eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸در نشست تحلیلی فکرت بررسی می‌شود؛ ☑️ عقلانیت، انتخابات، مردم 🔻بررسی نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در مشارکت حداکثری مردم با حضور 👤محمدباقر خراسانی؛ پژوهشگر حوزه و دانشگاه، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ⏰ پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، ساعت ۱۳. 🏢 خیابان هنرستان،پایین‌تر از تراب نجف‌زاده، ساختمان فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند؛ ✔️یازدهمین #مدار با عنوان: ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب
1402.10.26 مدار استاد رفعتی.mp3
8.95M
🎙 ا ☑️ مدار مردم 🔻واکاوی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم 👤 آیت‌الله عباس رفعتی نائینی ✔️ بررسی نسبت قدرت و مردم در حکمرانی دینی ✔️ جایگاه مردم در گفتمان امامین انقلاب ✔️ لوازم «توان‌بخشی معرفتی» و «جهت‌دهی دقیق» مردم در میدان مبارزه و ایستادگی چیست؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
▫️رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این هفته با عنوان: ☑️ بررسی فنی یادداشت‌های نویسندگان حرفه‌ای همراه با یادداشت‌خوانی 👤میزبان: سعید احمدی ویژه اعضای باشگاه فکرت (برادران) 📆 زمان: شنبه ۳۰ دی، ساعت ۱۵:۳۰ 🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت. 📍لوکیشن 📣 نام‌نویسی حضوری و مجازی به نشانی‌ 🆔 @saeidaa110 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸#یادداشت ا #انقلاب_اسلامی ☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر(بخش اول) 🖋محمد میرزائی ✔️1. با نگاهی به ف
☑️ گفتمان‌ انقلاب التقاط تحجر (بخش دوم) ✍️ محمد میرزایی ✔️2. در زمانی که مدرنیته با تمام قوا وارد ایران شده و همه عرصه‌های جامعه و فرهنگ را به تسخیر خود درآورده بود و گفتمان التقاط آخرین دارایی‌های خود را زیر پای آن قربانی می‌کرد و گفتمان تحجر با فرورفتن در خود آخرین نفس‌هایش را می‌کشید، گفتمان انقلاب با تکیه بر مبانی عمیق سنت در سپهر آسمان ایران، ظاهر شد و توانست با بسیج میلیونی انسان‌های اسیر در چنگال مدرنیته آنها را با خود همراه کرده و راه سومی غیر از التقاط و تحجر در برابر مردم ایران قرار دهد. امام خمینی ره توانست حکومت اسلامی را از دل مدرنیته بیرون کشیده و بنیان جدیدی متفاوت از مدرنیته طراحی کند. ✔️3. حکومت دینی هم به تغییر ساختارها نیاز داشت و هم به نیروی انسانی. نیروی انسانی را باید از میان دینداران به خدمت می‌گرفت که بخشی از آنها متحجر یا التقاطی بودند، بنابراین بخشی از این افراد وارد ساختار حکومت شدند و با ورود آنها گفتمان‌های التقاط و تحجر نیز راه خود را آرام آرام در سطح‌ها و لایه‌های مختلف حکومت و جریان‌های سیاسی باز کردند. ✔️4. پرسشی که وجود دارد این هست که در شرایط موجود، کدام گفتمان در ساختار حکومت غلبه دارد؛ التقاط، تحجر یا انقلاب؟ برخی معتقدند گفتمان تحجر غلبه کرده و حکومت دینی را به انسداد کشانده است و برخی نیز می‌گویند گفتمان التقاط غلبه داشته و باید خالص‌سازی کرد. به نظر می‌رسد با وجود حضور گفتمان التقاط و تحجر در لایه‌هایی از حکومت، هیچ کدام نتوانسته‌اند غلبه کنند و گفتمان انقلاب همچنان مدیریت صحنه را برعهده دارد. ولی فقیه با هوشمندی وضعیت کشور و شرایط جریان‌های سیاسی را می‌داند و توانسته با وجود حضور دو گفتمان رقیب از ظرفیت مجموع جریانها و اندیشه‌ها در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب بهره ببرد. 📍 البته وجود این دو گفتمان در بدنه حاکمیت، سرعت حرکت به سمت قله‌ها را کُند کرده است ولی متوقف یا منحرف نکرده است. با یک نگاه عمیق‌تر شاید بتوان گفت که وجود این دو گفتمان، برای گفتمان انقلاب، نعمت بوده و باعث رشد آن می‌شوند؛ زیرا گفتمان انقلاب با زورآزمایی با آنها، نقاط ضعف خود را شناسایی و ترمیم می‌کند و این ویژگی عالم ماده هست که هر چیزی با زورآزمایی و غلبه بر ضد خود رشد می‌کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸 ا ☑️ چه چیزی اجازه تولد جامعه‌شناسی ایرانی را نمی‌دهد؟ ✔️اتفاقاتی مثل سال‌های ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۱ و این آخری یعنی جنگ غزه، به ما نشان داد جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی در ایران خیلی سرحال نیست، بلکه در لحظاتی کاملا در بحران به سر می‌برد، یعنی بیش از اینکه بحث‌هایی را ناظر بر میدان انجام دهد که بتواند کمک کند آنچه را خوانده یا در ذهن خودش دارد را برای مخاطب می‌سازد. این وضعیت ما را به یک پرسش واداشته که در این لحظات می‌توانیم از انسداد جامعه‌شناسی در ایران صحبت کنیم یا اینکه نحله‌هایی از جامعه‌شناسی در ایران وجود دارند که به‌دلیل پررنگ شدن فضاهای رادیکال، دیده نمی‌شوند و این فضای رادیکال است که نمی‌گذارد جامعه‌شناسی نتواند میدان را توصیف کند؟ ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
📣 رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ مردم سالاری در اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی با حضور 👤حجت‌الاسلام محمد
دکتر باقر زاده1402.10.27 .mp3
11.8M
🎙 ا ☑️ مردم سالاری در اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی با حضور 👤حجت‌الاسلام محمدرضا باقرزاده؛ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) ✔️نقش مردم در تأسیس و تشکیل حکومت اسلامی و تداوم و پویایی آن از منظر علامه مصباح یزدی چیست؟ ✔️آیا این حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تولید قدرت مدنی برای نظام سیاسی می‌شود؟ ✔️آیا اصطلاح مردم سالاری دینی را می‌توان به‌کاربرد؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
💥 فراخوان یادداشت رسانه‌ای ❇️ ویژه‌نامه نشریه «دیده‌بان اندیشه» در آستانه انتخابات مجلس 💢 با موضوع «تقنین گره‌گشا» 💠 بررسی تاثیرگذاری قوانین مجلس شورای اسلامی ✔️یادداشت‌های ارسالی باید حداکثر 1500 کلمه و حتی‌الامکان دارای ارجاع‌دهی مناسب باشند. ✔️یادداشت‌های تاییدشده همراه با مشخصات نویسندگان آنها در شماره آتی نشریه منتشر خواهند شد. ✔️حق‌الزحمه نگارش یادداشت بر اساس تعداد کلمات و طبق اِشِل وزارت علوم پرداخت خواهد شد. 📩 مهلت ارسال آثار: 8 بهمن 1402 🌐 لینک ارسال آثار: @m110614 🆔 @didebane_andisheh
🔎 رسانه امنیت ما کجاست؟ ✍️علیرضامحمدلو ▫️در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند. ▫️(جنگ) یعنی سکویی که بتواند روایت غالب و روشن ماجرا را بر دوش کشیده و شبکه روایت را راهبری کند. پاشنه آشیل جامعه، تحلیل‌های متکثر و زردگوهایی است که بدون اتصال به میدان یا دیپلماسی، هرلحظه گمانه‌ای را برای مخاطب برجسته‌ کرده و را دچار نوسان ادراکی می‌کنند. ▫️این چالش بدلیل جدا افتادن اتاق جنگ و فکر و است که در نتیجه نمی‌توانند افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ را راهبری نمایند. بایستی نقش رسانه به عنوان ضلع جدید مدیریت را به رسمیت شناخت والا مبتلا به گسل اجتماعی و سیاسی خواهیم شد. ▫️ از اندیشمندان بزرگ جنگ می‌گوید که هر جنگی سه ضلع دارد؛ دولت(government)، ارتش(army) و مردم(people). عقل، شانس و اشتیاق. عقل سیاستمدار با شانس و توانی که ارتش فراهم می‌کند بایستی در اشتیاق و حمایت و ذهنیت افکارعمومی ضرب شود تا ترکیب اقدامات امنیتی تکمیل شود. مشت ارباب رسانه را پر کنید تا این مثلث تکمیل شود. ▫️این به معنای مداخله افکارعمومی در چند و چون و جزییات اقدامات امنیتی و نظامی نیست و فقط نامحرم ندانستن رسانه‌های جریان اصلی و همسو جهت ربودن گوی سبقت از دست ، رسانه های زرد، ، منفی‌باف و خودتحقیر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی 🎙حجت‌الاسلام رئوفی ▪️این استدلال که چون اکثر انبیاء در ضعف بوده‌اند، ما هم باید در ضعف باشیم! استدلال صحیحی نیست. ما اکنون داریم به ظهور نزدیک می‌شویم. قضیه دارد به‌سمت قدرت اسلام پیش می‌رود، نه به‌سمت ضعف اسلام. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ✔️گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام رئوفی پیرامون تسخیر لانه جاسوسی در مناظره با حجت‌الاسلام اکبرنژاد پیرامون موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی». ➕این مناظره را از «یـوتـیـوب» و «آپـارات» فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت