🥇شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی
▫️آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بینالمللی فارابی با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، محمدعلی زلفیگل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از پژوهشگران و محققان عرصه علوم انسانی و اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
▫️در اختتامیه این جشنواره بینالمللی که با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی و ارائه آثار و نظریههای برتر، روشها و طرحهای جدید در حوزه علوم انسانی و اسلامی در میان اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی برگزار شد، حضرت آیتالله استاد سید یدالله یزدانپناه به عنوان شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی معرفی شدند.
#استاد_یزدان_پناه
#جشنواره_فارابی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔸 اطلاعیه
🔹 جلسهی هجدهم از سلسله جلسات «اخلاق انقلابی» إن شاء الله سهشنبه ۱٠ مرداد ۱۴٠۲ برگزار خواهد شد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
‼️ثبت نام آغاز شد‼️
🔹خانه طلاب جوان برگزار میکند:
#اردوی_سالیانه_مثل_خمینی
🔰اولین اردوی هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🗓زمان:۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه
📌مکان:قم المقدسه، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه
توجه! « ظرفیت دوره محدود است»
🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
کسب اطلاعات بیشتر@mesle_komeini
عضو شوید 👈 مثل خمینی
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
🌺با لطف و عنایت حضرت حق برای هفتمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط ⬅️
در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش مینماید.
🔸این دوره با اشراف استاد معظم :
آیت الله سید یدالله یزدانپناه برگزار می شود .
📚مقاطع تحصیلی:
📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه)
📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایهالحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات)
🔰 این مقاطع برای بهرهمندی بیشتر خواهران به دو صورت:
🔹مجازی
🔹حضوری: در دو شعبه قم ( مرکزی ) و تهران ( اخت الرضا ) برگزار خواهد شد.
🟡 شرایط پذیرش:
▫️ قبولی در مصاحبه
▫️ التزام به پیگیری منظم و مستمر دروس
📖 دفترچه راهنما :
https://www.uplooder.net//files/7527aca9d1bf7282558c8c90fca431f0/دفترچه-راهنمای-پذیرش-مدرسه-علمیه-باقرین--سال-1402--1403.pdf.html
👈 ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/AtMfSGL
⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۴/۲۱ تا ۱۴۰۲/۵/۵
🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید:
🆔@hekmat_baqerain
🆔@Hekmat_Okhtorreza(تهران)
📳تلفن تماس فقط برای بانوان :
☎️ قم ⬅️ 09360929591
تهران ⬅️ 09102401278
⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت 10تا 12 صبح
🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی_ره
#گزارش_روز_اول
💠 برنامه مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) ویژه طلاب پایه 7 و 8 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی دیروز دوشنبه نهم مرداد در مجتمع نور آغاز شد.
این دوره از 9 تا 12 مرداد به مدت 4 روز و در مجتمع نور به صورت فشرده از صبح تا غروب برگزار می گردد.
👈 دیروز سه ارائه به شرح ذیل در دوره انجام شد:
1️⃣ سرفصل " اقتداری از دل تاریخ" صبح تا ظهر توسط استاد رضانسب طی سه جلسه با عناوین: 1 - آبشخورهای معرفتی مکتب امام - بخش اول: بستر نظری تاریخی دانش های حوزوی / 2 - آبشخورهای معرفتی مکتب امام - بخش دوم: مدرسه آیت الله شاه آبادی / 3 - مدرسه ویژه امام خمینی + امتدادهای معرفتی مکتب امام رائه گردید.
2️⃣ سرفصل "مکتب امام (ره) در برنامه عصر، توسط استاد شرافت ارئه گردید و در آن 5 رویکرد مادر، لایه های اندیشه و ضرورت پرداختن به مدرسه معرفتی مکتب امام (ره) مورد بررسی قرار گرفت.
3️⃣ سرفصل "راه طلبه" که پیش زمینه ای برای مباحث هویت و رسالت طلبگی است که بناست در سال تحصیلی با طلاب پایه 7 و 8 ادامه پیدا کند، برنامه دیگر عصر روز اول اردو بود، که توسط استاد سعیدی صابر ارائه شد. در این مجال نیز گفتگوهایی در موضوع لزوم ارتقای سطح انتخاب و راهیابی و طلبگی مطلوب صورت گرفت.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
❇️ #معرفی_دوره_مدرسه_معرفتی_امام_خمینی_ره
🔺اندیشۀ امام پشت انقلاب منضبط و پیروز ایران اسلامی قرار گرفت که توانست آن را از دل ابهامها، دشمنیها و گرههای فراوان عبور دهد و با کمترین هزینهها به مقاصد بلند خود نزدیک کند.
🔺آبشخورهای این اندیشه نیرومند بستر نظری «تراث علمی ـ معنوی» حوزۀ شیعه و «مدرسۀ معرفتی آیت الله شاهآبادی» بوده است، و خود یک مدرسۀ معرفتی ممتاز را متکی به این سرمایههای تاریخی پدیدآورده است. اسلامی که امام عزیز ما و مدرسۀ معرفتی او برای ما تقریر کرد اسلامی زنده و حیاتبخش بود.
🔺ما موظفیم مکتب امام را به عنوان ثمرۀ اجتهادات علمی چند سده و برآمده از اخلاصها و جد و جهدهای فراوان حوزۀ علمیۀ شیعه معرفی کنیم و پیوندها را به خوبی نشان دهیم و امتدادها و افزایشها را نیز از نظر دور نداریم.
💠 این هدف کلی است که دوره #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی ره دنبال می کند، انقلاب اسلامی در دنیای استکباری فعلی در مقابل دو قطب شرق و غرب یک جریان سوم به وجود آورد که یک جریان جدیدی بود و به تعبیر امام خامنه ای یک دوران جدیدی به نام #دوران_امام_خمینی را آغازگر شده است، این جریان جدید و دوران ساز، با وجود همه دشمنی های بسیار عمیق دو قطب شرق و غرب که یکی از آنان الان نابود شده و دیگری هم به تعبیر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم «با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست و پنجه نرم میکند!»؛ باقی مانده و پیروزمندانه در حال پیشروی است.
🔺شکل گیری و پایایی این جریان جدید و پیروز، عواملی داشته است که مهم ترین آن ها 1. تکیه به ارزشهای دینی و 2. تکیه به اراده ی مردم و 3. تکیه به اندیشه ای نیرومند است.
💠در دوره مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) می خواهیم بر عامل سوم یعنی تکیه به اندیشه ای نیرومند داشتن تکیه کنیم و نشان دهیم که این اندیشه نیرومند چه ویژگی هایی داشته است و چگونه شکل گرفته است که توانسته پدیده ای به نام انقلاب اسلامی را رقم بزند و نگه بدارد. (البته به دو عامل دیگر نیز در ضمن خواهیم پرداخت) به همین دلیل سرفصل های مباحث به شکل زیر خواهد بود:
1️⃣ لذا #سرفصل_1 نشان دادن نقشه کلی آبشخورهای شکل گیری این اندیشه است که جلسه #اقتداری_از_دل_تاریخ بیان کننده این بحث است.
2️⃣ #سرفصل_2 بررسی مختصری از تاریخ زندگی حضرت امام خمینی ره است.
3️⃣ #سرفصل_3 به صورت مباشر به توصیف خود #مکتب_امام می پردازد و مواجهات مختلف و مواجهه مطلوب با اندیشه امام را تبیین می کند و رویکرد های پنج گانه (توحیدی، تربیتی، فرهنگی، تمدنی و حکومتی) را بیان میکند.
4️⃣ #سرفصل_4 لایه های نظری سه گانه (اندیشۀ توحیدی، اجتماعی و راهبردی) مکتب امام را تبیین میکند. این سه سرفصل عامل اول و دوم ماندگاری انقلاب اسلامی یعنی تکیه به ارزش های دینی و تکیه به اراده مردم را توضیح میدهد.
💠از اینجا به بعد وارد تبیین خصائص و ویژگی های اندیشه امام به عنوان تکیه گاه نیرومند انقلاب اسلامی می شود:
5️⃣ #سرفصل_5 به یکی از مدارس معرفتی معاصر که نقش مهمی در شکل گیری مدرسه معرفتی امام خمینی داشته است؛ یعنی #مدرسه_آیت_الله_شاه_آبادی ره؛ می پردازد. که امام تنها شاگرد اوست و او مؤثرترین استاد در شکل گیری شخصیت امام است.
6️⃣ #سرفصل_6 به درس های امام از تجربه های عملی معاصر مثل #مشروطه می پردازد و تحلیل امام از #قیام_مشروطه و درس هایی که از این شکست بزرگ گرفته اند می پردازد.
💠 #سرفصل7_تا_11 به دانش های مختلف حوزوی و نقش آن ها در شکل گیری شخصیت امام و نحوه حضور آن میراث علمی حوزوی در مکتب امام و ارزش آن ماده درسی در پشتیبانی از نهضت تمدن سازی اسلامی نشان داده می شود.
7️⃣ #سرفصل_7 دانش فلسفه اسلامی و مکتب امام
8️⃣ #سرفصل_8 دانش عرفان اسلامی و مکتب امام
9️⃣ #سرفصل_9 دانش اخلاق و مکتب امام
🔟 #سرفصل_10 دانش فقه و اصول و مکتب امام
1️⃣1️⃣ #سرفصل_11 دانش حکمت عملی و مکتب امام
2️⃣1️⃣ #سرفصل_12 دانش کلام و مکتب امام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac