eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 | به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر؛ 💠 نگاه اسلام به زن 💢 اسلام برای زنان قبل از نقش مادری و همسری، نقش عبودیت تعریف کرده است. علاوه بر اینها، زنان یک مسئولیت و نقش اجتماعی نیز دارند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
28.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر؛ 💠 اگر دختر دارید... ❎ با مردم گفت‌وگو کردیم و از اونها درباره اینکه «دختر» چه جایگاهی داره، پرسیدیم. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#لایو 📱گفتگوی زنده اینستاگرام 💢 «عنکبوت مقدس»؛ نسبت خشونت و مذهب 🎙 باحضور: مصطفی قاسمیان؛ روزنا
عقرب مقدس.mp3
24.23M
| گفتگوی زنده اینستاگرام 💢 «عنکبوت مقدس»؛ نسبت خشونت و مذهب 🎙 باحضور: مصطفی قاسمیان؛ روزنامه‌نگار سینما و تلویزیون •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 «فکرت» در هفته‌ای که گذشت: 💢 📍یادداشت| روایت پیشاانقلابیِ آیت‌الله خامنه‌ای از نظریه «اسلام انقلابی» مطالعه یادداشت 🎙 گفتگو| ادبیات داستانی انقلاب اسلامی؛ مولود اندیشه یا واقعه؟ مطالعه گفت‌وگو 📻 پادکست| نگاه اسلام به زن شنیدن پادکست 🎞 کلیپ| اگر دختر دارید... تماشای کلیپ 🔉 بشنوید| «عنکبوت مقدس»؛ نسبت خشونت و مذهب شنیدن صوت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | به‌مناسبت سالروز رحلت امام؛ ☑️ کدام امام خمینی انقلاب کرد؟ 🎙 حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی، استاد تمام دانشگاه تهران 🔘 اگر امام خمینی فقیه، عارف و فیلسوف نبود؛ بی‌‌شک نمی‌‌توانست چنین انقلابی پدید بیاورد. امام خمینی نماینده یک جریان فکری همه جانبه است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
📋 💢نقش بانوان در روند پیروزی انقلاب اسلامی، از منظر امام خمینی(ره) 🔸از منظر امام خمینی(ره) نقش حضور زنان در صف مقدم مبارزه علیه طاغوت زمان از جهاتی چند حائز اهمیت و قابل توجه، بلکه تشکر است: أ: رعب و ناامیدی دشمن از شکست امتی که حتی زنان بچه‌‌بغل و کودکان در مبارزات آن حضور دارند و از مرگ یا زندان و شکنجه هراسی به دل ندارند. ب: به میدان آوردن کل خانواده با خود به صحنۀ مبارزه و افزودن بر شکوه راهپیمایی‌‌ها. ج: حضور فعال در روشنگری سایر بانوان و بیداری اسلامی؛ د: جابجا نمودن اطلاعیه‌‌ها و پیام‌‌های انقلاب و رسانیدن آن به یاران انقلاب؛ ر: پروراندن یاران انقلاب در دامان پرمهر و پربرکت خویش. ✍️آفرین قائمی، نویسنده و استاد حوزه علمیه خواهران ⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم دیده نشده و کامل دیدار «ادوارد شواردنادزه» آخرین وزیر امور خارجه با امام خمینی(ره) ‌‌● امام خمینی (ره): شما تماما درباره عالم طبیعت صحبت کردید و من میخواستم عالم بعد از موت را به شما نشان بدهم. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | روایت یک قیام 💠 قیام ۱۵ خرداد؛ نقطه عطف انقلاب اسلامی 💢 در تاریخ انقلاب اسلامی نقاط عطف متعددی وجود داشت. اما نقطه شروع و مهم انقلاب، رخداد قیام مردم در ۱۵ خرداد به‌واسطه دستگیری امام خمینی توسط رژیم پهلوی بود. 📍 تماشا از سایت آپارات •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
پادکست حکمتانه - حکمت و عدالت.mp3
27.65M
📻 💠 حکمت و عدالت 💢 انقلاب اسلامی در یک نگاه کلان به دنبال تحقق چهار هدف و آرمان والای انسانی و الهی است؛ آزادی، عدالت، استقلال و معنویت دین‌محور. نکته مهم‌تر اینکه مردم در تحقق این آرمان‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند و حکومت اسلامی باید زمینه عملی شدن این آرمان‌ها را از سوی خود مردم فراهم کند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🆔 @Fekrat_Net
💠 ارتباط علم و الهیات را تاریخی است که شاید قدمت آن به استفاده از این دو واژه در فرهنگ بشری برمی‌گردد. حدود سه قرن پیش با پدیداری علوم جدید، رابطۀ علم و الهیات وارد مرحله جدیدی شد. بررسی ارتباط علم و دین به‌طور كلی و پیامدهای فلسفی‌ ــ الهیاتی علوم معاصر به‌طور خاص تا اواسط قرن حاضر به‌صورت متمركز و منسجم انجام نشده بود، بلكه غالباً به بحث‌های پراكنده و آثار محدودی كه در این باره انتشار می‌یافت، اكتفا می‌شد. اما به تدریج بسیاری از دانشمندان، فیلسوفان، عالمان الهیات و دیگر محققان ضرورت بحث و بررسی منسجم‌تری را درباره ارتباط علوم معاصر با دین، الهیات، اخلاق، فلسفه و ارزش‌های انسانی كاملاً احساس كردند. 💠 این جریان سرانجام به شكل‌گیری حوزه‌ای جدید به نام «علم و الهیات» انجامید كه از چند دهه پیش سازماندهی پژوهش‌های گسترده ای را بر عهده گرفته است. مهم‌ترین بخش مباحث «علم و الهیات» را بررسی پیامدهای الهیاتی، فلسفی حقایق و نظریه‌های علمی و معاصر تشكیل می‌دهد. از جمله ویژگی‌های پژوهش‌های جدید در حوزه «علم و الهیات» كه زمینه‌ساز تحولی اساسی به شمار می‌آید، آن است كه پژوهشگران در این حوزه توجه خود را به بررسی هماهنگی‌های گوناگون میان علم و الهیات معطوف ساخته‌اند. در همین راستا رسانه اندیشه و آگاهی «فکرت» در پرونده ویژه خود با موضوع «فلسفه الهیات، علم و فناوری» به این امر پرداخته است. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢نسبت تکنولوژی و امر دینی 🎙دکتر رحمان شریف زاده، دانش‌آموخته دکتری تخصصی فلسفه علم و فناوری 🔸 تعامل انسان و فناوری منجر به ظهور و بروز یک انسان جدید و تغییر یافته، یک فناوری جدید و تغییر یافته می‌‌شود. بنابراین فناوری بنفسه کنترل‌‌گر و تعیین کننده و تعیُن بخش نیست؛ بلکه خود اثرپذیرِ از اجتماع و روابط انسانی است. هم‌‌چنین وسیله‌‌ای صرف در دست انسان نیست؛ بلکه روی انسان نیز ممکن است اثر بگذارد و انسان را تغییر دهد. (مثلاً علائق آدمی را تغییر دهد و…) این رویکرد در مطالعات علم بسیار دارای اهمیت می‌‌باشد و از آن استفاده شده است. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢نسبت تکنولوژی و امر دینی 🎙دکتر رحمان شریف زاده، دانش‌آموخته دکتری تخصصی فلسفه علم و فناوری
💢«فناوری‌‌ها چه ارتباطی با انسان دارند؟» 📌 برخی معتقدند که فناوری صرفاً یک وسیله در دست انسان است؛ بنابراین رابطه میان انسان و فناوری، رابطه‌‌ی کاربر – ابزار (وسیله) است و خود اشیاء دارای هیچ نقش وساطتی نیستند و تأثیری عمیق در باورها و علائق و زمینه‌‌ی اجتماعی که در آن هستیم، ایجاد نمی‌‌کند؛ بلکه صرفاً وسیله‌‌ای هستند که برای تسهیل یک کار از آن‌‌ها استفاده می‌‌کنیم. (این نگاه به ابزار انگاری مشهور است) 📌در مقابل دیدگاه قبل، رویکردی داریم که معتقد است ابزار نه‌‌تنها وسیله‌‌ای صرف نیست؛ بلکه در واقع انسان تبدیل به وسیله‌‌ای در دست ابزار (فناوری) می‌‌شود. این رویکرد به «تعیُن‌‌گرایی تکنولوژیک» معروف و مشهور گردیده است. 📌در مقابل دو دیدگاه قبل، نگاه سوم، نگاهی وساطتی میان فناوری‌‌ها و اشیاء است. این نگاه معتقد است که فناوری‌‌ها، نه وسیله‌‌ی صرف در دست ما هستند و نه قدرت تعیُن‌‌بخشی دارند؛ بلکه با یک رابطه‌‌ی بده و بستان با کاربر قرار می‌‌گیرند. این دیدگاه معتقد است که هم روی کاربر اثرگذار هستند و هم کاربر و شبکه‌‌ی اجتماعی او تأثیر می‌‌پذیرند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده‌بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره سی‌‌ و هشتم، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻واژه‌شناسی اصلاحات دینی و تفاوت آن با پروژه احیاگری؛ 🔻مقدمات پروژه احیاگری دینی شهید مطهری؛ 🔻مدل اختصاصی احیاگری دینی شهید مطهری؛ 🔻تفاوت مدل احیاگری شهید با مدل اصلاحات دینی روشنفکری. ✳️ به ضمیمه یادبود استاد مرحوم نادر طالب‌زاده لینک دانلود از سایت فکرت: 💢 fekrat.net/?p=9539 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @fekrat_net
فکرت
#اختصاصی 💠 «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده‌بان اندیشه 🏛 م
DIDEBAN_ANDISHE_38_PC.pdf
4.13M
✳️ دیده‌بان 38؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
فکرت
#اختصاصی 💠 «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده‌بان اندیشه 🏛 م
DIDEBAN_ANDISHE_38_MOBILE.pdf
4.24M
✳️ دیده‌بان 38؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @fekrat_net
فکرت
#اختصاصی 💠 «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده‌بان اندیشه 🏛 م
♦️تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری 🔶 یکی از چالش‌های مهم انسان با مقوله دین که مخصوصا در دوران مدرن و با پیدایش سبک‌های مختلف زندگی، به آن توجه شده، تغییرات حاصل‌شده در زندگی و فرهنگ جوامع است که غبار کهنگی به چهره ادیان سنتی می‌پاشد. ظهور رنسانس در عالم مسیحیت، راه حل این چالش را در اصلاح ساختار اصلی دین معرفی کرده و پروژه «اصلاحات دینی» را رقم زد. رویکرد این پروژه و طرفداران آن این بود که اولا انسان هیچ ذات و خصلت ثابتی نداشته و تمام احکام مربوط به آن مدام در حال تغییر است؛ ثانیا ادیان سنتی به دلیل وجود قوانین ثابت، توان همراهی با تغییرات زندگی انسان را نداشته‌اند. 🔷 از این رو مُصلحان دینی باید تلاش کنند تا علاوه بر به‌روزرسانی مسائل و قوانین دینی، پای دین را از حوزه‌های اجتماعی که بیشترین تغیر را در خود شاهد هستند، بیرون بکشند. این سوغاتی غربی است که به مرور زمان به جوامع مختلف صادر شده و از حدودا صدسال پیش به جهان اسلام نیز سرایت کرد. یکی از افرادی که با قدرت در مقابل این جریان ایستادگی کرد، استاد شهید، مرتضی مطهری(ره) بود. ایشان همچون روشنفکران، ریشه عقب‌ماندگی جهان اسلام در زمانه معاصر را دینی توصیف می‌کرد اما برخلاف آنان این مقوله را نه به اصل دین بلکه به دینداری مردم مسلمان مربوط می‌ساخت. 🔶 از منظر این استاد وارسته، امروزه تفکر دینی و خوانش انسان از دین، در اسارت دو مقوله تحجر و تجدد قرار گرفته و پای پرواز و رشد را از او گرفته است. از این رو به نظر ایشان مشکل نه در اصل دین بلکه در تفکر و خوانش دینداران از دین است که راه حل آن چیزی جز اصلاح‌گری عملی نیست؛ البته ایشان برای جداکردن پروژه کاری خود از روشنفکران، واژه «احیاء تفکر دینی» را به جای »اصلاح دین» قرار می‌داد. 🔷 شهید مطهری را می‌توان از معدود روحانیون و مجتهدین معاصری دانست که بی پروا و با لحنی تند، نسبت به خرافات رایج در سبک زندگی دینی مردم ایران سخن گفته و با متحجرین به مبارزه می‌پردازد. این حرکت احیاگرانه آنقدر سنگین بوده که امروزه برخی از روشنفکران با استناد به حملات استاد مطهری به برخی از مظاهر دینداری، ایشان را در مقابل اندیشمندان دینی و انقلابی قرار داده و از بیانات ایشان برای حمله و تمسخر مناسک دینی بهره می گیرند؛ غافل از آنکه شهید بیشتر از متحجرین، با متجددین زمانه خود سر جنگ داشته و عمر خود را تا حد زیادی صرف مبارزه با افکار سکولاریستی و مارکسیستی کرده است. 🔶 نشریه دیده‌بان اندیشه نیز به مقتضای رسالت تبیین‌گرایانه خود در این شماره به منظور ارائه فهمی عمیق از پروژه احیاگری استاد مطهری، چند محور را مورد بررسی قرار می‌دهد: ✅ واژه‌شناسی اصلاح و احیاء ✅ مقدمات پروژه احیاگری شهید مطهری ✅ مدل احیاگری شهید مطهری ✅ تفاوت احیاگری شهید با اصلاحات روشنفکری 💢 دانلود نشریه از سایت فکرت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @fekrat_net
📋 💢آسیب‌‌شناسی رویکرد تبلیغاتی در فعالیت‌‌های فرهنگی پس از انقلاب 🔸شایسته نیست در عرصه فرهنگ جهت رسیدن به اهداف آرمانی، همه جبهه فرهنگی را در رویکرد تبلیغاتی آن محدود ساخت چرا که در جنگ فرهنگی اکتفا کردن و دل بستن و حساب کردن روی کنش‌‌ها و واکنش‌‌های صرفاً تبلیغاتی و شعاری و غفلت‌ورزی از رویکردهای عمیق و خطیر کیفیت‌‌گرایی و مبناگرایی فرهنگی، سرانجام نتایج خسارت‌بار و جبران‌ناپذیری روی دست انقلاب خواهد گذاشت. ✍️سید محمد تقی موسوی کراماتی، نویسنده و پژوهشگر ⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📋 💢شناخت معیار عینی ارزیابی فعالیت‌‌های فرهنگی در مکتب اسلام 🔸با بررسی همه عناصر اثربخش فرهنگی در گستره اسلام روشن می‌‌شود مسجد تنها مکانی است که قابلیت عینی‌سازی و فعلیت‌‌بخشی به همه سطوح مندرج در تعریف فرهنگ داراست. آن‌سان که به نظر می‌‌رسد ظرفیت بارورسازی تمام و وجودبخشی کامل به معنا و روح فرهنگ عظیم اسلامی را آن هم در سطوح عالی بینشی و گرایشی و کنشی جز در این مکان میسر نباشد. رجوع دقیق به قرآن و سیره رسول خدا و ائمه‌اطهار نیز به خوبی حاکی از این واقعیت تابناک است. ✍️سید محمد تقی موسوی کراماتی، نویسنده و پژوهشگر ⬅️ ادامه مطلب را اینجا بخوانید ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 «فکرت» در هفته‌ای که گذشت: 💢 📍یادداشت| امام خمینی و ظنّ نگاه متناقض به زنان مطالعه یادداشت 🎙 گفتگو| نسبت تکنولوژی و امر دینی مطالعه گفت‌وگو 📰 نشریه | «تحجر و تجدد؛ در احیاگری دینی شهید مطهری» مطالعه در سایت 📍یادداشت| آسیب‌‌شناسی رویکرد تبلیغاتی در فعالیت‌‌های فرهنگی پس از انقلاب مطالعه یادداشت 🎞 کلیپ| کدام امام خمینی انقلاب کرد؟ تماشای کلیپ 📍یادداشت| شناخت معیار عینی ارزیابی فعالیت‌‌های فرهنگی در مکتب اسلام مطالعه یادداشت 🎞 کلیپ| «قیام ۱۵ خرداد؛ نقطه عطف انقلاب اسلامی تماشای کلیپ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#سرمقاله #پرونده_ویژه 💠 ارتباط علم و الهیات را تاریخی است که شاید قدمت آن به استفاده از این دو واژه
📱گفتگوی زنده اینستاگرام 💢 «خاطره نویسی» راهی به خود، راهی به رهایی 🎙 باحضور: دکتر ابوطالب صفدری؛ پژوهشگر پسادکتری فلسفه آلمان، عضو اندیشکده رسا دانیال بصیر؛ مجری و کارشناس 🕰 جمعه ۲۰خرداد، ساعت۲۱:۳۰ 🔰پخش از صفحه اینستاگرام فکرت •┈┈┈••✾••┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠 با کی دردِ دل میکنی؟ 💢 از مردم پرسیدیم چه کسی را برای صحبت کردن با خودشان انتخاب می‌کنند! 🔸 تماشای باکیفیت از آپارات •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#لایو 📱گفتگوی زنده اینستاگرام 💢 «خاطره نویسی» راهی به خود، راهی به رهایی 🎙 باحضور: دکتر ابوطالب
صوت.mp3
27.44M
📱گفتگوی زنده اینستاگرام 💢 «خاطره نویسی» راهی به خود، راهی به رهایی 🎙 با حضور دکتر ابوطالب صفدری، پژوهشگر پسادکتری فلسفه از آلمان •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰علامه جوادی آملی: هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود، مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی‌یابد و خوشحال نمی‌شود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا (سلام الله علیه)؛ و هیچ نفس مطمئنه‌ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا! او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است! بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به رضا شد. 📌twitter.com/fekrat_net/status/1535487590484279296 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💠 مقام رضوان رضا 👤آیت الله جوادی آملی 💢 هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمی‌شود مگر به وساطت مقام امام هشتم؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی‌یابد و خوشحال نمی‌شود مگر به وساطت مقام رضوان رضا(سلام الله علیه) 💢 هیچ نفس مطمئنه‌ای به مقام راضی و مرضی بار نمی‌یابد مگر به وساطت مقام امام رضا(ع). او نه چون به مقام رضا رسیده است به این لقب ملقب شده است، بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند ملقب به رضا شد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#سرمقاله #پرونده_ویژه 💠 ارتباط علم و الهیات را تاریخی است که شاید قدمت آن به استفاده از این دو واژه
💢علوم اعصاب شناختی؛ معرفی، کارکردها و ارتباط آن با دین 🎙دکتر حسن صبوری مقدم، روان‌‌شناس و دانشیار علوم اعصاب شناختی در دانشگاه تبریز 🔸 در علوم اعصاب شناختی، مطالعۀ ذهن و اینکه ذهن ما چگونه کار می‌‌کند، هدف است. منتهی اگر ابزار روش‌‌شناسان مشاهده و استفاده از آزمون‌‌های روانی باشد، در این رشته مطالعۀ ذهن با توجه به ابزارهای جدید (ثبت‌‌های مغزی و تحلیل‌‌های کامپیوتری) که در واقع الگوریتم‌‌های ریاضی مشخصی برای آن نوشته شده است و با برنامه‌‌های خاصی به تحلیل ثبت‌‌های مغزی می‌‌پردازند و در واقع ما را یک گام به سمت ریشه‌‌های عصب شناختی کارکردهای ذهنی و مغزی می‌‌برد. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net