15.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥مادران این سرزمین، هویتسازند...!
🌹 ولادت امابیها، حضرت زهرا(س) بر تمام شیفتگان آن حضرت گرامی باد.
#نشست_هویت_نوجوان
#دکتر_زهرا_محسنیفرد
#فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
1403.09.29 نشست مهاجرت اندیشه ورزان.زمانیان.mp3
13.91M
🔸مهاجرت و امید اجتماعی
👤مصطفی زمانیان
دلایل مهاجرت 01:00
عدم نگاه تعاملی به مهاجران 05:00
نظرات در مورد مهاجرت 09:00
عوامل ضعف امید در جامعه 12:00
نسبت مهاجرت با تصویر آن 16:30
ادبیات دینی در مورد مهاجرت 18:30
ظرفیتهای برون مرزی 21:30
حکمرانی در مورد مهاجرت 24:30
نمونه های خوب مهاجرت 27:00
نخبگان کنونی سوریه 29:20
انعکاس بحران سوریه در ایران 32:00
عدم تصمیمسازی در حکمرانی 34:00
الگوی موفق توسعه «رویان» 35:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
📣 انتشار متن نشست رسانه فکرت با موضوع «بررسی بحران سوریه در آینه علوم انسانی» در روزنامه فرهیختگان👈
🌐https://farhikhtegandaily.com/newspaper/4310/14/
🎥 فایل ویدیویی این نشست را میتوانید در آپارات فکرت مشاهده کنید.
#بحران_سوریه
#فرهیختگان
#فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#گفتگو| #نشست
🔰از بالا به نهاد علم بنگریم..!
🎙استاد علی فرحانی؛
🔸ما باید از زاویه دید حکمرانی و سیاستگذار بالادستی به حوزه یا دانشگاه نگاه کنیم؛ اگر ما بتوانیم از حوزه حکمرانی، یعنی آن ابرنظام ماجرا را بخوانیم، تناقضها رفع میشود و ما سریعتر به نتیجه میرسیم؛ اختلافات زمانی حل میشود که ما به حوزه و دانشگاه بهعنوان «نهاد علم» نگاه کنیم که در این نهادبودنشان مشترک هستند.
🔹اگر به حوزه و دانشگاه، به هر دو بهعنوان نهاد علم نگاه کنیم، نهاد علم بهعنوان ماهیت جوهری آن است؛ بعد اعراض و بقیه ابعادش را میبینیم. آنموقع نهاد علم ما یک گستره مفصل پیدا میکند؛ همانگونه که یک دانشگاه جامع ما الآن گستره رشته دارد و همه رشتههاش باید به خروجی میدان بروند و به ادبیات قرارگاهی ما برسند؛ این برای حوزه هم باید اتفاق بیفتد.
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 وفاق برای نرمالشدن
👤علیرضا بلیغ؛
عضو پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی
📍یکی از خطرناکترین تحلیلها در مورد جایگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی این است که به سمت نرمالیزهشدن حرکت کرده و دست و پای خود را از منطقه جمع کند.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
1403.09.29 نشست مهاجرت اندیشه ورزان.صادقی.mp3
11.14M
🔸مهاجرت و امید اجتماعی
👤رسول صادقی
مهاجرت از منظر حکمرانی 01:00
چه مهاجرتی فرصت است؟ 04:00
رقابت برای سرمایه انسانی 10:00
تصویرسازی دوگانه از مهاجرت 13:20
فرهنگ مهاجرت 15:30
فرصتهای مهاجرت 17:30
ثبات در حکمرانی مهاجرت 21:00
سه راهبرد در مهاجرت 23:30
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|تویتر
#متنخوانی | #اقتصاد_سیاسی
▫️رسانه فکرت برگزار میکند:
🔶 جمعخوانی اقتصاد سیاسی
🖇گفتگوی علمی با جمعی از اهالی اندیشه
📌 مدخل اول:
مروری بر کتاب «۲۳ چیزی که در مورد سرمایهداری که به شما نمیگویند»
📅دوشنبهها ساعت ۱۸
🏛 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجفزاده، جنب قنادی کاکائو، موسسه فکرت، طبقه پنجم
علاقمندان میتوانند برای حضور در برنامه از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
14.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 جادوی صنعت سینما
👤محمدرضا نصیری؛
منتقد سینما و کارشناس ارشد علوم سیاسی
📍صنعت سینما با سفارشگیری از اربابان خود، آثاری را در جهت پیشبرد اهداف استعماری آنها تولید کرده و سعی در تخریب خردهفرهنگها و ارزشهای محلی دارد.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
📌اتوپیااندیشی و تغییر اجتماعی
✍🏻محمد نصراوی
🔸رئیسجمهور در نخستین کنفرانس خبریش اعلام کرد که ابر پروژه دولت، احیای امید است. این بیان، فراتر از یک شعار سیاسی، انعکاسی از نیاز عمیق جامعه به بازگشت به ارزشها و آرمانهایی است که میتواند مسیر پیشرفت و توسعه را هموار سازد. امید، به عنوان یکی از اساسیترین احساسات انسانی، نقشی کلیدی در شکلگیری تفکرات اتوپیایی و تحقق تغییرات اجتماعی ایفا میکند.
🔹اتوپیااندیشی یا آرمانشهرگرایی، فرآیندی است که در آن افراد و جوامع به تصور و تجسم جهانی ایدهآل و مطلوب میپردازند. این فرآیند بدون وجود امید امکانپذیر نیست. امید، نیروی محرکهای است که به ما اجازه میدهد فراتر از محدودیتها و موانع کنونی بیاندیشیم و به دنبال ساختن آیندهای بهتر باشیم.
🔸تغییر اجتماعی، نیازمند مشارکت فعال و مؤثر اعضای جامعه است. امید، انگیزهای قدرتمند برای تحریک این مشارکت است. با داشتن امید، افراد به توانایی خود در ایجاد تغییر باور پیدا میکنند و به صورت فعال در فرآیندهای اجتماعی شرکت میکنند. ااز سوی دیگر، ناامیدی میتواند به بیتفاوتی، انزوا و حتی پسرفت اجتماعی منجر شود. وقتی افراد امید خود را از دست میدهند، انگیزهای برای تلاش و مبارزه برای بهبود شرایط ندارند.
🔹احیای امید در جامعه، نیازمند افزایش آگاهی اتوپیایی است. این آگاهی، شامل درک عمیق از مشکلات فعلی، شناخت پتانسیلها و منابع موجود، و تصور آیندهای بهتر است. برای ایجاد این آگاهی، آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد. سیستم آموزشی میتواند با تشویق تفکر انتقادی، خلاقیت و مشارکت اجتماعی، نسل جدیدی از شهروندان آگاه و امیدوار پرورش دهد.
🔸دولت و نهادهای مدنی، مسئولیت بزرگی در احیای امید و ترویج آگاهی اتوپیایی دارند. سیاستها و برنامههای دولت باید به گونهای طراحی شوند که به بهبود شرایط زندگی افراد کمک کنند و فرصتهای برابر برای همگان فراهم سازند. مبارزه با فساد، افزایش شفافیت، تقویت عدالت اجتماعی و حمایت از حقوق شهروندی، از جمله اقداماتی است که میتواند اعتماد و امید را در جامعه تقویت کند.
🔹احیای امید، فرایندی چندوجهی است که نیازمند تلاش مشترک همه اعضای جامعه است. با تقویت امید و افزایش آگاهی اتوپیایی، میتوانیم به سوی ساختن جامعهای حرکت کنیم که در آن عدالت، برابری و رفاه برای همه فراهم باشد. این امر نه تنها یک آرزو، بلکه یک ضرورت برای بقای اجتماعی و توسعه پایدار است.
🔸با سرمایهگذاری در آموزش، ترویج ارزشهای انسانی، تقویت نهادهای دموکراتیک و ایجاد فرصتهای برابر، میتوانیم امید را در دلهای مردم زنده نگه داریم و به سوی آیندهای روشنتر گام برداریم.
🔎#بازتاب_اندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#گفتگو| #نشست
🔰وحدتی فراتر از لایههای نهادی
🎙دکتر روحالله اسلامی؛
🔸اگر قرار باشد به سامانمان توجه کنیم، خود نظام دانش را دستکم در سه سطح باید بحث کنیم؛ یک سطح مبانی نظری مفهومی آن است، آنجا که راجع به سامان صحبت کردیم مبانی نظریه مفهومی برای ما اهمیت دارد؛ یک سطح دیگر سطح نهادی و سازمانی است که میتواند حوزه یا دانشگاه باشد. سوم که خیلی هم مهم است، تعین زبانی دانش است؛ سنت علمی به زبان عربی داشتیم؛ بعد دانشگاه ایجاد کردیم به زبان فارسی؛ بعد نسبت اینها را بحث نکردیم.
🔹در گذشته طبیعیات داشتیم ولی طبیعیات یک نسبتی داشته با الهیات، بالمعنی الاعم وبالمعنی الاخص؛ حال اگر این طبیعیات بیاعتبار شده باشد اما الهیاتش همچنان معتبر است و همچنان هم درس میدهند. الآن سؤالی که پیش میآید این است که آیا ممکن است طبیعیات بیاعتبار شده باشد و الهیات همچنان معتبر باشد؟
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر