eitaa logo
💠 فیلموسوفی 💠
2.7هزار دنبال‌کننده
313 عکس
92 ویدیو
4 فایل
🌀 لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ 🔹محلی برای نقد فیلم، سریال، انیمه و رسانه های تصویری 🔹ارتباط: @filmosophi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠محصولات آزمایشگاه‌هایی با درجه امنیت ۴ 🔹در سال ۲۰۰۱ سندی از پنتاگون ایالات متحده آمریکا بدست آمد که نشان میداد طی سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳ هزاران سرباز آمریکایی عمدا در معرض عوامل شیمیایی و بیولوژیک قرار گرفتند. 🔹آزمایش تاثیر عواملی مانند گاز اعصاب، گاز سارین، باکتری ای کولای، باکتری باسیلوس گلوبیجی، سیاه زخم و طاعون و انواع و اقسام آزمایش های شیمیایی و بیولوژیک بر روی نظامیان انجام میشد اما …….. 🔹سه کلیپ بالا محصول گروه پژوهشی دورانه در مورد آزمایش‌های مخفی که در مطلب «ندای وظیفه، سرباز-پیامبر عصر جدید!» بهش اشاره شد. متاسفانه روی این آزمایش‌ها در کشور ما کار جدی نشده، در حالی‌که برای شناخت غرب خیلی کلیدیه. کار نشده بود که در اون اتفاقات افتاد 🔹در حالی‌که خود سی‌آی‌ای و نهادهای دیگه درگیر شدن آزمایش‌های مخفی رو با جادو، مواد مخدر و... تأیید کردن (اسناد سازمان سیا) حتما برای درک بهتر مضمون بازی کال آف کلیپ‌های بالا رو ملاحظه بفرمایید 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠ویرآوای نقد انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان جهان عنکبوتی 🔹تحلیل و بررسی این با محوریت بحث شرگرایی، جهان موازی و ربوبیت خدا 🔹شنبه ساعت ۱۸ با برادر عزیزم آقای عبداللهی 🔹لینک جلسه: https://virasty.com/Filmosophy/1731083032498277251 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
نقد انیمیشن مرد عنکبوتی در میان جهان عنکبوتی.mp3
33.68M
⭕️نشست نقد و بررسی انیمیشن مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی 🔸بررسی نظام ربوبی در جهان‌های عنکبوتی و نیاز به خدا 🔸هرج و مرج‌گرایی مایلز مورالز به عنوان مردعنکبوتی خارج از تقدیر 🔸اسطوره‌گرایی در نظام جهان‌های موازی 🔸پیش‌بینی مضامین مورد استفاده در قسمت بعدی 🆔@inaghd_ir 🆔@Filmosophy
💠از ساترا با عنوان «مجمع تحلیل‌گران» بیانیه‌ای منتشر شده که به نظرم جای بررسی داره 🔹صوت پایین بررسی این بیانیه، ریشه‌یابی و آینده‌پژوهی وضعیت خراب آثار شبکهٔ خانگی در کشوره:
az_recorder_20241112_181235_12112024.mp3
6.58M
💠بررسی بیانیهٔ جدید مجمع تحلیل‌گران ساترا 🔹مجموع نهادهای ناظر بر ، بیانیه دادن تا مشکل شبکه خانگی حل بشه 🔹خطابه‌ای که پامنبری ندارد! متن صرفا چند توصیه‌ست و هیچ ضمانت برای اصلاح شبکه خانگی نداره 🔹تحلیل‌های صورت گرفته هیچ استناد به آثار نداره و صرفا هوایی چند تا تیر زده شده 🔹رده‌بندی سنی، راهکاری که خود ابزاری برای فحشاست! 🔹جمع‌بندی: شبکه خانگی صاحب نداره و قانون هم کار خاصی نمی‌تونه بکنه؛ کلاه خودمون رو سفت بچسبیم! 🔹متن بیانیه: https://satra.ir/2024/14939/ 🖌️فیلموسوفی @Filmosophy
💠مرد عنکبوتی و دوگانهٔ تمایل/قانون 🔹در قسمت دوم انیمیشن جدید مرد عنکبوتی، چند بار شاهد دوگانهٔ تمایل/قانون هستیم؛ در اوایل اثر که از دید گوئن استیسی روایت می‌شه، گوئن مجبوره بین پدرش که پلیسه و سفر به جهان موازی و هویت عنکبوتیش، یکی رو انتخاب کنه؛ که البته عنکبوتی بودن رو به پدرش که باید بازداشتش کنه و رو اجرا کنه، ترجیح می‌ده 🔹ما هم با گوئن همراهیم، چون باباش بدون سند و مدرک کافی می‌خواد بازداشتش کنه و طبیعتا ما به‌خاطر جذابیت شخصیت گوئن و ماجراجویی‌هاش، دوست داریم باباش رو ول کنه 🔹در اواسط اثر از دید مایلز مورالز، می‌بینیم که مایلز علی‌رغم تنبیه پدر و مادرش که باید توی خونه بمونه، با گوئن می‌ره دور دور و قانونی که توسط قرار داده شده، نقض می‌شه؛ ما هم چون از علاقهٔ بین مایلز و گوئن با خبریم و می‌خوایم زودتر به هم برسن، این تمرّد برامون جذابه 🔹اواخر اثر، مایلز داره به صورت غیرقانونی فرار می‌کنه و یه دختر که در اولین نگاه از مایلز خوشش اومده، به‌جای اینکه جلوی رفتنش رو بگیره، کمکش می‌کنه و دکمهٔ توقف رو نمی‌زنه؛ ما هم طرف مایلزیم چون پدرش رو می‌خواد نجات بده و می‌دونیم می‌تونه یه جوری مشکل رو حل کنه 🔹مایلز که یاغیه کلا، ولی اثر دائم دوگانهٔ تمایل/قانون رو پیش می‌کشه و همیشه هم شخصیت‌ها تمایل شخصی خودشون رو به قانون ترجیح می‌دن! 🔹تمرکز اثر روی اینه که توی ذهن نوجوون بکاره، بین کار قانونی و اون چیزی که دوست داری، دومی رو انتخاب کن. توی فیلم هم و هندی و امریکایی و... هست تا هم‌ذات‌پنداری مخاطبین جهانی بیشتر بشه 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پدرکشتگی با پیروزی انقلاب! 🔹در مورد سریال سرزمین مادری قبلا هم مطالبی نوشتم (اینجا و اینجا)؛ سریال اساسا انقلاب اسلامی رو در دوفصل اول نشون نداد، یعنی «اسلامی» بودن انقلاب رو سانسور کرد، بیشتر به یه کمونیسم شورشی پرداخت، عباسِ کمونیست رو کرد و نیرویِ جانبازِ انقلابی رو، باپوچی تمام و در راه هیچی، منفجرش کرد 🔹در فصل سوم، پدر رهی و باقی انقلابی‌ها، بی‌صبرانه منتظر بازگشت امام به کشورن؛ انصافا هم باباش به امام خیلی جذابه و شخصا منتظر بودم دیدار امام رو چجوری می‌خواد دربیاره. سیلی از جمعیت و شور مردمی که نمی‌تونن امام رو از نزدیک ببینن، ولی همین که در نزدیک‌ترین نقطه بهشون باشن، براشون کافیه 🔹در قسمت بعدی، رهی رفته تلویزیون بخره تا این پیرمرد دوست‌داشتنی از تلویزیون (که خط قرمزش بوده و فقط واسه دیدن امام راضی شده که بخرش) امام رو ببینه؛ اما وقتی رهی برمی‌گرده، می‌بینه که باباش رادیو به‌دست و در انتظار امام، مرده! 🔹بعدش هم سکانس رسیدن امام تبدیل می‌شه به قبر کندن برای باباش؛ یعنی به جای نمای باز از خروج مردم، نمای بسته از شکستن قبر اومد و فیلم زمانی که قراره اوج بگیره و حماسهٔ مردمی رو نشون بده، ترجیح می‌ده شخصیت معصوم و زحمت‌کش سریال رو جایگزین بازگشت امام کنه 🔹با این وضعیت، مخاطب از ورود امام در این فیلم چی یادش می‌مونه؟ پدرکشتگی رهی با قدم رنجهٔ امام! نمی‌دونم با چه منطقی بودجه‌های کلون خرج سیاه‌نمایی از وقایع حماسی انقلاب می‌شه، ولی عجیب‌تر اینه که مسئولان صداسیما در گزارش بنویسن: «سرزمین مادری، سریال الف، راوی انقلاب!» 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠ویرآوای نقد و بررسی انیمیشن Wild Robot 2024 🔹تحلیل و بررسی فلسفی انیمیشن ربات وحشی جدیدترین انیمیشن کمپانی دریم ورکس 🔹شنبه ساعت ۱۸ 🔹لینک جلسه: https://virasty.com/Filmosophy/1731675036320723268 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سریال «هشت‌پا» نمونهٔ بسیار خوبی برای دوستان سریال‌سازه که ازش یاد بگیرن و ببینن می‌شه در تلویزیون هم سریال جذاب با ریتم مناسب ساخت که مخاطب خسته نشه 🔹این سکانس رو که به درستی بخشی از معنی عمیق از «یا من اسمه دواء و ذکره شفاء» رو توضیح می‌ده، نمونه‌ایه از اثری که به خاطر شخصیت‌پردازی و روایت خوب قصه، شعارزده نیست و البته به خاطر باسوادی و تعهّد فیلمساز، تونسته شبههٔ شرّ رو به خوبی در چند دقیقه رفع کنه 🔹مقایسه کنین با سریال «از سرنوشت» که در بحث فیلم دینی توضیح دادم چطوری سکانسش پیامی ضددینی رو منتقل می‌کنه؛ می‌شه یه اثر هنری مطابق با «حقیقت» ساخت که جذاب هم باشه، ولی زحمت و مطالعه و تمرین و خلاقیت می‌خواد 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
نقد و بررسی ربات وحشی.mp3
31.82M
⭕️نشست نقد و بررسی انیمیشن ربات وحشی 🔸بررسی فرم فطری این انیمیشن 🔸بررسی مسئله هوش مصنوعی 🔸بررسی محتوای نمادین دینی 🔸بررسی مسئله وحدت و مقاومت 🔸بررسی تناقضات انیمیشن ربات وحشی 🔸و... 🆔@inaghd_ir 🆔@Filmosophy
هدایت شده از ...فرا فکر...
35.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
...فرافکر... ماجرا، ماجرای خانمی هستش که قصد خود کشی داشته و با دیدن برنامه زندگی پس از زندگی منصرف میشه. اما نکته مدنظر ما جمله؛ از داخل فیلم یاد گرفتیمه که این خانم می گن. رسانه چیست؟ رسانه از رساندن میاد و هر چیزی که انسان از ان پیامی دریافت کنه میشه رسانه. قدیمی باشه اون چیز یا جدید، درونی باشه یا بیرونی، فرقی نمیکنه در اصل مطلب که رساندن پیام باشه، تفاوت ها فقط در نحوه رساندن پیامه. یکی سریع یکی کند یکی جمعی یکی فردی و... . نگاه ما نسبت به تمام رسانه ها باید در این اصل(رساندن پیام) یکسان باشه. چه کتاب باشه چه فیلم و... در نتیجه باید خیلی مراقب باشیم و از اطرافیانمون هم مراقبت کنیم که چه پیام یا پیام هایی را دارن دریافت می کنن. *از چه رسانه هایی استفاده می کنن* چون قطعا این پیام های دریافت شده تاثیر مستقیم در زندگی افراد داره؛ اگر نگیم تمام زندگی انسان ها در این دریافت ها و استفاده از ان ها خلاصه میشه. و قطعا تفاوت است مابین رسانه هایی که انسان را زنده می کنند و رسانه هایی که انسان و یا انسانیتش را می کشند. : بسته جامع: بصیرت و حکمت رسانه برنامه کامل: اینجا مطلب مرتبط: اینجا | فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
💠 فیلموسوفی 💠
...فرافکر... ماجرا، ماجرای خانمی هستش که قصد خود کشی داشته و با دیدن برنامه زندگی پس از زندگی منصرف
🔹این خانم یکی از میلیون‌ها ایرانیه، که چون به مخاطبین در کشورمون هیچ اهمیتی داده نمی‌شه، قربانی آثار سیاه و هیچ‌گرای داخلی شده 🔹در یادداشت «ضرورت‌ها و فوائد نقد فیلم» ده‌ها نمونه از تأثیرات عینی روان‌شناختی سینما رو، بر مخاطبین، آوردیم؛ اما مجمع تحلیل‌گران ساترا در کنار باقی منتقدین کم‌سواد و سکولار، راهکارش اینه که: فیلمسازا! فیلم بد نسازین! 🔹نقد جدی با رویکرد مرحوم دکتر فرج‌نژاد می‌تونه آثار مخرّب اثر رو تا حد زیادی خنثی کنه و با ارزیابی اثر طبق نگاهِ صحیحِ فلسفی و عرفانی، می‌شه نگاه جدیدی رو بر اساس حقائق جهان، به مخاطب معرفی کرد. روشی بسیار کارآمد و مفید که قریب به اتفاق منتقدین ازش غافلن؛ بماند که یه عده تبدیل به مروّج آثار مستهجن شدن 🖌️فیلموسوفی @Filmosophy
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از نِق زدن تکنسین‌ها نهراسید! 🔹آسیب‌شناسی توسط برترین مدرسین و منتقدین کشور 🔹تکنسین‌های بی‌سواد که مسئولن (مثلا ارزیابی فیلمنامه‌)، فرم‌زدگی افراطی که در تولید و حتی دچارشیم، و اساسا ورود به ایران که با هدف تقابل با فرهنگ مردم بود، از علل بی‌رمقی، بی‌خاصیتی و حتی ضدهنجار بودن سطوحی از سینما، تلویزیون و شبکه خانگیه 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠آرمان‌شهر انسانی یا زندگیِ حیوانیِ جنگلی؟ 🔹انیمیشن ربات جنگلی (رام‌نشده یا وحشی هم می‌شه گفت) تمرکز ویژه‌ای روی بحث هدف زندگی و فطرت داره؛ رُز رباتی که برای اولین بار در جزیره‌ای چشماش رو باز می‌کنه و دنبال وظیفه‌ایه که بهش محول بشه 🔹اما هر چی جلوتر می‌ره، می‌بینه اون برنامه‌ریزی درونیش نمی‌تونه به سمت کمال و لذتی که دوست داره، ببرتش؛ برای همین برنامه‌نویسیش رو عوض می‌کنه و در مقابل انسان‌هایی که درستش کردن، می‌ایسته تا جنگل رو نجات بده 🔹جالبه که زندگی در جنگل، حیوونایی که اونجا هستن و طراحی محیط، بسیار جذابه؛ اما وقتی به انسانی می‌رسیم، هم طراحی یه چیز مسخره و کلیشه‌ای با رنگای سرده و هم ربات‌هایی که از این شهر میان، می‌خوان رو نابود کنن و خصلتی شرورانه دارن 🔹یعنی کلا هرچیزی که مربوط به این آرمان‌شهر انسانی باشه، بَده و هر چیزی که مربوط به زندگی بدوی حیوانات باشه، جذابه. تمام حرف اثر همینه، به قول رز: «باید از برنامه‌‌ریزیمون [یعنی چیزی که براش درست شدیم] فراتر بریم.» 🔹درواقع اثر با سوء استفاده از رابطه فرزند/مادری، داره «طغیان علیه آنچه براش درست شدیم» رو جذاب جلوه می‌ده و افق دید مطلوب رو، زندگی حیوونی اما صلح‌آمیز معرفی می‌کنه که حرف نامعقولیه. آخرش هم وقتی رز می‌ره در جزیره مشغول به انجام دادن اون چیزی که براش آفریده شده، می‌شه، ما حالمون بده چون از بچه‌ش دور افتاده 🔹نگاه اثر مثل انیمیشن اوریون و تاریکیه؛ در بعضی نماها ربات‌هایی که حامی انسان‌هان در نورن و ما ازشون بیزاریم، اما رز در تاریکیه و قلب ما باهاشه. 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠 فیلموسوفی 💠
1.44M
💠سکولاریزم سایبری در ایران، مقدمهٔ نفوذ صهیونیسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠رسانه امروز ادعای خدایی می‌کند! 🔹ما بیشتر از خدا، به توجه می‌کنیم و بت امروز، بت رسانه‌ست؛ بله ما مشرک شدیم! 🔹«دینِ امروز، دینِ رسانه‌ای است!» این جمله طلاییه؛ اون‌قدری که عموم مخاطبین سینما، از سینما دین و فلسفه و عرفان یاد می‌گیرن، تو مدرسه و یاد نمی‌گیرن 🔹برشی از جلسه «بازنمایی خدا در هالیوود» از استاد ارجمندفر همکار و دوست دکتر فرج‌نژاد 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
استاد مستغاثی.mp3
4.25M
💠آسیب‌شناسی سینمای مقاومت- استاد مستغاثی 🔹آسمان غرب، تحریف‌کنندهٔ شخصیت شهید 🔹قلب رقه همه چی هست جز فیلم! 🔹فیلم متروپل، نه سینما بود و نه روایت‌گر دقیق جنگ 🔹گناه آسمان غرب بیشتر از دانه انجیر معابد است؛ زیرا واقعیتی مقدس را تحریف کرده است 🔹کاش برای رسول‌اُف حکمی جاری نمی‌شد! دروغ‌گویی رسول‌اف و جعل جایزه 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @FILMOSOPHY
🔹امشب سریال روز خون رو با خونواده تموم کردم و واقعا حال هممون رو بد کرد؛ سریالی که می‌گن هفتصد نفر پاش کار کردن و به مهم‌ترین موضوعات زندگی و دغدغه‌های مردم، به ناشیانه‌ترین نحو ممکن پرداخته 🔹کارگردانی که هیچی ولش کن، آخه مسلمون تو نشستی فیلمنامه نوشتی، یه دور خودت از روش نخوندی؟ آقای تدوین‌گر شما ابتداییات تدوین رو بلدی؟ خجالت بکشین، با این مضامین مقدس اینجوری بازی نکنین. اگر صداسیما بی‌در و پیکره و کسی یقتون رو نمی‌گیره، شما تقوا داشته باشین سوء استفاده نکنین 🔹چند روز پیش با یکی از دوستان در امریکا که بومی اونجا هم هست صحبت می‌کردم؛ از همسر جدیدش یه دوقلو خدا بهش داده، گفتم اوضاع مالی چطوره، درسته که می‌گن طبقه متوسط حذف شده و همه فقیر یا سرمایه‌دارن؟ گفت آره همینه، خیلی اوضاع خرابه، من حتی اینقدر پس انداز ندارم که یه بازی سی دلاری برای کنسولم بخرم 🔹دیگه سرزمین فرصت‌ها وضعش اینه، تغییر نظم جهانی بدون جنگ‌های گسترده و شدید در همهٔ ساحات اقتصادی و زیست‌محیطی و رسانه‌ای و شناختی و نظامی و.... شدنی نیست. مسلمون بودن که هیچی، انسان بودن ما زمانی مشخص می‌شه که نشون بدیم در مشکلات و سختیا، با کم‌ترین امکانات بهترین خروجی رو تحویل می‌دیم 🔹نمی‌خواستم راجب این سریال بنویسم، ولی گفتم شاید به گوش فیلمساز برسه و دیگه اینجوری به مخاطبین و سربازان گمنام امام زمان علیه السلام توهین نکنه. 🔹برعکس، سریال «هشت‌پا» خیلی جای تحسین داره و اگر روی فیلمنامه‌ش یه مقدار بیشتر کار می‌شد، در کنار قوی‌ترین سریالای پلیسی جهان قرار می‌گرفت. کلا آثار آقای احمد معظمی عین ستاره در بین باقی آثار تلویزیون می‌درخشه
💠بخشی از نظرات شما 🔹Z. A: کانال شمارو دنبال میکنم و اتفاقا خیلی هم دنبال چنین کانالی میگشتم که نقد فیلم و انیمیشن هارو قرار بده. بعد از اینکه کانالتون رو دیدم و مطالب رو خوندم متوجه شدم خیلی از فیلم و انیمیشن هایی که دیدم نکات خیلی ریز و تاثیرگذاری داشتن که من حتی متوجهشون هم نشدم. 🔹Ali🇵🇸: صوتت راجب ساترا رو گوش دادم. واقعا آدم متاسف میشه وقتی فکر و اندیشه و گفتمان درست هست، اما استفاده نمیشه و کسی سمتش نمیره . تفکر افرادی مثل استاد فرج نژاد یا استاد شاه حسینی و بقیه اساتید، اگه نبود ادم غصه هم نمیخورد میگفتیم نیسته وقتی نیست چکار کنیم اما وقتی هستو سمتش نمیریم واقعا درد داره. 🔹 Hassan Ahmadvand: صوت مربوط به ساترا رو گوش دادم خواستم بگم بخش زیادی از این کشش مردم به نمایش خانگی چندتا دلیل داره ۱)تبلیغات این برنامه های توی شبکه های اجتماعی و محیط شهر ۲)پایین اومدن کیفیت تولیدات صدا و سیما خلاصه که تا تولیدات صدا و سیما درست نشه، تا نقدِ درست انجام نشه، تا شبکه های اجتماعی اصلاح و کنترل نشن وضعیت همینه. بعنوان کسی میگم که کارم فیلمنامه نویسی و فیلمسازی هست. آثار با موضوع حجاب، خانواده و... رو بهش برچسب(شعاری بودن) میزنن. یعنی من شده فیلمنامه فرستادم گفتن شعاریه 🔹س س: با عرض سلام و احترام و آرزوی موفقیت روزافزون شما و دست اندرکاران فیلموسوفی... ای کاش فیلمهای چون « محصولات آزمایشگاهی با درجه امنیت ۴ » را به انگلیسی برگردانده شود تا با پخش آن آگاهی سازی جهانی شود..... 🔹ان شاءالله هر ماه سعی می‌کنیم نگاه بعضی مخاطبین رو با دیگر دوستان در میون بذاریم 🖌️فیلموسوفی @FILMOSOPHY