ganj_saadat 22.3.1401.mp3
9.55M
📻 #رادیومعارف ، برنامه #گنجسعادت
🎙 کارشناس: استاد الهی
✅ موضوع: آثار مدیریت غم و شادی
📆 تاریخ پخش برنامه: یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
@ostadelahi
https://zil.ink/ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خامنهای مدّظله العالی:
🔵 تا یه منکری دیده شد با مشت نرید سراغش‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"درمان وسواس"
🎙️ سخنرانی کوتاه و #شنیدنی از استاد شهید #مرتضی_مطهری رضوان الله تعالی علیه
#درمان_بیماریهای_روحی
📖 @feqh_ahkam
ganj_saadat 23.3.1401.mp3
10.39M
📻 #رادیومعارف ، برنامه #گنجسعادت
🎙 کارشناس: استاد الهی
✅ موضوع: آثار مدیریت غم و شادی
📆 تاریخ پخش برنامه: دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
@ostadelahi
https://zil.ink/ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دو معنای حفظ دین
🌷 بازخوانی روزانهی توصیهها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | #حدیث_زندگی
💻 @Khamenei_ir
15_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
9.89M
🔊 #آن_سوی_مرگ | ۱۵
📖 شرح کتاب آن سوی مرک
🦋 مردی را در حال مرگ دیدم.
🔸 لحظه مرگ، ترس از چشمانش پیدا
بود.
🔸 من عزرائیل (علیه السلام) را در لحظه جاندادن بالا سر او دیدم.
🦋 "آنسوی مرگ"
#جلسه_پانزدهم
@shahidane_14
•──•❃❀✿◇✿❀❃•──•
✿ روایت راوی از مشاهده لحظه احتضار و جدایی روح از بدن فردی مؤمن در بیمارستان
* بازگشت روح به بدن و انتهای ماجرای داستان دوم کتاب
* ابدیت را به دنیا مفروش
📅 1398/01/20
⏰ مدت زمان : ۲۳:۴۲
#مشهد | #دانشگاه_فردوسی
@Aminikhaah_Media
https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
❀ ﴾﷽﴿ ❀
🕋: نماز توبه روز یکشنبه
ماه ذی القعده
#توبه
#نماز
#ذیالقعده
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ⚘
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کفاره ی گناه کبیره اینه که انسان به داد یک غم زده برسه..(:
#استاد_شجاعی
#تلنگر
#استوری #وضعیت
#سخن_علما
✨#امام_خمینی (قدس سرّه الشریف)
وقتی یك ڪشــور ادّعـــا مۍڪند ڪه ((جمهـورے اسلامـی)) است و مۍخواهــد جمهوری اسلامی را محقّق کند، این کشور باید همه افرادش آمــر به معــروف و ناهـی از منڪــر باشند، کاستی ها را خودشـان رفـع بڪننـد.
ما همــه #وظیفــه داریــم❗️
امــر به معــروف و نهــی از منڪر بر همه مسلمین واجب است❗️
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔴 چجوری به فامیلمون بگم سگ نگهداشتن اشتباهه؟!
✨ســ۳ــه حدیث کوتاه و معتبــر در مـورد نگهدارۍ #سگ و انواع آن
#بی_تفاوت_نباشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدیو #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
#امــــر_به_معــــروف رو با گل🌷 و هدیــه 🎁 و جایــزه و میــــز و آینــه و #حس_خوب و گیــــره روســــری، گــــره نزنیــد❗️
"میز حسخوب"
"سهشنبههای مهـدوی"
"چهارشنبههای زهــرایی "و ... چیست❓
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
╔═💎💫═══╗
@aamerin_ir
╚═══💫💎═╝
به کانال آمرین بپیوندید👆
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
قادری:
((سلام علیکم))
اظهارات حضرتعالی پیرامون دیه مضاعف قتل نفس درماه حرام را استماع نمودم، برایم روشن نیست حضرتعالی باچه قصد وانگیزه ای چنین مباحث فنی وعلمی که مخاطب خاص دارد وجایش درکلاس درس خارج است با ادبیات خاص وحمله به حوزویان درسطح عموم نشر می دهید فقط جهت آگاهی عزیزانی که احیانا این کلیپ را استماع می کنند
چند نکته کوتاه را تقدیم می کنم
اولا:دراینکه چند ماه ازماه قمری ماه حرام اند بعید است حضرتعالی شبهه وتردید داشته باشید چراکه نص صریح قران دلالت برحرمت این چهارماه دارد، چراکه درایه(194) سوره بقره آمده است :((الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ ۚ فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ)) ونیز آیه (2)سوره مائده((يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنْ رَبِّهِمْ وَرِضْوَانًا))وایه(36)سوره توبه((إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ ۚ))
ثانیا:مستند فقهاى امامیه در تغلیظ دیه پنج روایات وارده از امامان معصوم(ع) میباشد، که درکتاب وسائل الشیعه، ج19، درباب 3 ازبواب دیه نفس آورده شده که روایت صحیح السند اند، نه یک روایت ضعیف که به چند روایت اشاره میکنیم:
1. «عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ (ع) رَجُلٌ قَتَلَ رَجُلًا فِی الْحَرَمِ قَالَ عَلَیْهِ دِیَةٌ وَ ثُلُثٌ وَ یَصُومُ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ مِنْ أَشْهُرِ الْحُرُمِ وَ یُعْتِقُ رَقَبَةً وَ یُطْعِمُ سِتِّینَ مِسْکِیناً...» کلینى، محمد، الکافی، محقق، مصحح، غفارى، على اکبر، آخوندى، محمد، ج 4، ص 140، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.)) :زراره از امام باقر(ع) میپرسد شخصی کسی را در حرم میکشد(حکمش چیست)؟
امام(ع) میفرماید: «باید یک دیه کامل و یک سوم دیه را بپردازد و دو ماه پشت سر هم در ماههای حرام روزه بگیرد و یک بنده آزاد کند و شصت فقیر را نیز اطعام نماید».
2-«عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ قَتَلَ رَجُلًا خَطَأً فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ قَالَ تُغَلَّظُ عَلَیْهِ الدِّیَةُ وَ عَلَیْهِ عِتْقُ رَقَبَةٍ أَوْ صِیَامُ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْنِ مِنْ أَشْهُرِ الْحُرُمِ»، الکافی، ج 4، ص 139) :زراره از امام(ع) باقر سؤال میکند؛ اینکه شخصی در ماه حرام یک نفر را از روی خطا به قتل رساند(حکمش چیست)؟
امام فرمود: دیه بر او تغلیظ و سنگین
میشود و علاوه بر تغلیظ دیه باید یک بنده آزاد کند یا دو ماه از ماههای حرام را پشت سر هم روزه بگیرد))
3. ««عَنْ کُلَیْبٍ الْأَسَدِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنِ الرَّجُلِ یُقْتَلُ فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ مَا دِیَتُهُ قَالَ دِیَةٌ وَ ثُلُثٌ»، الکافی، ج 7، ص 281 – 282.)) :کلیب اسدی از امام صادق(ع) سؤال میکند؛ مردی که در ماه حرام کشته شود دیهاش چقدر است؟امام(ع) میفرماید: یک دیه کامل و یک سوم دیه»
ثالثا:این فرع فقهی مورد اجماع فقهاء شیعه است بگونه ای که صاحب جواهر درجلد42، ص26می فرمایند:((ولو قتل فی الشهرالحرام) رجب وذی القعده و الحجه والمحرم ((الزم دیته وثلثا من ای الاجناس)) بلاخلاف اجده بل الاجماع بقسمیه علیه بل المحکی منهما صریحا فضلاعن الظاهر مستفیض اومتواتر، بل فی المسالک ((آن به نصو صارکثیره))
وبنده تعجب می کنم چگونه حضرتعالی مدعی می شوید که مستند دیه مضاعف درقتل نفس یک روایت ضعیف است وحتما مستحضر هستید راویان این فتوا((ابن ابی عمیر، آبان بن عثمان، زراره، حسن محبوب، علی بن رئاب))اند که.ازنظر رجالی هیچگونه مشکلی ندارند واین روایات صحیحه اند
رابعا:آیا بی انصافی وظلم نیست به حوزویان که این روزها به اندازه کافی دشمنان زخم خورد ه ازنظام مقدس جمهوری اسلامی برعلیه آنان سمپاشی وشایعه سازی می کنند، حضرتعالی که خود برخواسته ازاین مکان مقدس هستید وهمین دانش رابه برکت همین حوزه دارید اینگونه بی مهابا هتک حرمت کرده وتلاش مجاهدانه فقهای عظیم الشان را درحد جابجایی واژه ها((، وجوب واحتیاط)) تنزل می دهید حتما دراین اظهار نظرتان باچنین ادبیاتی تجدید نظر کنید، چرا این جنس ادبیات زیبنده روحانی همچون حضرتعالی نیست وفکرنمی کنم حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا ء راضی به این نوع مواضع باشند
⬅️مضافا اینکه آیا حکم الله را می توان به رای عمومی قرار داد تا ببینیم قبول می کنند یا خیر؟!
⬅️آیا به نظر ایشان آیا واقعا عقول در تعبدیات نقشی دارد:
عن السجاد علیه السلام: إِنَّ دِينَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يُصَابُ بِالْعُقُولِ اَلنَّاقِصَةِ وَ اَلْآرَاءِ اَلْبَاطِلَةِ وَ اَلْمَقَايِيسِ اَلْفَاسِدَةِ وَ لاَ يُصَابُ إِلاَّ بِالتَّسْلِيمِ ... (کمال الدين و تمام النعمة ج ۱، ص ۳۲۴)
⬅️ایشون میگه چطور میشه امروز دیه بده یه دیه است فردا که ماه حرام هست ثلث باید اضافه بده؟!
در تعبدیات اگر با این تفکر جلو بریم چیزی باقی نمی مونه: امروز روزه واجبه فردا حرام ، اقمه نماز قبل از اذان رافع تکلیف نیست اما بلافاصله بعد از اذان واجب و ... .
⬅️روایات هم که فرمودند صحیحه است.
⬅️آیا این تقواست بدون تحقیق حتی استقراء ناقص یک اشکال رو به همه حوزویان تعمیم بدید در حالی که حداقل خود شما کار کردید و از بدنه حوزه هستید لذا حداقل یک مورد هست الحمد لله.
🔴 ما حاضریم مناظره کنیم ، موضوع رو مشخص کنید ، اون پایان نامه رو در اختیار بذارید، فرصت معین بشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #ذکر
🎥 عدد و نحوه گفتن ذکر یونسیه
⏱زمان: ۳ دقیقه
📥حجم: ۸ مگابایت
🔺 @nasery_ir
📖 @feqh_ahkam
🔰 ثواب نهصد سال عبادت!...
✨ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
✨ مَنْ صَامَ مِنْ شَهْرٍ حَرَامٍ اَلْخَمِيسَ وَ اَلْجُمُعَةَ وَ اَلسَّبْتَ كَتَبَ اَللهُ لَهُ عِبَادَةَ تِسْعِمِائَةِ سَنَةٍ
✨ هرکس در ماههای حرام پنجشنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیرد، خداوند عبادت نهصد سال را برایش ثبت میکند.
📚 مقنعه(شیخ صدوق)، ص۳۷۵
❗️#ذیالقعده، #ذیالحجه، #محرم و #رجب، ماههای حرام هستند.
@ostadelahi
📿 نماز حضرت صاحب الزمان علیه السلام و دعای آن حضرت:
🤲 نماز آن حضرت دو رکعت است که در هر رکعت در سوره «حمد» آیه إِیّاکَ نَعْبُدُ و إِیّاکَ نَسْتَعینْ را صد مرتبه بخوان و پس از آن سوره «حمد» را تا «وَ لَا الْضَّالینَ» ادامه بده، آنگاه سوره توحید را یک مرتبه قرائت کن و پس از فراغت از نماز این دعا را بخوان:
🤲 اللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ بِمَا وَسِعَتِ الْسَّمَاءُ وَ إِلَیْکَ یَا رَبِّ الْمُشْتَکَی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الَّذِینَ أَمَرْتَنَا بِطَاعَتِهِمْ وَ عَجِّلِ اللَّهُمَّ فَرَجَهُمْ بِقَائِمِهِمْ وَ أَظْهِرْ إِعْزَازَهُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ إِکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَایَ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَایَ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ احْفَظَانِی فَإِنَّکُمَا حَافِظَایَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی الْأَمَانَ الْأَمَانَ الْأَمَانَ
📚 مفاتیح الجنان
@ostadelahi
🔰 ادعیه و نماز و توسلات به امام رضا علیه السلام
📿 صلوات خاصه حضرت:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الَّذِی ارْتَضَیْتَهُ وَ رَضَّیْتَ بِهِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِکَ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَی خَلْقِکَ وَ قَائِماً بِأَمْرِکَ وَ نَاصِراً لِدِینِکَ وَ شَاهِداً عَلَی عِبَادِکَ وَ کَمَا نَصَحَ لَهُمْ فِی السِّرِّ وَ الْعَلانِیَةِ وَ دَعَا إِلَی سَبِیلِکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ وَ خِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ.
📿 زیارت مختصره (مشهور به صلوات خاصه):
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلَی مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَی الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ.
📿 نماز حضرت:
نماز آن بزرگوار شش رکعت است(سه تا دو رکعت) که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره انسان خوانده میشود.
دعای آن حضرت پس از نماز:
یَا صَاحِبِی فِی شِدَّتِی وَ یَا وَلِیِّی فِی نِعْمَتِی وَ یَا إِلَهِی وَ إِلَهَ إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَاعِیلَ وَ إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ یَا رَبَّ کهیعص وَ یس وَ الْقُرْءَانِ الْحَکِیمِ أَسْأَلُکَ یَا أَحْسَنَ مَنْ سُئِلَ وَ یَا خَیْرَ مَنْ دُعِیَ وَ یَا أَجْوَدَ مَنْ أَعْطَی وَ یَا خَیْرَ مُرْتَجًی أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
📿 توسل به حضرت:
اَللّهُمَّ اِنّی أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الرِّضا عَلِیِّ بْنِ مُوسی عَلَیْهِ السَّلامُ إلاّ سَلَّمْتَنی بِهِ فی جَمیعِ اَسْفاری فِی الْبَراری وَالْبِحارِ وَالْجِبالِ والْقِفارِ والاْوْدِیَةِ وَالْغِیاضِ مِنْ جَمیعِ ما اَخافُهُ وَاَحْذَرُهُ اِنَّکَ رَؤُفٌ رَحیمٌ.
📿 دعای ساعت هشتم هر روز که متعلق به امام رضا علیه السلام است:
ساعت هشتم: از مقدار چهار رکعت بعد از ظهر است تا هنگام نماز عصر:
یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ یا خَیْرَ مَنْ اَعْطی یا خَیْرَ مَنْ سُئِلَ یا مَنْ اَضآءَ بِاسْمِهِ ضَوْءُ النَّهارِ وَ اَظْلَمَ بِهِ ظُلْمَةُ اللَّیْلِ وَ سالَ بِاسْمِهِ وابِلُ السَّیْلِ وَ رَزَقَ اَوْلِیآئَهُ کُلَّ خَیْرٍ یا مَنْ عَلاَ السَّمواتِ نُورُهُ وَ الاَرْضَ ضَوْئُهُ وَالشَّرْقَ وَالْغَرْبَ رَحْمَتُهُ یا واسِعَ الْجُودِ اَسْئَلُکَ بِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ مُوسیَ الرِّضا عَلیهِمَا السَّلامُ وَ اُقَدِّمُهُ بیْنَ یَدَیْ حَوآئِجی اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی...(حاجت خود را بگوید)
📿 حرز رقعة الجيب امام رضا علیه السلام:
📿 بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ بِسْمِ الله إِنِّی أَعُوذُ بِالرَّحْمنِ مِنْکَ إِنْ کُنْتَ تَقِیًّا أَوْ غَیْرَ تَقِیٍّ أَخَذْتُ بِالله السَّمِیعِ الْبَصِیرِ عَلَی سَمْعِکَ وَ بَصَرِکَ لَا سُلْطَانَ لَکَ عَلَیَّ وَ لَاعَلَی سَمْعِی وَ لَا عَلَی بَصَرِی وَ لَا عَلَی شَعْرِی وَ لَا عَلَی بَشَرِی وَ لَا عَلَی لَحْمِی وَ لَا عَلَی دَمِی وَ لَا عَلَی مُخِّی وَ لَا عَلَی عَصَبِی وَ لَا عَلَی عِظَامِی وَ لَا عَلَی مَالِی وَ لَا عَلَی مَا رَزَقَنِی رَبِّی سَتَرْتُ بَیْنِی وَ بَیْنَکَ بِسِتْرِ النُّبُوَّةِ الَّذِی اسْتَتَرَ أَنْبِیَاءُ الله بِهِ مِنْ سَطَوَاتِ الْجَبَابِرَةِ وَ الْفَرَاعِنَةِ جَبْرَئِیلُ عَنْ یَمِینِی وَ مِیکَائِیلُ عَنْ یَسَارِی وَ إِسْرَافِیلُ عَنْ وَرَائِی وَ مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله أَمَامِی وَ الله مُطَّلِعٌ عَلَیَّ یَمْنَعُکَ مِنِّی وَ یَمْنَعُ الشَّیْطَانَ مِنِّی اللَّهُمَّ لَا یَغْلِبُ جَهْلُهُ أَنَاتَکَ أَنْ یَسْتَفِزَّنِی وَ یَسْتَخِفَّنِی اللَّهُمَّ إِلَیْکَ الْتَجَأْتُاللَّهُمَّ إِلَیْکَ الْتَجَأْتُ اللَّهُمَّ إِلَیْکَ الْتَجَأْتُ.
📿 تسبیح حضرت در روز دهم و یازدهم هر ماه قمری:
سُبْحَانَ خَالِقِ النُّورِ سُبْحَانَ خَالِقِ الظُّلْمَةِ سُبْحَانَ خَالِقِ الْمِیَاهِ سُبْحَانَ خَالِقِ السَّمَاوَاتِ سُبْحَانَ خَالِقِ الْأَرَضِینَ سُبْحَانَ خَالِقِ الرِّیَاحِ وَ النَّبَاتِ سُبْحَانَ خَالِقِ الْحَیَاةِ وَ الْمَوْتِ سُبْحَانَ خَالِقِ الثَّرَی وَ الْفَلَوَاتِ سُبْحَانَ الله وَ بِحَمْدِهِ
@ostadelahi
🏳 السلام عليك یا اباالحسن یا علی بن موسی الرضا المرتضي
💐 ولادت با سعادت عالم آل محمد، امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام مبارک باد.
@ostadelahi
ganj_saadat 24.3.1401.mp3
9.88M
📻 #رادیومعارف ، برنامه #گنجسعادت
🎙 کارشناس: استاد الهی
✅ موضوع: اصول حزن مذموم و ممدوح
📆 تاریخ پخش برنامه: سهشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
@ostadelahi
https://zil.ink/ostadelahi
🔸دعای حضرت زهرا سلام الله علیها در روز شنبه:
«اَللّهُمَّ افْتَحْ لَنا خَزَائِنَ رَحْمَتِکَ، وَهَبْ لَنا، اَللّهُمَّ رَحْمَةً لا تُعَذِّبُنا بَعْدَها فِی الدُّنیا وَالآخِرَةِ، وَارْزُقْنا مِنْ فَضْلِکَ الْواسِعِ رِزْقاً حَلالَاً طَیِّبَاً، وَلا تُحْوِجْنا وَلا تُفْقِرْنا إِلی أَحَدٍ سِواکَ، وَزِدْنا لَکَ شُکْرَاً وَ إِلَیْکَ فَقْراً وَفاقَةً وَبِکَ عَمَّنْ سِواکَ غِناً وَ تَعَفُّفَاً اََللّهُمَّ وَسِّعْ عَلَیْنا فِی الدُّنیا، اَللّهُمَّ إِنّا نَعُوذُ بِکَ أَنْ تَزْوِیَ وَجْهَکَ عَنّا فِی حالٍ وَ نَحْنُ نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِیهِ اََللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَأَعْطِنا مَا تُحِبُّ وَاجْعَلْهُ لَنا قُوَّةً فِیما تُحِبُّ یَا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ»
خداوندا، گنجینه های رحمتت را برای ما بگشا، و رحمتی بر ما ارزانی دار که پس از آن، در دنیا و آخرت، ما را مجازات ننمایی، و از الطاف بیکران خویش، روزی حلال و پاکیزه به ما عطا فرما، و غیر از خویش ما را نیازمند کسی نگردان، و حالت سپاسگزاری را در وجود ما نسبت به خویش، فزونی ببخش، و ما را فقط نیازمند الطاف خویش قرار ده به گونهای که بواسطه ی عنایت تو، از همگان بی نیاز گردیم، و آبرومندانه در این جهان زندگی کنیم، خداوندا ما را از سخاوت های خویش در این دنیا بهره مند گردان، خداوندا به درگاه تو پناه می آوریم از این که چهره خویش را از ما بپوشانی، در حالی که ما آرزومند آن هستیم، خدایا بر محمد و خاندان او درود بفرست، و از آنچه که محبوب توست بر ما ارزانی دار، و ما را در انجام آن، نیرومند گردان.
📚 بحارالانوار ج ۸۷ ص۳۳۸
@ostadelahi
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی اول در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
💻 @Khamenei_ir