فکرت
♨️ شریعتی در آتش نقد این وضعیت یک نمود دیگر از #ابتدال_روشنفکری زمانه ماست. جریان توسعهخواه #نئولی
♨️ آیتالله محققداماد در سیوچهارمین همایش بانکداری اسلامی: «ممکن است کسانی در جلسه حاضر باشند که با من و تئوریهای من مخالف باشند اما حاضرم گفتوگو کنم. تجربه ۴۵ ساله نشان داد تفکرات چپ، اقتصاد ایران را ویران کرد و از مغول بیشتر ضربه زد.» او گفت: «من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی، دو مقوله متفاوت هستند. حتی من در مورد اقتصاد اسلامی هم منتقد هستم. پسوند اسلامی برای اقتصاد غلط است. آنچه که در فقه داریم، حقوق بازرگانی است نه اقتصاد»
🔎 #بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
♨️ آیتالله محققداماد در سیوچهارمین همایش بانکداری اسلامی: «ممکن است کسانی در جلسه حاضر باشند که ب
👆👆👆
✏️#پینوشت
🔸اینکه محقق داماد از نفی اقتصاد اسلامی سخن بگوید که چیز تازهای نیست، همچنین اینکه جریان #نئولیبرالیسم از #تجارت_فردا تا #سیاست_نامه و حالا هم #سازندگی تمام مشکلات کشور را به رخنه و نفوذ جریان #چپ احاله میدهد هم تعجببرانگیز نیست! اما مسئله زمانی شگفتآور میشود کسانی که دم از #ایرانشهری میزنند و در سودای آزادی سخن میگویند تلاش دارند ایده #بازگشت_به_خویشتن و تمرکز به #بومیگرایی امثال #جلال و #شریعتی را به بهانههای واهی نفی کنند و ساختار بازار آزاد را به نظم اجتماعی حقنه کنند؟! آیا اینها از این همه تناقض متعجب نمیشوند؟ آیا از این ژورنالیسم زرد خسته نمیگردند؟
🔹دوستان و عزیزان همراه میدانند که بازخوانی و توجه به ایده امثال جلال و شریعتی به دلیل چپگرایی ما نبوده و نیست؛ همانگونه که برچسب چپ به جلال و شریعتی هم وصله ناجور است؛ اما آنگونه که #قوچانی ها تقریر میکنند هر آنچه مانع طرح نئولیبرالیسم است باید به اسم نفی چپ مورد هجمه قرار بگیرد. ما همانقدر که از #نئولیبرالیسم بیزاریم از #نئومارکسیسم هم تبری میجوییم. ما معتقدیم به عکس باید از ظرفیتها و ایدههای پیشران امروز بهره جست. از تعمق در متون و اندیشهها راه جدیدی را برای پیشبرد آرمانها برگزید. برای ساخت ایران آینده باید از ایدههایی که پیشران ماست الهام جست.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | توئیتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #روشنفکر_سلبریتی
🎞 دانشگاه حلقه معیوب روشنفکری
استاد محمد سالاری
📍چگونه دانشگاه در چرخه معیوب روشنفکری مسئلهساز است؟!
آیا مشکل از امتناع اندیشه است؟
روش تولید تئوری چیست؛ آیا مشکلناتوانی در عدم ساخت نظریه است؟
🔥 نظر شما چیست؟
➕بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📮رسانه فکرت تقدیم میکند:
📽مستند «مدرسه در جهان بیرویا»
روایتی از گمشده نظام آموزش و پرورش در عصر کنونی
با حضور:
🔸دکتر مجید حسینی
🔸دکتر مرتضی نظری
🔸دکتر کاوه فرهادی
🔸دکتر محمدرضا هدایتی
📅 تاریخ انتشار: اول مهرماه ۱۴۰۳ مقارن با افتتاحیه صفحه یوتیوب فکرت
💯با تماشای "مدرسه در جهان بیرویا" در جریان این نقد شجاعانه قرار بگیرید و با پاسخ به سوالات مستند، برنده جایزه ویژه شوید!
[لینک کانال یوتیوب]
May 11
🔺امروز، روز شعر و ادب فارسی است، روزی کهبه یادمان میآورد شکوه و غنای زبانی که قرنها با شعر و نغمههای دلنشینش دلها را به وجد آورده است.
🔻در این روز، از شهریار بزرگ یاد میکنیم؛ شاعری که با آثارش جلوهای نو به ادبیات فارسی بخشید و عشق، عرفان و ایراندوستی را در شعرهایش جاودانه کرد. شعر فارسی، آینهای است که تاریخ، فرهنگ و روح ایرانی را در خود بازتاب میدهد. روزی است برای پاسداشت زبان و ادبیاتی که در آن، واژهها چون گوهرهایی بیبدیل میدرخشند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#مصاحبه
🔰شهریار وفاق میان سنت و تجدد
✍🏻دکتر اسماعیل امینی؛
استاد دانشگاه و شاعر
📍 «عدهای شعر نو را تمسخر میکردند و عدهای هم از میراث شعر کهن انتقاد میکردند و میگفتند دوره شعر عاشقانه و تغزلی گذشته. بزرگانی مانند استاد شهریار و کسانی مانند هوشنگ ابتهاج، نیستانی و... که بعدها آمدند، با غزلهای قدرتمند خود نشان دادند آن حرفها چندان اعتبار نداشته. ما الان گنجینه عظیمی از غزل معاصر را داریم از شاعران و نسلهای مختلف که هم زبانشان بهروز است و هم تغزلی است و هم گونه دیگری از غزل با رویکرد اجتماعی را داریم.»
ادامه این گفتگو را میتوانید در «وبسایت فکرت» مطالعه فرمایید...
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
📌 علم در حوزه علمیه، شبه علم نیست! ✍🏻 آیت الله اعرافی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزههای علمی
📌 آزادی آکادمیک؛ راه رهایی نهاد آموزش عالی از اسارت شبهعلم
✍🏻 رضا ماحوزی؛
🔸 تاریخ جدال امر علمی با شبهعلم تاریخی است به درازای سه هزار سال و ما میتوانیم رد پای آن را در فرهنگهای متعدد ببینیم. در فرهنگ اسلامی هم، یکی از تلاشهای فیلسوفان ما آن بود که نشان دهند برخی خوانشهایی که از قرآن میشود زیادی ظاهری و قشری است و لذا باید برای نشان دادن نادرستی این خوانشها، ضوابطی را همچون ضابطه انسجام این خوانش با سایر گزارههایی که در کتاب مقدس آمده است عرضه کنیم. بنابراین آنها تلاش کردند از طریق معرفی ضوابط متعدد، راه را بر شبهعلم ببندند.
🔹 در علوم انسانی هم روشهای خاص این حوزه را برای تفکیک علم از غیرعلم و شبهعلم داریم؛ روشهایی همچون روش تفسیری، روش آماری، روش تحلیلی و استدلالی و غیره. بسته به اینکه درباره کدام یک از حوزههای علمی حرف میزنیم تفکیک علم از شبهعلم ضوابط خودش را پیدا میکند. این تا حدی کار فلسفه علم و معرفت است اما در کنار فلسفه علم، جامعهشناسی علم را هم داریم.
🔸 اگر جامعهشناسی علم در کنار فلسفه علم قرار گیرد میتوانند این کمک را به ما بکنند تا بفهمیم چگونه نظریههای شبهعلمی بالا میآیند و چگونه در یک فضای بیرقیب و بیدردسر، از قدرت ابزارهای غیرمعرفتی و غیرآکادمیکی که پشت آنها قرار گرفتهاند استفاده میکنند تا برتری خود را به رخ رقبا بکشند.
🔹شبهعلمها متکی به قدرتهای بیرونی هستند و چون آزادی آکادمیک کافی برای ارزیابی دقیق و تند و صریح آنها وجود ندارد، لذا بسیاری از این شبهعلمها در این فضا باقی ماندهاند و به حیات خود ادامه میدهند. بنابراین اگر بخواهیم خودمان را از دام و اسارت شبهعلم آزاد کنیم راهش آزادی آکامیک است.
💢 باید به این سمت برویم که مثل مفاخر خودمان در یک گفتوگوی آزاد با جهان علم و دانشمندان سایر سرزمینها، چه قدیم و چه جدید، شرکت کنیم و در آخر حرفمان را بزنیم و نظریه خودمان را بسازیم.
➕ مطالعه کامل در «وبسایت فکرت»
🔎 #بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📣 شیپا (شبکه پیشرفت) با همکاری مجموعه رسانهای فکرت برگزار میکند:
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی
💎 سرفصلهای دوره:
- حکمرانی اقتصادی
- حکمرانی فرهنگی
- مسائل اجتماعی ایران
- مسائل سیاسی ایران
- مبانی حکمرانی مردمی
🎓 همراه با اعطای گواهی معتبر دانشگاهی
✅ برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇
@mpa_shipaa
📱بصورت حضوری و مجازی؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
⏳مهلت ثبتنام: تا ۶ مهرماه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔈 #پادکست | #روشنفکر_سلبریتی
🔶 فلسفه در قاب سینما
گفتگو با:
👤 استاد امیررضا مافی
نشست اختصاصی رسانه فکرت
بخش اول
📅 ۱۵شهریورماه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
صوت آقای مافی1.mp3
16.1M
🔶 سخنرانی | فلسفه در قاب سینما؛
نگاهی به آثار روشنفکری ایران
گفتگو با:
👤دکتر #امیررضا_مافی
بخش اول
جهان فلسفی 06:38
سینمای فلسفی ایران 07:00
بررسی سینمای فرهادی 8:12
لانتیموس فیلمسازی با نگاه فلسفی 11:52
فقدان سینمای فلسفی در ایران 18:30
جهان جدید و مردم 22:00
جهان خیام و مولوی 26:09
فرم در آثار مولوی 30:38
حجاب واقعیت 32:35
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ | آینده ای درکار نیست!
اگر مرگ دادست بیداد چیست
زِداد این همه بانگ فریاد چیست
👤استاد سیدحسین شهرستانی
فردوسی شمارو تا اوجِ ناامیدی میبره اما شمارو عبور میده! او این مفهوم رو به وضوح بیان میکند این جهان ناپایداره و هیچی جز سخن از شما در دنیا باقی نمیمونه!
به مناسبت روز شعر و ادب فارسی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام |تویتر
لازمه روشنفکری در درجه اول #آزاداندیشی است یعنی فکرش از قید و تعصب و ایسموخودبینی و حسابگری رها باشد. برای آنکه روشنفکری بتواند مفهوم درست پیدا کند باید مزاج کشور به اعتدال بازگردد؛اگر بپذیریم که گروه روشنفکران در ترسیم خط فکری کشور موثر است، ما هنوز در انتظاریم که این خط ترسیم شود. البته با توجه به سه وجه: #فرهنگ ملی ایران؛ روی داشتن به معارف جهانی؛ و بالاخره وابستگی مردم.»
👤محمدعلی اسلامی ندوشن؛
📚کتاب روشنفکران و سیاست در ایران، بخش روشنفکران چراغداران قوم؛
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
#نشست_علمی
▫️ رسانه فکرت با همکاری گروه سایبرپژوهشی بنیادین موسسه شناخت برگزار میکند:
🔶 موضوع| تحلیل انتقادی مقاله «در باب علم اجتماعی محاسباتی هترودوکسی»
👤 با حضور:
ارائهدهنده: محمدوحیدسهیلی؛
ناقد: احسان فرزانه؛
📅 پنجشنبه؛ ۲۹ شهریورماه
⏰ ۱۴ الی ۱۶
🏛 پردیسان،خیابانشهیدان تقوی،خیابان آقامحمدی، نبش خیابان ایمان، ساختمانزعفرانیه؛ طبقه اول
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
#گزارش | #روشنفکر_سلبریتی
📌پیروان جریان ایرانشهری با جلال آل احمد مشکل سیاسی دارند
👤علیرضا سمیعی؛
نویسنده و پژوهشگر فلسفه
🔺 این خط که جلال آلاحمد، الهام بخش تفکر ایدئولوژیک و عملکرد ایدئولوژیک است، خط اصلی مخالفان سیاسی با جلال است....اتفاقاً دولت و حکمرانی در ایران ایدئولوژیک نیست. دائماً حکومت ایران درگیر واقعیت است، یعنی گاه به مشکل بر میخورد و گاه انعطاف نشانمیدهد؛ اما با این وجود مبارزه سیاسی در این کشور زنده است.
🔻 نسبت #جلال_آل_احمد با سنت ما یک نسبت زاینده است. یعنی واقعیت امروزی ما را میسازد. از راه سر و کله زدن با واقعیت امروزی ما به سراغ سنتش میرویم و به همین دلیل است که الهام بخش است. نه اینکه سنتش را پشتسر بگذارد یا سنتش را تجلیل کند. نه به نحوه زایندهای سنتش را بارور مینماید. نه میخواهد متحجر باشد و نه میخواهد مسخ بشود در توسعه.
برای مطالعه کامل این گفتگو اینجا کلیک کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
49.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #روشنفکر_سلبریتی
🎞 ما دستگاه بومی خود را متلاشی کردهایم
استاد محمد سالاری
📍چرا ما دیگر روشن فکر تولید نمیکنیم؟
روشنفکر سلبریتیها چه چیزی را به ما انتقال میدهند؟!
متد مدرن آموزش و مقالات isi و... از چه خواستگاهی وارد حوزه علم ما شده است؟
🔥نظر شما چیست؟
➕بخش کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام|تویتر
📌 آیا مهسا امینی فراموش شده است یا اساسا مردم به چیزی به نام "جنبش مهسا" اعتماد نداشتند و ندارند؟
✍🏻 علیرضا زادبر؛
🔸 در درجه اول باید گفت آنچه در سال ۱۴۰۱ رخ بیش از آنکه واقعیت برآمده از بطن نیازهای اساسی جامعه ایران باشد، یک "برساخته رسانه ای" بود. القا بود. بیش از این که حقیقت داشته باشد، سر و صدا داشت! سیطره رسانه بود. اذهان همه تحت سیطره شبکه های اجتماعی به وقایع پس از فوت مهسا آنقدر ضریب و وزن داد که گویی واقعا انقلابی در راه است! نه انقلاب و نه جنبشی در کار نبود. یک توهم سازی بود. برای نسلی که برداشت تاریخی از جامعه ایرانی نداشت و ندارد.
🔹 اما آیا وقایع پاییز ۱۴۰۱ بی اثر هم بود؟ خیر. اثر داشت. چون با سطحی از مطالبات فرهنگی جامعه به ویژه جامعه هدف یعنی زنان گره زده شده بود. نفی مطلق اثرگذاری غلط است، اما بزرگنمایی نیز خطاست. یعنی با آن وقایع خشن، با آن شدت عمل یک عده در کف خیابان و دانشگاه "انقلاب" شکل نمیگرفت.
🔸 اما من نکته مهمتری را مدنظر دارم. بخشی از جامعه به این نتیجه رسیده است که از دست مخالفان "جمهوری اسلامی" کاری بر نمیآید! اُپوزیسیون جمهوری اسلامی در ذهن جامعه ایرانی فروریخت. بی هویت، بی مبنا، بی برنامه، بی رهبر و بی آینده تر از حد تصور رفتار کردند. بزرگترین خطای آنان بالا بردن حد خشم و خشونت ورزی در اعتراضات بود. بخشی از جامعه نه از حُب نظام سیاسی بلکه در اثر نوع رفتار آنان به این نتیجه رسید که بهتر است به آنان اعتماد نکنند.
💢 در واقع جمهوری اسلامی الان اُپوزیسیونی خارجی و داخلی ندارد. در حکم هیچ هستند، بزرگترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی عملکرد مسولان است.
۱. فرهنگ و تربیت نسل بی هویت
۲. بحران معیشت و عدالت
🔎 #بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔈 #پادکست | #روشنفکر_سلبریتی
🔶 فلسفه در قاب سینما
گفتگو با:
👤 استاد امیررضا مافی
نشست اختصاصی رسانه فکرت
بخش دوم
📅 ۱۵شهریورماه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
صوت آقای مافی2.mp3
20.2M
🔶 سخنرانی | فلسفه در قاب سینما؛
نگاهی به آثار روشنفکری ایران
گفتگو با:
👤دکتر #امیررضا_مافی
بخش دوم
همه ایدههای فلسفه غرب فروپاشیده 01:28
نقد به روشنفکران ایرانی 03:44
ما به چه سطح اندیشهای نیازمندیم؟ 04:30
بررسی سینمای مهرجویی 7:18
با ملاصدرا فلسفه در ایران تمام اما در غرب شروع میشود 12:00
در ایران مدرنیته تزریقی بود 15:05
مهرجویی بعد از انقلاب 26:43
امروز عصر تصویرگری است 32:55
قطبیدگی شدید جامعه محصول فقدان متفکر است 33:50
من ته روشنفکری را دیدهام! 37:41
سینمای ما تهی از معناست 41:09
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔹نكته مهمی كه #آلاحمد با وجود اینکه #غرب_زدگی را بیماری خواند، درك كرد، اين بود كه سياست و صرف اقدامهای سیاسی، برای بیرونشدن از غربزدگی كافی نيست. روشنفكران گرفتاری جامعه را در وابستگي سياسي ميديدند. شما يك بار ديگر غربزدگی را مطالعه كنيد، میبينيد كه #سياست در آن هست، ولی#آلاحمد علاوه بر فساد سياست، فقدان و خلائی را حس میكرد كه موجب پریشانی سیاست میشد. او پريشاني سياست را در سياست نمیدید.
🔸به اعتقاد آل احمد پريشانی سياست در جای ديگری است. كار از اساس سست است. اينكه آیا اين اساس، اخلاقي و ديني است؟فلسفی است؟فرهنگی است؟تاريخی است؟همه قابل بحث است، اما آلاحمد حقيقتاً به اين معنا پیبرده بود. روشنفكران ما معمولاً بیش از حد به سياست مشغول بودند و به اساس سیاست توجه نداشتند. به نظر من مهمترين وجه امتياز آلاحمد با ديگر روشنفكران همين توجّه و آگاهی بود.
👤رضا داوری اردکانی
📚آلاحمد، فرديد و روشنفكران؛ نشریه یادآور، مهر و آبان 1387
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یادداشت | #روشنفکر_سلبریتی
🔰 برندسازی روشنفکری؛
بررسی ایده متفاوت «روشنفکر، سلبریتی انتحاری» کاوه بهبهانی
✍🏻 رسول لطفی؛
سردبیر رسانهای فکرت
📍«همانطور که مخاطبین عزیز مستحضرید در رسانه فکرت در ماه جاری پرونده «روشنفکر سلبریتی» را کلید زدیم و تلاش داشتیم با کمک از اندیشههای امثال جلال آل احمد بازخوانی از وضعیت روشنفکری معاصر خود داشته باشیم و بتوانیم از فرومایگیها و ابتذالهایی که به نام اندیشهورزی این روزها از چهرههای روشنفکر و گاه آکادمیک میشنویم تبیینی داشته باشیم. این پرونده نیز مورد نظر و نگاه دوستان همراه قرار گرفت. تا اینجا تلاش داشتیم علاوه بر بازخوانی صحیح از وضعیت روشنفکری بر پایه میراثی که جلال بنیان نهاد، نقادی از وضعیت تفکر در ایران معاصر صورت دهیم. مصاحبهها و گفتگوهای اخیر نیز در تلاش برای سامانبخشی به این مطلب بوده است.»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
#یادداشت | #روشنفکر_سلبریتی 🔰 برندسازی روشنفکری؛ بررسی ایده متفاوت «روشنفکر، سلبریتی انتحاری» کاوه
🔸عوامل مختلفی در صورت بخشیدن به این وضعیت، یعنی تولید طبقه روشنفکر سلبریتی نقش داشته است و این طبقه به دلیل ابتذال و توهمی که ایجاد میکنند و سطحیزدگی که به مخاطب میدهند، جامعه را نیز دچار رخوت کرده است. تلاش شده تا با روایتپردازی و مرور برخی از نوشتهها و یادداشتهای اساتید مختلف در این زمینه این تصویر را برجسته سازد که باید برای رهایی از این وضعیت، نقشه رهایی داشت.
🔹 روشنفکری که به بهای دیده شدن یا هر چیز دیگری به سمت و سوی اداهای سلبریتیگونه دربیاید توسط این ادبیات مورد نقد و ابرام قرار گرفت. بیشک این نکات ارزشمندی که ارائه شد بسیار راهگشاست و باید این جنس از مسائل را تأکید کرد تا با زدودن موانع، بارقههای اندیشه را زنده کرد.
🔸 اما با این حال برخی دیگر از پژوهشگران هستند که تلاش دارند پلی میان روشنفکری و ساحت سلبریتی ایجاد کنند. آنها میگویند در عین آنکه سلبریتیشدن منافات با روشنفکری دارد چراکه باید دلپسند مخاطب پیش رود اما با این حال وضعیت جامعه امروز به نحوی است که باید برای شنیدهشدن در مسیر سلبریتیشدن اتفاقا قدم برداشت. یکی از این چهرهها که سابقاً طرح خود را در ماهنامه ارتباطات هم شرح داده بود، دکتر کاوه بهبهانی است.
🔹ایشان که در حوزه فلسفه و هنر پژوهشهایی را دارند، در مقالهای با عنوان «روشنفکر، سلبریتی انتحاری» به بسط این ایده پرداختهاند. در اینجا خوب است که مروری به ایده ایشان بیاندازیم تا پرونده «روشنفکر سلبریتی» خود را با رهیافتی متفاوت نیز نظر کنیم. ایده کلی بهبهانی بر پایه برندینگ در دنیای مدرن است.
💢 او معتقد است که یک روشنفکر در وضعیت مدرن برای اینکه سخن خود را به گوش مخاطب برساند، لازم است که قدم جای سلبریتی بگذارد با این تفاوت که بعد از جذب مخاطب، ایده خود را برای او شرح دهد و به تعبیری یک سلبریتی انتحاری باشد که منجر به آمیخته با ذائقه مخاطب نشود بلکه او را عمق بخشد.
مطالعه کامل یادداشت در وبسایت فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فکرت
#یادداشت | #روشنفکر_سلبریتی 🔰 برندسازی روشنفکری؛ بررسی ایده متفاوت «روشنفکر، سلبریتی انتحاری» کاوه
50.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | #روشنفکر_سلبریتی
🎞 در تمایز سلبریتی و روشنفکری
👤کاوه بهبهانی
📍چرا اهل فکر نباید به مخاطب خودش باج دهد؟
منطق «جامعه نمایش» چیست؟
تفاوت سلبریتی با روشنفکر در چیست؟
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب| ایتا| تلگرام| اینستاگرام| توییتر
فکرت
🔈 #پادکست | #روشنفکر_سلبریتی 🔶 فلسفه در قاب سینما گفتگو با: 👤 استاد امیررضا مافی نشست اختصاصی
🔈 #پادکست | #روشنفکر_سلبریتی
🔶 فلسفه در قاب سینما
گفتگو با:
👤 استاد امیررضا مافی
نشست اختصاصی رسانه فکرت
بخش سوم
📅 ۱۵شهریورماه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر