرورش در افق تمدنی انقلاب اسلامی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ❇️ سایت همایش: 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/fa/ ❇️ کانال همایش در ایتا: 🆔 @irhfcconf 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 | خانه شکلاتیِ میکروسلبریتی‌ها در سرزمینِ اینستاگرام ✍سمانه مهرپرور ⚡️اينستاگرامرها با نمايش شادي توامان و مداوم، خوشحالي و خرسندي، مثبت‌انديشي و اثرگذاري مهيج در تلاشند تا خودِ آرماني مدنظرشان را از دنياي مجازي به جهان حقيقي روانه کنند. آنان با ثبت لحظه‌اي تصاوير و ويدئوها هيجان را عنصري براي نيل به خودِ برتر بکار مي‌گيرند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| خانه شکلاتیِ میکروسلبریتی‌ها در سرزمینِ اینستاگرام ✍سمانه مهرپرور ⚡️اينستاگرامرها با ن
🔸به طور قطع رسانه‌ای شدن تعامل‌های روزمره و نمایش فرهنگ اندرونی ایرانی در حوزه عمومی، نوعی تبادل و تعامل جدید را معرفی کرده است که تنها در اجتماعات مجازی معنا می‌یابد. 🔸اینستاگرامرها به دنبال تایید و پذیرش کاربران هستند، زیرا در صورت نقد و رد شدن، با ریزش دنبال کننده و از دست دادن امتیاز تأثیرگذاری‌شان مواجه می‌شوند. بنابراین آنان به واسطه فرهنگ به خاطره‌سازی و داستان‌گویی از زندگی روزمره‌شان به صورت دائمی، مداوم و دنباله‌دار می‌پردازند تا ضمن جلب نظر کاربران، به توصیف، مفهوم سازی و جایگزین سازی مؤلفه‌های زندگی روزمره نائل شوند و آن را به مضمون مشهور شدن در دنیای مجازی امتداد دهند. 🔸خاصیت قصه‌گویی و روایت‌های دنباله‌دار، ترفندی است که مخاطب را همواره تشنه و منتظر آنها نگه داشته است. آنها با استفاده از دلالت‌های معنایی، روایتی داستانی و خلق زیبایی‌های بصری، امر اجتماعی کار منزل را به امر رویایی و حیرت‌انگیز تبدیل می‌کنند و با نمایش صورت و جلوه‌ای خاص از فضای خانه، آن را امری لذت بخش و پرنشاط نمود می‌دهند. 🔸توجه به مصرف مجلل و اشرافی از عناصر تحقق امر اجتماعی خانه‌داری است که توسط اینستاگرامرها لحاظ شده و مرزهای سنتی فرهنگ و سبک زندگی ایرانی را در نوردیده است. به هر حال سرزمین اینستاگرام اقلیمی است که اینفلوئنسرها در آن به ساخت و پرورش خودآرمانی و خیالی‌شان پرداخته‌اند و لایه‌های زیرین آن، اهداف تجاری و فرهنگ برخاسته از هویت ساختگی‌شان را بازنمایی کرده و به نمایش گذارده‌اند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| خانه شکلاتیِ میکروسلبریتی‌ها در سرزمینِ اینستاگرام ✍سمانه مهرپرور ⚡️اينستاگرامرها با ن
◽️در اقلیم اغواگرانه اینستاگرام، صفحاتی وجود دارد که صاحبان آنها در میان سایر کاربران اینستاگرام شهرت وصف‌ناپذیری دارند و بیش از سلبریتی‌های هنری و سینما مشهورند. ◽️این افراد صاحب صفحات زندگی روزمره با فالوورهایی چند ده هزار نفره هستند و معمولاً صفحات آنان به‌روز است و به انتشار لحظه‌ای مسائل روزمره‌شان می‌پردازند. این افراد که میکروسلبریتی‌های اینستاگرام نامیده می‌شوند، در موضوعات مختلف به نشر باورها، عقاید و افکاشان می‌پردازند. ◽️به عبارتی کاربرانی که در شبکه اینستاگرام دارای دنبال‌کننده‌های انبوه و زیادی باشند، اینستاگرامر نامیده می‌شوند. این افراد به تدریج به تاثیرگذارهای اینستاگرام تبدیل می‌شوند که محتوایشان با نشان و نظردهی مخاطبان واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و شرکت‌های مختلف تولید کالا، برای تبلیغ به سراغ‌شان می‌آیند. ◽️اینستاگرامرها مدام در حال انتشار متن و تصویر از وضعیت‌های مختلف‌شان هستند و به شهرت اینستاگرامی دست یافته‌اند. این افراد در جغرافیای اینستاگرام بی‎شمارند، اما تعداد کمی از آنها دارای دنبال‌کنندگان میلیونی هستند. این افراد مسائل روزانه، فعالیت‌ها و مشغله‌هایشان را با کاربران‌‌شان به اشتراک می‌گذارند و حتی برای برندهای مختلف تبلیغ می‌کنند. ◽️برندهایی همچون پوشاک زنانه، زیورآلات، داروهای زیبایی و لاغری، لوازم آرایش، لوازم آشپزخانه و خوراکی‌های لوکس و غیره را با تصاویری جذاب و مسحورکننده در معرض دیدگان کاربران قرار می‌دهند و آنان را به خرید کالاها ترغیب می‌کنند و درآمدهای نجومی‌ای را کسب می‌کنند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
فکرت
◽️در اقلیم اغواگرانه اینستاگرام، صفحاتی وجود دارد که صاحبان آنها در میان سایر کاربران اینستاگرام شهر
◽️این افراد خیل گسترده نظرها و نشان تأیید یا رد کاربران را در اختیار دارند. و اکثراً در ایران ساکن هستند، اما در این بین، میکروسلبریتی‌‎هایی نیز هستند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، اما در صفحه اینستاگرام در میان انبوه کاربران ایران شهرت زیادی دارند. ◽️میکروسلبریتی‌های زیاد دیگری در این سرزمین بی‌مرز و محدوده حضور دارند که مورد تایید و حمایت کاربران‌شان قرار دارند. ◽️اگر مدتی در صفحه‌شان حضور نداشته باشد هزاران پیام «کجایی»، «چرا نیستی» در بخش نظرات پست‌ها و یا پیام‌های خصوصی‌شان ارسال می‌شود. 🆔 @fekrat_net
فکرت
◽️این افراد خیل گسترده نظرها و نشان تأیید یا رد کاربران را در اختیار دارند. و اکثراً در ایران ساکن ه
◽️این افراد سبک خاصی می‌پوشند، به شیوه‌ای متفاوت زندگی می‌کنند، دنیای فانتزی و تجملاتی خاص خود را دارند و حتی سخن گفتن آنان نیز با دیگران متفاوت است. ◽️گویی هانسل و گرتل، همان خواهر و برادر قصه‌های شیرین خانه شکلاتی هستند. از این‌رو پیام‌آور سبک‌های جدید زندگی و رفتاری هستند. به بیانی اینستاگرامرها یا همان میکروسلبیرتی‌ها از فضای اینستاگرام برای بازنمود زندگی روزمره به سبک و سیاق خود بهره می‌گیرند و مضامین متفاوتی از زندگی روزمره را بازنمایی می‌کنند. ◽️با تعمق بر برخی صفحات این‌چنینی در اینستاگرام مشاهده می‌شود که این افراد تلاش می‌کنند تا خود را در جایگاهی تراز اول و نمونه نشان دهند. اینستاگرامرها به واسطه رسانه‌های جدید (اینستاگرام) زندگی روزمره خود را بازنمایی کرده و تعاریف متفاوتی از مصرف، هویت و سبک‌های زندگی را ارائه می‌دهند. ◽️آنان می‌توانند به دور از محدودیت‌ها و معذوریت‌ها هر آنچه را می‌پسندند در معرض دید دیگران قرار دهند. مصرف و احساس خوشبختی دو مفهوم مهم برای اینستاگرامرها هستند که به نمایش گذاشته می‌گذارند. خوشبختی ارائه شده در صفحات آنان قابل اندازه‌گیری است و نوع و گونه آن با خوشبختی مردمان عادی متمایز است. ◽️خوشبختی آنان قابل رویت همگان و آغشته به کالاهای لوکس، زندگی لوکس، روابط لوکس و مکان‌های لوکس است و ماهیت آن به گونه‌ای است که در اختیار دیگران نیست و تنها به آنان تعلق دارد. 🆔 @fekrat_net
📌 موضوع: شفابخشی حرم‌های مطهر (از منظر فقه، کلام و فلسفۀ علوم تجربی) 📚 خوانشی نو از کتاب «دارالشفاء» تألیف حجة‌الاسلام و المسلمین استاد وکیلی 🔰 با ارائه: حجة‌الاسلام سید شهاب‌الدین دعایی محورهای اصلی : ✅ ‏جریان‌شناسی مواجهه با مسأله شفابخشی حرم‌ ها در شرایط شیوع کرونا ✅ منطق کشف نظر دین نسبت به موضوعات جدید (الگوریتم اجتهاد از موضوع‌شناسی تا ‏حکم‌شناسی و حل تزاحم)‏ ✅ دایره اعتبار روش تجربی و اظهارنظر متخصصان وزارت بهداشت ✅ تحلیل نظریه «شفاء برایندی» ✅ جایگاه حرم‌های مطهر در نظام اسباب و مسببات ✅ حدود فقهی «وجوب حفظ جان و دفع ضرر» ✅ بررسی مسأله «هتک حرمت» و «تعظیم ‏شعائر» و سایر عناوین ثانویه مرتبط ⏰ زمان: پنج‌شنبه‌ها، ساعت 8:30 تا 9:30 صبح (جلسه اول: 6 مهر 1400) 🏢 مکان: مشهد مقدس، شهیدکاشانی 25، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🎥 وبینار: 🔻https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/shafa 🔻Instagram.com/isin_ir 🔻eitaa.com/nhrazavi .. 🌿.... 🌿.... 🌿.... 🌿 🔹مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا (علیه‌السلام) @nhrazavi 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 | درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی ✍دکتر حوریه بزرگ ✨نگاه جديدي که منجر به ظهور سلبريتي و فرهنگ مرتبط با آن شد را مي‌توان در لايه بنيادين فرهنگ سلبريتي دنبال کرد. لايه بنيادين هر فرهنگي، لايه معرفتي يا جهان‌‌بيني است که از سنخ باور و انديشه است؛ شناخت انسان از خود و جهان و معرفت او از هستي و تصويري که انسان از آغاز و انجام دارد، هسته مرکزيِ هر فرهنگ را شکل مي‌‌دهد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net