eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
رسانه فکرت با همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و ستاد راهبری مهاجرین حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند: 📌 تبیین رویکرد تمدنی به مسئله مهاجرین 👤با حضور: ارائه‌دهنده: دکتر مرتضی صبوری دبیر: دکتر محمد زهرایی 📅 یکشنبه ۲۲ مهرماه ⏰ ساعت: ۱۰ الی ۱۲ 🏛قم، خیابان سمیه، خیابان شهید رجایی، پلاک ۷۸، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
هدایت شده از رادیو فکرت
هوش مصنوعی.mp3
18.83M
هوش مصنوعی🔍 👤 آیت‌الله میرباقری ❕️بررسی هوش مصنوعی و استفاده از آن از دیدگاه اسلام 🔹️هوش مصنوعی در اختیار مسلمین | | 📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @radiofekrat @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 گرته‌برداری ناقص روشنفکران 👤روح‌الله اسلامی؛ نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه 📍جریان روشنفکری ایرانی، ضدیت روشنفکران غربی با مسیحیت بخاطر دنیاگریزی را به معنای ضدیت با دین لحاظ کرده و تفاوت‌های مبنایی اسلام و مسیحیت تحریف‌شده را در نظر نمی‌گیرد. 🔥نظر شما چیست؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🖇هیچ چیز به سودمندی دوری‌جستن از جلب توجه مردم و کم سخن‌گفتن با دیگران و بسیار سخن‌گفتن با خویش نیست. ✍🏻آرتور شوپنهاور 📚هنر خوشبختی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
▫️فکرت به بهانه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان برگزار می‌کند: 🔶 بررسی ادبیات مقاومت در ایران و جهان 👈🏻 بازخوانی کتاب «سید عزیز» با حضور: 👤امین بابازاده؛ نویسنده و منتقد ادبی 📅 سه‌شنبه؛ ۲۴ مهر ⏰ ساعت ۱۶ علاقمندان می‌توانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @rasoul1414 ثبت‌نام نمایند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
🔈 | 🔶 سیمای انسان مقاوم در دوران معاصر گفتگو با: 👤سید جواد طاهایی، پژوهشگر فلسفه و علوم‌ اجتماعی نشست اختصاصی رسانه فکرت 📅 ۱۹ مهرماه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.07.19 طاهایی.mp3
22.57M
🔶 سیمای انسان مقاوم در دوران معاصر 👤دکتر سیدجواد طاهایی دوگانه مقاومت‌ - زندگی منتفی است 00:18 تمدن‌نشدن ایران در عهد ویکتوریا 05:50 عظمت بدون هزینه بدست نمی‌آید 06:35 چرا تاریخ معاصر ما تاریخ ناایرانیت است؟ 08:55 هایدگر تشنه دیدن انقلاب اسلامی بود 10:00 طبقه عجیب متوسط جامعه 10:45 مختصات جامعه درونی ایران 20:00 طبقه متوسط و انقلاب فرانسه 26:50 القای هدف مقاومت به طبقه متوسط 28:00 راه توسعه ایران چیست؟ 36:00 پیوستاری ایده انقلاب اسلامی 50:00 کدام جمهوری اسلامی؟! 01:00:00 چه باید کرد؟ 01:10:44 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📌 نادولت‌بودن همیشگی صهیونیسم ✍🏻محسن سلگی 🔸لیبرال‌دموکراسی غرب بیش از هرکس با اندیشه‌های کارل پوپر قرابت دارد. مالاچی‌هایم هاکوهن از زبان پوپر نقلی دارد که می‌گفت: «صهیونیسم یک اشتباه عظیم و بزرگ بود و تشکیل اسرائیل یک خطای تراژیک و تلخ. در میان تمام کشورهایی که از تمدن اروپایی بهره بردند تنها اسرائیل و آفریقای جنوبی‌اند که قوانین تبعیض نژادی دارند. این درست است که یهودیان علیه نژادپرستی آلمانی‌ها بودند اما نژادپرستی صهیونیست‌ها به مراتب از نژادپرستی آلمانی‌ها پا را فراتر گذاشته است.» اگر امروز پوپر زنده بود و جنایات رژیم‌صهیونیستی را که رکورد جنایت تاریخ بشری را شکسته است می‌دید، شاید از لیبرال‌دموکراسی هم شرم می‌کرد؛ دستکم از لیبرال دموکراسی به معنای دولتی آن؛ چراکه ملت‌های غربی بارها در برابر صهیونیسم ایستاده‌اند. 🔹آرنت نیز دگماتیسم را ریشه صهیونیسم و توتالیتاریسم می‌دانست. او با همگون‌خواهی، نژادپرستی و ناسیونالیسم حاکم بر یهودیان صهیونیست مخالفت می‌کرد: «آن دسته از یهودیانی که دیگر به طریقی سنتی به خدا ایمان ندارند اما همچنان خود را به‌نحوی از انحاء برگزیده می‌دانند، فقط این اندیشه را در سر می‌پرورانند که طبیعتا بهتر یا عاقل‌تر یا طاغی‌تر از دیگرانند یا نمک جهانند و این چیزی نیست مگر نسخه‌ای دیگر از خرافه‌های نژادپرستانه» 🔸آرنت با قوت هرچه تمام احتجاج می‌کند که مخاطرات ایجاد دولتی بر مبنای اصول حاکمیت یهودی صرفا آتش معضل بی‌دولتی را شعله‌ورتر می‌سازد، معضلی که در پی جنگ جهانی اول و دوم به‌نحو فزاینده‌ای وخامت یافته است. آرنت در ابتدای دهه ۵۰ می‌گفت اسرائیل در نتیجه‌ اشغال استعمارگرایانه و با تبانی ابرقدرت‌ها و بر مبنای شرایط شهروندی‌ ضددموکراتیک تأسیس شده است. اما در دهه ۳۰ دل‌نگرانی او این بود که یهودیان دارند به‌نحو فزاینده‌ای به مردمانی بی‌دولت بدل می‌شوند؛ آوارگی فلسطینی‌ها در دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ سبب شد آرنت بکوشد شرحی جامع‌تر از بی‌دولتی به دست دهد. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 علم دینی و دعوت به تجربه 👤مهدی گلشنی؛ رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه شریف 📍غرب به محدودیت علوم تجربی در پاسخگویی به سوالات بنیادین انسان پی برده و به دین پناه آورده است؛ البته علم دینی با تجربه مخالفت نداشته و به بررسی عالم خلقت امر می‌کند. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔈 | 🔶 مقاومت مردمی؛ از گفتار تا عمل در بستر اجتماع گفتگو با: 👤 استاد علیرضا کمیلی نشست اختصاصی رسانه فکرت 📅 ۲۱ مهرماه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
عصر پرسش - استاد کمیلی.mp3
19.77M
🔸 مقاومت مردمی؛ 👤 علیرضا کمیلی مقاومت چقدر در جامعه ما عمومی شده است؟ 04:00 حوزه‌ها کجای موضوع جنگ هستند؟ 16:30 موانع مردمی‌شدن مقاومت 23:15 جریانات داخل کشور 25:30 موانع بروکراتیک در مردمی‌کردن مقاومت 35:45 راهبردهای فضای نخبگانی برای مردمی‌کردن مقاومت 40:45 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
🏴 زیارتنامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها السَّلامُ عَلَى آدَمَ صِفْوَه اللهِ السَّلامُ عَلَى نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَى إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ اللهِ السَّلامُ عَلَى مُوسَى کَلِیمِ اللهِ السَّلامُ عَلَى عِیسَى رُوحِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَیْرَ خَلْقِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللهِ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَصِیَّ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکُمَا یَا سِبْطَیْ نَبِیِّ الرَّحْمَهِ وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَ الْعَابِدِینَ وَ قُرَّهَ عَیْنِ النَّاظِرِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِیِّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ التَّقِیَّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النَّاصِحَ الْأَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ السَّلامُ عَلَى الْوَصِیِّ مِنْ بَعْدِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِکَ وَ سِرَاجِکَ وَ وَلِیِّ وَلِیِّکَ وَ وَصِیِّ وَصِیِّکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَهَ وَ خَدِیجَهَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ السَّلامُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللهِ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمْ فِی الْجَنَّهِ وَ حَشَرَنَا فِی زُمْرَتِکُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِیِّکُمْ وَ سَقَانَا بِکَأْسِ جَدِّکُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ أَسْأَلُ اللهِ أَنْ یُرِیَنَا فِیکُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ وَ أَنْ یَجْمَعَنَا وَ إِیَّاکُمْ فِی زُمْرَهِ جَدِّکُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهِ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَنْ لَا یَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَکُمْ إِنَّهُ وَلِیٌّ قَدِیرٌ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرَاءَهِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ التَّسْلِیمِ إِلَى اللهِ رَاضِیاً بِهِ غَیْرَ مُنْکِرٍ وَ لَا مُسْتَکْبِرٍ وَ عَلَى یَقِینِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِکَ وَجْهَکَ یَا سَیِّدِی اللَّهُمَّ وَ رِضَاکَ وَ الدَّارَ الْآخِرَهِ یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَهِ فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
| ▫️فکرت در امتداد پرونده مقاومت برای زندگی برگزار می‌کند: 🔶 رشادت در قاب تصویر؛ بررسی مولفه‌های سینمای مقاومت گفتگو با: 👤استاد سعید مستغاثی؛ رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران 📅 سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ⏰ ساعت ۱۳ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔰سندروم ناآرامی غرب آسیا ✍🏻دکتر علی صالحیان؛ پژوهشگر روابط بین‌الملل 📍نزار قبانی شاعر و دیپلمات سوری ویژگی‌های جالبی از منطقه‌مان را در یکی از اشعارش بر می‌شمرد. «خاوَرمیانه را به تقلید چشمانِ شرقیِ تو ساخته‌اند: پُر اِلتهاب، اندوهگین، خَسته، زیبا». چه اتفاقی برای این غرب آسیا یا خاوری در میانه دنیا برای غربی‌ها افتاده است؟ چرا اینقدر آشوبناک است؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔸اگر بخواهیم تاریخی به فرآیند شکل‌گیری این منطقه نگاه کنیم، می‌توان نقطه عطفی را پس از فروپاشی عثمانی برای این منطقه در نظر گرفت. پس از جنگ جهانی اول نوعی ترتیبات که شاید بتوان آن را نظمی منطقه‌ای نامید، در غرب آسیا فروریخت. پس از آن، طرف پیروز جنگ یعنی بریتانیا و فرانسه شروع به تقسیم این مناطق بین خود کردند و مرزبندی‌های غیرطبیعی در این منطقه توسط قدرت‌های خارجی صورت گرفت. 🔹این موجودیت‌های جدید، هویت تاریخی نداشتند و گاها هنوز هم ندارند. این منطقه نه خودش به مرحله بلوغ برای ایجاد نظمی منطقه‌ای رسید، نه قدرت‌های بزرگ اجازه دادند این روند شکل بگیرد. از همین رو است که با بیماری مزمن یا سندروم ناآرامی در غرب آسیا مواجه بوده‌ایم. 🔸غرب آسیا بعد از فروپاشی عثمانی با دخالت‌های مداوم قدرت‌های بزرگ تا به امروز نتوانسته به مفاهمه‌ای پایدار درباره این نظم منطقه‌ای بین بازیگران آن برسد، لذا جنگ‌های متفاوتی را تجربه کرده است. حضور و تاثیر قدرت‌های بزرگ نیز به دلایلی از جمله نفت، از پیشبرد روند طبیعی این مناطق برای رسیدن به نقطه تعادل بین قدرت‌های متفاوت منطقه‌ای جلوگیری کرده است. شاید مهمترین این دخالت ایجاد موجودیتی مصنوعی و نامتجانس با کشورهای منطقه به نام رژیم صهیونیستی در منطقه است. 🔹قسمتی از اهمیت عملیات طوفان‌الاقصی برهم‌زدن این طرح برای نظمی منطقه‌ای است. جمهوری اسلامی ایران نیز اگر می‌خواهد در نظمی که پس از وقایع شکل خواهد گرفت، سهم بزرگتری از تاثیرگذاری و منافع(از جمله توسعه) داشته باشد، چاره‌ای غیر از کنشگری فعال در مقابل طرح غربی-عبری ندارد. در این وضعیت اساسا دوگانه‌ای بین مقاومت و توسعه مطرح نیست. مقاومت پیش‌نیاز نظم‌سازی در منطقه غرب آسیا برای ایران و سایر متحدانش است تا بتواند به توسعه و منفعت بلندمدت برسد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎞 روشنفکری و ایده دانشگاه مدرن 👤روح‌الله اسلامی؛ نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه 📍روشنفکران ایرانی برساختی تحت عنوان دانشگاه را از غرب وارد کردند که ارتباطش با علوم سنتی ما قطع بود و طبقه‌بندی مشخصی از علم را تبعیت نمی‌کرد. ➕بخش‌های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
| در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، رسانه فکرت برگزار می‌کند: 💥 مقاومت برای زندگی 🖇ایده‌ای که جهان را تغییر می‌دهد... 👤 با حضور: ✔️کورش علیانی ✔️امیر خراسانی ✔️رقیه‌سادات موسوی ✔️توفیق حسین‌زاده ⏰ سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، ساعت ۱۶ 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشه‌ورزان علاقمندان می‌توانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @rasoul1414 ثبت‌نام نمایند.(ظرفیت محدود است) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🖇 شهادت فناشدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک‌شدن به هستی مطلق است؛ وقتی عقل عاشق شود، عاشق عاقل می‌شود و شهادت را می‌طلبد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔈 | 🔶در خدمت یا خیانت روشنفکری گفتگو با: 👤 رسول لطفی سردبیر رسانه فکرت ✔️ به میزبانی محمدرضا نصیری 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
khanesh 1403.6.25.mp3
14.7M
🔶در خدمت و خیانت روشنفکری 👤رسول لطفی 👤محمدرضا نصیری چرا جلال هنوز زنده است 01:20 روشنفکران امروز مصرف‌کننده شدند 04:55 کتاب حاضر به عنوان مانیفست جلال 05:34 چرا جلال خود را روشنفکر نمی‌داند؟ 06:30 راهکار برون‌رفت از دیدگاه جلال 10:17 روشنفکر چیست و کیست؟ 11:28 روشنفکری ایرانی یا بومی؟ 16:30 روشنفکر خودی یا بیگانه است؟ 17:54 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
سلسله جلسات «» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌با حضور استاد: دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: ، ۲۵ مهر ماه _ پخش فیلم ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۱۵ _ شروع جلسه و نقد و تحلیل ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش 📌 این هفته به بهانه فیلم: Black Gold ✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز چهارشنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فکرت
#نشست | #پرونده_ویژه ✅ در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی، رسانه فکرت برگزار می‌کند: 💥 مقاومت برای زندگ
💥 مقاومت برای زندگی 🖇ایده‌ای که جهان را تغییر می‌دهد... 👤 با حضور: ✔️کورش علیانی ✔️امیر خراسانی ✔️رقیه‌سادات موسوی ✔️توفیق حسین‌زاده ⏰ سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، ساعت ۱۶ 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشه‌ورزان علاقمندان می‌توانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @rasoul1414 ثبت‌نام نمایند.(ظرفیت محدود است) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
78.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند «وجدان‌های بیدار» 🎙 سخنرانان: 🔸دکتر حامد نیکو‌نهاد 🔸دکتر حامد ملک‌زاده 🔸دکتر یوسف عزیزی 🔸دکتر مصطفی موسوی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از فکرت
🎉🎊 سوالات مسابقه مستند «وجدان‌های بیدار» 1️⃣ رویداد هفتم اکتبر چگونه خرده‌فرهنگ‌های ضداستعمار را در کنار یکدیگر وحدت بخشید؟ 2️⃣ چرا خشونت عریان پلیس آمریکا در برخورد با حامیان فلسطین، مشروع جلوه داده می‌شود؟ 3️⃣ این اعتراضات چه تاثیرات بلندمدتی را بر ساختارهای سیاسی و اجتماعی آمریکا می‌گذارد؟ 4️⃣ چرا روشنفکران ایرانی نمی‌توانند موضع درستی در قبال این اعتراضات داشته باشند؟ ❇️ شما می‌توانید پاسخ سوالات‌ را به آیدی ادمین ارسال کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
📌 تاثیر اسطوره‌ای به نام نصرالله بر جهان علم ✍🏻 ابراهیم فیاض 🔹انسان‌ها همانطور که زندگی می‌کنند، همانطور نیز می‌میرند و همانطور هم محشور می‌شوند. اینکه انسان چگونه زندگی کند اهمیت دارد؛ اگر زندگیِ شهادت‌گونه داشته باشد، مرگ او نیز با شهادت همراه می‌شود. سیدحسن نصرالله یک شخصیت تاریخی است یعنی یک تاریخ ۴۰ ساله را رقم زده است؛ آن هم تقریباً تاریخی جهانی. بخاطر همین هم اسرائیل اسم عملیات ترور شهید سیدحسن نصرالله را نیز «نظم نوین» گذاشته بود. 🔸با شهادت سیدحسن نصرالله، او از حالت تاریخی خارج می‌شود و تبدیل به اسطوره خواهد شد. شخصیت تاریخی وقتی با شهادت تبدیل به اسطوره می‌شود، به شدت احساس ایجاد می‌کند. در تاریخ لبنان که یک کشور کوچک است، شخصیتی را نداشته‌اند که اینطور از آن دفاع کند و در نهایت نیز شهید شود. نه تنها خود او شهید شد که پسر او نیز قبل از او در دفاع از لبنان شهید شد. وقتی او شهید شد بسیاری از مردم لبنان شوکه شدند و الان سیدحسن نصرالله تبدیل به شخصیت اسطوره‌ای لبنان می‌شود. 🔹اسطوره، معنایی حماسی ایجاد می‌کند همانطور که شهادت حاج قاسم در خاورمیانه و در ایران اینقدر معنا و معنویت ایجاد کرد؛ ما می‌توانیم خاورمیانه را به خاورمیانه قبل از سیدحسن نصرالله و بعد از سیدحسن تقسیم کنیم. من در دانشگاه‌های خاورمیانه چرخیده‌ام و این را دیده‌ام! قبل از این قصه‌ها حالت غربگرایی شدید داشتند ولی با این شهادت‌ها و حماسه فلسطین و حماسه لبنان، جوانان حماسی می‌شوند و از حالت رخوت و سستی که در تمدن‌گرایی غربی برای آنها وجود داشت، خارج می‌شوند. 🔸شهید سیدحسن نصرالله اسطوره می‌شود و اسطوره معانی ایجاد می‌کند و معانی کنش‌ها را می‌سازد. یعنی یکسری معارفی به‌وجود می‌آید که ساختار کنش‌های بعدی نیز بر مبنای آن ایجاد می‌شود. آن معانی تبدیل به یکسری معرفت‌شناسی‌هایی می‌شود که ساختارها را بازسازی خواهد کرد. خون سیدحسن نصرالله معرفت‌شناسی جدیدی ایجاد خواهد کرد که در قالب علوم انسانی اسلامی تبیین خواهد شد چرا که مرجعیت علوم انسانی غربی هم از بین رفته است. 🔎 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر