eitaa logo
فکر پرواز
171 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
747 ویدیو
98 فایل
🕊خلوتی برای فکر و پرواز... 🌐ارتباط با من: @y_eisvand
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 مشخصات بزرگ... ۱- به آینده بشریت - درباره آینده بشریت نظرها مختلف است‌ ، بعضی معتقدند که شر و فساد وبدبختی ، لازمه لاینفک حیات بشری است و بنابراین زندگی بی ارزش است و عاقلانه‌ترین کارها خاتمه دادن به حیات و زندگی است. بعضی دیگر اساسا حیات بشر را ابتر می‌دانند ، معتقدند که بشر در اثر پیشرفت حیرت‌آور تکنیک و ذخیره کردن انبارهای وحشتناک وسائل تخریبی ، رسیده به مرحله‌ای که به اصطلاح با گوری که با دست خود کنده یک گام بیشتر فاصله ندارد... نظریه سوم اینست که شر و فساد لازم لاینفک طبیعت بشر نیست ، شر و فساد و تباهی معلول مالکیت فردی است ، تا این ام‌الفساد هست ، شر و فساد هم هست . مالکیت فردی معلول درجه‌ای از تکامل ابزار تولید است و با خواسته انسانها این ام‌الفساد از بین نمی‌رود ، ولی تکامل ابزار تولید و جبر ماشین روزی ریشه این ام الفساد را جبرا خواهد کند . پس آنچه مایه و پایه خوشبختی است تکامل ماشین است . نظریه چهارم این است که ریشه فسادها و تباهی‌ها نقص روحی و معنوی‌ انسان است . انسان هنوز دوره جوانی و ناپختگی را طی می‌کند و خشم و شهوت‌ بر او و عقل او حاکم است . انسان بالفطره در راه تکامل فکری و اخلاقی و معنوی پیش می‌رود . نه شر و فساد لازم لاینفک طبیعت بشر است و نه جبر تمدن فاجعه خودکشی دسته جمعی را پیش خواهد آورد. آینده‌ای بس روشن و سعادت بخش و انسانی ، که در آن شر و فساد از بیخ و بن بر کنده خواهد شد در انتظار بشریت است. این نظریه الهامی است که دین می‌کند . نوید مقدس قیام و انقلاب مهدی‌ موعود در اسلام در زمینه این الهام است. ۲- صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادی و صداقت برزور و استکبار و ظلم و اختناق و دجل و ( دجالگری و فریب ) ۳- واحد. ۴ - در حدی که نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند. ۵- بلوغ بشریت به خردمندی کامل و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی‌ از اسارت شرائط طبیعی و اجتماعی و غرائز حیوانی. ۶- حداکثر بهره گیری از مواهب زمین. ۷- بر قراری کامل میان انسانها در امر ثروت. ۸- منتفی شدن کامل از قبیل زنا ، ربا ، شرب خمر ، خیانت‌ ، دزدی ، آدمکشی و غیره و خالی شدن روانها از عقده‌ها و کینه‌ها. ۹- منتفی شدن جنگ و بر قراری و صفا و محبت و . ۱۰- ناسازگاری انسان و طبیعت. هر کدام از این ها نیاز به تجزیه و تحلیل و استدلال دارد ، امیدوارم که‌ در آینده نزدیکی این مهم را انجام دهم ، در این جا منظور ما صرفا شناساندن ماهیت این است. آیت الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه قیام و انقلاب مهدی، ص58 علیه السلام رضوان الله علیه @fekr_parvaz 🌹🦋🌹🦋🌹🦋🌹
💐 ماهیت نبردهای آخرالزمانی...! نبردهای تاریخ دارای شکلها وماهیتهای مختلف، ومعلول علل متفاوتی بوده است، ولی که تاریخ وانسانیت را به جلو برده وتکامل بخشیده است نبرد میان مسلکی وارسته از خودخواهی ومنفعت پرستی ووابسته به عقیده وایمان وایدئولوژی با انسان بی مسلک خود خواه منحط حیوان صفت وفاقد بوده است. نبردهای پیشبرنده وتکامل بخش ماهیت طبقاتی نداشته وبه صورت صفت آرائی میان نو وکهنه به مفهومی که در نظریه ابزاری بیان شد نبوده است. در طول تاریخ گذشته وآینده نبردهای انسان تدریجا بیشتر جنبه ایدئولوژیک پیدا کرده ومی کند وانسان تدریجا از لحاظ ارزشهای انسانی به مراحل کمال خود یعنی به مرحله انسان ایده آل وجامعه ایده آل نزدیکتر می شود تا آن جا که در نهایت امر، حکومت و عدالت، یعنی که در تعبیرات اسلامی از آن به تعبیر شده است مستقر خواهد شد و از وحیوان مابانه وخودخواهانه وخود گرایانه اثری نخواهد بود. آیت الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه قیام و انقلاب مهدی، ص43 علیه السلام @fekr_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌺 إِلَهِی.. فَسُرَّنِی بِلِقَائِکَ 🌹 نمـــــــــاز عشـــــــــق ! «رکعتان فی العشق، لا یصح وضوئها الابالدم! در عشق دو رکعت است که صحیح نیست وضوی آن مگر با ! نمازی است که در همه جا نمی شود بجا آورد، فقط در . آن را از اعمال علیه السلام در روز عاشورا یاد گرفته ایم. بالاترین فضیلت آن در حرم کربلاست، کسی نیست و نخواهد آمد که لذت و مناجات این نماز را بداند، چرا که بجا آورندگان آن و کسی ندانست که این نماز تا کدامین منزل دوست راه می پیماید، اما غنچه های باز شده خونین در بدنش! گواهی می دهد که به سر منزل رسیده است. من نمی دانم! شاید آنها که بجای آورده اند در قنوتشان تلاوت کرده اند: (الهی فسرنی بلقائک) نویسنده: نامعلوم ... @fekr_parvaz
🌸 یاران امام زمان از پای بوته سبز نمی شوند!! در روایات اسلامی سخن از است که به محض ظهور امام به آن حضرت ملحق می‌شوند. بدیهی است که این گروه ابتدا به ساکن خلق نمی‌شوند و به قول معروف از پای بوته هیزم سبز نمی‌شوند. معلوم می‌شود در عین اشاعه و رواج ظلم و فساد، وجود دارد که چنین گروه زبده را پرورش می‌دهد. این خود می‌رساند که نه تنها حق و حقیقت به صفر نرسیده است، بلکه فرضاً اگر اهل حق از نظر قابل توجه نباشند از نظر ارزنده ‏ترین اهل ایمان‏اند و در ردیف . از نظر روایات اسلامی، در مقدمه قیام و ظهور امام یک سلسله قیامهای دیگر از طرف اهل حق صورت می‌گیرد. آنچه به نام قبل از ظهور بیان شده است، نمونه‌ای از این سلسله قیامهاست. این جریانها نیز ابتدا به ساکن و بدون زمینه قبلی رخ نمی‌دهد. در برخی روایات اسلامی سخن از دولتی است از اهل حق که تا قیام مهدی (عجّل الله تعالی‏ فرجه) ادامه پیدا می‌کند و چنان که می‌دانیم بعضی از علمای شیعه که به برخی از دولتهای شیعی معاصر خود حسن ظن داشته‌اند، احتمال داده‌اند که که تا قیام مهدی موعود ادامه خواهد یافت همان سلسله دولتی باشد. این احتمال هر چند ناشی از و عدم بینش صحیح آنان نسبت به خود بوده، اما حکایتگر این است که استنباط این شخصیتها از مجموع آیات و اخبار و احادیث مهدی این نبوده که جناح حق و عدل و ایمان باید یکسره درهم بشکند و نابود شود و اثری از صالحان و متقیان باقی نماند تا دولت مهدی ظاهر شود، بلکه آن را به صورت پیروزی جناح صلاح و عدل و تقوا بر جناح فساد و ظلم و بی ‏بند و باری تلقی میکرده‌اند. از مجموع آیات و روایات استنباط می‌شود که قیام مهدی موعود (عج) از مجموع حلقات_مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدی موعود تحقق بخش همه انبیا و اولیا و مردان مبارز راه حق است. آیت الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه قیام و انقلاب مهدی،ص۵۸ علیه السلام @fekr_parvaz 🌷🦋🌷🦋🌷🦋🌷
🌷انتظار فرج یا استعجال فرج؟! یک نکته در باب این است که انتظار فرج غیر از و مدّت معیّن کردن است که انسان یک زمانی را در نظر بگیرد که در فلان تاریخ مثلاً بایستی این حادثه تمام بشود یا این شدّت به پایان برسد یا حضرت ظهور کنند که انسان بی‌صبری کند، پا به زمین بکوبد؛ انتظار فرج این نیست. انتظار فرج یعنی ؛ بی‌صبری کردن، عجله کردن، جزو چیزهایی است که ممنوع است. در یک روایتی دارد که «اِنَّ اللهَ لایَعجَلُ لِعَجَلَةِ العِباد»؛ اگر شما عجله میکنی، به خرج میدهی، معنایش این نیست که حالا خدا هم تابع عجله‌‌ی شما تصمیم بگیرد و عجله کند؛ نه، هر چیزی قراری دارد، دارد، حکمتی دارد، بر اساس آن انجام میگیرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه الله تعالی سخنرانی تلویزیونی در روز ولادت امام زمان علیه السلام - ۱۳۹۹/۱/۲۱ 📚 : ۱- به تعبیر امام صادق علیه السلام « » یکی از ۷۵ جنود جهل است و به معنای درخواست تحقق چیزی بدون فراهم آمدن شرایط و زودتر از موعد مناسب است؛ در مقابل آن، صفت « » و » و« » است که از سربازان عقل می باشد. ۲- انتظار فرج یعنی حرکت هایی پویا و غایت مدار بر اساس صبر، امید، حکمت و از همه مهمتر مطابق با برای برون رفت از مشکلات! ۳- استعجال فرج همان حرکت های شتاب زده و بی صبرانه، غیرعقلانی و بر خلاف مسیر مشیت الهی است که معمولا منتهی به ناامیدی، از خدا و تدبیر حکیمانه الهی و در اعتقادات است! ۴- در خواست تعجیل فرج هرگز همراه با شکایت از خدا، فقدان حس تسلیم و رضا در برابر قضای الهی و خروج از حالت عبودیت و بندگی نیست! ۵- انتظار فرج تنها دعا و درخواست برای تعجیل فرج نیست بلکه تمهید مقدمات و آماده سازی شرایط تحقق آن است؛ برخلاف استعجال فرج که تنها دعا و اصرار تحقق امری است بدون در نظر داشتن شرایط تحقق آن. ۶- انتظار فرج توأم با روح تسلیم و نشانه آن حرکت بر خط عبودیت بدون تعیین وقت ظهور و پیگیری و است؛ بر خلاف استعجال فرج که رصد وسواس گونه نشانه های ظهور را جهت تطبیق و در پی دارد. ۷- یکی از یاران امام صادق علیه السلام از ایشان پرسید: این امرى كه در انتظارش هستیم چه زمانی رخ خواهد داد؟ حضرت به او پاسخ داد: «كَذَبَ الْوَقَّاتُونَ وَ وَ نَجَا الْمُسَلِّمُون‏؛ وقت گذاران، دروغ گویند و عجله کنندگان (تاریخ ظهور)، هلاک شوند و پذیرندگان، نجات یابند». (الكافی، ج 1، ص 368). ۸- «انتظار فرج» با این مشخصات نه تنها فضیلت بلکه است اما «استعجال فرج» با آن وضعیت موجب !! 👈نویسنده: یونس عیسوند @fekr_parvaz 🌹🦋🌹🦋🌹🦋🌹
🌸راه سعادت ما و علل پیشرفت غرب؟! اگر در دنيا اميد خير يا سعادتى باشد، بايد از دين و اميد داشت، و در آن جستجو كرد، شاهد اين معنا ملل راقيه دنياى عصر حاضر است كه مى‌بينيم اساس اجتماع را قرار داده، و مساله دين و را مهمل گذاشته‌اند، و مى‌بينيم با اينكه اصل را دارند، مع ذلك فضائل انسانى از قبيل صلاح و رحمت و محبت و و غيره را از دست داده‌اند، و احكام فطرت را از ياد برده‌اند، و اگر اصل فطرت در اصلاح بشر كافى بود، و همانطور كه گفتيم صفات انسانى از بقاياى موروثى دين نبود، نمى‌بايستى كار بشر به اين بكشد و نبايد هيچ يك از فضائل انسانى را از دست داده باشد. علاوه بر اينكه تاريخ راستگوترين شاهد است بر اينكه و پيشرفت كشورهاى مسيحى اقتباسهايى است كه مسيحيان بعد از از قوانين عامه اسلامى كرده، و بوسيله آن پيشرفت كردند، و خود مسلمانان آن قوانين را پشت سر انداختند، آنان پيشرفت كردند و اينان عقب ماندند، كه اگر بخواهيم بيشتر در اينجا قلم‌فرسايى كنيم دامنه كلام بسيار وسيع مى‌شود. حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی رضوان الله علیه تفسیر المیزان، ج۲، ص۲۲۷ @fekr_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
🌷علل خبط و پندار ضدیت دین با علم...؟! اين چقدر از انصاف به دور است كه كسى بگويد دين اساسش بر و و است؛ گويندگان اين سخن ، كسانى هستند كه سرگرم شده، و در آن علوم اثرى از معارف مربوطه به ما وراى طبيعت نيافتند، در نتيجه خيال كردند عدم اثبات مستلزم اثبات عدم است، و چه خطاى بزرگى كردند، و در اين و حكمشان چه خبطى مرتكب شدند. آن گاه از طرفى ديگر هم نگاه كردند به ، البته آنهايى كه با امورى مى‌كردند، و نامش را دين مى‌گذاشتند، در حالى كه حقيقتى جز نداشت، و خدا و رسولش از شرك بيزارند، آن وقت از سوى ديگر به طرز نظر كردند كه مردم را به تعبد و اطاعت چشم و گوش بسته دعوت مى‌كند، در حالى كه نه دين عبارت بود از هوسرانى، و نه دعوت دينى عبارت بود از دعوت به اطاعت كوركورانه، چون دين شانش اجل از اين است كه بشر را دعوت به جهل و تقليد كند، و ساحتش مقدس‌تر از آن است كه مردم را به عملى دعوت كند كه علم همراهش نباشد، و يا به طريقه‌اى بخواند كه و نداشته باشد، و چه كسى است از كسى كه چنين به خدا ببندد و يا به حق بعد از آمدنش كند. حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی رضوان الله علیه تفسیر المیزان، ج۲، ص۱۸۲ @fekr_parvaz 🌹🦋🌹🦋🌹🦋🌹
بی خیال امام زمان...!!! ج۶ #خادم_المهدی.3gpp
4.29M
🌹 بدون امام زمانم هدایت میشیم...!!! 💌 📚بی خیال امام زمان...!!! / قسمت ششم @fekr_parvaz 🌷🦋🌷🦋🌷🦋🌷
17.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 بدون امام زمانم هدایت میشیم...!!! 💌 📚بی خیال امام زمان...!!! / قسمت ششم @fekr_parvaz 🌷🦋🌷🦋🌷🦋🌷
🌸پیشرفت اسلام؛ چگونه و چرا؟! @fekr_parvaz 🌹🦋🌹🦋🌹🦋
🌷دلیل «غربت نهج‌البلاغه» میان شیعیان و در حوزه های علمیه؟! علیه السلام @fekr_parvaz 🌸🦋🌸🦋🌸🦋
🌸چرایی افراط و تفریط در رد و قبول احادیث و پاسخ آن...؟! بعضى از مردم مخصوصا اهل عصر ما كه فرو رفته در مباحث و ، و مرعوب از هستند، از اين حقيقت كه ما براى شما بيان كرديم(دسیسه های در جعل روایات) استفاده سوء كرده، و باصطلاح از آن طرف افتاده‌اند باين معنا كه را بهانه قرار داده، بكلى آنچه بنام روايت و سنت رسول خدا (ص)، ناميده ميشود طرح كردند. در مقابل بعضى از و اصحاب حديث و حرورى مذهبان و ديگران كه در اين باره افراط نموده، از طرف ديگر افتاده‌اند، باين معنا كه نام هر مطلبى كه حديث و روايت دارد، پذيرفته‌اند حال هر چه ميخواهد باشد. و اين طائفه در خطا دست كمى از طائفه اول ندارند، براى اينكه همانطور كه طرح كلى روايات مستلزم بموازينى است كه دين مبين اسلام براى تشخيص حق از باطل قرار داده، و نيز مستلزم نسبت دادن باطل و سخن لغو به پيامبر اسلام است و نيز باطل و لغو دانستن عزيزى است كه‌{(لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ)، همچنين پذيرفتن تمامى احاديث، و با چشم بسته همه را بشارع اسلام نسبت دادن، مستلزم همان تكذيب و همان نسبت است. و چگونه ممكن است، باشيم، و در عين حال يكى از دو راه و را برويم، با اينكه خداى جل و علا فرموده:{(ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ، وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا)} آنچه رسول دستور ميدهد بگيريد، و از آنچه نهى مى‌كند خوددارى كنيد) و بحكم اين آيه دسته اول نمى‌توانند سنت و دستورات رسول خدا (ص) را بكلى دور بيندازند، و نيز فرموده: ({وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ‌}، هيچ رسولى نفرستاديم، مگر براى اينكه مردم او را باذن خدا و براى رضاى او اطاعت كنند) كه بحكم اين آيه دسته دوم نميتوانند هر چه را كه نام حديث دارد، هر چند مخالف قرآن يعنى مخالف اذن خدا و رضاى او باشد بپذيرند. حضرت علامه سید محمد حسین طباطبایی رضوان الله علیه تفسیر المیزان، ج۱،ص۳۶۲ @fekr_parvaz 💐🦋💐🦋💐🦋💐