هدایت شده از فرق تشیع | دانیال بصیر
1_4516694081.pdf
16.45M
کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی در قرآن
@feraghe_tashayo
▫️ششمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
✔️ برادران و ✔️ خواهران
🔸با حضور و مشاوره:
🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا
🌱پیشینهی مهمان ویژه:
نویسندهی کتابهایی چون کیمیاگر، التیام، تمنا و گپوگفت حرفهای
سردبیری نشریاتی چون «خیمه»، «نجم»، «منور» و «ماه نامه امتداد»
🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارتهای یادداشتنویسی تحقیقی و اندیشهای
📆 زمان: یکشنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه شناخت
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 کانون نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🎥 #دکوپاژ | #تحلیل_و_بررسی
💠فریادهای پراکنده یک فیلمساز عصبانی
📽 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم
با حضور:
▫️معصومه قمقامی _ تحلیلگر سینما
▫️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
⏱ زمان: دوشنبه 22 خردادماه ۱۴۰۲، ساعت 15:۳۰
📍مکان: قم، خیابان بسیج، موسسه شناخت، استودیو فکرت
جهت شرکت بصورت حضوری یا مجازی، به آیدی زیر پیام دهید:
@Mostafagoodarzi
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#درسگفتار
💠در درسگفتار «الگوی نظری هویت زن» دنبال چه چیز هستیم؟
▫️فهم دقیق مشکل، مسئلهمندی و وجه مسئلگی، سنخ شناسی، طبقهبندی و تفکیک مسائل، مهمترین بخش مواجهه علمی با مسائل زنان است.
▫️وظیفه علم و کار علمی آن است که با قاعدهمند کردن و نظاممند کردن ابعاد گوناگون یک پدیده یا موضوع و با ارجاع موضوعات به ریشههای اصلی آن، زمینه فهم نظاممند و تعمیم پذیر از مسائل را ایجاد کند.
▫️بنابراین ناگزیر بایستی گستره وسیع مسائل در موضوع «وضعیت زنان» تفکیک و سنخ شناسی شود. چارچوب یا الگوی نظری، مهمترین ابزار بررسی علمی موضوعات مرتبط با هویت زن است.
این درسگفتار درصدد است با تکیه بر دستگاه معرفتی علامه طباطبایی، به توصیف و تبیین الگوی نظری هویت زن بپردازد. الگویی بومی و مبتنی بر مبانی دینی که میتواند مانند نظریههای تجربی ابزاری برای رصد و فهم و تبیین و حل مسئله در حوزه مباحث مرتبط با زن و جنسیت باشد. این مباحث قدمی است در مسیر فعلیت بخشی به علم دینی و علوم انسانی اسلامی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻رونمایی از هویت بصری جدید خردورزی
در آستانه چاپ شماره دوم، هویت بصری جدید فصلنامه علوم اجتماعی خردورزی رونمایی شد.
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
#درسگفتار | #مدرسه_فکرت
✅ دومین درسگفتار تخصصی مدرسه فکرت و با همکاری پایگاه عصر زنان
▪️با موضوع:
«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی»
▪️توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضاکدخدایی
▪️این درسگفتار درصدد است با تکیه بر دستگاه معرفتی علامه طباطبایی، به توصیف و تبیین الگوی نظری هویت زن بپردازد. الگویی بومی و مبتنی بر مبانی دینی که میتواند مانند نظریههای تجربی ابزاری برای رصد و فهم و تبیین و حل مسئله در حوزه مباحث مرتبط با زن و جنسیت باشد. این مباحث قدمی است در مسیر فعلیت بخشی به علم دینی و علوم انسانی اسلامی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
▫️ششمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
✔️ برادران و ✔️ خواهران
🔸با حضور و مشاوره:
🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا
🌱پیشینهی مهمان ویژه:
نویسندهی کتابهایی چون کیمیاگر، التیام، تمنا و گپوگفت حرفهای
سردبیری نشریاتی چون «خیمه»، «نجم»، «منور» و «ماه نامه امتداد»
🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارتهای یادداشتنویسی تحقیقی و اندیشهای
📆 زمان: یکشنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه شناخت
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 کانون نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
مدرسهی علوم انسانی فکرت
▫️ششمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی ✔️ برادران و ✔️ خواهران 🔸
رضا مصطفوی مشاور مذهبی و مدیر گروه تحقیق و نگارش فیلمنامه سریال حضرت موسی کلیمالله است. وی همراه با مرحوم فرجالله سلحشور، مدیریت موسسه تبیان را برعهده داشت که رسالت خود را تربیت نویسنده و کارگردان سینمای دینی قرار داده بود. او در این مؤسسه مبانی سینمای دینی را تدریس میکرد و همزمان مشاورهی تاریخیمذهبی فیلمنامههای قصههای تبیان را عهدهدار بوده است که بارها از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.
- دانشآموختهی مرکز تربیت محقق و نویسنده حوزهی علمیهی قم (1379 تا 1382)
- دانشآموختهی هیئت و نجوم، مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی نجومی (1376 تا 1379).
- برگزاری دورههای آموزشی ویرایش، نویسندگی، گزارش و مصاحبه در مراکز فرهنگی و نیز تدریس ادبیات فارسی در حوزه علمیه قم و برگزاری دوره تخصصی ویرایش و نگارش در رسانه در شهرهای مختلف.
- کارشناس یهود و صهیونیسمپژوهی مؤسسهی مطالعات فرهنگی لوح و قلم.
- کتابشناس و ناظر محتوایی و کتابشناسی پایگاه اطلاع رسانی سراسری اسلامی (پارسا).
- مدیر مسئول و سردبیر گروه مجلات امتداد و نیز مدیر شبکهی فرهنگی امتداد، وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس.
- سردبیری ماهنامهی رسائل (اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب اسلامی)
- معاونت تدوین متون و انتشارات مرکز پژوهشهای فرهنگی حوزه علمیه قم 1381 تا 1383.
- سرویراستاری دانشنامهی شهید مطهری، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشهی اسلامی. نیز سرویراستاری دانشنامههای علمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله دانشنامه «دانا» و «داک»، «کتابشناسی جهانی قرآن کریم»، «کتابشناسی جهانی مهدویت.«
- سرویراستار معاونت پژوهش و نیز معاونت تدوین متون درسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها 1375 تا 1386.
- عضو پیوسته و عضو مؤسس انجمن قلم حوزه علمیه قم.
- مدیر آثار و آفرینشهای هنری مسجد مقدس جمکران
- مدیر مسئول انتشارات «عماد فردا» و نیز «عهد مانا».
- کارشناس مذهبی و مشاور فیلمنامههای تاریخی و دینی: موسی کلیمالله، فهرست مقدس، اصحاب اخدود، قصههای تبیان
مهمترین آثار او عبارتند از:
- تبار انحراف، پژوهشی در دشمنشناسی تاریخی، زیر نظر حجتالاسلام والمسلمین مهدی طائب، 1385.
- اندیشهی اسلامی(2)، دانشگاه پیام نور، 1386
- نشانه، روایتهایی از معنویت و توسل در تفحص شهدا، 1392.
- ماه در آینه، نگاهی به سیره و سلوک فردی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب، 1393.
- گپوگفت حرفهای، نکتههای کاربردی در مصاحبه برای خاطرات شفاهی، 1393.
- التیام، فرجامشناسی جریانهای تاریخ، 1395.
- تاریخ آل امجاد، (تصحیح و تحقیق)، 1395.
- آوای درد، (تصحیح و تحقیق لجةالالم فی حجةالامم)، نخستین ترجمهی بهدست آمده از اللهوف، 1395.
- تمنا، آیندهشناسیِ جامعهی منتظر جهانی، 1396.
- قبس قصه، یادداشتها و برداشتهایی درباره دراماتیزه کردن قصههای قرآنی، 1397
- دنیای دیدنی، دنیا را از نگاه امام صادق ببین، 1398
#گزارش_تصویری | #گعده
▫️ششمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت؛
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
🔸با حضور:
🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا
📆 یکشنبه ۲۱ خرداد
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
صوت جلسه استاد مصطفوی.mp3
34.52M
#صوت | #گعده
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
🔹صوت جلسه گعده استاد رضا مصطفوی
⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت میباشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
گعده فکرت - آقای روزبهانی.mp3
18.43M
#صوت | #گعده
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
🔹صوت جلسه گعده استاد محمدعلی روزبهانی
⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت میباشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
گعده فکرت - استاد جواد محدثی.mp3
23.1M
#صوت | #گعده
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
🔹صوت جلسه گعده استاد جواد محدثی
⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت میباشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
#گزارش | #دکوپاژ
تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم
▫️سرکار خانم معصومه قمقامی_ پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
⏱ دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#اختصاصی ا #کلیپ
✅ جامعه ایمانی با طاغوت جمعشدنی است؟!
◾️ هیچ کسی به محض رهبری جامعه اسلامی نمیتواند دولت تشکیل دهد. چون هنوز کسی ایمان نیاورده و امت تشکیل نشده است. برای تشکیل دولت بهعنوان کارخانه انسانسازی، احتیاج به گروهی از مردم است. اگر رهبر اسلامی، دولت تشکیل ندهد باعث از بینرفتن رهبر و امت توسط طاغوت میشود.
▫️ برگرفته از دوره متنخوانی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی با حضور دکتر نجف لکزایی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
#عکس_نوشته | #هویت_زن
هویت زن
▫️ شناخت دقیق ابعاد وجودی انسان، جنبههای اصلی و فرعی وجود انسان، ظرفیتها و محدودیتهای انسان، محور اصلی برای فهم و تبیین روابط و پدیدههای انسانی است (علامه مصباح یزدی، رابطه دین و علم، ص 244-245). «هویت انسان» در مقایسه با دیگر حیوانات و مخلوقات الهی مبتنی بر این «شناخت» حاصل میگردد. مبتنی بر این استدلال میتوان ادعا کرد:شناخت دقیق ابعاد وجودی زن، جنبههای اصلی و فرعی وجود زن، ظرفیتها و محدودیتهای زن در مقایسه با مرد محور اصلی برای فهم و تبیین روابط و پدیدههای جنسی و جنسیتی است. «هویت زن» در مقایسه با مرد و دیگر صنفهای انسانی، مبتنی بر این «شناخت» حاصل میگردد.
درسگفتار«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی»
▪️ دکتر محمدرضاکدخدایی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
#عکس_نوشته | #هویت_زن
اهمیت مباحث هویت زن
▫️ تمامی ابعاد فراتری و فروتری، هدایت و ضلالت، رشد و فرسایش، ترقی و پسرفت، کمال و نقصان و نهایتا شقاوت و سعادت؛ در مورد «انسان» و «زن» به مقوله هویت انسان و متعاقبا هویت زن و مرد به عنوان مهمترین بعد وجودی انسان، بستگی تام دارد. «شناخت» زن و مرد از خود، غایت و نسبت خود با غایت رکن اساسی افعال اختیاری انسان و نهایتا شقاوت و سعادت مادی و معنوی، فردی و اجتماعی،دنیوی و اخروی اوست. رک (مدل تحلیل لایهای مبانی شناخت).
درسگفتار«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی»
▪️ دکتر محمدرضاکدخدایی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت