12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱
چرا در این مناظره، سخن از #حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
#حجاب_حکم_خداست
#حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف🗡 بر قلم🖋؟!
و میسم بر مرهم؟!
و یا باید به تعبیر #علامه_حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که #حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
2.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۳
منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تکخطی و تکلایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟!
نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقلهای دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگنظرانه به فرهنگ نگریسته است؟!
نظام در تجربهی فرهنگیاش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟!
،،،،،،،،،،
📍«ما میخواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمیخواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خُب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطهآمیزی است. هیچکَس به زور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد؛ امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اینهمه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفهی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. اینهم که حالا کسی بگوید در #اسلام در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.»
🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۴
۱. اصرار استاد مطهری در کتاب مسألهی حجاب، بر این است که در زمینهی #حجاب، خود «صورت مسأله»، غلط مطرح شده است.
۲. از نظر او، مسألهی واقعی این است که آیا باید «لذت جنسی مرد از زن»، آزاد و بیچهارچوب و خیابانی باشد(نه این که زن، پوشیده باشد)؟!
۳. استاد مطهری، لذت جنسی مرد از زن را دو لایه میداند: «لذت لمسی» و «لذت نظری».
۴. معطوف به لذت جنسی نظری(یا بصری)، دو معصیت جنسی وجود دارد: «تبرج در زن» و «چشمچرانی در مرد».
۵. میل #تبرّج در زن یعنی کشش زن به عرضه و دادن زیبایی بدنش به نگاههای مردان.
۶. و چون «عفت»، معطوف به «امر جنسی» و یکی از دو رکن آن است؛ پس «حجاب»، بنیان جنسی (هم) دارد.
۷. ازاینرو، «دهندگی لذت جنسی نظری به چشم مردان» - در قالب بدننمایی و برهنگی و کشف حجاب - نقص در عفت زن (و نه بیعفتی یا عدمعفت) خواهد بود.
۸. در نقطهی مقابل نیز، «غیرت» در کنار عفت بهعنوان رکن دوم اخلاق جنسی در اسلام مطرح شده که معطوف به مرد برای پاسداری از «ناموس» خویش است.
۹. پس عفت زن فقط به معنی «پاکدامنی» نیست، بلکه عفت و عدمعفت به «پوشش» و «سخنگفتن» و «راهرفتن» و ... نیز نسبت داده میشود.
#غیرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵
نهفقط لطف،
نهفقط قهر،
و نه تقدّم قهر بر لطف.
🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
@sedgh_mahdijamshidi
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حق_الناس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
زمان:
حجم:
46.29M
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
(نسخهی کامل صوتی)
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#امام_خامنه_ای مدظله العالی
⚠️ «محتوا را شما درست کنید؛ به مسئولین دارم میگویم؛ مسئولین رسانهها، مسئولین امور ارتباطات. قبل از اینکه دشمن، محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند، شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید، انتقال بدهید به ذهن جوانها؛ دشمن مشغول این کار است.»
#خانواده | #حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
از زمانی که این حدیث شریف را شنیدم که «بخیل ترین مردم کسی است که در سلام کردن بخل بورزد»
سعی کرده ام به همه سلام کنم
البته گاهی مردم جواب نمی دهند ولی چه اهمیتی دارد؟!
آیت الله سید رسول #موسوی_تهرانی رضوان الله تعالی علیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
🥀 شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلاماللهعلیها را محضر مبارک #امام_زمان علیهالسلام تسلیت عرض مینماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی میفرستیم و دست به دعا بر میداریم.
#حضرت_زهرا سلام الله علیها
#فاطمیه
╭────๛- - - - - ┅╮
│🥀 @Mabaheeth
╰───────────
#حضرت_زهرا
🔻 ای حبل الله المتین، چگونه دستت را بستند؟! آقا جان، یا امیرالمؤمنین، چه حالی داشتی وقتی خانمت پشت درِ خانه افتاده بود!
🔸 ای اوّلین مظلوم عالَم، یا امیرالمؤمنین، خیلی سخت است! شما جوانان، همگی بزرگوار، مذهبی، اهل فرهنگ، ادب، علم و غیرتی هستید. شما جوانان غیرتی، اگر خدایناکرده چنین توهینی به خانوادهی هر یک از شما میخواست بشود، چه میشد؟!
🔹 ایشان، دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود. آنجا میدان جنگ نبود؛ بلکه پشت درِ خانهی خودشان ایستاده بود. اینقدر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سفارش کرده است که قدر او را بدانند! ولی اینها، اینطور حمله کردند؛ در حالی که شوهرش هم حاضر بود.
🔸 رحم و مروّت و انصاف کجا رفت؟! بچههایش دارند نگاه میکنند. حامله و باردار بود.
🔹 وقتی امیرالمؤمنین علیه السلام، آن مظلوم عالَم، فاطمهاش را غسل داد، حنوط کرد و کفن کرد، این بچهها چه حالی داشتند؟! باید گریه هم نمیکردند؛ ولی تو، به عنوان شیعهی امیرالمؤمنین علیه السلام، مجاز هستی که بلند بلند برای فاطمهاش گریه کنی.
🔸 فرمود: «یا زینب یا امّ کلثوم یا حسن و یا حسین هلمّوا تزوّدوا من امّکم فهذا الفراق و اللّقاء فی الجنّة»؛ یعنی بچهها، بیایید و از دیدار مادر کفن کرده، بهرهای ببرید آقا امام مجتبی علیه السلام و حضرت اباعبدالله علیه السلام کنار مادر آمدند.
🔹 آقا امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «انّی اشهد الله أنّها قد حنّت و أنّت و مدّت یدیها و ضمّتهما الی صدرها»؛ یعنی فاطمهی زهرا سلام الله علیها حسن و حسینش را در آغوش گرفت. «و اذاً بهاتف من السماء ینادی یا ابا الحسن ارفعهما عنها فلقد ابکیا و الله ملائکه السماء».
خلاصه غسل تمام و کفن فراهم شد حنوط کرد ولی تازه چشم زمزم شد
چو بندهای کفن رفته رفته محکم شد فضای خانه، حسینیه شد، محرّم شد