eitaa logo
🌐🔥FETNEH🔥🌐
3.4هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
23.9هزار ویدیو
43 فایل
🗣فتنه های آخرالزمان 🌐 📌جهت ارتباط @Mahmodi14 جهت مشاوره طب سنتی اسلامی @Mkhakzad #کپی مطالب با ذکر صلوات جهت ظهور امام زمان آزاد هست .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻انتشار اولین تصویر از واکسن ایرانی کرونا ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام 🔸حجت نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ضمن انتشار تصویر واکسن ایرانی کرونا، در توییتر خود نوشت: آماده‌ایم برای تست انسانی واکسن و شکست کرونا، به یاری خدا و به همت و تلاش جهادی جوانان دانشمند ایران اسلامی @fetneh1
💝 حضرت على عليه السلام: 🌸 منْ وَثِقَ بِأَنَّ مَا قَدَّرَ اَللَّهُ لَهُ لَنْ يَفُوتَهُ اِسْتَرَاحَ قَلْبُهُ. 🍀 هركه اطمينان داشته باشد كه آنچه خدا برايش مقدّر كرده است به او مى رسد، دلش آرام گيرد. 📚 غررالحكم، حدیث 8763. ‌ @fetneh1
🔸 قال رسول الله صلى الله عليه و آله : مَن كانَ مسلما فلا يَمكُرْ و لا يَخدَعْ ؛ فإنّي سَمِعتُ جَبرئيلَ عليه السلام يقولُ : إنّ المَكرَ و الخَديعَةَ في النّارِ . ( امالی ص 344) 👈 روابط بین انسانها در جامعه اسلامی باید بر اساس صداقت ،رفاقت،دلسوزی و خیر خواهی باشد، نه بر اساس فریبکاری و این که بخواهند یکدیگر را فریب بدهند! ... 🔻 گاهی فریب در مسائل مربوط به معاملات و تجارت و بازار می آید که البته بد است، لکن زیانِ آن به قدرِ همان پولی است که بر اثر فریب جابجا می شود... گاهی اوقات دائره وسیع تری پیدا می کند، اولاً خدعه به یک نفر نیست به یک جمع و جماعت است ، ثانیاً آنچه از دست می رود ،ده تومان و صد تومان و هزار تومان نیست، 🔻 گاهی دین از دست می رود! گاهی مسائل عمده از دست می رود! لذا در روابط اجتماعی ، درکارهای بزرگ، بالخصوص در کارهای مملکتی ، در کارهای سیاسی در کارهای گروهی و کارهای مربوط به تبلیغات دینی ، باید خیلی مراقبت کرد که صفا و صداقت حاکم باشد نه مکر و خدعه. پیغمبرمی فرماید : از جبرئيل عليه السلام شنيدم كه مى گفت: همانا نيرنگ و حيله گرى در آتشند. یعنی فردی که دارای این عنوان است جایش درون آتش است. 🔸شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی @fetneh1
1_162545277.mp3
19.63M
سرود زیبای محمود کریمی بمناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها به زبان شیرین لری @fetneh1
خاطره استاد از شیخ جواد انصاری.m4a
902.1K
🔸خاطره آیت الله ممدوحی ره از مرحوم شيخ جواد انصاری همدانی ره @fetneh1
🔰اهميت تهذيب نفس: 🔹قرآن كريم، تزكيه نفس را برجسته ترين هدف رسالت عامّه دانسته است. گرچه در بخشي از آيات، تزكيه نفوس از برنامه هاي رسول اكرم ص دانسته شده؛ ولي دعاي ابراهيم خليل (عليه السلام) اين است كه: (ربنا وَابْعث فيهِمْ رَسُولاً مِنهم يتلوا عَليهِم آياتك وَيعلِّمهم الكِتاب والْحِكمة وَيزكيهِمْ)[1] : خدايا در بين مردم، پيامبري مبعوث كن كه آيات تو را بر آنها تلاوت و آنها را پس از علم به كتاب و حكمت، تزكيه كند. اين مسئله هم، هدفِ نوع انبياست و هم اهميت آن به قدري است كه هر انسان عاقلي آن را مي خواهد و مايل است سعادت خود را به دست آورد. ديدگاههاي مختلف براي سعادت و نيكبختي تفاسير متنوعي دارند و منشأ همه اين آراي متعدد هم، انسان شناسي، معرفت نفس و مانند آن است. اگر كسي انسان را موجودي مادّي بداند، قهراً سعادت و خير او هم، در مسائل رفاهي و مادّي خلاصه مي‌شود؛ و اگر حقيقت انسان را امري مجرّد بداند، خير و نيكبختي او در معارف، اخلاق و فضايل نفساني، خلاصه مي شود. [1]ـ سوره بقره، آيه 129. 📚 مبادی اخلاق در قرآن حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی @fetneh1
🔶 سیر و سلوکِ محال انسان بدون باور به این کلام پیامبر اکرم(ص)، به معرفت حقیقی نمی‌رسد: «يا أَباذَرٍّ؛ لايَفْقَهُ الرَّجُلُ كُلَّ الْفِقْهِ حَتّى يَرىَ النّاسَ فى جَنْبِ اللّهِ تَبارَكَ وَ تَعالى أَمْثالَ الأَباعِرِ»(الأمالی-شیخ‌ طوسی، جلد۱، صفحه۵۲۵) فقیه حقیقی کسی هست که همه را به شکل حیوان می‌بیند؛ «ثُمَّ يَرْجِعُ إِلى نَفْسِهِ فَيَكُونُ هُوَ أَحْقَرَ حاقِر لَها» اما وقتی که به خودش نگاه می‌کند، خودش را از همه پست‌تر و پایین‌تر می‌بیند. ولی چطوری این درک حاصل می‌شود؟ اگر معرفت نسبت به امام علیه‌السلام باشد؛ با نگاه به امام، می‌بیند آنها انسان هستند، و بقیه حیوانند. به عنوان مثال بنده برای برداشتن این عینک، باید درکی از فاصله‌‌ام با آن داشته باشم تا دستم را دراز ‌کنم، و آن را بردارم؛ این نیم متر را چطوری ‌بفهمم؟ فهمیده نمی‌شود مگر اینکه یک مانعی باشد، یک حجابی باشد تا این فاصله درک بشود. خدای تبارک و تعالی عین تجرّد است، عین تجرّد چگونه محک می‌خورد؟! خدای متعال در امام تجلی کرده، تا فاصله ما با امام، فاصله ما با خدا را نشان بدهد. خدای متعال می‌فرماید من خودیّتِ خودم را در امام متجلی کردم، اگر شما می‌خواهید بفهمید که چقدر با منِ خدا فاصله دارید، ببینید چقدر با امام فاصله دارید؛ پس باید امام را بشناسید: «بِنَا عُبِدَ اَللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اَللَّهُ وَ بِنَا وُحِّدَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ مُحَمَّدٌ حِجَابُ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى»(امام باقر-ع- الکافي، جلد۱، صفحه۱۴۵) باید امام را بشناسید، امام حجاب است. کلام دیگری که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده: «یَا أَبَاذَرٍّ لَوْ لاَ عَلِيٌّ ... لَمْ يَكُنْ ثَوَابٌ وَ لاَ عِقَابٌ وَ لاَ يَسْتُرُهُ مِنَ اَللَّهِ سِتْرٌ وَ لاَ يَحْجُبُهُ مِنَ اَللَّهِ حِجَابٌ وَ هُوَ اَلْحِجَابُ وَ اَلسِّتْرُ»(بحارالأنوار، جلد۴۰، صفحه۵۵) امیرالمؤمنین همان حجاب است. و یا در زیارت رجبیه برای حضرات معصومین آمده است: «وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ اَلْمُنْتَجَبِ وَ عَلَى أَوْصِيَائِهِ اَلْحُجُبِ» این حضرات حجاب هستند، یعنی هم حجاب به معنای نگهبان هستند، یعنی از اینها نمی‌شود عبور کرد؛ هم اینکه اینها حجاب هستند، یعنی اینکه خدای تبارک و تعالی در این انوار مقدس تجلی کرده است. اهل بیت عصمت و طهارت هم باز حقیقتشان مجرد است، اما ظهور و بروز خدای تبارک و تعالی هستند، در افعالشان، در اقوالشان؛ یعنی ما با فعل امیرالمؤمنین که درِ قلعه خیبر را می‌کَنَد، می‌توانیم بفهمیم که ما چقدر با قدرت خدا فاصله داریم. ظهور قدرت خدا که مجرد هست، در قدرت امیرالمؤمنین تجلی می‌کند، و اینها ظهور اسماء و صفات خدای تبارک و تعالی هستند. اگر شخصی می‌خواهد مسیر کمال را طی کند، باید یک الگویی برای کمال داشته باشد؛ چون کمال یک امر مجرّد است. ما الان هر جایی بخواهیم برویم، بالأخره جاده مشخص است، خیابان هست، مسیر مشخص است؛ سفر هوایی هم که باشد، باز خط هوایی برای هواپیماها ترسیم می‌کنند، و شما باید در این مدار حرکت کنید؛ ولی در مسئله تجرّد، بدون امام اصلاً معقول نیست؛ بدون خلیفة اللّه که فرمود: «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً»(بقره-۳۰) اصلاً سیر، معقول نیست. لذا خود حضرت می‌فرماید «بِنَا عُبِدَ اَللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اَللَّهُ» معرفت به ما حاصل می‌شود، اگر ما نباشیم معرفتِ یک امر مجرد، محال است. کمال یک امر مجرد است، حقیقت یک امر مجرد است، یک قالبی می‌خواهد؛ تا شناخت منزلت امامت نباشد، سیر محال است و هر کسی به عنایت و عون امام علیه‌السلام مسیر را طی می‌کند. 📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی مرحوم سعادت‌پرور(ره) @fetneh1
🔰 منشأ نياز به اخلاق: 🔹ذات اقدس خداوند كه جهان را حكيمانه آفريده، موجودات را به سه بخش تقسيم كرده است:بخشي كه كارشان بر اساس غريزه، يكنواخت است؛ بخشي كه كارشان بر اساس عصمت فرشته بودن، يكنواخت است و بخشي كه كارشان يكنواخت نيست بلكه دوگونه است و اين دوگونگي، مايه تزاحم و منشأ نياز به اخلاق است و به همين جهت خداي سبحان قدرت معدّله‌ي را در گروه سوم ايجاد كرده است. امّا گروه اول كه بر اساس غريزه و طبيعت، كار يكنواخت دارند، مانند كارهايي كه خاكها در دل كوه دارند تا معدني خاصّ متكوّن شود كه سالها، عصرها، بلكه قرنها بايد تا تكه اي سنگ «لعل گردد در بدخشان يا عقيق اندر يمن». بالاخره اين موجود، راه طبيعي خود را مي‌پيمايد و اگر به مانعي در سر راه رسيد، مي كوشد آن را برطرف كند و اگر توان برطرف كردن آن را نداشته باشد، محروم مي شود. اين كار مشخصي است كه يك موجود طبيعي بدون تزاحم انجام مي دهد. البته بدون تزاحم در جهاز داخلي خود و گرنه تزاحم درعالم حركت هست. چون از يك سو، همه در حركت و تلاش و كوششند تا به مقصد برسند و از سوي ديگر، معصوم نبوده و از غفلت، مصون نيستند؛ مثلاً ، كمال يك نسيم به آن است كه رشد كند و توفان شود يا كمال دريا در خروش و اوج و موج آن است و نمي تواند كسي را كه در آنجا وارد شده غرق نكند. پس تزاحم در جهان طبيعت، كه همه موجودات آن در حركتند و به سمت كمال مي روند، قهري است. و اگر خداي سبحان بخواهد جهان طبيعت را به گونه‌ي تنظيم كند كه هيچ برخوردي در آن وجود نداشته باشد، لازمه‌ش آن است كه يا هيچ كدام اهل حركت نباشند و يا همه معصوم، عاقل، عالم و عادل باشند تا مثلاً وقتي مانعي در سر راهشان بود صبر كنند تا مانع رخت بربندد؛ در حالي كه چنين نيست و چنين عالَمي را خدا فقط در بهشت يا در بين فرشته ها قرار داده است. مجرّدات نيز مانند فرشته ها تكامل خود را دارند ولي بر اساس: (وما منّا إلاّ له مقام معلوم) به صورت كامل خلق شده‌اند؛ در آنجا مشكل جنگ دروني و بيروني نيست و آنها از جهاد اصغر و اكبر معافند: نه در درون، گرفتار تزاحمند تا نياز به اصول اخلاقي و جهاد اكبر داشته باشند و نه در بيرون، مبتلا به مزاحم بيروني تا نيازمند به جهاد اصغر باشند. 📚 مبادی اخلاق در قرآن حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی _ ص ۱۶۰ @fetneh1
🔴مصحف منسوب به امام علی علیه السلام در صنعاء پایتخت یمن به نمایش گذاشته شد @fetneh1
سه دقیقه در قیامت 22.mp3
46.34M
قسمت 2⃣2⃣ تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم استاد_امینی_خواه @fetneh1
✍امام حسين عليه السلام فرمود: دوازده هدايت شده از ما خاندان هستند؛ نخستين آنها امير المؤمنين على بن ابى طالب عليه السلام است و آخرينشان ، نهمين [امام] از نسل من . اوست امام و قيام كننده به حق ، خداوند به وسيله او زمين مرده را زنده مى كند و به سبب او دين حق را بر هر دينى پيروز مى گرداند گر چه مشركان را ناخوش آيد . 📚كمال الدين،ص۳۱۷، @fetneh1
✅ حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: 🔻مَن كَثُرَتْ هُمومُهُ فَعلَيهِ بالاستِغفارِ؛ 📌 هر كه غم و اندوهش بسيار شود، استغفار كند. 📚 کافی، ج۸، ص ۹۳، ح۶۵ @fetneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️لحظه باز کردن درب حرم مطهر حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) توسط شهید حاج قاسم سلیمانی 🌹 به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) @fetneh1
🛑آیت الله ره: هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، قصد جدّی کنید که، هر عملی که پیش آید، رضای خدا، را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، نفع آخرت را منظور خواهید داشت و همین حال را تا شب وقت خواب، ادامه خواهید داد... این روش، کلید نجات و رستگاری است. @fetneh1
نماز شب...🌿 @fetneh1
78059038.mp3
3.99M
🎼 آب زنید راه را ... کبری و مبارک باد⚘🕊 @fetneh1
🔴برکناری ۱۰۰ ائمه جماعت عربستانی به اتهام عدم همراهی با سیاست بن‌سلمان ♦️وزارت امور اسلامی عربستان سعودی ۱۰۰ امام جماعت و خطیب مساجد را در منطقه «مکه» و «القصیم» به جرم اینکه حاضر به همراهی با اعلامیه تروریستی خواندن «اخوان‌المسلمین» نشده‌اند، برکنار کرد. ♦️طبق سندی که «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در ۳۰ آبان ماه منتشر کرد، وزارت ارشاد و امور اسلامی سعودی در نامه‌ای به بخش‌های تحت امر خود خواستار جمع‌آوری اطلاعات از خطیبان مساجد و علمایی شده که حاضر نشد‌اند، بیانیه اخیر «هیأت علمای سعودی» در تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین را در مساجد قرائت کنند. @fetneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناصر عبداللهی: من نگران ظهورم به مناسبت سالروز وفات ایشان @fetneh1
♨️سایت khamenei.ir در پوستری به تحریف و دستکاری بیانات روز چهارشنبه رهبرمعظم انقلاب در برخی رسانه‌ها حامی دولت واکنش نشان داد 🔻متاسفانه روزهای گذشته جریان تحریف به صورت گسترده با انقطاع صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدام به تیتر کردن تکه های بریده شدن نمودند تا معنای دیگری از صحبت های ایشان برداشت شود @fetneh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاسخ آیت الله تقوایی استاد اخلاق تهران و تولیت حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام تهران به حرفهای موهن استاد امجد @fetneh1