eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
لینک مجازی شرکت در جلسه: لینک‌های دعوت به جلسه 🌐 https://bbb04.dte.ir/b/atu-hqa-t9p-tgo 🌐 dte.bz/scs
29.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۱ 🎙دکتر حبیب‌الله بابایی،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 استخفاف به مثابه‌ی یک راه برای عرفی‌شدن 📌 آیا سکولاریسم حداقلی به‌صورت اتوماتیک منتهی به سکولاریسم حداکثری می‌شود یا نه؟ آیا شما می‌توانید وضعیت سکولارشدگی حداقلی را فریز کنید و از بسط آن به دامنه‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی جلوگیری کنید؟ 👈 متن بخش اول در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۱ 🎙دکتر حبیب‌الله بابایی،‌ عضو هی
🔻 متن و فیلم دیگر سخنرانان این نشست به مرور در کانال فکرت منتشر خواهد شد. @Fekrat_Net
آینده ایران - بیژن عبدالکریمی و شهریار زرشناس.mp3
34.56M
🔰برنامه تلویزیونی شیوه 🔹 موضوع: آینده ایران 📌با حضور: 👤دکتر شهریار زرشناس 👤دکتر بیژن عبدالکریمی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢مطالبه گری عمومی از سلبریتی‌ها، حلقه گمشده افکار عمومی ✍️سیدجعفر رضوی 🔸طی تمامی بحران‌های که طی سال‌های اخیر از سوی غرب برای جمهوری اسلامی در عرصه ایجاد اعتراضات اجتماعی به وجود آمده است، یک مسئله، به مرور زمان رنگ بیشتری به خود گرفته است و آن هم تشدید موضع گیری سلبریتی‌ها است. نوع موضع گیری سلبریتی‌ها از انتقادات خاص و دو پهلو به سمت انتقادات مستقیم به حاکمیت و جمهوری اسلامی تغییر یافته است. آنچه در این بین همواره نمود یافته، آن است که این سلبریتی‌ها که «شهرت» خود را در نهادهای همین حاکمیت و در میان همین مردم به دست آورده‌اند به ابزارهای مخالفت با جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند. 🔸تقسیم جامعه به مردم و غیر مردم یکی از نکات قابل توجه در موضع گیری‌های «سلبریتی»‌ها آن است که آنها خواسته‌های خود را قالب حمایت از مردم و یا از زبان مردم بیان می‌کنند. اما زمانی که فحوای پیام آنها را رمزگشایی می‌کنیم این نکته کاملاً آشکار قابل درک و لمس است که مقصود آنها دسته و قشر خاصی از مردم است. این دسته و قشر خاص همانهایی هستند که به شدت تحت تأثیر همین «سلبریتی»‌ها قرار دارند و بیشتر آنها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. به عنوان نمونه یکی از این «سلبریتی» اینگونه عنوان کرده است که مردم سؤالات زیادی در ذهنشان وجود دارد و از حاکمیت سؤال دارند لذا حالشان خوب نیست و برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند. در این جملات تنها کسانی که به نشانه اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند، مردم نامیده شده‌اند و خیل عظیم میلیونی جمعیتی که در حمایت از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند نادیده گرفته شده‌اند. در حقیقت این دسته از مردم را «مردم» لحاظ نکرده‌اند و در دسته «غیر مردم» جا گرفته‌اند. دلیل این امر آن است که همواره «سلبریتی»‌ها کسانی را که از آنها تأثیر می‌پذیرند و دیدگاهی شبیه دیدگاه این «سلبریتی»‌ها دارند، «مردم» می‌دانند. کسانی که با آنها در تعامل اند و «سلبریتی» بودن این جماعت را می‌ستایند. 🔸لزوم مطالبه از سلبریتی‌ها در مسائل حمایتی جماعت «سلبریتی» هیچ گاه در مسائلی که با رویکرد از حمایت نظام جمهوری اسلامی باشد ورود نکرده‌اند و همواره در آنها ساکت بوده‌اند. به عنوان مثال هنگامی که در سال 1396، جماعتی از «دراویش» اغتشاش نیمه مسلحانه‌ای را در خیابان پاسداران تهران به راه انداختند، یک جوان بسیجی به نام «محمد حسین حدادیان» به طرز فجیعی به دست دراویش به شهادت رسید. در آن برهه بخش اعظم سلبریتی‌ها در خصوص شهادت این جوان بسیجی سکوت کردند و برخی نیز با جملات کنایه دار، به حمایت از فرقه «دراویش» پرداختند. آنچه حلقه مفقوده امروز در حوزه اجتماعی «سلبریتی»‌ها است، مطالبه عمومی از جماعت «سلبریتی» در تمامی امور مشابه است. اینکه چرا سلبریتی‌ها از فوت یک دختر ایرانی در مقر پلیس امنیت اجتماعی، حمایت همه جانبه می‌کنند اما در مقابل شهادت علی سراوانی در همان ایام حمایت نمی‌کنند باید یک مطالبه عمومی شود. اینکه چرا آنهایی را که اموال عمومی را تخریب می‌کنند سلبریتی مردم خطاب می‌کنند اما جمعیت میلیونی حامی قرآن و جمهوری اسلامی را مردم خطاب نمی‌کنند باید یک مطالبه عمومی شود. 🔸سلبریتی‌ها نه تنها از جانب حاکمیت به پاسخگویی فرا خوانده نشده‌اند، بلکه از سوی افکار عمومی اکثریت جامعه- که حامی نظام و خواستار تمامیت ارضی کشور هستند- نیز به پاسخگویی فرا خوانده نشده‌اند. لزوم مطالبه گری عمومی از جماعت «سلبریتی»، امری قطعی است که نباید در آن تردید کرد و جامعه باید به سمت آن حرکت جدی داشته باشد. آنها که ادعای حمایت از مردم را دارند و خود را حامی مردم توصیف می‌کنند اگر از سوی اکثریت جامعه -که توسط همین جماعت «سلبریتی» نادیده گرفته شده و مردم خوانده نشده‌اند- مورد سؤال قرار گیرند قطعاً تعدیل و اصلاح خواهند شد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔺نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بر منتظران مبارک باد @Fekrat_Net
🔰 هفتگی مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ⚡️شورش‌های آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر 👤سخنران: دکتر محمد حسنی ⏰زمان: شنبه، ساعت 15 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 زنان و استفاده‌ از فضای مجازی ⭕️ آغاز هزارۀ سوم و انقلاب اطلاعات و دانش، نگرش جنسیتی و محدود ساختن حضور بر اساس جنسیت در فضای تعاملی، جامعۀ بشری را با چالش مواجه کرده است. ⭕️ رابطۀ مجازی بین انسان‌ها روز به روز فراگیر‌تر می‌شود. ⭕️ فناوری‌های کامپیوتری امکان تعامل انسان-ماشین را به شکلی کاملاً جدید، بدیع و مهم‌تر از آن، امکان تعامل انسان-انسان در فضایی مجازی را فراهم می‌کنند. ⭕️ زنان ایرانی نیز بر اساس آمارهای موجود روز به روز استقبال بیشتری از فرصت‌های ارتباطی موجود در این فضا می‌کندد که این امر می‌تواند به رشد و توسعۀ آنان کمک کند؛ اما با این حال نباید از چالش‌های موجود در فضای مجازی برای زنان غافل بود. 🎙سرکارخانم طالبی‌دارستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کدام است، مسبوق به تعریفی است که از دین و سینما در نظر داریم و مرتبتی که برای هر یک از آن دو در عالم وجود و معرفت قائل می‌شویم. در اینجا از ماهیت و تعریف سینما سخنی به میان نمی‌آوریم اما در باب دین باید گفت تردیدی نیست که هر یک از مکاتب و نحله‌های فکری تصویری ویژه از دین دارد و بسته به اینکه آن را از درون بنگرد یا از بیرون؛ به آن معتقد باشد یا بی اعتقاد؛ حقیقت بپندارد یا طریقت یا شریعت و یا جمع میان آن‌ها، تعریفی متفاوت از آن ارائه خواهد کرد و البته ما که حبل المتینی چون قرآن در اختیار داریم تعریف و تصویرمان از دین را هم از این حبل المتین خواهیم گرفت. ✍️محمدرضا چاوشی، محقق و پژوهشگر 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کد
💢 واکاوی سینمای دینی در ایران 🔹در کشور ما نظریات متفاوتی در خصوص رابطه سینما و دین و در نتیجه امکان تحقق سینمای دینی مطرح شده است. عده‌ای آن را مسئله‌ای مسلم فرض کرده‌اند و برخی برای تحقق آن شروطی تعیین کرده‌اند که گاه ناممکن می‌نماید. در طی سال‌های پس از انقلاب، غالب کسانی که از دریچه دین به سینما ورود داشته‌اند سینمای دینی را امر پیچیده‌ای ندانسته و آن را محقق می‌دانسته‌اند. به‌عنوان مثال، نصرت الله تابش یکی از این افراد است. نقطه آغاز بحث او را باید آنجا یافت که تکنولوژی را نه زاییده تمدن و فرهنگ غربی که دستاورد انسان و ناشی از نیاز او می‌داند. او تکنولوژی را در مرحله اول زاییده نیاز انسان می‌داند و در مرحله دوم آن را تداوم حس انسان می‌داند(تابش ۱۳۹۳: ۲۳). 🔸او هم سینما و هم تکنولوژی را نه زاییده فرهنگ، که مؤثر بر آن می‌داند. در این دیدگاه، تکنولوژی دارای ذات و غایت نیست و هرکس قادر است به هر شیوه‌ای و با هر هدفی از آن استفاده کند. از این منظر، سینمای دینی نه‌تنها امری ممکن است، بلکه در همین روزگار نیز حاضر است. به همین علت، تابش تاریخ سینمای دینی را به ابتدای تاریخ سینما پیوند می‌زند و ساخت آثاری را در مورد پیامبران شاهد گفته خود می‌داند. او حضور شخصیت‌هایی مانند ژان والژان یا اسقف برادران کارامازوف را حکایت‌گر امکان تحقق سینمای دینی می‌داند. 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#گفتگو 💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کد
💢 واکاوی سینمای دینی در ایران 🔹در نظرگاهی متفاوت، محمد مددپور از اندیشمندانی است که تحقق سینمای دینی را در وضعیت فعلی مسئله‌ای ناممکن می‌داند. مددپور اصولاً مشکل کار را در تعریف سینمای دینی نمی‌داند؛ چراکه از دید او تعریف یک شیء فقط پس از وجود آن امکان‌پذیر است وگرنه پیش از وجود چیزی نمی‌توان آن را تعریف کرد. باور وی این است که سینمای اسلامی فقط در زمان آینده و در عصر موعود(عج) به صورت کامل به وجود خواهد آمد. اما امکان تحقق سینمای «انتظار و آماده‌گر ولایی» وجود دارد(مددپور ۱۳۸۷: ۱۶۴). او دو شرط را برای پیدایی سینمای دینی در عصر غیبت بر می‌شمارد: اول این که بدون لطف و اراده الهی امکان تحقق آن وجود ندارد و دوم آن که شرط انسانی آن تحقق یافتن استعداد فطری انسان می‌باشد که شنوای ندای حق است(همان: ۱۳۰). در این دیدگاه، چون تحقق این دو شرط در عصر غیبت ممکن نیست چنین سینمایی امکان ظهور ندارد. اما متفکری چون مرتضی آوینی مسئله را پیچیده‌تر می‌بیند و برای حل آن به تعمق در مباحث نظری روی می‌آورد. او سینما را یک فرآورده تکنولوژیک می‌داند و تکنولوژی نیز در نگاه او از مهم ترین دستاوردهای تمدن غرب به شمار می رود. آوینی تکنولوژی را «فرهنگی» می‌داند که «شیئیت» پیدا کرده است و از این رو تکنولوژی، بر خلاف باور غالب، وسیله ای نیست که در خدمت هر غایتی درآید، بلکه خود دارای جهت و غایت فطری است(آوینی ۱۳۹۰، ج ۳: ۱۸۴). 🔰 مطلب کامل را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
لینک مجازی شرکت در جلسه: لینک‌های دعوت به جلسه 🌐 https://bbb04.dte.ir/b/atu-hqa-t9p-tgo 🌐 dte.bz/scs
31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب»- بخش ۲ 🎙دکتر احمد شاکرنژاد،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 گونه‌شناسی واکنش‌های معنوی به گشت ارشاد 📌جریان معنویت عصر انقلاب اسلامی مدافع این اتفاق نبودند؛ یعنی مدافع این‌که گشت ارشاد به این شیوه این کار را انجام دهد، نبودند؛ به‌طوری جدی مخالف حواشی این جریان بودند و چند چیز را برجسته می‌کردند که برایم جالب بود. این نکات عبارت بودند از: ۱- همین اتفاقات در سایر کشورها هم می‌افتد چرا به آنها توجه نمی‌کنید؟ ۲- این‌که چرا گشت ارشاد به معنای درست آن انجام نمی‌دهید؛ یعنی سیاست‌های گشت ارشاد باید اصلاح شود. 👈 متن بخش دوم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net