کلاس اولی من
رفاقت با خدا خیلی قشنگه، رهات نمیکنه، حتی اگه ازت بی معرفتی ببینه!❤️
روز ۴۹ام از کتاب 265 روز بدون تو !
❤️
🌸سلام خدمت همکاران وهمراهان گرامی🌸
🌷 نکته ای در مورد پیدا کردن الگو منظم ومشخص و تکرار شونده خدمت شما خوبان عرض می کنم.....
🌸 وقتی شما تدریس الگو را شروع کردید
برای اینکه بچه ها بهتر متوجه بشن .. وقتی که بجه ها الگو را پیدا کردن و گفتن و تکرارش کردن بیایید دورش یه خط بسته بکشید ...مثلا اگراین الگوی ما(که این یک الگوی منظم و مشخص وکامل هست ) باشه که در پایین هست 👇👇
🍎🍎🍊🍎🍎🍊🍎🍎🍊
سپس دور الگومون را که پیدا کردیم خط بسته
می کشیم...(🍊🍎🍎)...الگو را در خط بسته قرار می دهیم تا بجه ها برای تکرارش دقت کافی داشته باشن و خوب متوجه بشن که چه شکلهایی را باید تکرار کنند..
این #شعر_الگو را با بچه ها می خوانیم....
🌷 آموزگار ....
.🌸 .آی بچه ها (2) ...نگاه کنید(2)
الگو رو خوب پیدا کنید...
الگو که پیدا بشه...
تکرارش آغاز میشه...
🌷 دانش آموزان :
🌸🌸 آخ جونمو آخ جونم ....(2)
الگو رو پیدا کردیم...
#الگو تو خط بسته...
خیلی قشنگ نشسته...
با این روش هم کلاسی شاد دارید و هم بچه ها خوشحالن که الگوها را زود و درست پیدا میکنند و سپس تکرارمی کنند...
نظر آقای پرلز درباره بخش و صداکشی👇👇👇
حتما بخونید و برای همکارانتون بفرستید
همکاران عزیز سلام
سال هاست تاکید می کنیم بخش و صداکشی همه ی آموزش نیست.
ما در مرحله اول در آموزش نگارهها که در حقیقت در حال افزایش مهارت های شفاهی زبان آموزی ( گوش دادن، دیدن، فکر کردن و سخن گفتن ) هستیم به هیچ عنوان بخش و صداکشی نداریم.
دانش آموز با دیدن کل کلمه در بخش نگاره ها باید با صدای اول و آخر آشنارشود آن هم از نگاره ۲ و ۳ به بعد.
بعد از آن می توانید صداهای مشابه در آغاز و پایان کلمه( هم آغاز و هم پایان) را تمرین کنید.
نگاره ها مهم ترین بخش آموزش کلاس اول است اما متاسفانه معلمان ما با سرعت نور از کنار آن عبور می کنند.
جالب است بدانید هر چه در این بخش جمله سازی و ترکیب کلمات را کار کنید در نشانه ها بچهها در ساخت کلمه و ترکیب ها موفقتر هستند.
در بخش دوم وقتی به نگارش حروف می رسیم همین رویکرد کل به جز را داریم. تغییری در رویکرد نیست. اما لازم است بچهها با اجزا و عناصر کلمه یعنی حروف و ترکیب ها هم آشنا شوند.
پس بحث بخش نویسی و صدانویسی اینجا به وجود می آید و اتفاقا لازم است اما به شدت محدود
تاکید می کنم به شدت محدود و در حد تمرینهای کتاب نگارش.
اینجا بحث بچههای دیرآموز پیش میآید.
برای بچههای دیرآموز ابرادی ندارد کمی بیشتر از این روش استفاده شود.
سوال اینجاست اگر بخش نکنیم و صداکشی نکنیم پس چه کار کنیم و چه طور درس بدهیم.
مشکل معلمان عزیز ما همین است که روش دیگری را نمی شناسند.
⚠️جایگزین این است. بازی های چند حسی و تکرار و تمرین کل به جز
با سلام برای تدریس علوم بیشتر باید دانش آموزان را درگیر کرد تا با مشاهده و آزمایش نتیجه گیری کنند
من برای تدریس زیر آب روی آب اصلا درمورد سبکی و سنگینی حتی جنس مواد صحبت نمی کنم
اصلا نیاز نیست چون ممکن است سوالات متفاوت در ذهن آن ها ایجاد شود.
برای پایه ی اول همین کافیست
چند چیز نام ببر روی آب می ماند چند وسیله که داخل آب فرو می رود
همین کافیست بقیه را ان شاءالله پایه های بالاتر و به صورت علمی تر یاد خواهند گرفت
☺️👆😍