eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️بدنم را گم کرده‌ام 🔰تاملی گسسته درباره یک فیلم 🔹️اخیرا انیمیشن فرانسویِ "من بدنم را گم کرده‌ام"(J'ai perdu mon corps) را دیده‌ام؛ فیلمی ستایش شده و تقدیر شده که به چندبار دیدن هم می‌ارزد. 🔹️ماجرای دست قطع شده‌ای که به دنبال بدن‌اش می‌گردد. کاری به داستان فیلم ندارم که اگر آن را ندیده‌اید، از لذت دیدنش نکاهم. 🔹️از توصیف‌هایی - اگر نگوییم تعریف- که از انسان شده، یکی این است که انسان، دست دارد. به عبارتی، آدمی تنها موجودی ست که دست دارد. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️بدنم را گم کرده‌ام 🔰تاملی گسسته درباره یک فیلم 🔹️اخیرا انیمیشن فرانسویِ "من بدنم را گم کرده‌ام"(J'ai perdu mon corps) را دیده‌ام؛ فیلمی ستایش شده و تقدیر شده که به چندبار دیدن هم می‌ارزد. 🔹️ماجرای دست قطع شده‌ای که به دنبال بدن‌اش می‌گردد. کاری به داستان فیلم ندارم که اگر آن را ندیده‌اید، از لذت دیدنش نکاهم. راستش را بخواهید اینجا لزوما به دنبال بیان تفسیر فلسفی یا حتی غیر فلسفی این اثر هنری نیستم، تنها در پی بهانه‌ای بودم که لذت حاصل از دیدن این فیلم را با شما قسمت کنم و تشویقتان کنم که اگر این انیمیشن سینمایی را ندیده‌اید، حتما ببینید. با این‌حال، چیزهایی را به این بهانه می‌نویسم. 🔹️از توصیف‌هایی - اگر نگوییم تعریف- که از انسان شده، یکی این است که انسان، دست دارد. به عبارتی، آدمی تنها موجودی ست که دست دارد. دست داشتن به یک معنا، جهان داشتن و امکان ربط با دیگری و با چیزهای دیگر داشتن است. 🔹️دست است که آدمی را آدمی می‌کند، چون ما اساسا ربط به دیگری هستیم. آیا مراد از دست در اینجا، همان جسمانیت محدود آن است؟ هم آری و هم نه. آری، چون دست، ابزار آدمی ست برای برقراری نسبت با دیگری و تسلط بر چیزها. نه، چون آدمی از ابتدا در شبکه‌ای از روابط که پیش از او کسانِ دیگر برساخته‌اند، موجودی در دسترس یا در دست است و درست به همین دلیل چیزهای دیگر می‌توانند در دسترس او باشند یا نباشند. بنابراین، حتی انسانی که (از لحاظ جسمانی) دست هم ندارد، دست دارد! 🔹️برگردیم به فیلم‌مان! دستِ جامانده و جدا شده، در پی بدنی است که بدان تعلق داشته و در حادثه‌ای او را از دست! داده است. در اینجا (عنوان فیلم) دست است که می‌گوید بدنم را گم کرده‌ام. 🔹️به نظرم چنین می‌آمد که در این فیلم، شخصیت اصلی داستان، گرچه دستش را از دست می‌دهد، چیزی از او کاسته نمی‌شود و کماکان می‌کوشد تا خود را حتی از پس این فقدان، متحقق کند. به عبارتی، سوژه، تلاشیِ بدن را نمی‌فهمد یا جدی نمی‌گیردش. 🔹️می‌توان چنین گفت که سوژه در دوره ما، پیش از تلاشیِ بدن، متلاشی شده، یعنی دست‌کم، از اصول متعارفی که سوژه را سوژه می‌کند - مثلا این اصل که سوژه پروای بدنش را دارد یا ملتفت است بدان - گسسته است. 🔹️گاهی این‌گونه است که آدمی می‌گذارد، بدنش متلاشی شود. گاهی هم سوژه، پیش از بدن متلاشی شده است؛ گاهی هم سوژه همان بدن است، یا می‌پندارد که چنین است و تلاشی شان هم‌رخداد است. 🔹️بدنِ از هم‌گسسته، اما، در متنی از روابطِ موجود انسانی و در شبکه‌های اجتماعی موجود، ناگهان، متوجه خودش می‌شود و این تلاشیِ فردانی در بستری کلی‌تر یعنی در متن اجتماع، کاملا بی‌معنا می‌شود. یعنی، اجتماع نگران تلاشیِ هیچ سوژه یا بدنی نیست! در دوره ما، دست می‌داند که اگر بدنش را بیابد (که در فیلم چنین می‌شود)، چیزی به او نمی‌افزاید. و این یعنی، در زمانه ما، آدمی دیگر دست ندارد یا اینکه می‌تواند دست نداشته باشد. ✍🏻نویسنده؛ مجید کمالی 💠ادامه مطلب و متن کامل؛ http://fekrat.net/?p=441 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️وجوب حفظ جان در 🔸️یک گروه معتقد است طبق هشدار پزشکان، مجامع و محافل دینی مثل دیگر مجامع عمومی درصورت لزوم باید تعطیل شوند و برگزاری مجالس و مناسک مذهبی موقتاً متوقف شود. 🔸️در مقابل گروه دیگر که خود را مدعی می‌داند، معتقد است باید با تکیه بر باور دینی مانند «توکل» و «توسل» و نهایتاً عمل به دستورات طبی احادیث و البته نکات بهداشتی، با کرونا مقابله کرد، بر همین مبنا، این گروه به شدت مخالف اختلال در برگزاری مناسک مذهبی و محدودسازی اماکن زیارتی‌اند. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️وجوب حفظ جان در 🔷گسترش در کشور بحث‌های زیادی را در مورد تعطیلی حرم‌های اهل بیت و امامزادگان و همچنین محافل مذهبی صورت داد که در این باره دو رویکرد عمده را می‌توان برشمرد. 🔸️یک گروه معتقد است طبق هشدار پزشکان، مجامع و محافل دینی مثل دیگر مجامع عمومی درصورت لزوم باید تعطیل شوند و برگزاری مجالس و مناسک مذهبی موقتاً متوقف شود. 🔸️در مقابل گروه دیگر که خود را مدعی می‌داند، معتقد است باید با تکیه بر باور دینی مانند «توکل» و «توسل» و نهایتاً عمل به دستورات طبی احادیث و البته نکات بهداشتی، با کرونا مقابله کرد، بر همین مبنا، این گروه به شدت مخالف اختلال در برگزاری مناسک مذهبی و محدودسازی اماکن زیارتی‌اند. 🔸️مثلاً حسین روازاده از مدعیان طب اسلامی گفته است: «من به آماده، هم در مسجد و جلسات خصوصی با همه روبوسی می‌کنم، هم مرقد می‌رم. این‌ها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند و به ما صدمه بزنند. کاری که دارند انجام می‌دهند هیچ معنایی ندارد. 🔸️ضمناً این چه بیماری است که شما اینقدر گنده‌اش کردید؟ مگه درمانش کاری دارد؟ من اعلام آمادگی می‌کنم، شخصاً ورود می‌کنم به آنجایی که این بیماران هستند، درمانشان را شروع می‌کنیم تا ببینید چقدر سریع درمان می‌شوند.» ✍🏻نویسنده؛عباس بنشاسته ادامه مطلب و متن کامل: http://fekrat.net/?p=445 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️صحبت‌های پروفسور علی کرمی در خصوص و 🔹️در برنامه عصر 1⃣ آیا جامعه ایرانی مورد حمله بیوتروریسم صهیونیستی قرار گرفت است؟ 2⃣ آیا ویروس کرونا ساختار آزمایشگاهی دارد؟ 3⃣ آیا ویروس کوئید 19 حمله تلافی جویانه ایالات آمریکا علیه ملت ایران است؟ ☀️ 20 اسفند ماه 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
جنگ و ترور بیولوژیک.mp3
5.25M
🔊 صحبت‌های پروفسور علی کرمی در خصوص و در برنامه عصر 1⃣ آیا جامعه ایرانی مورد حمله بیوتروریسم صهیونیستی قرار گرفت است؟ 2⃣ آیا ویروس کرونا ساختار آزمایشگاهی دارد؟ 3⃣ آیا ویروس کوئید 19 حمله تلافی جویانه ایالات آمریکا علیه ملت ایران است؟ ☀️ 20 اسفند ماه 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️کتاب خوب بخوانیم... 🔰پیشنهاد ویژه 📚 کتاب رهش ✍ نویسنده : رضا امیرخانی 🔹️رمان رهش را از زبان زنی به نام لیا می‌خوانیم، مادری که برج‌ساز بوده و حالا از سبک معماری شهر بی‌زار است و با همسرش علا که در شهرداری کار می‌کند مدام در جنگ است. 🔹️آن‌ها پسری به نام ایلیا دارند که از بیماری آسم رنج می‌برد. لیا شهر تهران را باعث و بانی بیماری پسرش می‌داند. آن‌ها در خانه‌ی پدری لیا زندگی می‌کنند، خانه‌ای در محله‌ی دارآباد که دست نخورده باقی مانده و همراه یک خانه‌ی دیگر تنها خانه‌های محله‌اند که شکل قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. 🔹️رهش رمانی در وصف این روز‌های تهران است، تهرانی که بیشتر خانه‌های قدیمی آن تبدیل به برج‌های سر به فلک کشیده شده و به قول لیا وقتی از بالا به شهر نگاه کنی برج‌هایی نصفه می‌بینی که معلوم نیست کجا به زمین رسیده‌اند. 🔹️این کتاب به روند تغییر در پرداخته است که یکی از مشکلات بزرگ آن هوا و بروز بیماری‌های تنفسی در نسل جدید است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️"عصر اندیشه" شماره ۲۲ خود را در آستانه سال جدید منتشر کرد. 🔹️عصر در شماره جدید خود موضوع مهم و بحث‌برانگیز تجدیدنظر در قانون اساسی را با رویکردی حقوقی در کانون توجه قرار داده و طرح جلد مجله نیز به همین موضوع اختصاص یافته است. 🔹️مصاحبه با اساتید و چهره‌های شناخته‌شده‌ای چون دکتر کدخدایی، دکتر ارسطا و دکتر اسماعیلی بر وزن این پرونده می‌افزاید؛ در کنار آن، پرونده «طریقت در پرتو شریعت» که به بحث جایگاه عرفان و تصوف در تفکر شیعه پس از واکنش‌های ایجادشده به فیلم مست عشقِ حسن فتحی می‌پردازد و نیز پرونده هنری با عنوان «سینمای استراتژیک» دیگر مطالب این شماره مجله‌اند. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️سته فیلم ، برای روزهای در خانه 🔻(بخش اول) 1⃣ داد 🔸️مستند «داد»، در اعتــراض بــه فســاد و زد و بندهــای دلالان باربــری، عــده‌ای از راننده کامیون‌هــا در بنــدر عبــاس دســت بــه اعتــراض می‌زننــد ولــی بــا مشــکلی مواجــه مــی‌شــوند، مشــکلی بــه نــام اقــدام علیــه امنیــت ملــی! بــه ایــن بهانه تعــدادی از دانشــجویان، بعــد از اطــلاع از موضوع وارد ماجــرا می‌شــوند. 🔸️آنهــا تصمیــم می‌گیرنــد تــا در ایــن رابطــه یــک مســتند بســازند. مســتندی کــه کمــی از ایــن ماجــرا فراتــر خواهــد رفــت. جمهوریــت، عدالــت و امنیــت! 💠 https://ammaryar.ir/product/%d8%af%d8%a7%d8%af/ 2⃣ قائم مقام 🔸️مستند ” قائم مقام ” روایتی بدون سانسور و منصفانه از زندگی آیت الله منتظری را به تصویر کشیده است. 🔸️این مستند روایتی از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت ایشان را شامل می شود و برای اولین بار به طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است. 🔸️دوران قائم مقامی آیت الله منتظری و سال;های پس از عزل او، از مقاطعی است که به دلیل حساسیت های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است، بسیاری از شخصیت های سیاسی هم یا درباره این مساله حاضر به گفتگو نیستند و یا به سختی حاضر به مصاحبه می شوند. 💠https://ammaryar.ir/product/%d9%82%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%85/ 3⃣ ولایت فقیه در دو روایت 🔸️مستند “ولایت فقیه در دو روایت”بعد از چند دهه و برای اولین بار روایتی بی پرده از ولایت مطلقه ی فقیه را به تصویر می کشد. 🔸️مواضع مراجع تقلید در قبال ولایت مطلقه فقیه یا شخص ولی فقیه و ارتباط یا عدم ارتباط ولایت مطلقه ی فقیه با استبداد، دو روایتی است که این مستند گذری بر آنها دارد. 💠https://ammaryar.ir/product/%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%81%d9%82%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%aa/ 4⃣ زخم‌خورده: قدرت انجمن ملی سلاح 🔸️مستند «زخم خورده»، به سراغ چالش بزرگ ایالات متحده در حمل سلاح گرم توسط شهروندان آن می‌رود. 🔸️جایی که انجمن حمایت از سلاح (National Rifle Association) با قدرت مخوف خود سعی به حمایت از اسلحه داران آمریکایی دارد. این حمایت به جایی رسیده است که کودکان با اسلحه به مدرسه خود می روند و باعث کشتار فجیعی می شوند. 🔸️در این مستند به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا تا کنون با علم به خشونتی که اسلحه در جامعه آمریکا به وحود آورده است ولی بازهم واشنگتن اقدامی برای ایجاد محدودیت در حمل اسلحه نکرده است. 💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b2%d8%ae%d9%85%e2%80%8c%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%d9%85%d9%84%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d8%ad/ 5⃣ تهران دمشق 🔸️تاکنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ افروزی آن ساخته شده است اما اینبار دوربین مستندساز به پشت جبهه‌های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است. 🔸️این مستند ریشه‌های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکل‌گیری بحران در سوریه را جستجو می‌کند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت ۷سال از جنگ ارائه کند. 🔸️روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز می‌پردازد تا هشداری باشد برای افرادی که ایران برای‌شان مهم است اما… 💠https://ammaryar.ir/product/%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%85%d8%b4%d9%82/ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️سته فیلم ، برای روزهای در خانه (بخش دوم) 1⃣ تنها میان طالبان 🔹️مستند «تنها میان طالبان» یک روایت بی واسطه در مورد نگرش طالبان به مسائل مختلفی از جمله سیاست، مذهب و قومیت است. 🔹️اسلام زاده چند بار به کشور افغانستان سفر کرد تا سرانجام موفق شد اجازه حضور بین این گروه را پیدا کرد و ۱۵ روز در میان طالبان زندگی کرد. وی با مقام‌های ولایتی طالبان در استان «هلمند» مصاحبه کرده‌است. 💠 https://ammaryar.ir/product/%d8%aa%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86/ 2⃣ سلفی با ابومهدی 🔹️مستند «سلفی با ابومهدی» به جریان حضور ابومهدی المهندسی فرمانده حشدالشعبی در جبهه‌های مقاومت می‌پردازد. 🔹️شهید ابومهدی مهندس، اصلی‌ترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش ایجاد کرده و سال‌ها در میان مردم برضد تهدیدهای مشترک عراق جنگیده است. 🔹️سلفی با ابومهدی روایت عملیات صلاح الدین و باز پس‌گیری جرف الصخر است. جنگی که آغاز دومینوی شکست‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش بود. 💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b3%d9%84%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%a8%d9%88%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c/ 3⃣ الف الف پاریس 🔹️مستند «الف الف پاریس» روایتی است از حمزه غالبی مسئول شاخه جوانان و دانشجویی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، یک هفته پس از انتخابات، دستگیر و زندانی شد. 🔹️غالبی در این مستند از تجربه حضور در اغتشاشات خیابانی سال 88 و نحوه خارج شدن از ایران می‌گوید. 💠https://ammaryar.ir/product/%d8%a7%d9%84%d9%81-%d8%a7%d9%84%d9%81-%d9%be%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3/ 4⃣ عیون الحرامیه 🔹️این فیلم برگرفته از داستان واقعی عملیات مسلحانه‌ای است که در سال 2002 در منطقه‌ای به نام «عیون الحرامیه» صورت گرفت و در جریان آن 11 سرباز اسرائیلی و 2 شهرک‌نشین توسط یک مجاهد قناصه‌ به دست فلسطینی کشته شدند. 🔹رژیم صهیونیستی دو سال از یافتن این مجاهد فلسطینی به نام «ثائر حماد» که این عملیات را در نهایت مهارت و در جریان انتفاضه الاقصی و برای گردان‌های الاقصی انجام داد، عاجز بود. 🔹️در این فیلم که بازیگران مطرح مصری و الجزایری بازی می‌کنند به روایت نبرد همزمان فلسطینی‌های غیرتمند با دشمن اشغالگر و خائنان به آرمان فلسطین می‌پردازد. 💠https://ammaryar.ir/product/%d8%b9%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87/ 5⃣ بعد از ظهر 🔹️در اتفاقات پس از انتخابات سال 88، طلبه‌ای به نام آزاده، دوسش نازی را که جزو جنبش سبز است به حوزه علمیه کوثر دعوت کرده است. حوزه تعطیل و نازی ناپدید می‌شود. 