eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نشست علمی؛ فارابی و نقش عدالت و محبت مدنی در نظام اجتماعی مدینه فاضله 🌀 دکتر سید مهدی امامی‌جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان 🔸 دوشنبه ۳۰ آبان ۱۰صبح 🔸 خ حافظ، سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، آبان 1402 در ایران و در محورهای کلی ذیل برگزار می‌گردد: محورهای میان‌رشته‌ای: فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی مدیریت تحول علوم انسانی تمدن نوین اسلامی قرآن و علوم انسانی محورهای رشته‌ای: اقتصاد اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی روانشناسی اسلامی علوم سیاسی اسلامی فقه و حقوق اسلامی مدیریت اسلامی معماری و شهرسازی اسلامی متن کامل خبر: https://scih.ir/Dwpvq 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📝 💠 لزوم بسترسازی فرهنگ گفتگو در مجامع دانشگاهی 🔸 آنچه مسلم است این که ایجاد و توسعه زبان مشترک و فرهنگ گفتگو و دیالوگ بین مسئولان و نسل جدید از جمله دانشجویان و دانشگاهیان، امروزه یکی از ضروری‌ترین مباحث کشور ماست. 🔹در گام دوم انقلاب به شدت نیاز داریم که دستاوردها و پیشرفت های کشور در کنار نقاط ضعف و نواقص مطرح شود، چه آن که در حال حاضر متأسفانه نسل جدید ما از بخش مهمی از پیشرفت‌های علمی کشور بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع است به خصوص این که الآن ما در برخی بخش های علمی جزو ۵ یا ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و حیف است که این‌ها به شکل جذاب و بیان هنرمندانه به اطلاع عموم مردم خاصه نسل جوان نرسد. 🖋 دکتر مونا جامی‌پور، مدیر پژوهش دانشگاه حضرت معصومه(س) 💢 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید 🆔 @Fekrat_Net
📸 گزارش تصویری ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📸 گزارش تصویری ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| فرق جامعه ساکن با جامعه پویا 🎙استاد مطهری(ره): 🔸جامعه زنده برای کسانی احترام قائل است که: ▪️متکلم‌اند نه ساکت ▪️متحرک‌اند نه ساکن ▪️باخبرند نه بی‌خبر 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🚨 قورباغه‌های هفت‌تیرکِش ✍️ امیرعباس طباطبایی 🔷 طبق آخرین یافته‌های علمی هفت‌گونه قورباغه در ایران وجود دارد که یک گونه از آن‌ها در ناحیه جنوب تا جنوب شرق کشور زیست می‌کنند؛ همچنین شش‌گونه دیگر در بخش‌هایی از شمال کشور و نواحی زاگرس و جنوب غرب وجود دارند. متخصصین ویژگی‌های زیادی را برای این حیوان بیان کردند که می‌توان سه مورد را جز مهمترین آنها دانست: 1️⃣ دوزیست‌بودن: قورباغه‌ها زیست واحدی ندارند؛ آنها نمی‌توانند خود را در وضعیت ثابت قرار داده و به صورت پیوستار زندگی کنند چرا که اصولا حیاتشان به همین تزلزل بسته است. 2️⃣ جهش‌کردن: قورباغه‌ها برخلاف دیگر حیوانات نه راه می‌روند، نه می‌دوند و نه می‌خزند؛ بلکه آنها می‌جَهَند؛ یعنی به یک‌باره از نقطه‌ای به نقطه دیگر پرش می‌کنند و هیچگاه در موقعیت آرام به پیش نمی‌روند. 3️⃣ حمله به دوست و دشمن: قورباغه‌ها (مخصوصا انواع خطرناک آنها) زمانی که موجودیت خود را در خطر ببینند، به هر طریقی که شده (یا از طریق پوست یا از طریق نیش و بزاغ)، زهر خود را به طرف مقابل (خواه دوست باشد یا دشمن) می‌ریزند. 🔶 تا اینجا فقط یک سری نکات علمی رو مرور کردیم؛ غرض از بیان این مطالب این بود که در وضعیت فعلی کشور، باید مراقب انسان‌های قورباغه‌صفتی باشیم که اولا منافق‌گونه و دوزیست‌وار فقط به فکر منافع خود هستند؛ ثانیا هیچ تعادل شخصیتی نداشته و به یک باد رسانه‌ای از حالتی به حالت دیگر جهیده و مدام گرفتار افراط و تفریطند؛ ثالثا زمانی که دیگ برای آنها نجوشد، اجازه نخواهند داد تا دوست و دشمن بر سر آن سفره بنشینند. 🔷 این افراد فقط در ظاهر بین مردم محلی بلوچ و بختیاری و کرد و عرب زندگی می‌کنند و همانند مردم آن دیاران لباس می‌پوشند، ولی کوچکترین تحریکی کافی است تا آنها موجودیت خود را در خطر پنداشته و آن وقت نه به دشمنان فرضی خود (مامورین حکومتی) بلکه به مردم کوچه و بازار خودشان هم رحم نکنند. ✅ آری اینها نه بلوچند؛ نه بختیاری؛ نه کرد؛ نه ترک و نه حتی انسان؛ اینها مُشتی قورباغه‌اند که شهر را شلوغ پنداشته و هفت‌تیرکِش شده‌اند. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 مولویِ کاتولیک‌تر از پاپ 🔸قتل، ناامنی، فحاشی، انتشار ترس و وحشت در جامعه و در عین حال مظلوم نمایی و تلاش برای ترغیب زنان و دختران به فرهنگ بردگی و بی‌هویتی، اضلاع متناقضِ اغتشاشات اخیر بود که تشابه عجیبی به استراتژی داعش از شکل‌گیری تا استقرار داشت... 🔸جایگاه بانوان عفیف و اسطوره‌ای ایرانی به مثابه عناصری نمادساز در شکل‌گیری استعاره مامِ وطن و سرزمین مادری و نقش و منزلت مادران شهدا در ایجادِ پیوندِ مفهومِ خانواده و ملیت بر کسی پوشیده نیست، به همین جهت خط رسانه‌ای عبری، عربی، غربی سال‌هاست همگام با پروژه تجزیه ایران، فروپاشی نهاد خانواده را نیز کلید زده است... 🖋 مجتبی عباسی، نویسنده و پژوهشگر 💢 متن کامل در سایت فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حکومت، فلسفه عملی فقه 🎙دکتر رضا برنجکار؛ استاد حوزه و دانشگاه ▪️حکومت اسلامی یعنی چه؟ ▪️ارتباط بین عقل و دین چیست؟ ▪️نسبت عقل نظری و عملی با عقل ابزاری در حکومت اسلامی چیست؟ 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸 ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 موانع و امکان‌های عمومی کردن فلسفه در جامعه چیست؟ 🔸نشست تخصصی «فلسفه برای همه» با حضور مالک شجاعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فاطمه مینایی، عضو هیئت علمی دانشنامه جهان اسلام، عصر امروز ۲۸ آبان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. 🔸در این نشست مینایی گفت: طرح «فلسفه برای همه» در فرهنگ دنیای جدید به صورت‌های متنوعی اجرا شده و این فکر جا افتاده که فلسفه را می‌شود تا حدی عمومی کرد و عموم مردم می‌توانند از دستاوردهای فکری فیلسوفان استفاده کنند. با این حال فلسفه پیشینه زیادی در کشورهای در حال توسعه ندارد و ما با پدیده جدیدی روبرو هستیم. در طرح فلسفه برای همه، فرد عامی در مقام مخاطب فیلسوف قرار می‌گیرد، به جای اینکه فیلسوفان در حلقه خودشان گفت‌وگو کنند. منظور از عامی نیز فرد غیر متخصص است. جنبه دیگر فلسفه برای همه این است که اهل فسفه از انزوای حرفه‌ای خودشان بیرون بیایند و درباره مسائل اجتماعی و سیاسی اظهار نظر کنند. این دو جنبه در فلسفه باستان هم دیده می‌شود. درست است فلسفه برای همه جدید است ولی توجه فیلسوفان به حوزه عمومی در فلسفه باستان هم هست. سقراط فلسفه را برای عموم شهروندان آتن می‌گفت. افلاطون و ارسطو سعی می‌کردند حاکمان را با آموزه‌های فسفی آشنا کنند. 💢 متن کامل را در سایت ایکنا بخوانید 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net