اطلاعیه :
قابل توجه طلاب محترم:
1. نمرات نهایی امتحانات ترم دوم سال تحصیلی 1403 -1402 (مردادماه)، طلاب محترمی که در قم ـ مسجد امام حسن عسکری(ع) امتحان داده اند، وارد کارنامه شده است، می توانید از پنل شخصی مشاهده فرمایید.
2. نمرات در حد اعتراض (8 تا 14) به نیابت از طلاب محترم، اعتراض زده شده و مجددا تصحیح شده، و بالاترین نمره وارد کارنامه شده است لذا اعتراض به نمرات در سامانه فعال نخواهد شد.
3. نمرات طلابی که به عنوان مهمان در سایر استانها، به عنوان مهمان شرکت کرده اند، بعد از دریافت برگه ها و تصحیح، به تدریج وارد سامانه خواهد شد.
https://eitaa.com/figurativehozeh
راهنمای ثبت درخواست در پیشخوان مجازی حوزه های علمیه
طلاب محترم می توانند درخواست های خود را از طریق پیشخوان مجازی، به بخش های مختلف حوزه های علمیه (اعم از معاونت آموزش، امور طلاب، تبلیغ و...) ارسال کنند.
توجه: از تاریخ 1 مهر 1403 ارتباط طلاب با بخش غیرحضوری صرفا از طریق پیشخوان مجازی صورت می گیرد و امکان ارسال پیام از طریق ادمین کانال غیرحضوری نخواهد بود.
اطلاعیه 1: ثبت نام غیرحضوری و مجازی سال تحصیلی 1404 – 1403
شرایط:
1. تکمیل سطح یک (قبولی در دروس کتبی و شفاهی پایه های 1 تا 6) با معدل حداقل 14 در پایه 6 به صورت رسمی در مدارس تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و عدم استفاده از مصوبه 1088
2. اشتغال تمام وقت در یکی از نهادها یا ارگان های انقلاب اسلامی (متناسب با شئون روحانیت: مانندطرح هجرت، روحانی مستقر، نهادهای نمایندگی ولی فقیه، سازمان ها و ارگان های دولتی)
3. نداشتن منع آموزشی و صیانتی
تذکر:
• در ثبت نام غیرحضوری اعم از انتقال از حضوری به غیرحضوری یا تمدید دوره غیر حضوری (انتقال از غیرحضوری به غیرحضوری) رعایت شرایط مذکور الزامی میباشد.
الف: ثبت نام و انتخاب درس و برگزاری کلاسها
1. ثبت نام از تاریخ 20/6/1403 لغایت 30/6/1403 از طریق سامانه نجاح امکان پذیر خواهد بود.
2. انتخاب واحد از تاریخ 21/6/1403 لغایت 31/6/1403 فعال خواهد بود.
3. شروع کلاسها از تاریخ 1/7/1403 خواهد بود.
4. ثبت نام برای متقاضیان امتحان ارتقاء معدل الزامی میباشد.
انتخاب واحد برای دروس ارتقاء معدل توسط استان به صورت مدیریتی انجام می شود.
5. زمانبندی های اعلام شده قابل تمدید نمی باشد.
6. صرف ثبت درخواست غیرحضوری به معنای نهایی شدن ثبت نام در دوره غیرحضوری نبوده و لازم است کل مراحل تا نهایی شدن ثبت نام و انتقال از طریق سامانه کامل گردد.
7. انتخاب واحد بعد از پرداخت مبلغ 2.000.000ریال بابت ثبت نام در آموزش غیرحضوری به شماره کارت 5892107044104233 بنام شورای عالی حوزههای علمیه تأیید میگردد.
8. در صورت واریز وجه توسط طلبه امکان عودت وجود ندارد.
9. با توجه به ارائه تقویم تحصیلی بصورت سالی واحدی ، ثبت نام و انتخاب درس فقط در ابتدای سال انجام خواهد شد و در بین سال تحصیلی هیچگونه ثبت نام و انتخاب واحدی صورت نخواهد پذیرفت.
10. طلبه مجاز به انتخاب واحد حداکثر 620 ساعت درس در ابتدای سال تحصیلی میباشد.
11. طلابی که فقط ثبت نام کرده باشند و به هر دلیلی انتخاب واحد انجام نداده باشند، وضعیت آنها حذف میگردد.
12. ارائه دروس جهت استماع از تاریخ 1/7/1403 لغایت 31/03/1404 میباشد.
تبصره:
1. لازم به ذکر است که درسها به صورت برون خط (آفلاین) در سامانه آموزش الکترونیک طلاب مرکز غیر حضوری و مجازی (سما) برگزار میگردد.
2. دسترسی به درس جدید منوط به استماع درس قبلی میباشد.
3. فایل دروس به صورت هفتگی بارگذاری میشود.
4. طلابی که 4 ترم پیدرپی در امتحانات کتبی غایب بوده و یا موفق به قبولی نشده اند مجاز به ثبت نام مجدد در دوره غیرحضوری نخواهند بود.
5. طلاب باید صوت های دروس را به صورت کامل استماع نمایند و صرف دانلود کردن یا استماع ناقص قابل قبول نمی باشد.
ب: برگزاری امتحان
1. زمان برگزاری امتحانات طی سه دوره به ترتیب ذیل می باشد.
دوره اول : از تاریخ 16/10/1403 لغایت 20/10/1403
دوره دوم: از تاریخ 7/2/1404 لغایت 11/2/1404
دوره سوم : از تاریخ 5/5/1404 لغایت 9/5/1404
2. با توجه به سالی واحدی شدن دروس و برگزاری سه دوره امتحان ، طلاب محترم فرصت 3 بار امتحان را خواهند داشت.
3. شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان میباشد. و شرکت در کلاس ها مطابق ضوابط میباشد.
4. طلابی مجاز به شرکت در امتحانات میباشند که بصورت کامل در هر درس شرکت کرده باشند.
ج: نمره
1. حداقل نمره قبولی در تمامی دروس 12 میباشد.
2. طلاب متقاضی تک ماده در صورت داشتن شرایط باید درخواست خود را از طریق معاونت آموزش استان پی گیری نمایند.
3. نمرات پس از تایید نهایی توسط استان و یا مدرسه وارد ارزیابی تحصیلی شده و امکان ویرایش وجود ندارد لذا ضروری است نمرات بعد از اعمال تجدید نظر های احتمالی ثبت و تایید گردد.
ملاحظات:
1. تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری و بالعکس فقط در ابتدای سال تحصیلی امکان پذیر میباشد.
2. برنامه و محدوده امتحانات در پرتال اطلاع رسانی معاونت آموزش به آدرسwww.howzeh-qom.com و کانال ایتای آموزش غیرحضوری به آدرس https://eitaa.com/figurativehozeh میباشد.
توجه: انتخاب واحد بعد از پرداخت مبلغ 2/000/000 ریال بابت ثبت نام در آموزش غیرحضوری به شماره کارت 5892107044104233 بنام شورای عالی حوزههای علمیه تأیید میگردد.
با توجه به سوال مکرر طلاب محترم، لطفاً به چند نکته توجه فرمایید:
1. کلیه طلاب محترم (اعم از کسانی که برای اولین بار قصد ثبت نام غیرحضوری دارند و یا کسانی که سال تحصیلی قبل، غیرحضوری بودند باید ثبت نام کرده و نامه اشتغال به تاریخ روز و فیش واریزی را بارگذاری کنند.
2. ثبت نام توسط شخص طلبه و از طریق نجاح ـ انتقالات انجام می شود
3. بعد از ثبت درخواست نیاز به تماس نیست، تا 48 ساعت بعد از ثبت نام، درخواست مشاهده و تأیید می شود؛ و اگر هم نیاز به اصلاح و یا تکمیل مدرک بود، در صفحه انتقالات تذکر داده می شود.
4. انتخاب درس بعد از تایید ثبت نام توسط مدرسه محل تحصیل، توسط شخص طلبه در زمان اعلان شده انجام می شود.
5. می توانید هزینه (200 هزارتومان) را از طریق بانک انصار و دستگاه های خودپرداز و یا آپ های موبایل واریز کرده و تصویر فیش واریزی را در سامانه انتقالات بارگذاری کنید.
6. برای ثبت نام غیرحضوری صرفاً نیاز به بارگذاری مدرک اشتغال به کار و فیش واریزی است، و نیاز به بارگذاری سایر مدارک (مانند مدرک تحصیلی ـ عکس پرسنلی ـ تعهد عدم حجره و ... ) نمی باشد.
7. برای سهولت در ثبت نام، حتما راهنمای ثبت نام را مشاهده کنید.
8. سایت برای انتقال به حضوری باز است، برای ثبت انتقال از غیرحضوری به حضوری نیاز به واریز وجه و یا سایر مدارک نیست.
به اطلاع طلاب محترم می رساند زمان ثبت نام غیرحضوری تا پنجشنبه مورخ 1403/7/5 تمدید شده است
و تاریخ فوق آخرین فرصت ثبت نام و انتخاب درس می باشد و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
قابل توجه طلاب محترم:
با توجه به ایرادی که بعضی از آپ های فرعی موبایل (مثل آپ و هفشتاد و...) برای انتقال وجه به کارت آموزش غیرحضوری مبنی بر «محدودیت انتقال» نمایش می دهد، خواهشمند است از طریق نرم افزارهای موبایلی بانک و یا دستگاه خودپرداز، وجه را پرداخت کرده و تصویر فیش را در حین ثبت نام در سامانه نجاح بارگذاری کنید.
هدایت شده از مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی حوزه های علمیه
راهنمای ثبت درخواست در پیشخوان مجازی حوزه های علمیه
طلاب محترم می توانند درخواست های خود را از طریق پیشخوان مجازی، به بخش های مختلف حوزه های علمیه (اعم از معاونت آموزش، امور طلاب، تبلیغ و...) ارسال کنند.
توجه: از تاریخ 1 مهر 1403 ارتباط طلاب با بخش غیرحضوری صرفا از طریق پیشخوان مجازی صورت می گیرد و امکان ارسال پیام از طریق ادمین کانال غیرحضوری نخواهد بود.
قابل توجه طلاب محترم؛
لطفا به چند نکته توجه فرمایید:
1. کلیه امور آموزشی طلاب محترم ـ غیر از استان قم ـ (مانند: تأیید ثبت نام، فعال سازی انتخاب درس، انتخاب درس ارتقاء معدل، تأیید درس، برگزاری امتحان، ثبت نمره و ...) توسط مدرسه محل تحصیل انجام می شود، لذا برای پی گیری امور آموزشی با آموزش مدرسه محل تحصیل تماس بگیرید.
2. بعد از ثبت درخواست انتقال به غیرحضوری، نیاز به تماس نیست، درخواستها بررسی شده و در صورت داشتن شرایط، تأیید شده وانتخاب درس فعال می شود.
3. برای پی گیری درخواست انتقال به غیرحضوری، می توانید به نجاح، انتقالات مراجعه کنید (بعد از ثبت درخواست، گزینه ای با عنوان «شما یک انتقال در جریان دارید» قابل مشاهده است) اگر روی گزینه «انتقال در جریان» کلیک کنید، در صفحه باز شده، در صورت توقف درخواست و عدم تأیید آن، علت توقف درج شده است.