eitaa logo
جنگل نمی خواهد بمیرد.
209 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
59 ویدیو
24 فایل
به چشمان تو جنگل سبز می‌شود و رود پرآب به چشمانِ باورِ تو. https://eitaa.com/nashenas_app/app?startapp=link_i9mnvlb&btn
مشاهده در ایتا
دانلود
درود! امیدوارم حالتون خوب باشه🤍🪴
همه چیز ، خوشبختانه یا بدبختانه، از جوجه تیغی شروع شد. از یک کلافگی نسبتا ساده و سوالی به ظاهر کوچک. آیا درست می‌روم ؟ در نهایت چه خواهد شد؟ دیری نگذشت که درد و غم و رنجی که درون خود دفن کرده بودم فوران کرد. از من آدمی ساخت که به سختی می شناختمش و کارهایی را انجام داد که هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم. درگیر شد. شاید غرق. بدون امید . سیاهی و سیاهی. از راهی که می‌رفت با سر به زمین خورد و در بیراهه گرفتار شد . چطور می‌توانستم به او بگویم من؟ منِ جستجوگر ؟ منی که میخواستم باشم یقیناً این نبود. ..... و چرخیدن و چرخیدن . حالا در جستجوی چیزی نبودم و درد به روح و جانم رسیده بود و ترس، ترس هایی تو خالی، مغزم را تسخیر کرده بودند. دریافتم همیشه آن‌طور که گمان می‌کنی نمی‌شود. راهی که رفته ای میتواند تو را به چالش بکشد. تمام چیزی که بودی را.و تو تسلیم شک و تردید شوی و دست از همه چیز بکشی. خودت را قربانی افکاری کنی که در ابتدا فقط یک حرف بودند و گذشتند. خودت را تلف کنی . سه ماه از جانت را. برای چیزهایی که شاید حتی دست تو نبوده و نیست. من، گفتن این کلمه برایم سخت بود . اما گذشت. گذشت و دوباره توانستم همان منی باشم که میخواستم . دوباره توانستم بگویم من. و من همیشه من بوده ام چه در آن حالت و چه در هر حالت دیگری. من شیفته حیوانات و رفتار هایشان. منی که برای آزادی آنها می‌نوشتم و فکر می‌کردم. منی که راهم را اینگونه می‌دیدم. من نمی‌میرد هرگز نمی‌میرد مانند جنگل؛ که شاید مدتی در خاموشی، سقوط کرده باشد. اما باز میگردد و سبز خواهد شد. این‌جا با عشق بنا شده و هیچکس حتی خود من نمی‌تواند با عشق بجنگد . نمیتوانم این‌جا را رها کنم یا نیست و فراموش. میخواهم بماند میخواهم بمانم. با وجود تمام اتفاق هایی که دیدید و گذشت. با وجود دیدن چهره ای از من که برای خودم هم تازه بود. با وجود رفتار های دیوانه‌وار این جستجوگر به ظاهر عاقل! فراموش کردن بعضی چیزها از خودشان سخت‌تر است. تلاشی برای فراموشی نمیکنم. این‌جا برای من نیست ، در مورد من هم نیست. اینجا جنگلی است در تقلای ماندن، با همان امید و افکار سبز دیروز، منتظر دوستانی تازه، و وفادار به دوستانی که در هر شرایطی ماندند و امید بخشیدند جنگل، سکوتش را می‌شکند.
فکر می‌کنم بهترین راه برگشت همین بود، ثبت و عبور از همه اتفاق هایی که گذشت.
خوشحالم که اینجام، خوشحالم که هستید، موندید🥲✨
شبتون ستاره ای🌟
شاید شما هم به این فکر کردید که نیاز به دوستی دارید که بیشتر از هر چیزی، شما رو بشنوه،در کنارش سالم و خوشحال باشید و رشد کردنش. و ببینید و تشویقش کنید.
خب اون دوست حتما لازمه که انسان باشه ؟!
دوستایی که در موردشون حرف میزنم، گیاهان خونگی هستن. همونایی که حتما گوشه کنار خونه تون پیدا میشن اما شاید هیچ وقت توجه لازم بهشون نشده.
پس امشب تصمیم گرفتم از خوبیای این دوستی بگم 🍃 از این‌که چقدر داشتن چنین گیاهانی می‌تونه روی زندگی ما تاثیر بذاره و چقدر برامون مفیدن.
• اولین مورد که واضح هم هست جادوی سبزینه‌هاست. گیاه ها، با نهایت فداکاری گاز هایی که باعث آلوده‌ شدن هوا میشه رو میگیرن و به شما اکسیژن پیشکش میکنن. نکته جالب دیگه اینه که گیاه خونگی شما باعث خنک شدن هوا در تابستون و گرم شدنش در زمستون میشه.(دیگه وسایل سرمایشی و گرمایشی لازم ندارید😁)
• اگه مدام دارید کار می‌کنید یا درس می‌خونید. این بچه ها خیلی قراره کمکتون کنن. گیاهان باعث کاهش سر و صدای داخل و بیرون از خانه می‌شن همچنین تمرکز رو بالا میبرن.