eitaa logo
کلاس اولی من
24.4هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
به نام خدا @dehghan2016 کلاس اولی من 👇 https://eitaa.com/firststudent برای هماهنگی تبلیغ و تبادل از اینجا شروع کن👇 https://eitaa.com/joinchat/107348382C259fa9b08c کانال اخبار مدارس👇 https://eitaa.com/joinchat/740819599C456ffdeab2
مشاهده در ایتا
دانلود
متن روانخوانی نشانه قـ ق #ق @firststudent
✳️ سوال : بنده معلم پایه اول هستم ، یک دانش آموزی دارم که حروفی را که آموزش میدهم یاد میگیرد ولی زود فراموش میکند ، دستخط خوبی دارد ،خوب مینویسد ولی حروف را فراموش میکند و نمی‌تواند بخواند ،اگه کلمه ای بگم بنویسد شکل کلمه را حفظ می‌کند. راهکار چیست؟ 🔵🔵پاسخ این دانش آموز احتمالا دچار ضعف در حافظه می باشد و باید تمرینات مربوط به تقویت حافظه مثل ببین و بگو که به تصویر خوب نگاه کند و بعد تصویر را بردارید و از تصویر سوال کنید یا سه کلمه بنویسید و بخواند و بعد پاک کنید تا او بنویسد و یا از کارت کلمات استفاده کنید و بچینید و بعد بردارید و از او بخواهید مثل شما بچیند و....خیلی تمرینات دیگر که می شود با او کار شود و هم چنین برای جلوگیری از حفظ کردن کلمات باید علاوه بر کتاب فارسی کلمات را روی کارت بنویسد و از روی کارت هم بخواند یا یک سری کتابهای کمک آموزشی استفاده شود و در واقع حروف و کلماتی را که خوانده است باید بتواند به همه جا تعمیم دهد از توی مجلات و روزنامه ها کلمات یا حروفی را که یاد گرفته پیدا کند و بخواند سعی کنید ترکیب و تجزیه کلمات و بخش کردن و جدول صامت و مصوت را برای او بیشتر کار کنید. @firststudent
برای دانش آموزانی که در شمارش به ترتیب یا شمارش رو به عقب مشکل دارند می تونیم از ایده استفاده کنیم😍 عدد ها روی درب بطری نوشته شده، در اختیار دانش آموز قرار می گیره حالا طبق خواسته ما باید اون ها رو به ترتیب قرار دهند👌👌😍 @firststudent
به جای درب بطری میشه از چیزای دیگه هم استفاده کرد 💯و یک روش دیگه برای اینکه بچه ها اعداد رو به خوبی به ذهن بسپارند این بازیه👇 عدد های مختلف جلوی دانش آموز باشه یک عدد رو نام ببرید و دانش آموز اون عدد رو بین همه اعداد پیدا کنه، 🛑مثلا عدد ۱۲، و دانش آموز باید عدد ۱۲ رو پیدا کنه... می تونه به صورت مسابقه بین چند نفر برگزار بشه😊😊 @firststudent
کلاس اولی من
آدم بلند شدن دوستشو میبینه یادش میره زانوی خودش زخمیه. ❤️
وقتی خوابم نه حوصله ام سر میره نه فکرم درگیر میشه نه دلم میگیره خنثی خنثی ❤️
آشنایی با: 📕احترام و آداب مربوط به بستگان، تقویت شنوایی، گوش دادن (ص 113) 📕تقویت جمع های سه تایی و چهارتایی با استفاده از چوب خط و تقویت دسته های ده تایی و 5 تایی (ص 114) 📕پیدا کردن جمع چندتایی با استفاده از مربع های رنگی (ص 115 ) 📕مفهوم مقایسه ی دو دسته اشکال، و دو تساوی (ص 116) 📕استفاده از شابلون و درک مفهوم الگویابی هندسی، تقارن افقی و عمودی، سودوکو 9 در 9 ( ص 117) 📕درک مفهوم تقریب در طول و اندازه گیری آن، آشنایی با کلمه ی بین به مفهوم عدد پیوسته، اندازه گیری غیر استاندارد، درک عددهای ترتیبی و زمان (ص 118) 📕نمایش جمع و تفریق بر روی محور اعداد،(نمایش طولی) (ص 119)
دانستنی های معلم : 📕 در جمع چندتایی مهم این است که رابطه ی تعداد شکل و خود عدد را از طریق چوب خط پیدا کند. فعلا مهم نیست که از سمت چپ شروع کند یا راست. در این تم حاصل جمع سه تایی که بیشتر از 10 میشود، مورد تاکید است. 📕 در تفریق دانش آموزان مجازند هم از تفریق مقایسه ای استفاده کنند. 📕 تقارن افقی و عمودی از طریق الگو های هندسی بسیار مهم است. 📕 کلمه ی (بین) که در صفحه ی 118 آمده ،مفهوم عدد پیوسته است. یعنی اینکه ما می توانیم بین دو عدد عددهای دیگری نیز پیدا کنیم. 📕 جمع و تفریق از طریق مفهوم طولی عدد یا ابزار محور اعداد صورت گرفته است.
فعالیّت قبل از روز تدریس در منزل (اولیاء): از فرزند تان بخواهید: 📕 با 3 یا 4 شی در رنگ ها و شکل های متفاوت، جمع های 3 تایی و 4 تایی را به صورت تصویری و عددی کار کند. 📕 یک عبارت جمع 3 تایی یا 4 تایی را روی کاغذ بنویسد و بتواند با وسایل در دسترس جمع را نمایش دهد. 📕 با کاغذ علامت (< و >) را درست کند و تعدادی اشیا را بدون آن که بشمارد در طرف راست و چپ قرار دهد. حالا با دقّت علامت < یا > (بیشتر یا کمتر) را وسط اشیا قرار دهد. 📕 کار با شابلون و کشیدن خط راست را تمرین کند. 📕 با وسایلی مانند گیره کاغذ، چینه، مداد و....طول اشیا اطرافش را اندازه گیری کند. 📕 با نخ کاموا در منزل محور اعداد بسازد و روی عدد های محور راه برود.
ابزار آموزشی: چینه، چوب کبریت، شابلون اشکال هندسی، گیره ی کاغذ، چوب خط.
سوال های پیشنهادی جهت تدریس و ارزشیابی: 📕 در صفحه ی 113 تعداد خانم ها و آقایان روی هم چند تا می شود؟ تعداد اشکال دایره ای و اشکال مربع شکل باهم چند تا می شوند؟ 📕 در صفحه ی 114 با توجه به اشکال و چوب خط های آن عبارات و جواب جمع ها را پیدا کن. 📕 در صفحه ی 115 عبارت جمع را با توجّه به رنگ و تعداد مربع ها و جواب جمع ها را با توجّه به رنگ زدن دسته های 5 تایی بدست بیاور. 📕 در صفحه ی 116 عبارت جمع یا تفریق هر دسته را بنویس، جواب را پیدا کن و دور علامت مناسب خط بکش. 📕 در صفحه ی 117 با توجه به شکل کوچک پایین صفحه شکل بالا را با شابلون و رنگ های خواسته شده کامل کن. مربع شگفت انگیز را حل کن. 📕 در صفحه ی 118 طول شکل های چنگال، قاشق و ساعت را با واحدهای غیر استاندارد اندازه گیری کن. فصل ها را به ترتیب نام ببر و عدد آن را کنارش بنویس. 📕 در صفحه ی 199 برای نشان دادن حاصل عبارت جمع یا تفریق روی محور، ابتدا عدد اول را روی محور علامت بزن. سپس اگر جمع بود به اندازه ی عدد دوم روی محور جلو برو، و اگر تفریق بود به عقب برگرد و پاسخ را بنویس.
روی محور یکی بود یکی نبود🤗 توی شهرک اعداد اقای ریاضی عدد ها را با هم جمع می کرد📝📝📝 هر بار از یک روشی استفاده می کرد چوب خط. چینه انگشت ذهنی یک روز که مشغول انجام جمع ها بود یک خرگوش از کنارش رد شد، بهش گفت می بینم که باز هم مشغول جمع کردن عدد ها هستی! اقای ریاضی گفت: بله خرگوشه بهش می گه روش خرگوشی را بلدی؟ آقای ریاضی می گه نه میگه پریدن مثل ما خرگوش ها را بلدی میگه نه خرگوش پریدن را به اقای ریاضی یادمیده و بهش می گه ما خرگوش ها یه وسیله ای داریم به اسم محور که روی اون ایستگاه های عدد گذاشتیم و عدد ها را روی اون به ترتیب می چینیم. برای جمع کردن می ایستیم روی صفر اندازه ی عدد اول یه پرش می زنیم و اندازه ی عدد دوم هم از ادامش یک پرش دیگه ـ هر جا که ایستادیم اون میشه جمواب جمعمون 😍😍😍😍