10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 گرتهبرداری ناقص روشنفکران
👤روحالله اسلامی؛
نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه
📍جریان روشنفکری ایرانی، ضدیت روشنفکران غربی با مسیحیت بخاطر دنیاگریزی را به معنای ضدیت با دین لحاظ کرده و تفاوتهای مبنایی اسلام و مسیحیت تحریفشده را در نظر نمیگیرد.
🔥نظر شما چیست؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#نقد_نوشت
▫️فکرت به بهانه شهادت دبیرکل حزبالله لبنان برگزار میکند:
🔶 بررسی ادبیات مقاومت در ایران و جهان
👈🏻 بازخوانی کتاب «سید عزیز»
با حضور:
👤امین بابازاده؛
نویسنده و منتقد ادبی
📅 سهشنبه؛ ۲۴ مهر
⏰ ساعت ۱۶
علاقمندان میتوانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @rasoul1414 ثبتنام نمایند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
1403.07.19 طاهایی.mp3
22.57M
🔶 سیمای انسان مقاوم در دوران معاصر
👤دکتر سیدجواد طاهایی
دوگانه مقاومت - زندگی منتفی است 00:18
تمدننشدن ایران در عهد ویکتوریا 05:50
عظمت بدون هزینه بدست نمیآید 06:35
چرا تاریخ معاصر ما تاریخ ناایرانیت است؟ 08:55
هایدگر تشنه دیدن انقلاب اسلامی بود 10:00
طبقه عجیب متوسط جامعه 10:45
مختصات جامعه درونی ایران 20:00
طبقه متوسط و انقلاب فرانسه 26:50
القای هدف مقاومت به طبقه متوسط 28:00
راه توسعه ایران چیست؟ 36:00
پیوستاری ایده انقلاب اسلامی 50:00
کدام جمهوری اسلامی؟! 01:00:00
چه باید کرد؟ 01:10:44
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
📌 نادولتبودن همیشگی صهیونیسم
✍🏻محسن سلگی
🔸لیبرالدموکراسی غرب بیش از هرکس با اندیشههای کارل پوپر قرابت دارد. مالاچیهایم هاکوهن از زبان پوپر نقلی دارد که میگفت: «صهیونیسم یک اشتباه عظیم و بزرگ بود و تشکیل اسرائیل یک خطای تراژیک و تلخ. در میان تمام کشورهایی که از تمدن اروپایی بهره بردند تنها اسرائیل و آفریقای جنوبیاند که قوانین تبعیض نژادی دارند. این درست است که یهودیان علیه نژادپرستی آلمانیها بودند اما نژادپرستی صهیونیستها به مراتب از نژادپرستی آلمانیها پا را فراتر گذاشته است.» اگر امروز پوپر زنده بود و جنایات رژیمصهیونیستی را که رکورد جنایت تاریخ بشری را شکسته است میدید، شاید از لیبرالدموکراسی هم شرم میکرد؛ دستکم از لیبرال دموکراسی به معنای دولتی آن؛ چراکه ملتهای غربی بارها در برابر صهیونیسم ایستادهاند.
🔹آرنت نیز دگماتیسم را ریشه صهیونیسم و توتالیتاریسم میدانست. او با همگونخواهی، نژادپرستی و ناسیونالیسم حاکم بر یهودیان صهیونیست مخالفت میکرد: «آن دسته از یهودیانی که دیگر به طریقی سنتی به خدا ایمان ندارند اما همچنان خود را بهنحوی از انحاء برگزیده میدانند، فقط این اندیشه را در سر میپرورانند که طبیعتا بهتر یا عاقلتر یا طاغیتر از دیگرانند یا نمک جهانند و این چیزی نیست مگر نسخهای دیگر از خرافههای نژادپرستانه»
🔸آرنت با قوت هرچه تمام احتجاج میکند که مخاطرات ایجاد دولتی بر مبنای اصول حاکمیت یهودی صرفا آتش معضل بیدولتی را شعلهورتر میسازد، معضلی که در پی جنگ جهانی اول و دوم بهنحو فزایندهای وخامت یافته است. آرنت در ابتدای دهه ۵۰ میگفت اسرائیل در نتیجه اشغال استعمارگرایانه و با تبانی ابرقدرتها و بر مبنای شرایط شهروندی ضددموکراتیک تأسیس شده است. اما در دهه ۳۰ دلنگرانی او این بود که یهودیان دارند بهنحو فزایندهای به مردمانی بیدولت بدل میشوند؛ آوارگی فلسطینیها در دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ سبب شد آرنت بکوشد شرحی جامعتر از بیدولتی به دست دهد.
🔎#بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب |ایتا | تلگرام | اینستاگرام |توییتر
13.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 علم دینی و دعوت به تجربه
👤مهدی گلشنی؛
رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه شریف
📍غرب به محدودیت علوم تجربی در پاسخگویی به سوالات بنیادین انسان پی برده و به دین پناه آورده است؛ البته علم دینی با تجربه مخالفت نداشته و به بررسی عالم خلقت امر میکند.
➕بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔈 #پادکست | #مقاومت_زندگی
🔶 مقاومت مردمی؛
از گفتار تا عمل در بستر اجتماع
گفتگو با:
👤 استاد علیرضا کمیلی
نشست اختصاصی رسانه فکرت
📅 ۲۱ مهرماه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
عصر پرسش - استاد کمیلی.mp3
19.77M
🔸 مقاومت مردمی؛
👤 علیرضا کمیلی
مقاومت چقدر در جامعه ما عمومی شده است؟ 04:00
حوزهها کجای موضوع جنگ هستند؟ 16:30
موانع مردمیشدن مقاومت 23:15
جریانات داخل کشور 25:30
موانع بروکراتیک در مردمیکردن مقاومت 35:45
راهبردهای فضای نخبگانی برای مردمیکردن مقاومت 40:45
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
🏴 زیارتنامه حضرت معصومه سلامالله علیها
السَّلامُ عَلَى آدَمَ صِفْوَه اللهِ
السَّلامُ عَلَى نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَى إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ اللهِ
السَّلامُ عَلَى مُوسَى کَلِیمِ اللهِ
السَّلامُ عَلَى عِیسَى رُوحِ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَیْرَ خَلْقِ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللهِ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَصِیَّ رَسُولِ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَهُ سَیِّدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ
السَّلامُ عَلَیْکُمَا یَا سِبْطَیْ نَبِیِّ الرَّحْمَهِ وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَ الْعَابِدِینَ وَ قُرَّهَ عَیْنِ النَّاظِرِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِیِّ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ التَّقِیَّ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النَّاصِحَ الْأَمِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ
السَّلامُ عَلَى الْوَصِیِّ مِنْ بَعْدِهِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِکَ وَ سِرَاجِکَ وَ وَلِیِّ وَلِیِّکَ وَ وَصِیِّ وَصِیِّکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَهَ وَ خَدِیجَهَ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ
السَّلامُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللهِ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمْ فِی الْجَنَّهِ
وَ حَشَرَنَا فِی زُمْرَتِکُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِیِّکُمْ
وَ سَقَانَا بِکَأْسِ جَدِّکُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ
أَسْأَلُ اللهِ أَنْ یُرِیَنَا فِیکُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ
وَ أَنْ یَجْمَعَنَا وَ إِیَّاکُمْ فِی زُمْرَهِ جَدِّکُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهِ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
وَ أَنْ لَا یَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَکُمْ إِنَّهُ وَلِیٌّ قَدِیرٌ
أَتَقَرَّبُ إِلَى اللهِ بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرَاءَهِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ
وَ التَّسْلِیمِ إِلَى اللهِ رَاضِیاً بِهِ غَیْرَ مُنْکِرٍ وَ لَا مُسْتَکْبِرٍ
وَ عَلَى یَقِینِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ
نَطْلُبُ بِذَلِکَ وَجْهَکَ یَا سَیِّدِی اللَّهُمَّ وَ رِضَاکَ وَ الدَّارَ الْآخِرَهِ
یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ
فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَهِ
فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|توییتر
🔰سندروم ناآرامی غرب آسیا
✍🏻دکتر علی صالحیان؛
پژوهشگر روابط بینالملل
📍نزار قبانی شاعر و دیپلمات سوری ویژگیهای جالبی از منطقهمان را در یکی از اشعارش بر میشمرد. «خاوَرمیانه را به تقلید چشمانِ شرقیِ تو ساختهاند: پُر اِلتهاب، اندوهگین، خَسته، زیبا». چه اتفاقی برای این غرب آسیا یا خاوری در میانه دنیا برای غربیها افتاده است؟ چرا اینقدر آشوبناک است؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر