eitaa logo
مدرسه‌ی علوم‌ انسانی فکرت
1.7هزار دنبال‌کننده
308 عکس
49 ویدیو
2 فایل
▪️مدرسه‌ی فکرت؛ پایگاه ترویج و فراگیری علوم انسانی 🔺درسگفتار 🔺بازخوانی آثار متفکران 🔺گعده‌های اندیشه‌ورزی
مشاهده در ایتا
دانلود
| ▫️ششمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔸با حضور: 🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا 📆 یک‌شنبه ۲۱ خرداد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
صوت جلسه استاد مصطفوی.mp3
34.52M
| 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔹صوت جلسه گعده استاد رضا مصطفوی ⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
گعده فکرت - آقای روزبهانی.mp3
18.43M
| 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔹صوت جلسه گعده استاد محمدعلی روزبهانی ⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
گعده فکرت - استاد جواد محدثی.mp3
23.1M
| 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔹صوت جلسه گعده استاد جواد محدثی ⛔️توجه: حق معنوی این صوت متعلق به فکرت می‌باشد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
| تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مجبوریم ▫️سرکار خانم معصومه قمقامی_ پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس ⏱ دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا جامعه ایمانی با طاغوت جمع‌شدنی است؟! ◾️ هیچ کسی به محض رهبری جامعه اسلامی نمی‌تواند دولت تشکیل دهد. چون هنوز کسی ایمان نیاورده و امت تشکیل نشده است. برای تشکیل دولت به‌عنوان کارخانه انسان‌سازی، احتیاج به گروهی از مردم است. اگر رهبر اسلامی، دولت تشکیل ندهد باعث از بین‌رفتن رهبر و امت توسط طاغوت می‌شود. ▫️ برگرفته از دوره متن‌خوانی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی با حضور دکتر نجف لک‌زایی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
| هویت زن ▫️ شناخت دقیق ابعاد وجودی انسان، جنبه‌های اصلی و فرعی وجود انسان، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های انسان، محور اصلی برای فهم و تبیین روابط و پدیده‌های انسانی است (علامه مصباح یزدی، رابطه دین و علم، ص 244-245). «هویت انسان» در مقایسه با دیگر حیوانات و مخلوقات الهی مبتنی بر این «شناخت» حاصل می‌گردد. مبتنی بر این استدلال می‌توان ادعا کرد:شناخت دقیق ابعاد وجودی زن، جنبه‌های اصلی و فرعی وجود زن، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های زن در مقایسه با مرد محور اصلی برای فهم و تبیین روابط و پدیده‌های جنسی و جنسیتی است. «هویت زن» در مقایسه با مرد و دیگر صنف‌های انسانی، مبتنی بر این «شناخت» حاصل می‌گردد. درسگفتار«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی» ▪️ دکتر محمدرضاکدخدایی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
| اهمیت مباحث هویت زن ▫️ تمامی ابعاد فراتری و فروتری، هدایت و ضلالت، رشد و فرسایش، ترقی و پسرفت، کمال و نقصان و نهایتا شقاوت و سعادت؛ در مورد «انسان» و «زن» به مقوله هویت انسان و متعاقبا هویت زن و مرد به عنوان مهم‌ترین بعد وجودی انسان، بستگی تام دارد. «شناخت» زن و مرد از خود، غایت و نسبت خود با غایت رکن اساسی افعال اختیاری انسان و نهایتا شقاوت و سعادت مادی و معنوی، فردی و اجتماعی،دنیوی و اخروی اوست. رک (مدل تحلیل لایه‌ای مبانی شناخت). درسگفتار«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی» ▪️ دکتر محمدرضاکدخدایی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
| پرسش‌های اصلی در ارتباط با هویت زن ▫️ چه ابعاد یا لایه‌های وجودی برای هویت زن قابل اثبات است؟ از نظر هستی‌شناسانه، تفاوت زن در مقایسه با مرد، تفاوتی ماهوی است «ویا» اعتباری؟ از چه نوع تفاوت ماهوی ویا اعتباری؟ تفاوت وجودی زن و مرد چه نسبتی با هویت انسانی و مولفه‌های اصلی و فرعی آن دارد؟ نقش این تفاوت‌های ماهوی یا اعتباری در ظرفیت‌ها و محدودیت‌های زن و مرد چیست؟ این ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها از ذاتی و تغییر ناپذیر است یا امری اعتباری و برساختی؟ درسگفتار«الگوی نظری هویت زن از منظر علامه طباطبایی» ▪️ دکتر محمدرضاکدخدایی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت