صلی الله علیک یا محمد بن علی الباقر
مقام معظم رهبری:
شهادت امام باقر (علیهالسّلام) یک شهادت دارای پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمهی ما این بی سابقه است، بینظیر است. یاد امام باقر، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوبارهی جریان اصیل اسلامی در مقابلهی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود.
۱۳۸۸/۰۴/۰۹
#مقام_معظم_رهبری
#شهادت_امام_باقر_علیه_السلام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
پنجمین دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي #عصر_اقامه
❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب
در راستای تربیت رهبران دینی
🔻برخی از سرفصل های دوره :
▫️اقتدارات مکتب امام (ضرورت پرداخت به اندیشه امام خمینی ره)
▫️حرف نوی انقلاب اسلامی (نسبت جمهوریت و اسلامیت)
▫️حرام سیاسی (گام های حل مسئله حجاب)
▫️فرمان امام (شرح پیام بسیج امام)
▫️ضرورت فراموش شده! (واکاوی عدم فراگیری تشکل های طلبگی)
↙️ جهت ثبت نام از طریق لینک اقدام کنید.
https://survey.porsline.ir/s/RBcn5eET
#ویژه_طلاب_برادر
🗓زمان برگزاری : ۱۹_ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲
🏡مکان : مشهد مقدس_اردوگاه جوادالائمه علیه السلام گلبهار
💢 توجه :
_برای دوستان شهرستانی دو روز قبل و بعد از دوره جهت زیارت اسکان فراهم شده است.
_۲۰ درصد تخفیف ویژه ثبت نام تشکلی.
راهنمای دوره :
👤 @Mimebnera
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸جلسه هفدهم
⏱ ۶ تیرماه ۱۴٠۲ بعد از نماز عصر به صورت زنده در کانال پخش خواهد شد.
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸جلسه هفدهم
⏱ ۶ تیرماه ۱۴٠۲ بعد از نماز عصر به صورت زنده در کانال پخش خواهد شد.
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔰 ادامه سلسله مباحث « #اخلاق_انقلابی » جناب #استاد_فلاح به اطلاع میرساند برنامهی «اخلاق انقلابی»
اخلاق انقلابی ج17 استاد فلاح14020406.MP3
5.49M
🎧 #صوت
🔰 سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸 جلسه هفدهم
⏱ 6تیرماه 1402
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحفه #عید_قربان
بیانات استاد فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
عید الله اکبر،عید غدیر بر همگان مبارکباد.
مقام معظم رهبری:
مسأله ی غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه الصّلاةوالسّلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلّی الله علیه واله وسلّم) یک حادثه ی بسیار بزرگ و پُرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است. معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله ی مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه می کند. این طور نیست که امر مدیریت در نظام اسلامی و جامعه ی اسلامی، رها و بی اعتنا باشد. علت هم این است که مدیریت یک جامعه، جزو اثرگذارترین مسائل جامعه است.
۱۳۸۳/۱۱/۱۰
#عید_غدیر
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰تاج بندگی
#عمامهگذاری
#عید_غدیر
«بِسْمِ اللهِ اَللّهُمَّ ارْفَعْ ذِکْری وَاَعْلِ شَأْنی وَاَعِزَّنی بِعِزَّتِکَ وَأَکْرِمْنی بَکَرَمِکَ بَیْنَ یَدَیْکَ وَبَیْنَ خَلْقِکَ اَللّهُمَّ تَوِّجْنی بِتاجِ الْکَرامَةِ وَالْعِزِّ وَالْقَبُولِ»
🔸به لطف الهی، بعد از نماز صبح روز عید ولایت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مراسم عمامهگذاری تعدادی از طلاب موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی به دست جناب استاد فلاح حفظه الله انجام شد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🥇شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی
▫️آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بینالمللی فارابی با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، محمدعلی زلفیگل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از پژوهشگران و محققان عرصه علوم انسانی و اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
▫️در اختتامیه این جشنواره بینالمللی که با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی و ارائه آثار و نظریههای برتر، روشها و طرحهای جدید در حوزه علوم انسانی و اسلامی در میان اندیشمندان ایرانی و غیر ایرانی برگزار شد، حضرت آیتالله استاد سید یدالله یزدانپناه به عنوان شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی معرفی شدند.
#استاد_یزدان_پناه
#جشنواره_فارابی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔸 اطلاعیه
🔹 جلسهی هجدهم از سلسله جلسات «اخلاق انقلابی» إن شاء الله سهشنبه ۱٠ مرداد ۱۴٠۲ برگزار خواهد شد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
‼️ثبت نام آغاز شد‼️
🔹خانه طلاب جوان برگزار میکند:
#اردوی_سالیانه_مثل_خمینی
🔰اولین اردوی هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🗓زمان:۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه
📌مکان:قم المقدسه، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
⏳مهلت ثبت نام: ۲۰ الی ۳۱ تیرماه
توجه! « ظرفیت دوره محدود است»
🖥 جهت ثبت نام اینجا کلیک کنید.
کسب اطلاعات بیشتر@mesle_komeini
عضو شوید 👈 مثل خمینی
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 فراخوان دوره جامع حکمت و عرفان، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام
🌺با لطف و عنایت حضرت حق برای هفتمین سال متوالی، مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام از بین افراد واجد شرایط ⬅️
در دو مقطع، ویژه خواهران، اقدام به پذیرش مینماید.
🔸این دوره با اشراف استاد معظم :
آیت الله سید یدالله یزدانپناه برگزار می شود .
📚مقاطع تحصیلی:
📍تمهیدی (با محوریت کتاب بدایه الحکمه)
📍عمومی ( در دو سطح: سطح اول با محوریت کتاب نهایهالحکمه/ سطح دوم با محوریت کتاب اشارات)
🔰 این مقاطع برای بهرهمندی بیشتر خواهران به دو صورت:
🔹مجازی
🔹حضوری: در دو شعبه قم ( مرکزی ) و تهران ( اخت الرضا ) برگزار خواهد شد.
🟡 شرایط پذیرش:
▫️ قبولی در مصاحبه
▫️ التزام به پیگیری منظم و مستمر دروس
📖 دفترچه راهنما :
https://www.uplooder.net//files/7527aca9d1bf7282558c8c90fca431f0/دفترچه-راهنمای-پذیرش-مدرسه-علمیه-باقرین--سال-1402--1403.pdf.html
👈 ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/AtMfSGL
⏱مهلت ثبت نام: ۱۴۰۲/۴/۲۱ تا ۱۴۰۲/۵/۵
🔎 جهت کسب اطلاع بیشتر به آیدی زیر در ایتا پیام دهید:
🆔@hekmat_baqerain
🆔@Hekmat_Okhtorreza(تهران)
📳تلفن تماس فقط برای بانوان :
☎️ قم ⬅️ 09360929591
تهران ⬅️ 09102401278
⌚️ زمان پاسخگویی: ساعت 10تا 12 صبح
🕌 مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#مدرسه_معرفتی_امام_خمینی_ره
#گزارش_روز_اول
💠 برنامه مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) ویژه طلاب پایه 7 و 8 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی دیروز دوشنبه نهم مرداد در مجتمع نور آغاز شد.
این دوره از 9 تا 12 مرداد به مدت 4 روز و در مجتمع نور به صورت فشرده از صبح تا غروب برگزار می گردد.
👈 دیروز سه ارائه به شرح ذیل در دوره انجام شد:
1️⃣ سرفصل " اقتداری از دل تاریخ" صبح تا ظهر توسط استاد رضانسب طی سه جلسه با عناوین: 1 - آبشخورهای معرفتی مکتب امام - بخش اول: بستر نظری تاریخی دانش های حوزوی / 2 - آبشخورهای معرفتی مکتب امام - بخش دوم: مدرسه آیت الله شاه آبادی / 3 - مدرسه ویژه امام خمینی + امتدادهای معرفتی مکتب امام رائه گردید.
2️⃣ سرفصل "مکتب امام (ره) در برنامه عصر، توسط استاد شرافت ارئه گردید و در آن 5 رویکرد مادر، لایه های اندیشه و ضرورت پرداختن به مدرسه معرفتی مکتب امام (ره) مورد بررسی قرار گرفت.
3️⃣ سرفصل "راه طلبه" که پیش زمینه ای برای مباحث هویت و رسالت طلبگی است که بناست در سال تحصیلی با طلاب پایه 7 و 8 ادامه پیدا کند، برنامه دیگر عصر روز اول اردو بود، که توسط استاد سعیدی صابر ارائه شد. در این مجال نیز گفتگوهایی در موضوع لزوم ارتقای سطح انتخاب و راهیابی و طلبگی مطلوب صورت گرفت.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
❇️ #معرفی_دوره_مدرسه_معرفتی_امام_خمینی_ره
🔺اندیشۀ امام پشت انقلاب منضبط و پیروز ایران اسلامی قرار گرفت که توانست آن را از دل ابهامها، دشمنیها و گرههای فراوان عبور دهد و با کمترین هزینهها به مقاصد بلند خود نزدیک کند.
🔺آبشخورهای این اندیشه نیرومند بستر نظری «تراث علمی ـ معنوی» حوزۀ شیعه و «مدرسۀ معرفتی آیت الله شاهآبادی» بوده است، و خود یک مدرسۀ معرفتی ممتاز را متکی به این سرمایههای تاریخی پدیدآورده است. اسلامی که امام عزیز ما و مدرسۀ معرفتی او برای ما تقریر کرد اسلامی زنده و حیاتبخش بود.
🔺ما موظفیم مکتب امام را به عنوان ثمرۀ اجتهادات علمی چند سده و برآمده از اخلاصها و جد و جهدهای فراوان حوزۀ علمیۀ شیعه معرفی کنیم و پیوندها را به خوبی نشان دهیم و امتدادها و افزایشها را نیز از نظر دور نداریم.
💠 این هدف کلی است که دوره #مدرسه_معرفتی_امام_خمینی ره دنبال می کند، انقلاب اسلامی در دنیای استکباری فعلی در مقابل دو قطب شرق و غرب یک جریان سوم به وجود آورد که یک جریان جدیدی بود و به تعبیر امام خامنه ای یک دوران جدیدی به نام #دوران_امام_خمینی را آغازگر شده است، این جریان جدید و دوران ساز، با وجود همه دشمنی های بسیار عمیق دو قطب شرق و غرب که یکی از آنان الان نابود شده و دیگری هم به تعبیر رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم «با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست و پنجه نرم میکند!»؛ باقی مانده و پیروزمندانه در حال پیشروی است.
🔺شکل گیری و پایایی این جریان جدید و پیروز، عواملی داشته است که مهم ترین آن ها 1. تکیه به ارزشهای دینی و 2. تکیه به اراده ی مردم و 3. تکیه به اندیشه ای نیرومند است.
💠در دوره مدرسه معرفتی امام خمینی (ره) می خواهیم بر عامل سوم یعنی تکیه به اندیشه ای نیرومند داشتن تکیه کنیم و نشان دهیم که این اندیشه نیرومند چه ویژگی هایی داشته است و چگونه شکل گرفته است که توانسته پدیده ای به نام انقلاب اسلامی را رقم بزند و نگه بدارد. (البته به دو عامل دیگر نیز در ضمن خواهیم پرداخت) به همین دلیل سرفصل های مباحث به شکل زیر خواهد بود:
1️⃣ لذا #سرفصل_1 نشان دادن نقشه کلی آبشخورهای شکل گیری این اندیشه است که جلسه #اقتداری_از_دل_تاریخ بیان کننده این بحث است.
2️⃣ #سرفصل_2 بررسی مختصری از تاریخ زندگی حضرت امام خمینی ره است.
3️⃣ #سرفصل_3 به صورت مباشر به توصیف خود #مکتب_امام می پردازد و مواجهات مختلف و مواجهه مطلوب با اندیشه امام را تبیین می کند و رویکرد های پنج گانه (توحیدی، تربیتی، فرهنگی، تمدنی و حکومتی) را بیان میکند.
4️⃣ #سرفصل_4 لایه های نظری سه گانه (اندیشۀ توحیدی، اجتماعی و راهبردی) مکتب امام را تبیین میکند. این سه سرفصل عامل اول و دوم ماندگاری انقلاب اسلامی یعنی تکیه به ارزش های دینی و تکیه به اراده مردم را توضیح میدهد.
💠از اینجا به بعد وارد تبیین خصائص و ویژگی های اندیشه امام به عنوان تکیه گاه نیرومند انقلاب اسلامی می شود:
5️⃣ #سرفصل_5 به یکی از مدارس معرفتی معاصر که نقش مهمی در شکل گیری مدرسه معرفتی امام خمینی داشته است؛ یعنی #مدرسه_آیت_الله_شاه_آبادی ره؛ می پردازد. که امام تنها شاگرد اوست و او مؤثرترین استاد در شکل گیری شخصیت امام است.
6️⃣ #سرفصل_6 به درس های امام از تجربه های عملی معاصر مثل #مشروطه می پردازد و تحلیل امام از #قیام_مشروطه و درس هایی که از این شکست بزرگ گرفته اند می پردازد.
💠 #سرفصل7_تا_11 به دانش های مختلف حوزوی و نقش آن ها در شکل گیری شخصیت امام و نحوه حضور آن میراث علمی حوزوی در مکتب امام و ارزش آن ماده درسی در پشتیبانی از نهضت تمدن سازی اسلامی نشان داده می شود.
7️⃣ #سرفصل_7 دانش فلسفه اسلامی و مکتب امام
8️⃣ #سرفصل_8 دانش عرفان اسلامی و مکتب امام
9️⃣ #سرفصل_9 دانش اخلاق و مکتب امام
🔟 #سرفصل_10 دانش فقه و اصول و مکتب امام
1️⃣1️⃣ #سرفصل_11 دانش حکمت عملی و مکتب امام
2️⃣1️⃣ #سرفصل_12 دانش کلام و مکتب امام
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac