#استوری
🔰تکامل یا تقابل در بحث طب
✍️علی اصغر سیاحت هویدا
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید| هویت شناختی زن ایرانی و تاثیر آن در راه حل بدحجابی
✍️سید محمد تقی موسوی کراماتی
💭بی گمان حجاب از مسائل مهم اسلامی است که با چالشی سازش ناپذیر در برابر عناصر فرهنگ لذتگرایی و خودنمایی جنون آمیز مدرنیسم، به دنبال ماندگاری و کنشگری پویا و فعال در هویت بخشی فردی و اجتماعی به انسان امروز است. از آن سو جهان سلطه نیز با وجود اصالت سودپرستانه و ظهور آن در گرایش شدید مصرفگرایی، به یقین وجود اصل حجاب را هیچگاه برنمیتابد.
💭بنابراین این دو بنا بر هویت متناقض نمایی که دارند هرگز در یک ملک نمیگنجند. حال در این نزاع فرهنگی چگونه باید حجاب را در کانون رجوع گرایشهای انسانی قرار داد؟ کدام روش و کارکرد میتواند اصل پوشش را در حیات انسان امروز در برابر عشوهگریهای بدن نمای فرهنگ سرمایهداری غرب حفظ نماید؟
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه
#حجاب
#بد_حجابی
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید|بررسی قلمرو دین در نظریه جامعیت بدون مرز
🔸نگاهی به نگرههای قلمرو دین: بخش دوم
✍️علی عسگری
🔰انسان دارای سه ساحت کلی است، در مرتبه نخست وی دارای تمایلاتی است، در مرتبه بعد برای وصول به #تمایلات خود ساز و کارهایی را میسازد، در نهایت بر اساس همان مجاری اقدام به عمل میکند.شأن تخاطب #شارع در هر سه حوزه تمایلات(قلب)، ساز و کارهای وصول به تمایلات( فکر) و عمل خارجی است.
🔰انسان به واسطه ساخت وجودی خاص خود، هیچ گاه نمیتواند بدون نسبت با دین عمل کند. در حقیقت اعمال وی یا در ذیل ولایت دین مطرح گشته و یا در نقطه مقابل آن ضد دینی دانسته میشود. رها کردن بخشی از ساحت وجودی انسان توسط #دین، به معنای واسپاری آن به جریانهای ضد دین است، در نتیجه دین شأن سرپرستی بدون مرزی در قبال #انسان داراست.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه
#دین
#انسان
#فکرت
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 #عکس_نوشت| حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ
🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هویت شناختی، دو اصل بسیار حیاتی است که حل معضل بدحجابی به آن وابسته است. تبیین صحیح نظری هر کدام از این دو گزاره میتواند تا حد یک معجزه، گره از این کار فرو بسته بگشاید.
🔰تعریف حدود پوشش در تعیین قلمرو ماهیت فرهنگ به عنوان یک اصل فراگیر یا جزیی از ساختار وجودی کلیت آن، متولیان فرهنگی را در تصمیم سازی هویت سازانه ترمیمی یا تصعیدی، به سمت راهبردهای متفاوتی سوق خواهد داد.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
💠 #عکس_نوشت| حجاب جزیی از فرهنگ یا همه فرهنگ 🔰تعریف فرهنگ و چرایی پوشش نامناسب زن ایرانی از جهت هو
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویتگریزی یا نادیده انگاری فرهنگی به عنوان یک جزء یا کل فرهنگ، تاثیرات شگرفی در چاره جویی حل این مسئله ایجاد مینماید. پوشش، همه فرهنگ نیست که اگر احیاناً آسیب دید عزای همه فرهنگ گرفته شود، بلکه پوشش جزئی مهم از اجزای مختلفی است که در کنار سایر اجزاء دیگر، هویت فرهنگی یک جامعه را خواهد ساخت.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
🔰از دیگر سو تحلیل چرایی پوشش نامناسب برخی از زنان ایرانی در عامل هویتگریزی یا نادیده انگاری فرهنگی
🔰کسانی که پوشش را همهی فرهنگ تلقی نمودهاند در راهکار حل این معضل موفق نخواهند بود. برای چاره جویی و درمان این معضل باید جزئی نگرانه بررسی کرد، اما کلی نگرانه عمل نمود. زیرا عناصر فرهنگی یک هویت، به هم پیوستهاند که میتوان با تقویت یک بخش نقص بخشی دیگر را هم جبران و هم درمان کرد. و از دگر سو ممکن است بد عمل کردن در یک جزء، به جزء سالم آسیب رساند.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید|درآمدی بر ماهیت طب اسلامی ایرانی
💠طب برآمده از نقل و تجربه
✍️محمد کرمینیا
🔰عقل انسان توانایی درک این که چه گیاهی و یا نوع دیگری از اشیاء چه خواصی و چه فوایدی برای بدن انسان دارند را ندارد. مانند آنچه که در گفتگوی #امام_صادق_(علیه_السلام) در مجلس منصور با طبیب هندی رخ داد که طبیب هندی امام صادق (علیه السلام) را أعلم زمان خود اعلام میکند. انسانها در همه موارد مشکلات جسمی خود به افراد اهل علم و دانش مراجعه میکردند. بیشتر درمانهای موجود، راه حلهایی بوده که از طریق خالق هستی به انبیاء و اولیاء الهی الهام و یا بیان شده و از طریق آنها به افراد انسانی اعلام میگردید.
🔰لذا بنابر فرموده امام صادق (علیه السلام) که علم طب، جزء علوم انبیاء بوده و هر آنچه که در طب اسلامی ایرانی است؛ مجموعهی اخبار، علوم و دانشی است که ریشه در آموزههای #انبیاء و #اولیاء دارد و شاگردان اهل بیت اقدام به جمع آوری و مکتوب کردن آن میکردند. در بعضی از موارد با استفاده از این علم، خود اقدام به بررسی رؤوس مطالب نموده و رأساً به تحقیق و پژوهش میپرداختند و تجربیات خود را ثبت و علوم حاصله را به نسلهای بعد انتقال میدادند و البته با عنایت به اینکه شفا در دست خداوند است و آنان وسیلهای بیش نیستند.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 8دقیقه
#طب
#اسلام
#فکرت
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| تیزر مستند «آن زمستان»
روایت بیواسطهی یک فصل از زندگی آیتالله مصباح یزدی
🔸مستند سینمایی «آن زمستان» به کارگردانی و تهیه کنندگی احمد شریف زاده روایتی بی واسطه فصلی از زندگی مرحوم آیت الله مصباح یزدی را نمایش میدهد.
🔹اکرانهای مردمی این مستند در آستانه سالگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی در سراسر کشور ادامه پیدا خواهد کرد.
🔸مساجد، دانشگاهها، حوزههای علمیه، نهادها و سازمانها برای اکران این مستند سینمایی میتوانند با تماس با شماره ۰۲۱۴۲۸۸۷۰۹۰ یا با مراجعه به سایت ammaryar.ir هماهنگی لازم را به عمل آورند.
🔹تازهترین محصول سازمان هنری رسانهای اوج روایتی متفاوت و دیدهنشده از زندگی مرحوم «آیت الله مصباح» را ارائه میدهد.
#فلیسوف_الهی
#مصباح_انقلاب
#فکرت
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
1_1302046031.mp3
10.62M
🎙ماهیت فلسفه، کارکرد و ضرورت آن
👤سخنرانی استاد فنایی اشکوری
📆25 آبان 1400
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
17_13960404_بررسی_الگوی_توسعه_فلسفه.MP3
12.16M
🔊 #بشنوید| فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه
🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه
⏰ 4 تیرماه 1396
📂 با موضوع: بررسی الگوی توسعه فلسفه اسلامی بر اساس عبارات ملاصدرا
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
💬 #توییت| تا در داخل ملّت یک کرم زدگی پیدا نشود، خارجیها نمیتوانند کاری انجام دهند!
#نفوذ
📓صحیفه نور، جلد۱۷، ص ۱۱۹
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
💠 #عکس_نوشت| نگرش اسلامی در طب
🔰خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان، نازل میکنیم» که برخی مفسران آن را اعم از بیماریهای روحی و جسمی میدانند. همچنین در آیهای دیگر میفرماید: «وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ؛ و زمانی که بیمار شوم اوست که مرا شفا میدهد».
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
💠 #عکس_نوشت| نگرش اسلامی در طب 🔰خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْق
🔰نگرش اسلامی این است که شفاء در ید اراده و قدرت الهی قرار دارد و در هیچ چیز جزء اراده او، شفا وجود ندارد. این نگاه مهم و اولیه در بحث صحت و اعاده سلامت است؛ زیرا اگر اراده الهی بر شفاء نباشد، شما هر آنچه دارو و درمانها را به کار بندید، یقیناً نتیجهای حاصل نخواهد شد.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
📝 #بخوانید|نقد مقالهی «محمد راوی رؤیاهای رسولانه»- شماره چهارم
گفتمان دوگانهی قرآن
✍️سیدمحمدامین موسوی
🔰گفتمان #قرآن دوگانه است، گاهی خیالی و هنری، مانند تصویر فرشته ها، بهشت و… ؛ و گاهی چنان واقعی که خواب را از سر هر شنوندهای میپراند، در حالی که زبان قرآن یا باید زبان خواب و #هنر باشد و یا واقعی، ولی حال که فضای وحی فضایی رؤیایی است، پس قرآن یکسره زبان رویاست.
🔰تصویرگری قرآن از فرشته ها و …؛ که نامحسوساند، موجب زبان خواب بودن قرآن نمیشود، بلکه احتمال وجود حقیقی آنها هم هست، علاوه بر این که قبلا گفتیم که زبان قرآن حقیقی است و به #حق و حقیقت نازل شده است و اگر هم به گفتهی ایشان برخی آیات، زبان خواب و هنر باشند، تعیّن حالت خواب بدون دلیل است و باید در فرض شک به اصل حقیقی بودن آیات رجوع کرد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 5دقیقه
#قرآن
#وحی
#فکرت
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
🔰نگرش اسلامی این است که شفاء در ید اراده و قدرت الهی قرار دارد و در هیچ چیز جزء اراده او، شفا وجود ن
🔰در طول مدت ظهور اسلام و هدایت بشر توسط نبی گرامی اسلام و بالتبع، مراجعه مسلمین در تمامی نیازها و مشکلاتشان به ویژه سؤال از مشکلات جسمی و بیماریها و دریافت پاسخها از پیامبر گرامی اسلام، عدهای از بزرگان مسلمین اقدام به جمع آوری و از آن برای حفظ و اعاده سلامت خود استفاده میکردند.
🔰برخی از این دستورات از آیات قرآن کریم و بعضی در احادیث نبی گرامی اسلام و ائمه اطهار(علیه السلام) بیان گردیده و در کتبی مانند «طب الائمه» و «طب الرضا» و یا به شکلهای دیگر در ابواب مختلف، در کتب حدیثی مانند کافی، وسائل الشیعه و … به صورت روائی، حفظ و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فکرت
🔰در طول مدت ظهور اسلام و هدایت بشر توسط نبی گرامی اسلام و بالتبع، مراجعه مسلمین در تمامی نیازها و مش
🔰بیش از دویست سال خوراندن داروهای شیمیایی به مردم ایران و تبعیت محض از داشتههای غربیان و تهدید و زندان کردن اطباء طب اسلامی ایرانی در دو قرن اخیر و کارشکنیهای دولِ روی کار آمده غرب پرست و تخطی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نیر مسأله قابل پرده پوشی نیست.
🔰طب اسلامی ایرانی به طور کامل بر اساس آموزههای اولیاء و انبیاء الهی و شاگردان آنان بوده که تبعیت از آن و تداوی به آن، تداوی با امور طبیعی و «ما خلق الله لهذا» است که با استفاده از آن، مسیر صحیح طی شده و هیچ رخداد غیر طبیعی حادث نمیشود.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 twitter.com/fekrat_net
🆔 instagram.com/fekratmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠#تیزر
🔺اولین بخش از گفتگوی سایت فکرت با دکتر سیدجواد میری عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
🔰موضوع: نهاد علم در ایران و جایگاه آن.
🔸در دوران معاصر، نهاد علم در #ایران دستخوش تغییرات فزایندهای شده و مطالعه این تغییرات از منظر پیامدهایی که برای نظام دانش ایران بهدنبال داشته از اهمیت بهسزایی برخوردار بوده است.
🔸بیتردید توانمندی، #توسعه و #استقلال واقعی کشورها نسبت مستقیمی با توانایی آنها در تولید #علم و توسعه علمی- تحقیقاتی دارد و تولید، بسط و گسترش علم، تأثیر بسیار عمیقی در تمامی حوزههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد.
🔸در تحولات چند دهه اخیر، توجه ویژهای به تولید علم و بهکارگیری آن بهویژه در کشورهای توسعهیافته علمی یا کشورهای در حال توسعه علمی، شده است. در جوامعی که تولید علم در حد مطلوب است توسعه علمی نیز ایجاد میشود.
📺مشاهده گفتگو در لینک زیر:
⭕️aparat.com/v/FJPkp
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#علم
#ایران
#کرونا
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #بخوانید|تعیین قلمرو دین مبتنی بر هدف در نظریه جامعیت اعتدالی
نگاهی به نگرههای قلمرو دین: بخش سوم
✍️علی عسگری
🔰نظریات جامعیت اعتدالی را میتوان در این جمله عنوان نمود که دین نیامده است تا همه چیز را به انسان تعلیم دهد، بلکه #دین وظیفه و هدف خاص خود را داشته است. از همینرو در همه حیطههای زندگی انسان، از منظر هدف خود ورود کرده و راهنمایی مینماید. بنابراین دین جامع است اما جامع در بیان هدف، هدفی که خود نیز شمول و دربرگیری گستردهای از قلمروهای مختلف زندگی انسان را داراست.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 5دقیقه
#دین
#اجتماع
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید|جایگاه نهاد علم در ایران
💠گفتگو با سیدجواد میری؛عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
🔰در دوران معاصر، نهاد #علم در ایران دستخوش تغییرات فزایندهای شده و مطالعۀ این تغییرات از منظر پیامدهایی که برای نظام دانش ایران بهدنبال داشته از اهمیت بهسزایی برخوردار بوده است. بیتردید توانمندی، توسعه و استقلال واقعی کشورها نسبت مستقیمی با توانایی آنها در تولید علم و توسعه علمی-تحقیقاتی دارد و تولید، بسط و گسترش علم، تأثیر بسیار عمیقی در تمامی حوزههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد.
🔰در تحولات چند دهۀ اخیر، توجه ویژهای به تولید علم و بهکارگیری آن بهویژه در کشورهای توسعهیافتۀ علمی یا کشورهای در حال #توسعه علمی، شده است. در جوامعی که تولید علم در حد مطلوب است توسعه علمی نیز ایجاد میشود.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 15دقیقه
#علم
#توسعه
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
💠گفتگوی آنلاین اینستاگرامی
🔸وحدت و برائت در جنگ روایتها
تبیین مواجهه صحیح با هتاکان و معارضان مذهب تشیع
با حضور:
علیرضا کمیلی؛ کارشناس مسائل جهان اسلام، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده
⏰سه شنبه:23 آذرماه ساعت 10 شب
پخش از طریق صفحه اینستاگرامی فکرت به آدرس:
🆔 instagram.com/fekratnet
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید|جایگاه پشتوانه علمی در فعالیت علمی-فرهنگی
✍️علیاصغر سیاحت
🔰تلاش علمی و مطالعات در هر حوزهای به دنبال بازکردن یک گره فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی از دل #جامعه است و علمآموزی برای علم و ورود به دور باطل علم برای #علم اتفاقی است که آدمی را با یک بحران معرفتی و یأس فلسفی روبرو میکند، چرا که ثمرهخواهی مهمترین نیاز فطرت انسان است که بعد از هر اقدامی و هر کاری از درونش مطالبه میشود.
🔰هرم علم قطعاً از مبانی آغاز میشود و به #فلسفه علم، ترمینولوژی علم و تحلیل آن میانجامد. جهانبینی ابتدای مقصود عالم در توجه به رویکرد خود در #علم آموزی است و زمانی که به انتهای راه رسید، مبانی فکری سبب میشود تا به او پارادایمی بدهد و از این مسیر جریانسازی علمی خود را سامان بدهد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 6دقیقه
#فرهنگ
#اجتماع
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید|بررسی آراء و اندیشههای حسن حنفی
#نشست_علمی
🔰مرحوم «حسن حنفی» از برجستهترین شخصیتهای فکری است که شکلگیری شخصیت او در دهه هفتاد بهخاطر فضای رنجها و دشواریهایی است که در #جهان_عرب و جهان اسلام با آن مواجه بود.
🔰حنفی، یکی از برجستهترین شخصیتهای جهان اسلام تلقی میشود و در دهه هشتاد ثمردهی فکری او بسیار گسترده بود. ایشان از اواخر دهه هشتاد، یکی از مهمترین بنیانگذاران انجمن فلسفی #مصر محسوب میشد. وى آثار خود را در سه سطح علمى و تخصصى، فرهنگى، عمومى و نوشتهها براى مردم تقسيمبندى مىكند.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه ۱۰ دقیقه
#مصر
#حسن_حنفی
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید
تاریخچه فلسفه اسلامی؛ درآمدی برمکتب شیخ اشراق
✍️پروین سرمیلی
🔰مکتب شیخ اشراق یکی از مکاتب سهگانۀ بزرگ در فلسفۀ اسلامی و حلقۀ واسط میان حکمت مشاء و #حکمت_متعالیه را تشکیل میدهد. حکمت اشراق افزون بر اینکه روش فلسفی را ارتقا داده و به بسیاری از مطالب قابل نقد فلسفۀ سنتی مشایی انتقادهایی وارد کرده است، ضمن توجه به همه سرمایههای موجود از فلسفههای کهن گرفته تا #عرفان_اسلامی و کلام موفق به طرح مباحث بسیار نو شده که زمینهها را برای شکلگیری حکمت متعالیه فراهم آورده است.
🔰اولین تأثیر شیخ اشراق بر فلسفه اسلامی این است که فلسفه مشاء به عنوان یک سبک و روش فکری گرچه در ابتدا با طعن و نفی جامعه علمی پیش از شیخ اشراق مواجه شد اما بهعنوان یک مکتب #فلسفی دارای هیبت و هیمنهای شگفت بود. یکی از اقدامات خودآگاهانه شیخ اشراق، که از سر تامل و تدبیر صورت گرفت، مواجهه انتقادی وی با مکتب #مشاء بود.
🔰از آنجا که شیخ اشراق تبحر کامل به #فلسفه مشاء داشت، محصول نقادی او شکستن هیبت حریمساز و رکود آفرین فلسفه مشاء بود و از این رهگذر فضایی وسیع برای تاملات تازه در این دستگاه فلسفی و نقد آن فراهم شد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7دقیقه
#فلسفه
#اشراق
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
⚫️کار و تلاش در سبک زندگی فاطمی
🖊احمدحسین شریفی
برخی از مقدسمآبان گمان میکنند اولیای الهی از جمله حضرت زهرا(س) شبانهروز به عبادتهاي معمولي مشغول بودهاند و فعالیت اجتماعی و کار و تلاش برای امرار معاش و گذران زندگی را دون شأن عبادی خود میدانستهاند! در حالی که در فرهنگ فاطمی، «کار» از بزرگترین عبادتهاست. از بهترین ابزارها و وسایل «قرب الهی» است.
در حدیثی چنین نقل شده است که:
رَأَى النَّبِيُّ ص فَاطِمَةَ وَ عَلَيْهَا كِسَاءٌ مِنْ أَجِلَّةِ الْإِبِلِ وَ هِيَ تَطْحَنُ بِيَدَيْهَا وَ تُرْضِعَ وَلَدَهَا فَدَمَعَتْ عَيْنَا رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ يَا بِنْتَاهْ تَعَجَّلِي مَرَارَةَ الدُّنْيَا بِحَلَاوَةِ الْآخِرَةِ فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى نَعْمَائِهِ وَ الشُّكْرُ لِلَّهِ عَلَى آلَائِهِ؛ (مکارم الاخلاق، ص۱۱۷)
رسول خدا(ص) #فاطمه را در حالى ديد كه جامهاى بافته از پشم شتر، بر تن دارد و مشغول دستاس كردن و شير دادن كودك خويش است. با ديدن او در اين وضع، اشك از ديدگان پيامبر خدا(ص) جارى شد و فرمود:
«دختر عزيزم! با تحمّل تلخى دنيا، به سوى شيرينى آخرت بشتاب»
فاطمه گفت:
«اى پيامبر خدا! خداوند را بر نعمتهايش مىستايم و او را بر دادههايش سپاس مىگويم»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🆔 @fekrat_net