🔹️آزاده و دوستان طلبه‌اش به‌دنبال نازی راهی خیابان شده و بدن کتک خورده و مجروح نازی را در میان درگیری‌ها پیدا می‌کنند. چون راه بسته است، آنها نازی را به حوزه می‌برند. کم‌کم درگیری ها شدت می‌گیرد و حال نازی وخیم‌تر می‌شود. 🔹️فیلمی در اینترنت پخش می‌شود که در آن به نظر می‌رسد طلبه‌ها نازی را ربوده‌اند. حال آنها به ربودن نازی متهم شده‌اند و باعث تحریک جوانان به درب حوزه می‌شود. اما با انتشار فیلم اصلی این اتفاق، این دروغ برملا می‌شود. 💠 https://ammaryar.ir/product/بعد-از-ظهر/ 6⃣ لکه 🔹️فیلم داستانی “ لکه ” از زاویه‌ای متفاوت به فتنه ۸۸ می پردازد، ماجرا رویارویی مادر یکی از کشته شدگان فتنه ۸۸ با سیاستمداری است که در فتنه ۸۸ با حضور در صف مخالفین نظام، مشروعیت آن را زیر سوال می‌برد و حالا در دولت جدید قرار است مدیرکل شود. 💠 https://ammaryar.ir/product/%d9%84%da%a9%d9%87/ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️ضرورت تعاون و تکافل و مواسات 🔷 حيات انسانى به همبستگى و تعاون و تكافل آن است. 🔸️«تعاون» به معنى يارى و پشتيبانى يكديگر و همراهى، مشاركت و همكارى در هر كارى است،«تكافل» به معنى برعهده داشتن امور يكديگر و مسئوليت مشترك در اداره امور و تضامن است، اينكه هر عضو جامعه خود را كفيل ساير اعضا بداند و هركس در جهت تأمين و برطرف كردن نيازهاى ديگران و حفظ سلامت و مصالح جامعه تلاش كند. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️ضرورت تعاون و تکافل و مواسات 🔷 حيات انسانى به همبستگى و تعاون و تكافل آن است. 🔸️«تعاون» به معنى يارى و پشتيبانى يكديگر و همراهى، مشاركت و همكارى در هر كارى است،«تكافل» به معنى برعهده داشتن امور يكديگر و مسئوليت مشترك در اداره امور و تضامن است، اينكه هر عضو جامعه خود را كفيل ساير اعضا بداند و هركس در جهت تأمين و برطرف كردن نيازهاى ديگران و حفظ سلامت و مصالح جامعه تلاش كند. 🔸️نشانه جامعه اخلاقی و ايمانى تكافل اجتماعى و مواسات انسان ها با يكديگر است. «مواسات» در لغت به معنى مساعدت، دستگيرى، هميارى، تعاون، برابر داشتن، غمخوارى، ياريگرى و مددكارى به مال است. و نيز معاونت ياران و دوستان و مستحقان در معيشت و تشريك ايشان در قوت و مال است.همچنين كسى را به مال خود برابر گردانيدن است. 🔸️مواسات كردن يعنى ديگرى را در تن و مال چون خود شمردن،يارى و غمخوارى كردن با كسى در مال و جان و كسى را در چيزى همچون خويشتن داشتن. 🔸️انسان اجتماعى است و جامعه انسانى بدون همراهى و مشاركت و همكارى (تعاون) و بدون مسئوليت مشترك و تأمين و تضامن (تكافل) و بدون يارى همه جانبه و برابر داشتن (مواسات) خالى از انسانيت است. 🔸️ارزش و اعتبار جامعه انسانى به ميزان تعاون و تكافل و مواسات آن است. ميزان مسئوليت همگانى و هميارى جمعى و فداكارى عمومى و همكارى در تحقق نيكى ها و جلوگيرى از بدى ها بيانگر ميزان زنده بودن جامعه است. 🔸️جامعه ايمانى چون پيكرى است كه با آسيب ديدن يك عضو ديگر اعضا متأثر و متألم مى شوند و همه در دفع آن آسيب برمى آيند. 🔸️رسول خدا (ص) فرمود : «مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَ تَعَاطُفِهِمْ وَ تَرَاحُمِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ شَيءٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمَّى.» المسند ، احمد بن حنبل ، ج ۴ ، ص ۲۷۴ 🔸️مثل مؤمنان در پيوند و دوستى و محبت و رحمت به هم [ و اهميت دادن به سرنوشت يكديگر ] مثل يك پيكر زنده است كه اگر چيزى از آن به درد آيد، ساير اجزاى پيكر با آن همدردى مى كنند. ✍🏻نویسنده؛دکتر مصطفی دلشاد تهرانی 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net