May 11
📝#بخوانید|چالشی در چرایی مسئله تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی
💠دوگانه تربیت یا جذب برای هنر انقلاب
🖋علیاصغر سیاحت؛ نویسنده و پژوهشگر
🔸انقلاب ۵۷ نویدی از یک تغییر اساسی و بزرگ بر پیکره جامعه ایرانی میداد و به درستی یک مسیر در عرصههای مختلف، به خصوص در هنر شکل پیدا کرد، اما ابتدای دهه هفتاد این مسیر متوقف شد و رویکرد جریان انقلاب اسلامی نسبت به هنر به خصوص در عرصه موسیقی، سینما و سایر هنرها به محاق رفت و لیبرالها هنر را به دست گرفتند و کشور ما را با چالشهای جدی مواجه شد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه:5 دقیقه
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🎬 #ببینید | کارگاه سواد رسانه با محوریت سینمای یهود (قسمت پنجم)
💠مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد
👈 فيلم جلسه را در سایت فکرت ببینید:
⭕️fekrat.net/?p=7689
#سواد_رسانه
#فرج_نژاد
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
May 11
📝 #بخوانید| بررسی جایگاه جنگ روایتها در جهاد تبیین
💠 روایتهایی که دستخوش غرضورزی میشوند!
🎙گفتگو با دکتر محسن ردادی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔰بیش از مورخان، این هنرمندان هستند که میتوانند برای جامعه روایتهای پذیرفتنی از انقلاب اسلامی ارائه کنند. بیش از اساتید دانشگاه، جوانان انقلابی هستند که میتوانند روایتهای صحیح از انقلاب اسلامی به زبان امروزی و متناسب با فضای مجازی تولید و منتشر کنند. در غیر این صورت، روایتهای غرضورزانه و سیاستزدۀ دشمنان انقلاب از سوی نسل جوان پذیرفته میشود. به همین دلیل است که رهبر انقلاب اسلامی به جوانان توصیه میکنند: «شما روایت کنید حقایق جامعهی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه:5 دقیقه
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝#بخوانید| ترسیم صحیح جایگاه زنان در منظومه آرمانهای انقلاب اسلامی
💠 امنیت اجتماعی زنان در انقلاب اسلامی
🖋آفرین قائمی؛ پژوهشگر و استاد حوزه های علمیه خواهران
🔸اسلام با حضور اجتماعی زن مخالف نیست، لکن حضور وی را مشروط به اذن همسر، رعایت عفاف و وقار و متانت و حجاب، عدم پرداختن به کارهای سنگین مردانه، مثل امور نظامی، قضاوت و رهبری و مانند آنها و عدم اختلال در آسایش و امنیت و تولید مثل و حقوق همسر نموده است. با رعایت این شرایط در کمال آرامش و امنیت میتواند در صحنۀ اجتماع حاضر شده و با حسن عملکرد خویش به آرمانهای انقلاب اسلامی تکوّن ببخشد.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه:5 دقیقه
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
💠 نگاهی بر فیلم بی مادر
🖋حفیظه مهدیان
🔰 عشق ورزی یا ملالِ فرزندآوری؟
🔸فیلم از دو زاویه دید به مفهوم «مادری» می پردازد. اول: زنی از طبقه پایین که با چنگ و دندان می خواهد جان فرزند مریضش را حفظ کند و دوم: زنی از طبقه بالا که توانایی بارور شدن ندارد و در حسرت مادری است.
باید دید این دو زن هر یک چگونه بازنمایی شدند تا دریابیم فیلم تلقی درستی از مادری ارائه کرده؟ یا از پس کار برنیامده و برخلاف ظاهر فیلم، مادری و فرزندآوری را به چالش کشیده است.
🔸حس مادری آنقدر برای زنان فطری است که ویکتور هوگو در بینوایان می نویسد: «مادر بی فرزند همچون دختر بی عروسک است». زن بی فرزند فقدان دارد، هرچند که تمام آمال و آروزهای دیگران را در دست داشته باشد. مرجان در ابتدای فیلم توانسته این فقدان را برای مخاطب متجلی سازد، اما همچون بسیاری از فیلم های دیگر، زن بی فرزند به تدریج به عفریته ای حسود و خطرناک مبدل می شود تا جایی که مرجان حاضر می شود فرزند خود در رحم زنی دیگر را به قتل برساند. و مخاطب متوجه می شود، که خواست مرجان برای فرزنددار شدن، هیجان هایی مقطعی است ناشی از تصمیم های زودگذر و طرحواره های غلط شخصیتی [: اشاره های امیرعلی به طرحواره های شخصیتی مرجان] و نه برخسته از میلی عمیق، فطری و پاک.
🔸پروسه ای که سه سال قبل هم به همین منوال پیش برده بود. نگاه سرزنشگر علی اوجی به مرجان، هنگامی که فرزندش در استخر افتاد و دریافت مرجان از این نگاه [: فکر می کنه من از قصد بچه ش رو انداختم تو استخر] دال های دیگری بر شخصیت دوگانه مرجان است: نوسان بین «عشق» و «نفرت» و البته نوسان بین «اخلاق انسانیت» و «مذهبگرایی مزورانه».
🔸از سوی دیگر مهروز مادری رنج کشیده است که هویتش با فرزند معنا پیدا می کند. فرزند در اثر بیماری می میرد و مهروز تمام خود را از دست می دهد. اما او باردار است و همچنان این جنین زنده در رحم است که او را به ادامه زندگی نوید می دهد. اما مهروز این فرزند را نیز از دست می دهد و او را که در حقیقت متعلق به امیرعلی و مرجان است روی تخت بیمارستان رها کرده و خود در تاریکی شب ناپدید می شود. و حال فرزندی مرده بر جای مانده در دل خاک و فرزندی تازه به دنیا آمده که هر دو مادر [مرجان و مهروز]، رهایش کرده اند و این «بی مادر» تنها روی تخت بیمارستان در انتظار رسیدن به چه آینده ای است؟
🔸 در پایان جمله های ابتدای فیلم از زبان یک روانشناس معنا پیدا می کند که زن و شوهر عاشق تن به فرزندآوری نمی دهند مگر این که به ملالِ عادت رسیده باشند. «فرزند بدقدمِ نورس» دو رسالت داشت: «آغاز شکاف در علاقه امیرعلی و مرجان» و «فقدانی جدید برای مهروز» و در پایان هیچ کدام از مادرها او را نپذیرفتند.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📣📣 فراخوان جذب نیروی متخصص در زمینه رسانهای و فضای مجازی
💠 موسسه فرهنگی هنری شناخت جهت تکمیل کادر رسانهای خود اقدام به جذب نیرو کرده است.
📌مزایای فعالیت مجموعه شناخت:
🔹تربیت نیرو با علوم نوین رسانه از ابتدا
🔹برخورداری از حقوق و مزایا اداره کار به همراه بیمه
🔹بهرهمندی از فضای علمی و اندیشهای
جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال رزومه، به شماره 09183523887 پیام دهید.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
📝#بخوانید| تشریح راهکارهای عملی کردن آموزههای قرآن در جامعه
💠 نسبت انقلاب اسلامی با تحقق قرآن
🖋 دکتر محمد کرمینیا، نویسنده و پژوهشگر کلام امامیه
🔸 از دیگر عوامل مؤثر در پیادهشدن آیات الهی، استفاده صحیح از ظرفیت بسیار عظیم فرهنگ عاشورا است، زیرا همانگونه که به فرموده امام خمینی اگر این محرم و صفر تاکنون توانسته است اصل اسلام را حفظ کند، در صورتی که متصدیان مربوطه تدبیر شایستهای بیندیشند، میتوانند از این ظرفیت خدادادی در رشد و ارتقای آگاهیهای دینی جامعه و فراهمشدن زمینه اجرای بسیاری از احکام قرآن استفاده نمایند.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
#فکرت
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
#ویدئو_نوشت
📺 انحراف نیتها، آفت نهضتهای خدایی
💠 یکی از آفت هایی که نهضت خدایی را تهدید می کند، تغییر جهت دادن اندیشه ها و انحراف یافتن مسیر نیّت ها است.
📌جهت تماشا ویدئو نوشت به آپارات صفحه فکرت مراجعه فرمایید.
⭕️aparat.com/v/6lq71
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
🔰کرسی نقدو نظر
💠کلام امامیه پس از دوران حضور؛ نخستین واگراییها
💢لینک حضور مجازی
⭕️skyroom.online/ch/shenakht/shenakht
📌پخش از صفحه اینستاگرامی فکرت
⏰ 25 بهمن ماه؛ ساعت16 الی 18
مکان: قم، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
May 11