eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ 🔻روش تحلیل و نقد انیمیشن 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
| 📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . ▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔹 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 📎تولید در رسانه فکرت 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام
📚 🔻استعمار و تفرقه مذهبی ✍️محمد آسیابانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3757 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻استعمار و تفرقه مذهبی ✍️محمد آسیابانی 🔸نویسنده کتاب «هند در عصر ایرانیان: ۱۰۰۰ الی ۱۷۶۵ میلادی» در کتاب خود اشاره کرده که: «تصور فضاهای اجتماعی از طریق دین، درک ما را با بررسی و توجیه و حل و فصل یک مسئله اجتماعی محدود می‌کند و همین امر باعث می‌شود که غنا و ارزش فعالیت‌های مناسب و درخور حکومت‌ها زیر سوال برود.» 🔸 این نویسنده اثبات می‌کند که با احترام گذاشتن به ادیان و مذاهب و آیین‌ها در یک جامعه همچون هند می‌توان به ملی گرایی کمک کرد. 🔸وی به صراحت نویسندگان دوره استعمار را زیر سوال می‌برد و آنچه را که مورخان استعمار به عنوان «فتح مسلمانان» خوانده‌اند، مردود شمرده و بیان می‌کند که تاریک نشان دادن قسمتی از باشکوه‌ترین تاریخ هند با دستاویز قرار دادن مسائل مذهبی ناعادلانه و مستبدانه است. 🔸ریچارد ام ادتون مدعی است که نویسندگان استعماری تاریخ پادشاهی مسلمانان را در هند تاریک نشان دادند تا بتوانند احساسات مردم را برانگیزند و راه‌های استعمار انگلیس در هند را باز کنند، اما واقعیت آن است که اگر چه مسلمانان از هند رفتند اما آمدن انگیسی‌ها و چپاول هند چیزی جز «فتح مسیحیان» نبود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3757 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻کنترل و نظارت سلبریتی‌ها 🎤سید حسین شرف الدین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3754 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻کنترل و نظارت سلبریتی‌ها 🎤سید حسین شرف الدین 🔸 بی شک، اتخاذ سیاست‌های نرم در برخورد‌ با این قشر به دلیل موقعیت خاص آنها موثرتر از سیاست‌های سخت و خشن و سخت گیری‌های حساسیت برانگیز است. 🔸نظام اسلامی باید از طریق گفت و گوی با کارشناسان فرهنگی، تربیتی، اطلاعاتی و امنیتی؛ مناسب‌ترین راه‌ها را برای تحقق این هدف (یعنی نظارت بر رفتار سلبریتی‌ها) فارغ از هر نوع هزینه تمهید کند. 🔸 این قشر و این سنخ شخصیت‌ها نیز همچون سایر اقشار بخشی لاینفک از جامعه محسوب می‌شوند و برغم برخی ذهنیت‌ها، بالقوه کارکردهای مثبت و بعضا منحصر بفردی برای جامعه و بخش‌های مختلف آن دارند. 🔸از این رو، نباید با ایجاد حساسیت‌های بی‌مورد مانع از نقش آفرینی‌های مثبت آنها در ساحت‌های مختلف حیات اجتماعی شد. به بیان دیگر، ضرورت نظارت و کنترل برآنها نباید به عنوان یک مساله و چالش جدی تلقی شود. 🔸بدون شک، هر یک از اقشار جامعه در صورتی که احساس کند نظام سیاسی به صورت آشکار و پنهان، کنش‌ها و ارتباطات او را تحت نظارت و مراقبت دارد، واکنش منفی نشان خواهد داد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3754 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نقش بی‌عدالتی در بی‌ثباتی حکومت‌ها ✍️حسن سلامی‌ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3765 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نقش بی‌عدالتی در بی‌ثباتی حکومت‌ها ✍️حسن سلامی‌ 🔸حکومت‌ها و ساختار سیاسى اجتماع، مانند ساختار موجودات زنده تغییر می‌پذیرند و احیانا نابود می‌شوند. ناپایدارى این نظام‌ها همیشه افکار را به خود جلب کرده است. 🔸چنانکه شاعرى می‌گوید: امپراتورى‌ها از میان می‌روند و حکومت‌ها ناپدید می‌شوند… سرداران و فاتحان جز اندک غبارى از خود بر ما نمی‌گذارند… و از شمشیر قیصران زنگارى هم برجاى نمی‌ماند.(مک آیور، جامعه و حکومت، ص ۲۰۴) 🔸این فروپاشى و سقوط، علل و عواملى دارد که از جمله آنها، از دیدگاه على(ع)، عدم مساوات و ظلم است. مولا پایدارى و ثبات حکومت‌ها را به اقامه روش‌ها و طریقه‌هاى عدالت و اجتناب از ظلم (الجور هلاک و العدل حیاه، غررالحکم، صص ۱۳-۱۲)دانسته است و هشدار می‌دهد: (ثبات الدوله باقامه سنن العدل؛ 🔸 ثبات و پایدارى دولت‌ها به عدل و دادگرى است.)(پیشین، ص ۳۶۸) و خاطرنشان می‌کند: (من حارت ولایته زالت دولته؛ کسی که در پادشاهی و حکومت ظلم کند، دولت او زائل می‌‏شود.)(پیشین، ص ۶۷۴) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3765 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻پاسخ به یک شبهه تاریخی ✍️عباس سلیمی نمین 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3761 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻پاسخ به یک شبهه تاریخی ✍️عباس سلیمی نمین 🔸سلیمی نمین با اشاره به اینکه سیروس غنی تحلیل شخصی در این کتاب کرده است، گفت: این خانواده گرایش مشخص به پهلوی‌ها دارند منتها نگاه هوشمندانه او مهم است که نسبت به استفاده از اسناد آمریکا محدود است و بسیار زیاد به اسناد انگلیس توجه کرده چرا که در آن ایام قطعاً آمریکایی‌ها هم حوزه با انگلیسی‌ها نبودند لذا به عنوان یک منبع تنها می‌توانند آگاهی‌بخشی بیشتر به مخاطب دهند. 🔸وی همچینن توضیح داد: آنچه مبتنی بر کتاب سیروس غنی مطرح می‌شود این است که گویا انگلیسی‌ها هیچ اطلاعی از بحث کودتای سوم اسفند نداشتند در حالی که نویسنده در جای جای کتابش از بحث اطلاع از کودتا و هماهنگی آن اذعان داشته است. 🔸ما در ارتباط با اسناد کار جدی نکردیم خود سیروس غنی هم به این اذغان دارد که اسناد در برخی جاها حذف شده است یعنی اسناد مکاتبات بین سفارت انگلیس در تهران و لندن بین ۱۰ روز اول اسفند تا ۱۷ اسفند بسیار اندک است یعنی مشخص است آنچه انگلیسی‌ها آرزو داشتند و سال‌ها برایش تلاش کردند تا به صورت انحصاری سلطه خود را بر ایران بسط دهند اصلا در ارتباط با کودتا بین تهران و لندن اطلاعاتی منتقل نمی‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3761 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
💻 🔻مفهوم عدالت اين است كه به هركس مطابق آنچه به حسب كار و استعداد، لياقت دارد، داده شود. این مسئله از درون خانه شروع می‌شود و «مناصب حکومتی» هم شامل آن می‌باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat.net
✳️ 🔻جنگ رسانه ای 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
ZOOM0012_1.mp3
12.98M
✳️ 🔻جنگ رسانه ای 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
34.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻دوگانه باطل عدالت و ولایت •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻همه‌گیری کرونا و نقش رسانه‌ها در تضعیف سلامت روانی جامعه ✍️برایان هیوستون 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3771 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻همه‌گیری کرونا و نقش رسانه‌ها در تضعیف سلامت روانی جامعه ✍️برایان هیوستون 🔸 کسب آگاهی اهمیت زیادی دارد. اما برای ارزیابی اینکه تا چه اندازه زیر فشار قرار دارید، مقدار توجه خود به رسانه‌ها را بسنجید. اگر مرتب نگرانید، احساس می‌کنید دیگر ظرفیت ندارید یا در خوابیدن مشکل دارید، ممکن است بیش از حد لازم اطلاعات و اخبار مربوط به کووید۱۹ را دنبال کرده باشید. 🔸اگر این اتفاق برایتان رخ داد، برای مدتی اخبار را کنار بگذارید و کارهای دیگری انجام دهید که به آرامش فکری تان کمک کند. 🔸والدین باید مرتب کودکانشان را کنترل کنند تا ببینند چگونه از رسانه‌ها تاثیر پذیرفته‌اند. گوش سپردن و تایید نگرانی‌های آنها- و بعد دادن پاسخ‌های صادقانه به سئوالاتشان می‌تواند بسیار مفید باشد. 🔸اگر کودکی با صحبت کردن در مورد این مسائل مشکل داشت، فرد بزرگسال می‌تواند کار را با پرسش‌های پایان باز شروع کند (مثل:«درباره اتفاقاتی که دارد می‌افتد چه احساسی داری؟») به کودکان اطمینان و دلگرمی دهید که هر کاری انجام می‌شود برای محافظت از آنهاست و در مورد راه‌های ایمن ماندن یعنی پوشیدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها با آنها حرف بزنید. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3771 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آلمان؛ کشوری با نظام سانسور بسیار دقیق برای بازی‌های دیجیتال ✍️مریم علی بابایی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3774 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آلمان؛ کشوری با نظام سانسور بسیار دقیق برای بازی‌های دیجیتال ✍️مریم علی بابایی 🔸مقامات حفاظت از اطلاعات آلمان به منظور نظارت بر بازی‌ها و برنامه‌های موبایلی، دستورالعمل‌هایی در قالب سند ۳۳ صفحه‌ای الزامات قانونی برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها و برنامه‌های موبایلی منتشر کرده است. 🔸در این سند نحوه تفسیر قوانین حریم خصوصی اطلاعات برای بازی‌ها و برنامه‌های موبایلی توسط قانون‌گذاران مشخص شده است و به هر فردی برای تجاری‌سازی برنامه موبایلی در آلمان توصیه می‌شود که این قوانین بازی را رعایت کند. 🔸نادیده گرفتن دستورالعمل‌های جدید می‌تواند تا ۳۰۰ هزار یورو جریمه داشته باشد و به طور قابل‌توجهی به نام تجاری آسیب بزند. قوانین مرتبط این سند به شرح زیر است: در طول فرایند توسعه، توسعه‌دهندگان برنامه باید اطمینان حاصل کنند که تنها داده‌های شخصی جمع‌آوری و پردازش می‌شود که برای عملکرد برنامه کاملاً ضروری است. 🔸کاربران باید در مورد نوع، دامنه و هدف جمع‌آوری، پردازش و استفاده از اطلاعات شخصی خود به گونه‌ای قابل درک، اطلاع داشته باشند. این موضوع نیازمند یک سیاست حفظ حریم خصوصی خاص برنامه مورد نظر است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3774 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📲📱 🔻 با موضوع:ژورنالیسم و عملیاتی سازی مفاهیم معرفتی 💠 رسول لطفی 👈پژوهشگر مدیریت راهبردی فرهنگ ⏱چهارشنبه 13 اسفند ماه ساعت 17 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تهدید با فرصت...؟ ✍️سید حسین شرف الدین 👈 سوال: چرا امروزه سلبریتی را یک تهدید می‌دانیم؟ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تهدید یا فرصت...؟ ✍️سید حسین شرف الدین 👈 سوال: چرا امروزه سلبریتی را یک تهدید می‌دانیم؟ 🔹در وضعیت کنونی به‌ویژه با عطف توجه به سوابق عملکردی اکثریت سلبریت‌ها و نحوه مدیریت خود در تعامل با افکار عمومی، جنبه آسیبی و تهدیدی آنها در تلقی عمومی بر جنبه امکانی و فرصت‌سازی آنها برای تامین برخی اهداف منظور، بیشتر و محتمل‌تر است. 🔹دلیل عمده این لغزش‌ها این است که برخی از این افراد به واسطه: ضعف‌های تربیتی و اخلاقی؛ قصور بینش و بصیرت؛ اعتماد به نفس کاذب؛ فرصت‌طلبی و زیاده‌خواهی؛ خود‌فراموشی یا ازخود‌بیگانگی؛ اظهارنظرهای سطحی و غیرکارشناسانه در موضوعات تخصصی؛ میل وافر به یارگیری و مرید‌بازی؛ سوء استفاده از موقعیت خود؛تبدیل‌شدن به ابزاری برای تامین اغراض سیاسی ارباب قدرت و ثروت؛ تظاهر به رفتارها و رویه‌های نامتعارف ضدارزشی و حساسیت‌زا؛ ابتلای به تکبر و تفاخر آشکار؛افشای پشت صحنه‌ها و حریم‌های خصوص نه چندان موجه، جایگاه خود را در اذهان عمومی از دست داده‌ و لذا امروزه به عنوان تهدیدی برای فرهنگ جامعه به حساب می‌آیند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻رشد عیار معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی ✍️حجت الاسلام ابوذر کاظمیان 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3778 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻رشد عیار معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی ✍️حجت الاسلام ابوذر کاظمیان 🔸زیربنای اصلی فرهنگ و اندیشه یا گفتمان معنویت‌گرایی امام خمینی را اعتقادات و باورهای معنوی تشکیل می‌دهد. 🔸ایمان به باورها و اعتقادات است که زمینه لازم را برای ظهور و بروز ارزش‌ها در فرد و جامعه اسلامی ایجاد می‌کند و ارزش‌های معنوی را که متأثر از اعتقادات معنوی می‌باشند در سطوح مختلف علمی آموزشی و تربیتی جامعه و درنهایت در محیط فعالیت‌های اجتماعی ترویج می‌نماید. 🔸ترویج ارزش‌های معنوی در سطح جامعه منجر به پیدایش هنجارهای معنوی می‌شود که هرکدام از آن‌ها یک‌سو ریشه عمیق در ارزش‌ها دارد و از سوی دیگر تسهیل‌کننده رفتارهای معنوی در جامعه هستند. 🔸در همین زمینه شاهد هستیم که امام از همان ابتدای انقلاب اسلامی بر رسانه‌ها و اموری که تأثیر در معنویت‌گرایی جامعه دارند تاکید می‌کردند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3778 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻تلاش در فهم نشریات حوزوی از تحول انقلابی زنان ✍️علی کاکادزفولی، دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3784 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 🔻تلاش در فهم نشریات حوزوی از تحول انقلابی زنان ✍️علی کاکادزفولی، دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 🔸چارچوب نظری کتاب از شاخص لوبوف برای تحلیل روایت بهره گرفته است. اگرچه نویسنده، متن را مبنای بررسی خود قرار داده، اما از آن فراتر رفته و تحلیل معناکاوانه‌ای از آنچه درون متن نهان است، ارائه کرده است؛ 🔸 بنابراین مخاطبی که هنوز کتاب را نخوانده، نباید تصور کند که قرار است با کتابی روبه‌رو شود که متون نشریات حوزوی در گذشته را تلخیص کرده یا صرفا ارائه صورت‌بندی موضوعی از آنها حول محور زن، مدنظر نویسنده بوده است. 🔸کلمه «روایت» در این کتاب از دو جنبه قابل توجه است؛ جنبه اول مواجهه مولف با متون منتشره در مجلات حوزوی است که این یادداشت‌ها را روایت نویسندگان‌شان از زمانه خود به‌حساب آورده و درکی که از زن داشته‌اند. 🔸جنبه دوم این کلمه، به چارچوب تحلیلی کتاب ارتباط دارد و اینکه نویسنده نیز سعی داشته روایت خود از مواجهه با متون نشریات را ارائه دهد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3784 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net