هدایت شده از فکرت
9.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پرونده_ویژه
#کلیپ
🔰 علامه مصباح و پیوند علوم
🎙مرحوم دکتر ناصر سقای بیریا
▪️آیتالله مصباح مانند یک پزشک حاذق که بیماری و درمان را بهطور کامل برای بیمار توضیح میدهد، بودند و در آن تفصیل، هیچگاه امر به کاری نمیکردند بلکه اجازه میدادند تا خودمان انتخاب کنیم.
🔗 مشاهده گفتگو در آپارات
#مصباح_فکر
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
#بازتاب
💠 چالشهای پدرانگی در نسل دیروز، امروز و فردا
👤با حضور اساتیدی همچون دکتر رضا مهکام و خانم دکتر سمیه خراسانی.
🗓 زمان: شنبه ۲۹ دی ساعت ۱۵
🔗 لینک نشست به صورت برخط
https://www.skyroom.online/ch/shenakhtorg/asou
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#آینه_جادو
🎞 روایت زنانگی التقاطی
👤سعید ارجمندفر؛
استاد دانشگاه و پژوهشگر سینمای مسیحیت
📍اگرچه الگوی نگارش فیلمنامه بر اساس انجیل متی با محوریت شخص هرودیس شکل گرفته اما روایت داستانی فیلم از تولد و زیست حضرت مریم، کاملا التقاطی و تحریفآمیز است.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
#پادکست_گفتگو
🔸نافهمی مسالهای به نام مهاجرت
گفتگو با:
👤دکتر اصغر مهاجری؛
جامعهشناس و استاد دانشگاه
⏰ ۱۹ دی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
1403.10.19 مصاحبه تهران.مهاجری.mp3
21.81M
🔸مساله مهاجرت
👤 اصغر مهاجری
امید در مهاجرت 01:00
ویژگی مهاجرین ایرانی 02:00
لزوم وزارتخانه مهاجرت 05:00
ضریب ژیب در مهاجرت 10:00
چرا مهاجرت متولی ندارد؟ 15:00
فرکانسهای جذبی و دفعی 20:00
مهاجرت و شرایط زمینهای 25:00
متغیرهای ایدئولوژیکی-سیاسی 30:00
دلایل فرهنگی مهاجرت 35:00
تقصیر ساختار یا مسئولین؟ 40:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
📌ناامیدسازی؛ حربه اصلی در جنگ رسانهای
✍🏻سید پویان حسینپور
🔹جنگ روانی و جنگ شناختی، از ابزارهای اصلی استراتژیهای مقابلهای کشورهای مختلف در برابر یکدیگر بویژه در دوران بحرانها و منازعات استراتژیک به شمار میآید و در این میان، پروژههای ناامیدسازی مردم ایران از کارآمدی حکومت جمهوری اسلامی، یکی از مهمترین و پیچیدهترین پروژههایی است که از سوی دولت آمریکا و نهادهای وابسته به آن برای تضعیف پایههای قدرت ایران به کار گرفته میشود. این پروژه نهتنها به طور مستقیم برای تسلط بر فضای روانی مردم ایران هدفگذاری شده، بلکه در سطح وسیعی در راستای تغییر و تحول در افکار عمومی و برهم زدن انسجام اجتماعی و سیاسی طراحی شده است.
🔸یکی از نخستین اهداف پروژههای ناامیدسازی، تضعیف اعتماد عمومی به کارآمدی و ثبات حکومت است. وقتی مردم نسبت به آینده کشور و توانایی سیستم حکومتی در حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ناامید شوند، از حمایت از دولت و نهادهای حکومتی دست میکشند. این امر میتواند زمینهساز افزایش نارضایتیهای اجتماعی، اعتراضات خیابانی و بحرانهای داخلی باشد که در نهایت به فرسایش قدرت حکومت منجر خواهد شد.
🔹یکی از رایجترین ابزارهایی که در این پروژه به کار گرفته میشود، کمپینهای رسانهای است که بویژه در سطح جهانی و از طریق رسانههای خارجی انجام میگیرد.رسانههای غربی مانند بیبیسی فارسی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال و شبکههای اجتماعی وابسته به آنها، نقش حیاتی در ایجاد روایتهای منفی از ایران دارند. این رسانهها معمولاً با تحریف دستاوردها و موفقیتهای کشور، تلاش میکنند تصویری از ناکارآمدی، فساد و ضعف در ایران را به نمایش بگذارند.
🔸رسانههای غربی از هر فرصتی استفاده میکنند تا بحرانهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از این تحریمها را به عنوان اثبات ناکارآمدی سیستم حکومتی ایران به تصویر بکشند. افزایش بیکاری، تورم، کاهش قدرت خرید مردم و مشکلات اقتصادی در سطح جامعه به طور مداوم توسط رسانههای دشمن برجسته میشود.
🔹پروژههای ناامیدسازی مردم ایران از کارآمدی حکومت، بخشی از یک استراتژی پیچیده و چندجانبه است که با هدف تضعیف اقتدار ایران در سطح داخلی و بینالمللی طراحی شده است. امیدآفرینی در جامعه امروز ایران، بیش از هر زمان دیگری یک وظیفه جهادی و ضرورتی انکارناپذیر است و در مواجهه با جنگ روانی دشمنان که با هدف القای ناامیدی، تضعیف اعتماد عمومی و ایجاد شکاف در باورهای مردم به طور سیستماتیک طراحی شده، امیدآفرینی به عنوان پادزهری قدرتمند عمل میکند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 مهاجرت و سرمایهسوزی
👤رسول صادقی؛
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
📍مهاجرت به این دلیل است که ما نتوانستیم سرمایه انسانی خود را به سرمایه اقتصادی و اجتماعی تبدیل کنیم؛ البته اگر مهاجرت با توجه به کشور مبدا صورت بگیرد، یک فرصت است.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
💠 جهان پس از آتشبس غزه
👤با حضور ابوالفضل ظهرهوند و ساسان کریمی
🗓 شنبه ۲۹ دی ساعت ۲۲:۳۰
🔗 شبکهٔ چهار سیما
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
#یادداشت_اختصاصی
🔰شبکه نمایش خانگی و عصبیت وارونه
🖇معنی در محاصره روایتهای تاریک از جامعه
✍🏻 محمدحسام جوادزاده
📍ثمره گذار ارزشی امری فراتر از تغییر و تحولهای اجتماعی صرف است؛ اینگونه نیست که یک سبک زندگی جدید جایگزین قبلی شده باشد بلکه به مثابه آن بیماری خود ایمنی در اینجا نیز جامعه دچار خودخوری شده و از درون به نابودی کشیده میشود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
🔸عصبیت اصطلاحی است که ابن خلدون برای همبستگی اجتماعی به کار برده است. منتهی آنچه وجه تمایز عصبیت در نگاه ابن خلدون با همبستگی اجتماعی مصطلح جامعهشناسی است این است که در عصبیت «دیگری» وجه پررنگتری دارد. عصبیت حس همبستگی و غرور قومی و ملی در مقابل اقوام و ملل دیگر است که این معنی بدون ترسیم و تصور «دیگری» معنای محصلی نخواهد داشت. لذا عصبیت در جامعه ناظر به نگاهی سلبی به چیزی است که نسبتی حداقلی با آن جامعه دارد و متعلق به غیر به حساب میآید
🔹با نگاه دقیقتر در آنچه در بخشی از بدنه فرهنگی کشور و جامعه ما و علی الخصوص سینما و شبکه نمایش خانگی رخ میدهد میتوان این دیگری سازی از دل جامعه خودی را به عینه مشاهده کرد. حجم نسبتا زیادی از خشونت، روابط ناسالم، بیاحترامی، توهین، تحقیر، خیانت و ناامیدی در آثاری با ژانر اجتماعی که در نگاه واقعبینانه یا نسبت چندانی با واقعیت جامعه ایرانی ندارند یا صرفا پررنگ کردن جزء و بخشی از جامعه است، طبیعتا این نگاه غلط را در مخاطب ایجاد میکند که بخشی از جامعه، ساختار یا پدیده ای درونی علت و عامل این نابهنجاریها و اعوجاجهای اجتماعی است.
🔸علاوه بر ویژگیهای شخصی فرد، آنچه نقش تنظیمگری کنشهای اجتماعی افراد را در جامعه ایفا میکند تصوراتی است که افراد به جامعه محل زندگی خود دارند. مثلا اگر تصور افراد به جامعه این باشد که کلاهبرداری در جامعه زیاد است طبعا تنظیم روابط آنها با دیگران به نحوی خواهد بود که خروجی آن همبستگی کمتر در جامعه است. و از طرفی چون نگاه هر فرد به جامعه مولود پیرامون و محیط خود است، یک شخص نمیتواند جز برداشت محدود و شخصی خود، نگاهی جامع و کلی از جامعه داشته باشد، هرچند که از آنجایی که در دل جامعه زندگی میکند، ارزشهای اجتماعی جامعه به نحو عادی به او منتقل میشود.
🔹در نگاه اول شاید گفته شود که این روایتهای تاریک از جامعه نهایتا منجر به کاهش همبستگی اجتماعی میشود و عصبیت وارونه امری تخیلی است. منتهی مساله از جایی شروع میشود که حس سرخوردگی و سرکوبی که این راوایات به مخاطب خود منتقل میکنند صورتی اجتماعی به خود بگیرد و وجه اشتراک افراد کثیری در جامعه باشد. این اشتراک شروع لایه ای جدید از همبستگی اجتماعی بوده و ازشهای پنهان در دل روایتهای سینمایی نیز به تدریج تبدیل به ارزشهای اجتماعی شده و نهایتا نظام ارزشهای جامعه دچار انقلاب خواهد شد.
➕برای مطالعه متن کامل یادداشت، اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
#نشست | #ویژه
✅ رسانه فکرت در آستانه جشنواره فیلم فجر برگزار میکند:
💥ایستگاه چهل و سوم
چالشهای امید اجتماعی در سینمایی که گذشت!
👤 با حضور:
✔️اکبر نبوی
✔️سیدعلی روحانی
✔️آرش خوشخو
✔️آرش فهیم
✔️محمد قربانی
⏰ سهشنبه ۲ بهمنماه، ساعت ۱۰
🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشهورزان
🌐 علاقمندان میتوانند برای حضور از طریق آیدی @Fekrat_Admin1 ثبتنام نمایند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ|#نشست
🎞 نگوییم فرار مغزها...!
👤مصطفی زمانیان؛
رئیس سابق مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری
📍نظام واژگانی مهاجرت تحت تاثیر یک روایت سیاسیزده، ادبیات نامطلوبی را در اذهان به وجود آورده و ما باید به سمت یک توصیف سیاستی و ادبیات صحیح در مورد این مساله پیش برویم.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@Fekrat_Net