May 11
یه داستان جالب
سال ۱۹۵۷ آقای پارکینسون متوجه شد:
«افراد عموما چرندیات رو به موضوعات جدی ترجیح میدن».
نکته جالب این بود که جرقه این ایده از تصویب طرح احداث یک نیروگاه اتمی زده شد.
▪️پارکینسون در کتاب «قانون پارکینسون و سایر مطالعات در زمینه مدیریت» به یک جلسه اشاره میکنه که قرار بوده روی دو موضوع کار کنه:
۱. گفتگو برای ساخت یک رآکتور بزرگ هسته ای
۲. ساخت پارکینگ دوچرخه
جالب این بود که بیشتر وقت جلسه به موضوع دوم و ساخت پارکینگ دوچرخه گذشت!
⁉️اما چرا؟
ساخت رآکتور موضوع پیچیده ای بود و تعداد کمی از افراد جلسه با این موضوع آشنا بودند و چون سایر افراد با این موضوع آشنایی نداشتند، پس از گذشت تنها ۲:۳۰ دقیقه از شروع جلسه این طرح تایید میشه!
اما درباره موضوع دوم چون اکثر افراد این موضوع را درک میکنند، زمان زیادی از جلسه حول پارکینگ دوچرخه چرخید و اعضای جلسه پس از ۴۵ دقیقه بحث بالاخره راهی برای صرفه جویی در ساخت پارکینگ دوچرخه پیدا کردند.
♦️ چرندیات جذابن چون:
۱. فهم و درکش برای مردم سادهست،
۲. فهمیدنش، زمان، پول و تلاش کمی نیاز داره،
۳. نیازی به مسئولیت پذیری و پاسخگویی نداره.
واسه همینه که اگر بخوایم خرید کنیم یا غذایی تهیه کنیم، واسه اینکه ببینیم کدوم وسیله باارزشتره یا کدوم غذا ارزش غذایی بالاتری داره، کالا یا غذایی رو میخریم و میخوریم که بیشترین لایک و ویو روگرفته باشه یا بلاگرها پیشنهاد کرده باشند.
✅ چیکار کنیم؟
۱. به خودت نگاه کن!
مثلا اگر قصد داری یک غذای خوشمزه بخوری، به جیبت و میزان نیازت نگاه کن نه اینستاگرامت!
۲. نیازتو بشناس!
وظیفه بلاگر اینه که برات نیاز خلق کنه، چون کارش اینه، ولی وظیفه تو اینه که نیازت رو بشناسی!
۳. فکر کن!
به این فکر کن که چرا باید بلاگرهای مصرفگرا رو دنبال کنی؟!
#منبع :
@geraliit