eitaa logo
فِي الحِکمَة
934 دنبال‌کننده
54 عکس
11 ویدیو
100 فایل
ملخّص و زبده نظريات و ملزومات مباني در ساحتهاي الهي و طاغوتي به انضمام مطالب گوناگونِ مستفاد از منابع مستند. وجود شريعت بي حقيقت و اقامت حقيقت بي شريعت محال ميباشد. نشر بدون درج منبع بقصد "تقرّب" در صورت "توانايي تبيين"،مجزي بل منجّز است. @Mohammadds
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆🔆🔆🔆 🔆🔆🔆 🔆🔆 🔆 💠 : براي موفق بودن در دروس و نيز توفيق اجتهاد طلبه اي که حدود ده سال در دروس،حتي بطور متوسط موفق نبوده،چه راهي را پيشنهاد ميفرماييد؟ 🔸 : نماز شب مفتاح توفيقات است؛تعقيبات مخصوص را فراموش نکنيد.((سبحان من لا يعتدي علي اهل مملکة))بعد از هر فريضه. 📚پرسشهاي شما پاسخهاي ،ص97. 🆔 @felhekmat
📚صفير عرش،ص8. 🆔 @felhekmat
💠 : فشار قبر چگونه است؟آيا واقعا ديوارهاي قبر به هم آمده و به مرده فشار ميدهد؟ 🔸 : براي روح که از بدن مفارقت نموده تمثل ميشود که گويا قبر،او را فشار ميدهد،نه اينکه حقيقتا قبر جسد را فشار دهد.چنانکه امور ديگر که بنابر روايات در قبر رخ ميدهد از قبيل نشستن در قبر،و خوردن سر مرده به سنگ لحد و غيره،همگي تمثل است. 📚در محضر (ره)،سوال384،ص159. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
فِي الحِکمَة
💠 #سوال: فشار قبر چگونه است؟آيا واقعا ديوارهاي قبر به هم آمده و به مرده فشار ميدهد؟ 🔸 #پاسخ: براي ر
🔰قيل: 1⃣ادراکات و تمثلات همه از جدول وجودي شخص است و همه ادراکات و تمثلات دروني ارتقاء صعودي نفس است. 2⃣همه ادراکات حضوري است،آنچه را که انسان در اين نشأه ميبيند همه در عالم مثال اوست که ماده مرئي در حقيقت مثال آن در صقع نفس رائي مشاهد است نه نفس ماده،به عبارت ديگر:آنچه را مدارک و مشاعرت در ميابند،در واقع مدرک حقيقي،حقيقت تو است که نفس ناطقه ي توست يعني زبان چشنده است به اين معني که نفس چشنده است در اين موطن،بلکه به دقت تامل کني نفس چشنده است در خيال اين موطن،لذا همه ي ادراکات حضوري است حتي محسوسات.روايات مربوط به فشار قبر و سرازيري قبر و مسائل قبر و ديگر اموري که به قبر اسناد ميابد از اين قبيل است،يعني آن احوال و اهوال ياد شده بر حقيقت شخص وارد است که ادراکات اوست ولي در مثال و تمثل صقع خيال خود همه را در عالم قبرش ميبيند... 📚مآثر آثار،ج دو،مؤثر188. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
صفير عرش،ص8. @felhekmat
💠 نبي: عدد 124000 اشاره به عدم تناهي انبيا الهي دارد به اين بيان که عدد 2 مضاعف عدد يک است و همچنين عدد 4 مضاعف عدد دو است و سه صفري که مقابل عدد چهار است به معناي سه نقطه و اشاره به لايتناهي بودن اين سير تضاعفي ميباشد.پس: 1⃣لايتناهي بودن انبياء الهي مستدعي لايتناهي بودن مشارب ابناء بشر است. 2⃣لاينتاهي بودن مشارب حاکي از عدم تناهي طرق الي اللّه است. 📋نکته: عدم تناهي طرق الي اللّه غير از پلوراليزم و تکثر گرايي است زيرا در اين مبنا،غايت و همچنين اصول کليه همواره واحد است بر خلاف پلوراليزم که قائل به هيچ اصولي نيست و هر اصل و روشي را مصاب معرفي ميکند. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 لوح| امام صادق(ع) مرد مبارزه بود 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«امام صادق(ع) در اواخر دوران بنی‌امیه، شبکه‌ی تبلیغاتی وسیعی را که کار آن، اشاعه‌ی امامت آل‌علی(ع) و تبیین درست مسأله‌ی امامت بود، رهبری می‌کرد.»  ۵۸/۳/۲۱ 🖨چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=37180
💠 : في الواقع همه ي اشياء فاني و مستهلک در حق هستند و فنا امري مسبوق به عدم نيست تا حادث شود لذا همه ي افراد،عالِم به فنا هستند؛لکن عوام علم بسيط به اين امر دارند و عرفا علم مرکب به اين فنا دارند و فنا برايشان به ظهور رسيده(نه حادث شده باشد). 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat