eitaa logo
فقه فرهنگی
685 دنبال‌کننده
179 عکس
18 ویدیو
72 فایل
بررسی فقهی نظام فرهنگی، قواعد و مسائل آن 🔸 پذیرای انتقاد و پیشنهاد شما: @hadiajami @feqahat سایت: splus.ir/feqh_farhangh" rel="nofollow" target="_blank">https://what.splus.ir/feqh_farhangh splus.ir/feqh_farhangh در هر کار فرهنگی و تربیتی، ابتدا باید فقه آن را دانست ... #فقه_معاصر #فقه_مضاف
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 ــ سَنُصَلّي فِي الْقُدْس 🎨 طرح جدید هنرمند ارزشی روی دیوار حائل 🖌 اجرا آذرماه ۱۴۰۱ | مرز فلسطین، روستای عدیسه 🇮🇷 🇵🇸 از بازوهای مهم، فرهنگ مقاومت، هنر است. هنر زبانی بین المللی است برای انتقال مفاهیم. خداوند خود اولین بهره‌گیر از هنر برای انتقال مفهوم در کتب مقدس خود بوده است. اگر بر استفاده از هنر تاکید میشود، فراموشمان نشود که تربیت هنرمند ارزشی باید در دستور کار فرهنگی کشور باشد. البته نه با کارهای نمایشی و ظاهری. تربیت هنرمند ارزشی و انقلابی یک فرایند دارند. امید است این فرایند و شرایط و بایسته‌های آن را مسئولان محترم فرهنگی، فهم کنند. 🔹@feqahat
اصول هدایت برپایه کتاب طرح اندیشه کلی.pdf
352.4K
🔹اصول فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی برداشت شده از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری 🔸هدایت و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، اصولی دارد که در ادامه این اصول برپایه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از مقام معظم رهبری، نگاشته شده است. لطفا در نشر این فایل سهیم باشید. 🔹@feqahat
🔹نگاهی فقهی ـ تربیتی به اجرای حکم محاربه 🔸حکم محاربه چرا سنگین است؟ 🔸این حکم چه فلسفه فرهنگی و تربیتی دارد؟ اما برخی آیات روشن الهی را آن گونه تفسیر می‌کنند که طرفدارانشان و فالورهای حقیقی و مجازی آن‌ها کم نشود و نانی به نرخ روز بخورند. قرآن به روشنی نظام تربیتی خود را به مردم گفته است. متن کامل در: 📌https://b2n.ir/q45179
فقه فرهنگی
🔹نگاهی فقهی ـ تربیتی به اجرای حکم محاربه 🔸حکم محاربه چرا سنگین است؟ 🔸این حکم چه فلسفه فرهنگی و تربی
💢متن تکمیلی : 🔹نگاه فقه به محاربی که مرتکب قتل نشده است: 🔸آیا حکم کسی که برای ترساندن مردم چاقو می‌کشد اما کسی را نمی‌کشد با کسی که قاتل است، یکی است؟ در: http://shabestan.ir/detail/News/1241873 یادداشت وارده، افساد در محیط عام اجتماعی متشرشده در شبکه اجتهاد: 📝 https://b2n.ir/f96794
📚حضرت زهرا س، الگوی مقاومت در برابر تحریم‌ها 🔹 طرح بحث 👇👇👇👇
حضرت زهرا و تحریمها.pdf
181.7K
📚حضرت زهرا س، الگوی مقاومت در برابر تحریم‌ها 🔹 متن طرح بحث در ثواب ارسال متن به مبلغان شریک باشید... 🔹@feqahat
حضرت زهرا و تحریمها.docx
28.9K
متن ورد، برای عزیزانی که به کارشان می‌آید.
فاطمه س الگوی شکست تحریم‌ها_1.mp3
19.17M
🔹حضرت زهرا س، الگوی مقاومت در برابر تحریم‌ها 🎙حجت الاسلام هادی عجمی 🔸جلسه یکم 🔹 فاطمیه ۱۴۰۱ 🔹@feqahat
شب دوم.mp3
19.46M
🔹حضرت زهرا س، الگوی مقاومت در برابر تحریم‌ها 🎙حجت الاسلام هادی عجمی 🔸جلسه دوم 🔹 فاطمیه ۱۴۰۱ 🔹@feqahat
🔹از ارزش دلار تا بی‌ارزش شدن فرهنگ و فعالیت فرهنگی 🔸متن شماره 1 فعالین فرهنگی به یاد دارند که پیوسته هر زمان قیمت دلار بالا رفت و بودجه کشور کم، از اولین بودجه‌هایی که ذبح می‌شد، هزینه‌های فرهنگی بود. مانند بودجه هر فرزندخوانده‌ای که چون فرزند اصلی نیست، اگر پول نیست، برای آن نیست. برای بقیه باید باشد. اما منظورم اکنون، این مسئله نیست. در جمهوری اسلامی ایران، رابطه فرهنگ و دلار، ارتباطی دیگر هم دارد. آن ارتباط ارزش دلار و ارزش گفتمان مقاومت جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه امامین انقلاب است. برای رفع پیچیدگی این رابطه مثالی باید بزنم. خاطرتان هست که ابتدای حرکت انقلابی مردم در سوریه و حرکت قوی داعش در همان سال‌های ابتدایی یعنی 1388، تحلیل بسیاری این بود که جبهه مقاومت را در سوریه از دست داده‌ایم و بشار اسد هم رفتنی است! اما رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، فرمودند که خیر! مقاومت در آن منطقه می‌ماند و بشار اسد نیز! اکنون‌که این متن را می‌خوانید، دیگر پرسشی در شدنی بودن این تفکر وجود ندارد؛ چراکه این حرف محقق شد. و ادل دلیل علی امکان شیء وقوعه! دیگر فقط شبهاتی وجود دارد که از سوی داعش‌های رسانه‌ای تولید می‌شود. علت این تحقق در میدان، سردار و بلکه سربازی است که ایده مقاومت نظامی را در میدان عمل تحقق می‌بخشد. ایده مقامت با تحقق میدانی، در چشم عموم مردم ارزشمند می‌شود. ... اما در حوزه اقتصادی، پیوسته از سال 1388، مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بارها سخن گفتند. به‌مرور هرچه ایشان بیشتر از شرح آن می‌گفتند، اما در عمل مردم بیشتر شاهد بی‌ارزش شدن پول جیبشان بودند؛ به‌ویژه در سال‌های پایانی دهه نود. رهبر، همان رهبر بود؛ اما در این عرصه سرباز و سردارش، متفاوت. دیگر حتی اینجا سخن از اصل پذیرش این نگاه است. شاید بتوان گفت اینجا گاهی احساس می‌شود که اصلاً سربازی برای این نگاه وجود ندارد! در این میان، برخی مردم چیز دیگری را فهم می‌کنند. ایده مقاومت جواب نمی‌دهد یا واقعی نیست و حتی، ظلم به مردم است و طراح آن دیکتاتوری است که فقط حرف، حرف اوست و همه مشکلات از اوست! دیگر رئیس‌جمهور مهم نیست چه کسی باشد، هرکه بیاید، اوضاع همین است! فاجعه فقط توهین و دیکتاتور گفتن نیست، فاجعه، دفن فرهنگ مقاومت است. یعنی فرهنگ مقاومت تنها شعارهایی زیباست که قرار نیست برای زندگی کردن باشد. در واقعیت میدان تحلیل این است؛ یعنی کسی که حرفش علمی شد، کلامش درست است! درست یا اشتباه، این چیزی است که بسیاری از مردم می‌فهمند. در میدان اقتصاد، سخن از سوریه و دیرالزور نیست. اینجا نماد فرهنگ اقتصاد لیبرال، دلار است. اگر جایی ارزش پیدا کند، یعنی تفکر لیبرالی آنجا موفق شده است. نکته مهم این است که حتی اگر هنوز شبهاتی درباره پیروزی فرهنگ مقاومت در جبهه نظامی وجود دارد، به علت ارزشمندی دلار و بی‌ارزشی ریال است. فهم این نکته، رمز نام‌گذاری سال‌های اخیر به عناوین اقتصادی از سوی رهبری جبهه مقاومت را بهتر می‌توان درک کرد. رهبری که دیرالزور مقاومت را پیروزی اقتصادی و درنتیجه قدرت پولی کشور می‌داند. البته که این هدف است و برای رسیدن به آن مقدماتی می‌‌خواهد که به نظر می‌آید هنوز حتی در مرحله عملیاتی سازی و داشتن سرباز این دیدگاه، مشکل و کمبود داریم، چه رسد به داشتن سردار در این میدان. متن در: http://shabestan.ir/detail/News/1244808 🔹@feqahat
💢ما مدیون حاج قاسم هستیم! به این علت که به خلاف بسیاری از مسئولان که وظیفه ذاتی آنها اثبات کاربردی نبودن آیات المقاومه قرآن است، آن بزرگوار، تحقق عملی و عملیاتی بودن آن آیات الهی و دیدگاه امامین انقلاب را اثبات کرد. بخشی از دینداری ما و آیندگان، مدیون این محقق کنندگان آیات الهی است! راهش، پر ره‌رو! 🔹@feqahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با همکاری دبیرخانه همایش بین المللی فقه تربیت برگزار می کند: 🌀کرسی ترویجی: منظومه قواعد فقهی فقه تربیت 🎙باحضور: ⏰ یکشنبه 18 دی ماه، ساعت 10 📺 : ▪️تلویزیون اینترنتی فقه نظام ساز: http://heyatonline.ir/irsi ▪️ سامانه و لینک قرار: https://gharar.ir/r/757d8b78 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
هدایت شده از فقه فرهنگی
قواعد فقهی فرهنگ ج۱۰.mp3
28.26M
جلسه دهم قواعد منظومه قواعد فقهی فرهنگ: 1. قواعدی وجوب وظیفه‌مندی را اثبات می‌کند: قاعده ارشاد جاهل، دعوت، هدایت، امر به معروف و نهی از منکر. 2. قواعدی که استحباب فعالیت‌های فرهنگی را اثبات می‌کند: اعانه بر بر، تسنین سنن حسنه، احسان الی الغیر. 3. قواعدی که در برنامه‌ریزی فرهنگی کاربست ویژه دارد: اتقان، الاهم فلاهم. قاعده تامین عدالت اجتماعی، لاضرر. 4. قواعدی که در بعد حاکمیتی در فرهنگ کاربست بیشتری دارد: نفی سبیل، عزت اسلامی، حفظ نظام اجتماعی، دفاع از مسلمین. نکته: اصول فعالیتهای فرهنگی، قوانینی کلی هستند که مصداق خارجی ندارند و روح حاکم بر مصادیق متعدد هستند. اما قواعد فقهی، علاوه بر کلی بودن، بر مصداق خارجی مشخصی نیز منطبق است. هرچند ممکن است کسی بگوید این قواعد از جهت کلی بودن، اصل هستند. اما با دقت بیشتر، اصل با قواعد فقهی متفاوت است. @feqahat
فقه فرهنگی
جلسه دهم قواعد #فقه_فرهنگ منظومه قواعد فقهی فرهنگ: 1. قواعدی وجوب وظیفه‌مندی را اثبات می‌کند: قاعد
📎صوت جلسه کرسی ترویجی نیست؛ اما همان محتواست که در سال 1400 ارایه شده است و محتوای بسیار مهمی است.
نگاهی یه پرداختن به عرصه تربیت در مجامع فقه حوزه علمیه 🔸 موسساتی و مراکز آموزشی که به فقه در عرصه تربیت پرداخته‌اند، با عنوانین فقه تربیت و خانواده یا فقه تربیتی یا فقه نظام (گرایش فقه تربیت) : 🔹 نخستین پیشینه، رشته «فقه تربیتی» است که جامعه المصطفی العالمیه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌کند. مصوبه مقطع دکتری آن 4/12/1390 و کارشناسی ارشد در 7/6/1394 تصویب نهایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است. اکنون نیز آن رشته (فقه تربیتی) در درختواره رشته‌های فقهی حوزه علمیه قم قرار دارد و برخی مؤسسات حوزوی قم و تهران، در پی برگزاری آن هستند. هرچند در رشته «فقه تربیتی»، توجهی به تعلیم اسلامی نیز شده است؛ اما به علت اهمیت تعلیم در منابع اسلامی و در تحقق تربیت اسلامی، رشته پیش رو، «فقه تعلیم و تربیت» اسلامی است تا توجه بیشتری به عرصه تعلیم داشته باشد. درنتیجه عنوان خاص «فقه تعلیم و تربیت» دارای پیشینه‌ای در کشور نیست. عناوین مؤسسات اجراکننده فقه تربیتی: 🔹 دکترای و کارشناسی ارشد فقه تربیتی، دانشگاه المصطفی العالمیه قم؛ 🔹 دکترای فقه خانواده دانشگاه المصطفی العالمیه قم و مشهد (واحد خواهران)؛ 🔹 سطح سه فقه تربیتی، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع (زیر نظر آیت الله رشاد)؛ 🔹 رشته فقه تربیت، (مقطع اول، سطح چهار و مقطع دوم، سطح پنج)، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در قم. 🔹 مؤسساتی که به موضوع فقه تربیتی می‌پردازند: موسسه اشراق و عرفان، زیر نظر آیت الله اعرافی (در قم). این موسسه در قالب پژوهشی به فقه تربیتی می‌پردازد و تکمیل مجموعه «موسوعه فقه تربیتی» را در برنامه دارد. عمده جلدهای آن تاکنون چاپ شده است. برگزاری دوره خارج تخصصی «فقه تربیت»، مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف، تحت اشراف آیت الله اراکی (در قم). 🔹👈 و ان شالله، رشته پیوسته سه و چهار فقه تعلیم و تربیت، در حوزه علمیه خراسان. با نگاهی به تجربه موسسات پیشین. و نیز ان شاالله این رشته در دانشگاه‌ها ... 🔹@feqahat
هدایت شده از اجتهاد
💢یک مطالبه ریشه‌دار! حاشیه‌ای بر مطالبه‌ مجدد مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم ۱۴٠۱ ✍️ حجت‌الاسلام هادی عجمی ✂️ در نگاه رهبری جهاد تبیین همان روشنگری در مقابله با جنگ شناختی دشمن است و فریضه‌ای است که مسئولان نسبت به آن وظیفه‌ای افزون دارند. این در مقابل دیدگاهی است که کارگزاران را در قبال این فعالیت‌ها مسئول نمی‌دانند و حتی ممکن است با جنگ شناختی دشمن همراهی کنند و آن را جهانی شدن بدانند. ازآنجاکه این مطالبه و فریضه از سوی ولی‌فقیه مطرح شده است، پرسش این است که این وظیفه‌مندی مسئولان دارای چه ادله و پشتوانه فقهی است؟ این ادله چه حکم و وظیفه‌ای را برای کارگزاران اثبات می‌کند؟ این وظیفه نوعی وظیفه ایمانی به‌مثابه یکی از مؤمنان جامعه است یا برپایه ادله شرعی، عنوان کارگزاری در حکومت اسلامی، وظیفه‌ای ویژه را به وجود می‌آورد. از سویی از ادله شرعی، چه محورهایی در عمل به این وظیفه، قابل برداشت است؛ مانند ورود مستقیم یا تسهیلی، زمینه‌سازی یا مستقیم، درون‌سازمانی یا برون‌سازمانی، اجرایی یا نظارتی، وظایف مدیریتی یا شخصی. همچنین این وظایف درکدام مرحله مدیریت کارگزار است: کنترل، رهبری، سازمان‌دهی، سپردن کارها به افراد. مسئله محوری، بررسی فقهی وظیفه‌مندی مسئولان در قبال جهاد تبیین است که خود یک مسئله اجتهادی ـ پژوهشی است؛ اما لازم است با هدف کاربردی بودن، محورهای و عناوین وظایف دستگاه‌ها و مسئولان دستگاه‌ها از ادله بیان گردد. 👈 این کار فواید زیر را دارد: http://ijtihadnet.ir/?p=69445 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔹به بهانه انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور دوجین، تحلیل می‌توان درباره این تغییر نگاشت؛ اما آنچه نه تنها در این شورا، که در شوراهای مهم تصمیم‌گیری کشور، تغییر واقعی را رقم می‌زند، یک مسئله است: «تغییر از نگاه عدم مخالفت قطعی، به حرکت در مسیر موافقت قطعی»! در شوراهای مهم کشور، از شورای نگهبان گرفته تا شورای عالی فضای مجازی، پیوسته آنچه دیده می‌شود، تأکید و حرکت در مسیر عدم مخالفت قطعی با احکام دین است. به این معنا که برنامه و مسیر حرکت، از نگاه‌ها و قوانین رایج دنیا نوشته می‌شود، سپس در این شوراها مسئله اصلی این می‌شود که کدام بخش آن حرام است و باید حذف یا تغییر کند. مجلس شورای اسلامی توسط طراحانی که لزوماً اسلام‌شناس نیستند، قانون و طرحی را تولید می‌کند و شورای نگهبان با میکروسکوپ فقهی، میکروب‌های حرام آن را شناسایی و برای اصلاح به مجلس برمی‌گرداند. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تا زمانی که مسائل با نگاه‌های رایج و حاکم بر دنیای دانشگاهی و علمی، طراحی می‌گردد و با شعار استفاده از تجربیات دنیا، و ایسم‌های فلسفی جهان، تبیین می‌شود، حداکثر خروجی آن، به دست آوردن راه‌حل‌هایی است که در بهترین حالت، مخالفت قطعیِ با احکام اسلامی ندارند! اما اگر 40 سال این روش، ما را به سرانجام لازم در ساخت حاکمیت و حکومت اسلامی نبرد، 80 سال دیگر هم نخواهد برد. چون همه می‌دانیم، درختی که این 40 سال ثمری که باید نداشت، 80 سال دیگر هم نمی‌دهد. مگر، این درخت از ریشه اصلاح شود و خاکش کلاً عوض شود! خوب است که شورا عالی فرهنگی کشور، یک انقلابی را ابتدا در خود رقم بزند تا بتواند انقلاب ساز در فرهنگ شود. انقلاب نیز هدف می‌خواهد. هدفی که برنامه حرکت را برایش روشن کند. این هدف تنها باید این باشد که نظام فرهنگی برگرفته از معارف اسلامی و موافق قطعی نظام فکری اسلامی ـ ایرانی، چیست؟ کمینه مسئله این است که این نظام در بخش‌های مهم چه ویژگی دارد که بر اساس آن، انقلاب فرهنگی طراحی و ان شاالله اجرا شود. زیرا ممکن است رسیدن به آن نظام، زمانبر باشد. اما تا زمانی که مسئله‌محوری آن هم مسائلی که به بحران خورده است، ملاک حرکت و برنامه شود و روال به دست آوردن راه‌حل، تحقیق‌های سیراب نشده از معارف اسلامی باشد و درنهایت، بررسی اسلامی به معنای عدم مخالفت آن برنامه با معارف اسلامی باشد، اوضاع همین است که همین! 🔹@feqahat
کرسی ترویجی منظومۀ قواعد فقهی فقه تربیت - بخش اول.mp3
14.18M
🎙بشنوید 🌀کرسی ترویجی: منظومه قواعد فقهی فقه تربیت 🎙باحضور: ⏰ یکشنبه 18 دی ماه، ساعت 10 💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) 🆔 @irsichannel
نکاتی از زندگانى حضرت جواد و عسكريين عليهم السلام.docx
31K
🔹نکاتی از زندگی امام هادی ع 🔸تقدیم به پیشگاه حضرتش
🔹همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) منتشر شد. 🔸متن پیام به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه برپائی این همایش فرخنده پس از تاخیر دوساله، مایه ی خرسندی و انشاالله موجب برکت است. هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه مبارک، کاری در جهت نورانی کردن دل انسانها و گرم کردن محفل زندگی آنها است. یاد خدا که نماز مظهر کامل آن است، دل و جان را آزاد و جامعه را آباد می سازد. پیوند های حیاتی در یک جامعه ی خوشبخت و خوش فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه ی نماز، استحکام می یابد. صفهای نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته ی فعالیت های اجتماعی را پدید می آورد. کانون گرم و پرشور مساجد، کانون های همکاری در عرصه ی اجتماعی را رونق می بخشد. نماز، آنگاه که با احساس حضور خداوند، گزارده شود به همه عرصه‌های زندگی نورافشانی می‌کند و دنیا و آخرت فرد و جامعه را آباد می سازد. نمازگزار -هر که و هر جا- به اندازه ظرفیت خود از نماز بهره می برد، ولی در این میان، جوانان و نوجوانان از همه جلوترند؛ بهره ی آنان از نمازی که با توجه و خشوع خوانده شود بسی بیشتر است. دل جوان و نوجوان آمادگی افزون تری دارد برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می کند. پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه ای را که بر دوش آنهاست بشناسند. مدارس، دانشگاهها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه های فرهنگ ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیم الصلاه» جای می گیرند. توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می کنم. 🔹سید علی خامنه‌ای/ پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱
هدایت شده از گروه فقه سیاسی: مرکز پژوهشی فقه و اجتهاد فاضل
🔰گروه فقه سياسی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام با همكاری دبیرخانه همایش ملی فقه و تربیت برگزار می‌کند؛ 📚موضوع:«بررسی فقهی وظیفه مندی مسئولان نسبت به جهاد تبیین» 🔹 ارائه دهنده:«حجت الاسلام و المسلمین هادی عجمی (مدیر مدرسه مجازی فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان)» 🔸 ناقد: 🔺«حجت الاسلام والسملین دکتر محمد قاسمی (مدیر کارگروه دفاع و امنیت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع))» 🔺«جناب آقای دکتر عبدالله گوهری طالع (استادیار دانشگاه آزاد و جامعه المصطفی)» ▪️دبیر علمی:«جناب آقای سید ادریس موسوی (پژوهش گر و دانشجوی دکتری فقه و حقوق قضایی)» 📋 زمان: سه شنبه 11 بهمن ماه ساعت 10:30 🕌 به صورت وبينار http://ac.rso-co.ir/neshast 💠 گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) https://eitaa.com/joinchat/1690304590Cfccefed4e8
recording_۲۰۲۳۰۱۳۱-۱۰۵۲۱۲.mp3
37.95M
🔰گروه فقه سياسی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام با همكاری دبیرخانه همایش ملی فقه و تربیت و مدرسه مجازی فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان، برگزار می‌کند؛ 📚موضوع:«بررسی فقهی وظیفه مندی مسئولان نسبت به جهاد تبیین» 🔹 ارائه دهنده:«حجت الاسلام و المسلمین هادی عجمی (عضو گروه فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان)» 🔸 ناقد: 🔺«حجت الاسلام والسملین دکتر محمد قاسمی (مدیر کارگروه دفاع و امنیت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع))» 🔺«جناب آقای دکتر عبدالله گوهری طالع (استادیار دانشگاه آزاد و جامعه المصطفی)» ▪️دبیر علمی:«جناب آقای سید ادریس موسوی (پژوهش گر و دانشجوی دکتری فقه و حقوق قضایی)» 📋 زمان: سه شنبه 11 بهمن ماه 💠@feqhe_tarbiati